• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Combatre el fred intens amb moto

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Doncs es veu que estem en plena onada de fred a Catalunya, però som molts els que pensem seguir anant en moto, tant per anar i tornar de la feina com per fer la nostra ruta d'entre setmana. Com combateu el fred intens amb moto?
Jo fins a dia d'avui pels dies freds he tirat amb paramans, cúpula alta, jaqueta d'hivern i guants VQuattro, pantalons amb folre Garibaldi de l'any de la pera, i si fa molt molt fred hi sumo una tèrmica del decathlon a dalt i unes malles a sota dels pantalons. Les botes porto les de tot l'any, unes Alpinestars SMX 3.

De moment aguanto sense punys ni guants calefactats, i és veritat que a temperatures hivernals habituals des de la costa catalana cap amunt mai els he trobat a faltar, però m'imagino que per moure-us per altres zones del territori de manera habitual es fan imprescindibles.

Vosaltres com us moveu pel fred?

Poso el post en format pregunta per poder anar votant les aportacions més interessants (y)

Aprofito per incloure una taula de sensació tèrmica segons les nostres velocitats en km/h, que m'ha sortit per twitter:

1
 
xaviubia

xaviubia

Cul quadrat
27 Feb 2021
60
210
Premis
3
Jo aquest any estic provant les manoples de tucano urbano ja que amb els guants i paramans patia massa del fred. Soc del que s'escapa per la catalunya interior i prepirineu on la temperatura és baixa de debò. La sensaxió és bona ja que rodant a temperatures de pocs graus negatius no se'm congelen ela dits i continuo tenint tacte. L'únic però es quan pugen les temperatures que queda el fred a dins i costa agafar temperatura. Amb punys calefactables se soluciona aquest punt. Estèticament queden com el cul però no es pot tenir tot.
La resta jaqueta alpinestars i pantalons 70 degrees tripapa, botes alpinestars tech3, guants bering no se que.
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Recopilatori comentaris al Facebook:
  • Salutacions a tothom..porto molts anys anant en moto, 50 aprox, amb molts kms, 500.000 aprox, al cul. He conduit sota totes les circumstàncies i el que més m´amoïna és el vent, després la pluja i finalment el fred. Això últim en sí no és un gran problema comptant amb els equipaments que hi ha avui en dia, però si que condiciona la conducció de forma important. Més que pel fred d´ambient de lo que pot condicionar l´estat del asfalt, i amb això...poca broma
    ☹️
    . Dit tot això...unes bones prendes tèrmiques poden ajudar molt a subsanar l´efecte del fred. El problema arriba quan fas una parada i entres en un lloc amb bona temperatura...llavors sobre tot
    ?
    . I un del temes cabdals per a mi son els guants, m'agraden el guants amb bon tacte i si son molt gruixuts o calefactables pots mitigar el fred però de tacte ben poc. I els punys calefactables son un bon invent ...sempre i quan no faci temperatures molt fredes. Llavors la punta dels dits solen quedar glaçades i pot arribar a ser doloròs. La millor opció per a mi...les " manoples ". Lletges, anti-estètiques, farragoses però...molt eficientes. Crec que la majoria estereu d´acord
    ?
    . Per cert...actualment vaig amb una KTM 1290 SAT del 2016 amb 85.000 km. PURA BÈSTIA !! Salut i gasss
    ✊
    ✊
    ✊
  • Yo con un traje de cordura evo,que dejo de existir y que no es de los mejores,una buena braga y unas botas de moto de invierno acompañado de unos guantes de invierno ya iba desde bdn hasta san cugat en moto a unos 0 grados
  • Fins ara res, bon equipament clàssic, però no descartaria punys o guants calefactables
  • Bones! Jo faig servir el mètode de la ceba, capas finas. A sota del pantaló texà de moto, porto un sota mono que tinc de quan anava a circuit, i unas mallas. A dalt porto dos o tres mallas de ciclista, un jersey de llana prim i la chaqueta. Dos protectors de coll prims, i tira milles.

  • El problema no es el fred.. sino el mal manteniment de les carreteres. L'altre dia rodant per el Priorat estava ple de plaques de gel... i ni gota de sal.

 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
261
691
Premis
12
Bon dia a tothom! Doncs jo com que soc molt fredolica porto uns guants calefactables, dues samarretes térmiques i una jaqueta de pell i per les cames unes malles, però he de dir que amb aquest fred intens que està fent, no m'ha vingut gens de gust de sortir a fer ruta.
Si no quedés més remei que anar a treballar amb la moto, imagino que m'aniria acostumant, però com que no és el cas, m'esperaré uns dies!
Salut i gasss!?????✌??
 
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
118
253
Premis
6
Aquest cap de setmana a la garrotxa ha fet fred de debó... hem sortit a muntanya amb l'equipament habitual sumant-t'hi el folre de la jaqueta i roba interior tèrmica, inclossos uns sotoguants, una braga al coll i gas, tot i que a muntanya no pateixes tant el fred com per carretera, i si apreta no tens més que complicar-te la vida:ROFLMAO:
20230121 122920

per carretera no acostumo a sortir quan fa massa fred, més que pel fred mateix per l'estat de les carreteres, però quan surto a l'hivern vaig amb texans kevlar amb proteccions i jaqueta de pell, evidentment roba inerior tèrmica, un parell de samarretes i un jersey (no acostumo a portar el folre de la jaqueta perquè m'és incòmode), guants d'hivern de l'outlet moto amb un bon compromís entre escalfor i tacte i a més son barats, amb sotoguants i braga (tota la roba tèrmica inclosos els sotoguants és del decathlon), i porto les botes que porto tot l'any amb mitjons gruixuts.
no tinc punys calefactables tot i que els he tastat i molen, i estic estalviant per una cúpula alta i uns paramans:cry:
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Per anar a la feina cada dia: jaqueta , guants, una braga i una faixa per tindre calentets els ronyons, les lumbars son el meu punt feble
Porto la cúpula, el més alta possible i les cames, van protegides per el carenat.
No poso els punys calefactables perquè el que s'hem gela és la punta dels dits i el punys només escalfen el palmell, fa temps que miro paramans però per la meva no trobo cap que s'adapti i tampoc activo el seient per escalfar el cul ?:ROFLMAO:
Per sortir de ruta he de comprar alguns accessoris com samarretes i malles tèrmiques (ja no agunato el fred igual que abans) i uns pantalons nous de cordura, incomprensiblement els que tenía s'han encongit ells solets (TRAÏDORS) :eek::rolleyes:.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Doncs es veu que estem en plena onada de fred a Catalunya, però som molts els que pensem seguir anant en moto, tant per anar i tornar de la feina com per fer la nostra ruta d'entre setmana. Com combateu el fred intens amb moto?
Jo fins a dia d'avui pels dies freds he tirat amb paramans, cúpula alta, jaqueta d'hivern i guants VQuattro, pantalons amb folre Garibaldi de l'any de la pera, i si fa molt molt fred hi sumo una tèrmica del decathlon a dalt i unes malles a sota dels pantalons. Les botes porto les de tot l'any, unes Alpinestars SMX 3.

De moment aguanto sense punys ni guants calefactats, i és veritat que a temperatures hivernals habituals des de la costa catalana cap amunt mai els he trobat a faltar, però m'imagino que per moure-us per altres zones del territori de manera habitual es fan imprescindibles.

Vosaltres com us moveu pel fred?

Poso el post en format pregunta per poder anar votant les aportacions més interessants (y)

Aprofito per incloure una taula de sensació tèrmica segons les nostres velocitats en km/h, que m'ha sortit per twitter:

Veure l'arxiu adjunt 5921
Vols dir que està bé aquesta taula?
Hem crida l'atenció que sempre en baixes temperatures a 160km/h la sensació és menor que a 80km/h:unsure:
 
Última edició:
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Vols dir que està bé aquesta taula?
Hem crida l'atenció que sempre en baixes temperatures a 160km/h la sensació és menor que a 80km/h:unsure:
Ho desconec la veritat, l'he posat pq m'ha cridat força l'atenció però no posaria pas la mà al foc pel que posa. També podria ser que a tanta velocitat el fred sigui tal que la percepció ja no pugui ser més elevada, però ho desconec totalment ?
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Hola companys/es. Jo us diré que vam fer lúltima de l’any 2022 el dia 21 de desembre i la primera d’aquest any el passat dia 5 de gener i tot i que feia fred no vam tenir les temperatures d’aquests dies…. Que fa molt fred. Des de la del dia 5 no he tornat a sortir, crec que si és per gaudir, no val la pena patir de fred.
L’equipament que porto és el seguent, començant de cap a peus:
Al cap porto un casc de carboni Caberg Levo que no hi entra ni una mica d’aire, a més una braga al coll que dona bona escalforeta.
Al cos porto una samarreta imperi, una camiseta térmica mànigua curta del Decatlon i un polo de punt màniga llarga que m’el reservo per anar amb moto quan fa fred, perquè és bastant gruixut i de cotó. A sobre de tot aixó una jaqueta URBAN CLASS amb proteccions a hombros, colzes i esquena, folre desmontable dins i punys ajustats als canells, cremallera fins a mig coll, amb tapeta, perquè no entri aire per cap escletxa.
Cames: A més de roba interior boxers, porto unes malles térmiques, els pantalons de cordura amb folre de la marca IXON, que em van genials tot i tenir la talla super XL que tinc. Amb aquests pantalons hi porto uns elastics que van genials perquè no baixin els pantalons, ja que després dificulta poguer pujar o baixar bé de la moto si no estan al seu lloc els pantalons. També porten proteccions i es pot ajustar l’amplada dels tormells perquè no hi entri l’aire.
Mans: Tinc uns guants gruixuts de cordura que eviten molt el fred…. Però la punta dels dits si fa molt fred ho noten, però en tinc uns altres que relativament son molt prims i no tenen protecció que van molt bé i no deixen pasar el fred. Aquests els vaig alternant depenen si vaig millor amb uns o els altres. La moto porta paravents i ajuda.
Peus: uns mitjons normals i les meves superbotes de pell del 48 que tant n’hem parlat per aquest Fòrum. Va costar trobar-les però no deixen pasar gens d’aire i vaig molt còmode.
Doncs això es el meu equipament per quan fa molt fred, però també tinc una jaqueta una mica més prima, també amb folre i un texans amb kevlar molt cómodes, per quan no fa tant de fred o l’estiu.
Salut a tothom‼️?✌️?

1AB8CD45 23F5 45BE 8FED 1CAE41C9FF01
 
Ramon "Fosfi"

Ramon "Fosfi"

Cul quadrat
22 Gen 2023
62
178
Premis
9
El Plà d'Urgell
Moto
XL 750 TRANSALP
Bones,doncs pel fred servidor porta un equip onboard 4season, guants d'hivern, passamuntanyes de tipus "buho" fins al pit amb paravent, samarreta i malles termiques i com uns quants de vosaltres també unes antiesteitques, denigrants però 100% efectives manoples iper si de cas pugen les temperatures durant la ruta faig el canvi de guants passant als d'estiu.
Pel de la ruta en neu del novembre un es va fer el cantó el decembre del 21 sense trobar cap moto en tot el port ni idea de quan fred feia no duc cap indicador de temperatura però més avall de -5ºC segurrissim?

1640528352306
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones,doncs pel fred servidor porta un equip onboard 4season, guants d'hivern, passamuntanyes de tipus "buho" fins al pit amb paravent, samarreta i malles termiques i com uns quants de vosaltres també unes antiesteitques, denigrants però 100% efectives manoples iper si de cas pugen les temperatures durant la ruta faig el canvi de guants passant als d'estiu.
Pel de la ruta en neu del novembre un es va fer el cantó el decembre del 21 sense trobar cap moto en tot el port ni idea de quan fred feia no duc cap indicador de temperatura però més avall de -5ºC segurrissim?

Veure l'arxiu adjunt 5951
Brutal, d'això se'n diu gaudir plenament de la moto tot l'any ?
 
  • Like
Reaccions: Ramon "Fosfi"

Fils similars