pepprats
Grup Sanguini: 98 octans
Al iniciar aquest 2022 ens vàrem anotar a l’agenda de motoristes.cat una colla d’objectius motards, entre ells, i en primer lloc, realitzar formació al HIS.
Per a qui no conegui el HIS, és un centre de formació amb unes instal·lacions úniques a Europa amb tres pistes on poder realitzar les diferents formacions que imparteixen. Una asfàltica amb delimitada amb pintura antilliscant (com la dels circuits) formant glorietes i altres traçats, una especial per a realitzar la increïble proba de ABS sobre paviment mullat i la off-road:
Podeu trobar tot el detall a la seva web: https://motos.honda.es/Honda-Instituto-de-Seguridad/index.html
Doncs bé resulta que a data 1 de febrer ens vàrem decidir i en vista que tan sols quedaven dues places per al curs de nivell superior + Off-Road que es celebraria a 5 de març. Per tant, si teniu interès en la realització d’algun dels cursos que ofereixen, reviseu dates i planifiqueu amb antelació.
Un cop va arribar el gran dia, vam agafar tot el nostre equip (actualment per el COVID, recomanen venir equipat de casa, però si per algun motiu no se’n disposa, allà tenen tot ho necessari, el que si és imprescindible és el calçat alt i tancat) i ens vam dirigir cap allà amb cotxe per poder dur tot amb calma. A banda que desprès de estar sobre motos de 9:15 a 17:30, ja va bé tornar a casa en cotxe.
5 de març:
9:00.- Arribada a les instal·lacions, identificació a la porta d’accés i posterior rebuda per part dels instructors. Vam tenir l’honor de comptar amb en Pedro i en Jordi. Uns cracks que amb les seves explicacions i correccions ho van fer tot molt fàcil.
De 9:15 fins les 10:30 aprox.- Sessió teòrica i presentació del grup. Aquell 5 de març vaig coincidir amb un grup molt trempat de motards de Lugo (Lóstregos) i un parell de motards de Portugal, els quals havien vingut expressament a realitzar el curs. Me vaig sentir afortunat de poder venir des de casa en tant sols 20 minuts.
10:30 a 14:30.- Sessió pràctica a circuit asfàltic. Aquí ens van fer rodar una mica amb les CB 500 F i X (jo per alçada vaig triar la F, com no... I un cop feta la pressa de contacte ens van separar en dos grups. El nostre es va quedar amb en Pedro per practicar la maniobrabilitat i l’altre va anar amb en Jordi a treballar frenades. En aquesta part del curs es treballa amb insistència els conceptes de mirada i el control de la moto amb la part inferior del cos en maniobres a baixa o molt baixa velocitat al iniciar i finalitzar els exercicis vam fer eslàloms entre conus verificant com baixàvem el temps de realització del exercici i d’altra banda com ens constava molt menys esforç realitzar-lo aplicant les tècniques correctament. Desprès vam passar al traçat de corbes a més velocitat i treballant amb posició semi esportiva tot ho necessari per traçar-les correctament (anticipació de la mirada, supeditar sortida a següent corba, i un llarg etcètera). No us faré més spoilers J. Finalitzat tot el tema maniobrabilitat, vam fer una petita pausa i en seguir vam intercanviar els grups i vam treballar la frenada amb en Jordi. Aquí vam treballar posició dels dits a les lebes (amb la suavitat de les motos teníem prou amb dos dits per embragar o frenar) i el control de la mirada a l’hora de frenar. De forma introductòria, es fa un exercici on s’utilitzen els frens per separat (darrera, davant i els dos junts (aplicant sempre la tècnica de primer darrera i seguidament el davanter). I també es treballa la frenada de emergència amb maniobra evasiva al final, un exercici molt i molt bo. Finalitzats aquests exercicis, vam fer amb en Jordi un eslàlom sobre un paviment de llambordins per acabar amb l’experiència del matí, frenada sobre mullat sense i amb ABS, d’això no us diré res, ja m’explicareu si el feu, jejeje.
14:30 a 15:15.- Dinar, descans.
15:15 a 17:15.- OFF-ROAD!! Aquí no tinc paraules per descriure... Va ser la meva primera experiència en moto sobre marró. Ho vam fer amb motos de formació, com la CRF125 però amb un xassís mes petit, de només 64kg i que per la meva estatura va resultar perfecte (altres companys més corpulents no van opinar el mateix...). En aquesta ocasió vam tornar a treballar els conceptes de traçada, posició, mirada, frenada, etc. Però ara amb l’afegit de la falta d’adherència. Només ús diré que va ser cansat, però que vaig gaudir-ho com un nen de 6 anys!!!
17:15 a 17:30.- Recollir, i entrega de diplomes.
Bé, val a dir que és un curs molt intens, del que tenia unes grans expectatives abans de realitzar-lo i del que un cop finalitzat, puc dir que es un MUST per tots aquells motards que volem gaudir de la moto i de la vida a parts iguals.
Salut i Gaaaas!!
Per a qui no conegui el HIS, és un centre de formació amb unes instal·lacions úniques a Europa amb tres pistes on poder realitzar les diferents formacions que imparteixen. Una asfàltica amb delimitada amb pintura antilliscant (com la dels circuits) formant glorietes i altres traçats, una especial per a realitzar la increïble proba de ABS sobre paviment mullat i la off-road:
Podeu trobar tot el detall a la seva web: https://motos.honda.es/Honda-Instituto-de-Seguridad/index.html
Doncs bé resulta que a data 1 de febrer ens vàrem decidir i en vista que tan sols quedaven dues places per al curs de nivell superior + Off-Road que es celebraria a 5 de març. Per tant, si teniu interès en la realització d’algun dels cursos que ofereixen, reviseu dates i planifiqueu amb antelació.
Un cop va arribar el gran dia, vam agafar tot el nostre equip (actualment per el COVID, recomanen venir equipat de casa, però si per algun motiu no se’n disposa, allà tenen tot ho necessari, el que si és imprescindible és el calçat alt i tancat) i ens vam dirigir cap allà amb cotxe per poder dur tot amb calma. A banda que desprès de estar sobre motos de 9:15 a 17:30, ja va bé tornar a casa en cotxe.
5 de març:
9:00.- Arribada a les instal·lacions, identificació a la porta d’accés i posterior rebuda per part dels instructors. Vam tenir l’honor de comptar amb en Pedro i en Jordi. Uns cracks que amb les seves explicacions i correccions ho van fer tot molt fàcil.
De 9:15 fins les 10:30 aprox.- Sessió teòrica i presentació del grup. Aquell 5 de març vaig coincidir amb un grup molt trempat de motards de Lugo (Lóstregos) i un parell de motards de Portugal, els quals havien vingut expressament a realitzar el curs. Me vaig sentir afortunat de poder venir des de casa en tant sols 20 minuts.
10:30 a 14:30.- Sessió pràctica a circuit asfàltic. Aquí ens van fer rodar una mica amb les CB 500 F i X (jo per alçada vaig triar la F, com no... I un cop feta la pressa de contacte ens van separar en dos grups. El nostre es va quedar amb en Pedro per practicar la maniobrabilitat i l’altre va anar amb en Jordi a treballar frenades. En aquesta part del curs es treballa amb insistència els conceptes de mirada i el control de la moto amb la part inferior del cos en maniobres a baixa o molt baixa velocitat al iniciar i finalitzar els exercicis vam fer eslàloms entre conus verificant com baixàvem el temps de realització del exercici i d’altra banda com ens constava molt menys esforç realitzar-lo aplicant les tècniques correctament. Desprès vam passar al traçat de corbes a més velocitat i treballant amb posició semi esportiva tot ho necessari per traçar-les correctament (anticipació de la mirada, supeditar sortida a següent corba, i un llarg etcètera). No us faré més spoilers J. Finalitzat tot el tema maniobrabilitat, vam fer una petita pausa i en seguir vam intercanviar els grups i vam treballar la frenada amb en Jordi. Aquí vam treballar posició dels dits a les lebes (amb la suavitat de les motos teníem prou amb dos dits per embragar o frenar) i el control de la mirada a l’hora de frenar. De forma introductòria, es fa un exercici on s’utilitzen els frens per separat (darrera, davant i els dos junts (aplicant sempre la tècnica de primer darrera i seguidament el davanter). I també es treballa la frenada de emergència amb maniobra evasiva al final, un exercici molt i molt bo. Finalitzats aquests exercicis, vam fer amb en Jordi un eslàlom sobre un paviment de llambordins per acabar amb l’experiència del matí, frenada sobre mullat sense i amb ABS, d’això no us diré res, ja m’explicareu si el feu, jejeje.
14:30 a 15:15.- Dinar, descans.
15:15 a 17:15.- OFF-ROAD!! Aquí no tinc paraules per descriure... Va ser la meva primera experiència en moto sobre marró. Ho vam fer amb motos de formació, com la CRF125 però amb un xassís mes petit, de només 64kg i que per la meva estatura va resultar perfecte (altres companys més corpulents no van opinar el mateix...). En aquesta ocasió vam tornar a treballar els conceptes de traçada, posició, mirada, frenada, etc. Però ara amb l’afegit de la falta d’adherència. Només ús diré que va ser cansat, però que vaig gaudir-ho com un nen de 6 anys!!!
17:15 a 17:30.- Recollir, i entrega de diplomes.
Bé, val a dir que és un curs molt intens, del que tenia unes grans expectatives abans de realitzar-lo i del que un cop finalitzat, puc dir que es un MUST per tots aquells motards que volem gaudir de la moto i de la vida a parts iguals.
Salut i Gaaaas!!