Xav2
Rodant
- 15 Nov 2015
- 32
- 15
La manca de temps i el desconeixement del procés fan que la majoria de les persones no recorrin les seves multes, és més, la majoria d'elles decideixen pagar-les acollint-se al descompte del 50% i perdent el dret a presentar recurs, o, en el pitjor els casos, oblidar-les en un calaix confiant que mai més arribin. Tant en un com en un altre cas, l'interessat, perd totes les opcions de defensa, convertint-se bona part de les multes, en sancions fermes, i es procedirà a la immediata detracció de punts del carnet de conduir si la infracció els porta.
El primer que hem de tenir en compte, és que pel fet de rebre una notificació en forma de multa, no vol dir que hàgim infringit la legislació en matèria de Trànsit i Seguretat Viària, o almenys, que l'Administració ho hagi acreditat, i per això hàgim de respondre de la sanció que se'ns imposa. Tot i que és cert que els agents de l'autoritat gaudeixen de presumpció de veracitat, no és menys cert que a tot Administrat en el si d'un procediment sancionador li assisteix el dret a la Presumpció d'Innocència reconegut per l'article 24 de la Constitució Espanyola, motiu pel qual, és interessant la presentació d'al·legacions sol·licitant les proves que corroboren la comissió de la infracció imputada.
Les proves més habituals que són practicades en el si de la gestió de multes, són la ratificació de l'agent denunciant, la testifical d'aquest i del seu company, la prova fotogràfica presa del vehicle; o, els diferents certificats que acrediten el correcte funcionament dels mecanismes usats per a la formulació de denúncies (cinemòmetres, etilòmetres, semàfors?). La manca de qualsevol d'elles en la fase d'al·legacions, sempre que siguin procedents, consideren els jutges que causa indefensió a l'administrat acabant amb l'anul·lació de la sanció, la qual, queda sense efecte.
Però les proves no només les pot aportar l'Administració, ja que l'interessat també pot, i deu, aportar tots els elements de prova que consideri necessaris i estiguin al seu abast per desvirtuar la conducta infractora per la qual se li exigeix responsabilitat. Una vegada que rebem la denúncia, per la via que sigui (notificació a l'acte, notificació en domicili, publicació al BOE o mitjançant DEV), el termini per presentar al·legacions és de 20 dies naturals, el que vol dir que hem de comptar diumenges i festius, així com el mes d'agost.
Després de les al·legacions presentades, si l'Administració practica prova, pot ser que la remeti a l'interessat a qui li concedeix el termini de 15 dies per recórrer o directament notifiqui la resolució sancionadora, acte administratiu, on ja no es reconeixerà la possibilitat de pagament amb descompte i contra el qual es podrà presentar recurs en el termini d'un mes. Una cosa devem tenir molt clara: els recursos i al·legacions que circulen per internet no serveixen de res; el millor és deixar-se aconsellar per professionals que saben en cada moment el tipus d'al·legacions a presentar i les proves a sol·licitar.
El que pocs saben és que NO podem fer el pagament acollint-nos a la bonificació del 50% i presentar escrit d'al·legacions, atès que són accions excloents entre si. Si pagament amb descompte, renuncio a presentar al·legacions en defensa dels meus interessos, tot i que a posteriori em s'adoni que hi ha un error garrafal en la denúncia, o que no em trobava al lloc de la infracció, o que no era qui conduïa el vehicle, o que disposo el tiquet d'estacionament, entre altres circumstàncies. Per aquest motiu, és summament important, valorar bé la denúncia rebuda abans de llançar-se al pagament per les conseqüències que això suposa, ja que en cas de retirada de punts, des del moment de pagament, aquests seran detrets de forma gairebé immediata.
A més dels recursos en via administrativa, no cal perdre de vista la impugnació de multes en via judicial, on s'obtenen molt bons resultats d'anul·lació, conseqüència de la indefensió creada a l'interessat per l'arbitrària tramitació de l'expedient. En via judicial, actualment, les persones físiques resten exemptes del pagament de la taxa judicial, circumstància que abarateix els costos d'accés a la justícia.
En matèria de multes, acudir a un professional per a la tramitació de l'expedient és la millor solució, per a rebre un correcte assessorament de les opcions de defensa amb què es compta, així com dur a terme una òptima tramitació de l'expedient enfocada a la conseqüència de la anul·lació de la sanció. Algunes qüestions de caràcter formal al·legables, només són apreciables per professionals en la matèria.
Font de l'article
El primer que hem de tenir en compte, és que pel fet de rebre una notificació en forma de multa, no vol dir que hàgim infringit la legislació en matèria de Trànsit i Seguretat Viària, o almenys, que l'Administració ho hagi acreditat, i per això hàgim de respondre de la sanció que se'ns imposa. Tot i que és cert que els agents de l'autoritat gaudeixen de presumpció de veracitat, no és menys cert que a tot Administrat en el si d'un procediment sancionador li assisteix el dret a la Presumpció d'Innocència reconegut per l'article 24 de la Constitució Espanyola, motiu pel qual, és interessant la presentació d'al·legacions sol·licitant les proves que corroboren la comissió de la infracció imputada.
Les proves més habituals que són practicades en el si de la gestió de multes, són la ratificació de l'agent denunciant, la testifical d'aquest i del seu company, la prova fotogràfica presa del vehicle; o, els diferents certificats que acrediten el correcte funcionament dels mecanismes usats per a la formulació de denúncies (cinemòmetres, etilòmetres, semàfors?). La manca de qualsevol d'elles en la fase d'al·legacions, sempre que siguin procedents, consideren els jutges que causa indefensió a l'administrat acabant amb l'anul·lació de la sanció, la qual, queda sense efecte.
Però les proves no només les pot aportar l'Administració, ja que l'interessat també pot, i deu, aportar tots els elements de prova que consideri necessaris i estiguin al seu abast per desvirtuar la conducta infractora per la qual se li exigeix responsabilitat. Una vegada que rebem la denúncia, per la via que sigui (notificació a l'acte, notificació en domicili, publicació al BOE o mitjançant DEV), el termini per presentar al·legacions és de 20 dies naturals, el que vol dir que hem de comptar diumenges i festius, així com el mes d'agost.
Després de les al·legacions presentades, si l'Administració practica prova, pot ser que la remeti a l'interessat a qui li concedeix el termini de 15 dies per recórrer o directament notifiqui la resolució sancionadora, acte administratiu, on ja no es reconeixerà la possibilitat de pagament amb descompte i contra el qual es podrà presentar recurs en el termini d'un mes. Una cosa devem tenir molt clara: els recursos i al·legacions que circulen per internet no serveixen de res; el millor és deixar-se aconsellar per professionals que saben en cada moment el tipus d'al·legacions a presentar i les proves a sol·licitar.
El que pocs saben és que NO podem fer el pagament acollint-nos a la bonificació del 50% i presentar escrit d'al·legacions, atès que són accions excloents entre si. Si pagament amb descompte, renuncio a presentar al·legacions en defensa dels meus interessos, tot i que a posteriori em s'adoni que hi ha un error garrafal en la denúncia, o que no em trobava al lloc de la infracció, o que no era qui conduïa el vehicle, o que disposo el tiquet d'estacionament, entre altres circumstàncies. Per aquest motiu, és summament important, valorar bé la denúncia rebuda abans de llançar-se al pagament per les conseqüències que això suposa, ja que en cas de retirada de punts, des del moment de pagament, aquests seran detrets de forma gairebé immediata.
A més dels recursos en via administrativa, no cal perdre de vista la impugnació de multes en via judicial, on s'obtenen molt bons resultats d'anul·lació, conseqüència de la indefensió creada a l'interessat per l'arbitrària tramitació de l'expedient. En via judicial, actualment, les persones físiques resten exemptes del pagament de la taxa judicial, circumstància que abarateix els costos d'accés a la justícia.
En matèria de multes, acudir a un professional per a la tramitació de l'expedient és la millor solució, per a rebre un correcte assessorament de les opcions de defensa amb què es compta, així com dur a terme una òptima tramitació de l'expedient enfocada a la conseqüència de la anul·lació de la sanció. Algunes qüestions de caràcter formal al·legables, només són apreciables per professionals en la matèria.
Font de l'article