Formació Consells sobre seguretat en la conducció de la moto

  • Motorista convidat! Aquí tens les principals eines per organitzar-te i gaudir de la moto en companyia aquest estiu:
  • Motorista convidat! Obrim un espai dedicat a la compra, a la venda i a l'intercanvi de motos, d'accessoris i d'equipament. Fes una ullada a com funciona fent clic aquí.

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
Premis
5
Bona tarda! Recentment ens estan contactant de diversos mitjans de comunicació preguntant sobre les causes de l'altíssima sinistralitat del col·lectiu, i la nostra resposta és sempre clara: L'estat de les carreteres i el seu manteniment, l'alt nombre de conductors que agafen el cotxe beguts o drogats i ens maten, i també la necessitat de seguir-nos formant, sempre al màxim, perquè almenys l'únic i creiem que mínim factor causant de la nostra accidentalitat, estigui controlat.
En base a tot això n'acabem de publicar un article que us enllaço a continuació, però que m'agradaria que no fos el centre d'aquest fil, sinó que més aviat m'agradaria recollir en aquest, ubicat a la secció de formació del fòrum, aquells consells que donaríeu a la resta de companys pel que fa a la seguretat en moto.


Perquè els factors contra l'administració són una carrera de fons, la criminalitat al volant és cosa de la policia (tot i que també cal criminalitzar-la com es mereix, i deixar d'acceptar socialment que es begui poc i després s'agafi el cotxe); però igual que la formació, el coneixement i els consells tenen valor, i crec que val la pena fer-ne un recopilatori en base a l'experiència que uns i altres hem anat adquirint.

Gas!
 

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
6
Realment és preocupant l'alta sinistralitat que va cada dia a més.
Personalment (i ara hem posaré en un bon jardí) crec que no tota la culpa és dels cotxes, més aviat és culpa del motorista dels quals el 80-90% també és conductor de cotxe però sembla que quan va sobre dúes rodes, s'oblida que en segons quines maniobres és literalment invisible per el conductor d'aquest.
A diari veig maniobres de motos realment temeraries i dins Barcelona, en 1/2h puc veure més de 10 sense patir gens, per la Arrabassada, adelantaments per el voral i en linea continua i per carreteres secundaries, imitadors de Marquez que tallen els revolts o adelanten amb línia continua sense tindre en compte que quan acabin l'adelantament estan tant a la vora del revolt que com vingui un cotxe de cara s'empotraran.

Del Motorsharing ja ni parlo, mare de Déu!!!!! Qualsevol inútil que apenes sap anar en bicicleta pot portar una moto, de les quals ademés dubto de si tenen un correcte manteniment de qüestions tant bàsiques com la pressió dels neumàtics.

Així que bàsicament, el meu consell per a tots i que intento aplicar-me cada dia és:
- Abans de fer qualsevol maniobra, pensa bé si el del cotxe et veurà o no.
- Un altre és que quan arriveu a un canvi de rassant, amb línia discontinua, poseu-vos sempre el més a la dreta possibe però no massa. Primer perquè us podeu trovar amb un capulo de cara adelantant i segona perquè intentant evitar aquesta situció us podeu trovar un tractor a 30km/h.
- I per últim, molt al tanto també amb les zones on és pot adelantar però tenen sortides de caminets o finques particulars, el que surt, només mira en el sentit contrari al que és desplaçarà i mai et veurà si vens adelantant.

Proper dia tutorial de com circular per la city i no morir en l'intent ??

Salut,
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Bones !!

Jo crec que una part de la sinistralitat, la que menys, és en la que una moto i un altre vehicle colisionen. Si ho frontalment, les probabilitats de perdre la vida del motorista són casi del 100% en carretera oberta, potser força menor dins de ciutat, però ja sabem que les lesions produides anant a 50 km/h també poden ser de per vida, i molt greus. Molts dels accidents amb alt index de gravetats i mortalitat ocorren sense la intervenció de cap altre vehicle, és a dir, anant sols.

En ambdues situacions, el factor humà i de la via són importants i decissius, perquè la màquina sol fer el que li fem fer. Si no es fa un manteniment actiu i un control preventiu rutinari bàsic a diari, combinat a un més exhaustiu cada X kms, la possibilitat de falles i avaries augmenta.

Centrant-me en els accidents on el factor humà és d'aplicació, i on s'involucren dos vehicles, crec que hi ha molta feina a fer, i molta paperassa a eliminar de l'equació.

Jo considero, des del punt legal i de reformes a aplicar al mon motorístic, que cal normalitzar i motivar la inclussió de modificacions que facin més visible el motorista i el vehicle en carretera oberta.

Per començar, parlaré de l'enllumenat, que crec que és fonamental tant de dia com en situacions de nit, poca visibilitat, o al sortir o caure el sol.

Penso que un tipus d'enllumenat en triangle, on hi trobem un far/fars centrals i dos auxiliars (a diferent nivell i per sota del principal) són necessaris per a identificar sense cap dubte una moto d'un altre vehicle que circula amb una bombeta fosa.

Realitzar aquesta operació comporta, per les motos que no les tenen, una inversió económica important, ja des de triar el tipus de fars homologats, la potència lumínica, la posició a la moto, la instalació a un taller, obtenir i pagar el projecte, i pasar la ITV.... Estem parlant que el fet de poder ser diferenciats, a part de millorar la nostra visibilitat de la carretera per on circulem, pot ser de 500€.

Està demostrat que un objecte en moviment amb diferents punts de llum ofereix una major informació del tipus de vehicle que s'acosta i també de poder apreciar amb major exactitud la velocitat amb la que ho fa cap a nosaltres. Accidents on un motorista topa amb un cotxe en un trencant on surt el del cotxe que creia que li donava temps de sortir, és el pa de cada dia.

Trobo urgent i necessari que les modificacions que facin el vehicle més segur a la via siguin obligades a fer i el costos de fer-les siguin menors. Sabem que el negoci del motor, recanvis i accesoris origina molts de calers, en impostos també, però optar per calers contra que gent pugui morir, fa por. La visió general ha de canviar el rumb: seguretat i sostenibilitat.

Crec que tant important és la feina que es fa a la ITV com que podria fer-se en centres del mateix tipus que es dediquessin a actualitzar els vehicles aportant totes les millores viables per fer-ho possible. Parlo des de poder millorar frens, tipus de suspensió, canviar óptiques halogenes per led, retrovisors que redueixin punts morts...

Deixant de banda el típic tunning, jo em refereixo a aconseguir millorar un vehicle fins que el moment en que no es pugui fer, i llavors obligar a retirar-lo o reduir-ne l'ús per les vies. Millorar i actualitzar un vehicle redueix l'impacte ambiental en quant a residus i vehicles que es retiren, i permet alhora gaudir d'un conjunt automovilistic més segur per a tots.

Tant de bo això sigui la norma, gestionar recursos i millorar el que tenim pel bé de tots.

Ho sento si els amants de clàssiques i històrics no estan d'acord amb mi, però cal tenir les preferències davant i ser conscients dels riscos evitables.

I fins aqui la meva aportació sobre aquest punt de millora legal, obligada, regulada i optimizadora de vehicles amb un clar objectiu de servei estatal amb preus accesibles.

Que està bé que facin ajudes per comprar una moto elèctrica, però....
quines millores aporten, si totes les millores que poden tenir NO LES POSEN DE SÈRIE?
 
Última edició:
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Bascu Consells sobre botes per sortides carretera amb Cafe Racer Espai de debat 10
S Consells bàsics sobre la posició i distribució del pes durant la conducció Espai de debat 0
AgustiCarmona CONSELLS A FUTURS MOTOVIAJTJERS. Capítol #5: ACAMPADA MotoVlogs propis 0
AgustiCarmona Vídeos Consells a Futurs Motoviajeros Capítol #3: PLANIFICAR UNA RUTA MotoVlogs propis 3
AgustiCarmona Vídeos CONSELLS A FUTURS MOTOVIATGERS. CAPÍTOL # 2: QUINA ROBA PORTAR? MotoVlogs propis 6
AgustiCarmona Vídeos CONSELLS A FUTURS MOTOVIATGERS. Capítol # 1: SEGURETAT i SALUT MotoVlogs propis 3
perlanegraviajes Consells per rodes de moto Pneumàtics 1
Non-stop Consells Consells moteros Mecànica i recopilatoris 7
Roger Consells Viatjar en moto. Consells per fer-ho amb seguretat i comoditat Espai de debat 0
J Consells Consell sobre neumatics Pneumàtics 6
Roger Consells Debat sobre els tipus de motoristes (Comptes d'usuari al fòrum) Informació i suport 6
edudzn Recopilatori Històries curioses sobre motos Un Cafè Ràpid 6
Pastoret Consells Sobre GPS..... Espai de debat 40
Non-stop Dubte Rumor sobre que es permetrà circular amb moto dins de la província Espai de debat 45
E Em presento sobre 3 rodes! Presentacions 6
S Guia intensiva sobre pneumàtics de moto Espai de debat 0
Roger Marc Márquez prova la X-ADV sobre neu Espai de debat 0
Roger Notícia Interior acorda la imposició de l'impost sobre la conducció de motocicletes Espai de debat 0
Roger Ruta en moto La Monkey Run, una original aventura pel Sàhara sobre dues rodes Rutes en moto 0
Non-stop Guia-Tutorial Guia, dubtes i respostes sobre el Carnet A2 Consultes legals 2
Roger Formació Calendari juny, juliol i setembre de formacions HIS (Honda Institut de Seguretat) Formació 5
Roger Formació L'Honda Institut de Seguretat - HIS reactiva la seva activitat Formació 32
xenia Dubte Dubte seguretat Espai de debat 10
Bascu Dubte Cursos de seguretat per 125? Espai de debat 12
Burkat450R Avantatges Ideies per millorar la nostra seguretat en carretera Avantatges especials 12
Roger Cosmo Connected, un dispositiu per augmentar la seguretat del motorista Espai de debat 0
Roger Help Me, una app interessada en la seguretat dels motoristes Espai de debat 0
Non-stop Fotos Motocicletes dels cossos de seguretat i emergències Espai de debat 6

Fils similars

A dalt