Qim44
Rodant
- 13 Des 2015
- 21
- 18
- Premis
- 2
Si sents el soroll del vent dins del casc anar en moto es pot esdevenir molest, tant que pot convertir una cosa molt plaent en alguna cosa realment incòmode. Hi ha molts factors que influeixen en el soroll que produeix un casc de moto i moltes maneres de reduir aquest molest so, t'expliquem quins són els problemes i quines les solucions.
- Tipus de casc
Els cascs oberts o cascs jet són sens dubte els més sorollosos de tots, i els menys recomanables pel seu baix grau de seguretat més. La cara va al descobert, i tot i que les orelles van tapades el vent arriba fàcilment fins a elles. Per això és important saber com escollir un bon casc.
Els cascos modulars o abatibles són molt més silenciosos que els cascos jet, però no tant com els cascos integrals.
La cara va perfectament coberta i l'ajust amb el coll és bo, però les juntes que queden entre la mentonera mòbil i la resta de la calota incrementen el so del vent a l'impactar contra el casc.
Els cascs integrals són els més silenciosos de tots. Són amb diferència els que millor tanquen i menys entrada d'aire permeten al seu interior. Pot interessar saber de què depèn la seguretat d'un casc.
- La forma del casc
Tot el que trenqui la fàcil circulació de l'aire sobre la seva superfície, com viseres o alerons, produirà un soroll que no trobarem si es tractés d'una superfície plana i neta.
- Les ventilacions del casc
Totes aquestes obertures, tant en la mentonera sota la pantalla com les superiors al front, són fonts de soroll.
Pots comprovar-ho posant la mà sobre elles en marxa i comprovaràs com el so que arriba fins a les teves orelles canvia per complet. Unes ventilacions ben dissenyades, o tancades si no és necessària la ventilació, ajudaran a disminuir el soroll a l'interior del casc.
- Pantalla i coll
A més, el so del vent també dependrà de l'ajust del casc amb el coll, sobretot per la part del davant. Els cascos de gamma mitjana / alta inclouen "barbuquejos", generalment desmuntables, que tanquen el casc sota la nostra barbeta perquè l'aire no entri per aquí i així el soroll quedi reduït. Aire que no entra, soroll que no arriba a les nostres orelles.
- L'aerodinàmica de la moto
Notaràs molta diferència si fas servir una moto naked a si fas servir una moto gran turisme o una moto esportiva, com millor sigui la protecció aerodinàmica millor serà la nostra protecció contra el vent, menys aire arribarà fins a nosaltres i menor el soroll que produeixi el nostre casc.
Font