• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

Més info fent clic aquí.

Em presento Cròniques d'un cono desde Barnacity

Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.338
2.736
Premis
5
Bon día a tothom!

Doncs au! ja he tingut la meva primera caiguda en carretera.

Veure l'arxiu adjunt 1101

Res massa greu, anava a sortir d'una rotonda a Sant Cugat i me'n vaig menja una rasa i va anar de poc de menjar-me un fanal... per sort anava a baixa velocitat, crec no arribava a 15 km/h. Però bé, en vaig fer uns quants cops i tinc el dit polze esquerre una mica distès.

La moto té unes petites rascades i el pedal del fre doblat.

Com es diu en el "mundillo" hi ha dos tipus de motoristes, els que han caigut i els que han de caure.

Em queda l'orgull d'haver fet ja la corba de la Rabassada. Amb molt de cuidaditu, però la vaig passar amb orgull. XD
Bones Bascu!! Sento el susto i el disgust d'anar a terra. En aquesta passió nostra, encara que per fortuna no hagi suposat res greu, el fet de patir un accident sempre té un significat especial que ens recorda fins a quin punt som fràgils a la carretera.
Com et diuen els companys moltíssims ànims, no deixis que això freni les teves ganes d'aprendre, de gaudir i de viure.

M'agradaria regalar-te un pegat i una enganxina del fòrum en motiu de suport de part de tots nosaltres, i perquè no oblidis que aquí sempre fem pinya i et farem costat al llarg de la teva trajectòria sobre rodes. Ja et demanaré l'adreça quan prepari enviaments :)

T'assigno a més el premi a "Sobreviure a un accident de moto". Tot i que per fortuna no ha tingut conseqüències importants, com et deia, tots els accidents solen causar un impacte en nosaltres, i per això assignem aquest reconeixement.

Una abraçada i endavant (y)

nebraska

nebraska

Nouvingut
9 Jul 2020
16
32
Premis
2
Anglès
Moto
Honda CB500X
Hola a Tothom!

Sóc el Bascu, un motorista molt molt novell de Barcelona. No arriba a dues setmanes que tinc la meva Mondial 125 hps, estic molt content amb la meva petita, però encara en queda mooolt per aprendre... tinc intenció de fer uns quants cursets de seguretat quan li tingui agafada la mida a la moto, de moment estic aprenent a sortir del pàrquing (que tinc dues rampes ben maques) i a fer-me amb els canvis.

Graciés
Benvingut, he vist el reportatge de la teva moto, molt maca, disfrutala

• M'agrada
Reaccions: Serra
Tejo474

Tejo474

Rodant
18 Jul 2020
26
43
Premis
2
Anims @Bascu hem recordes a mi l’any passat jeje encara que per sort a dia d’avuino he caigut, sustos si que he tingut algun, sobretot en dies de pluja, pero com diuen si no gafas por, aprens molt d’aquestes situacions!
Salutacions

• M'agrada
Reaccions: Serra i Roger X-ADV
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Anims @Bascu hem recordes a mi l’any passat jeje encara que per sort a dia d’avuino he caigut, sustos si que he tingut algun, sobretot en dies de pluja, pero com diuen si no gafas por, aprens molt d’aquestes situacions!
Salutacions
Bones!! Anima't a obrir un fil presentant-te! Que aixi et donem la benvinguda compi ✌

Edito: Perdona @Tejo474 ja t'havies presentat i a mes t'he contestat al fil abans, no m'havia quedat amb el teu nick i per això ara no et relacionava (y)

Última edició:
  • M'agrada
Reaccions: Tejo474 i Serra
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
260
675
Premis
6
Moltíssimes gràcies a tots, de debò. Així es mol fàcil recuperar els ànims. ;)(y)

Tranquils, que jo tinc ganes de tornar-la a agafar. De fet si no tingués el polze com el tinc estaria al garatge intentant arreglant els petits desperfectes. Tot arribarà... a més a més. Si després de la caiguda vaig fer la Rabassada, puc tornar-la a agafar sense por (però amb respecte, és clar)

Bones Bascu!! Sento el susto i el disgust d'anar a terra. En aquesta passió nostra, encara que per fortuna no hagi suposat res greu, el fet de patir un accident sempre té un significat especial que ens recorda fins a quin punt som fràgils a la carretera.
Com et diuen els companys moltíssims ànims, no deixis que això freni les teves ganes d'aprendre, de gaudir i de viure.

M'agradaria regalar-te un pegat i una enganxina del fòrum en motiu de suport de part de tots nosaltres, i perquè no oblidis que aquí sempre fem pinya i et farem costat al llarg de la teva trajectòria sobre rodes. Ja et demanaré l'adreça quan prepari enviaments :)

T'assigno a més el premi a "Sobreviure a un accident de moto". Tot i que per fortuna no ha tingut conseqüències importants, com et deia, tots els accidents solen causar un impacte en nosaltres, i per això assignem aquest reconeixement.

Caram! Molt agraït :D... ok, estaré pendent del teu missatge. Però trobo això de premi una mica exagerat no? Si al cap i a la fi només va ser una caiguda a una rasa amb la primera posada :LOL: Si això es un accident altres coses deuen ser una apocalipsi :ROFLMAO:

• Haha
  • M'encanta
Reaccions: Serra i Roger
GEORGECAT

GEORGECAT

16 Jun 2020
591
1.114
Premis
8
Moto
BMW F-750GS
Bon día a tothom!

Doncs au! ja he tingut la meva primera caiguda en carretera.

Veure l'arxiu adjunt 1101

Res massa greu, anava a sortir d'una rotonda a Sant Cugat i me'n vaig menja una rasa i va anar de poc de menjar-me un fanal... per sort anava a baixa velocitat, crec no arribava a 15 km/h. Però bé, en vaig fer uns quants cops i tinc el dit polze esquerre una mica distès.

La moto té unes petites rascades i el pedal del fre doblat.

Com es diu en el "mundillo" hi ha dos tipus de motoristes, els que han caigut i els que han de caure.

Em queda l'orgull d'haver fet ja la corba de la Rabassada. Amb molt de cuidaditu, però la vaig passar amb orgull. XD
És bo saber que no t'ha passat res, la por no és bo i no s'ha d'agafar, respecte!!!, molt de respecte!!!, i a disfrutar de la moto. Una salutació.

• M'agrada
Reaccions: Serra i Bascu
Bascu

Bascu

3 Jun 2020
260
675
Premis
6
Molt bones a tots!

Bé, després de la petita caiguda que vaig tindre. Aquestes últimes setmanes amb un bon molt amic he anat de vacances amb la meva "Bicha". 100 km d'anada i altres 100 de tornada, i sense cap incident. Part d'autopista i la major part per comarcals. I titus, molt bé, encara "cono" total, però nois, algunes corbes ja començava a fer-les millor. Encara em queda molt, però de mica en mica s'omple la pica no?

Anava a passar dues setmanes de vacances amb uns amics a una casa rural prop de Solsona, i el viatge va ser tota una experiència per a mi. Anaven dues motos, el meu amic amb una TMax de 400 cc, que el pobre anava a mig gas, però es clar. Amb la mondial de 125 quan agafaven pujades em quedava a màxim 70 km/h, jo tranquil·let al meu carril dret i anar fent. Quant podíem deixàvem passar els enllaunats impacients i llestos.

Per anar tots dos més tranquils vaig agafar uns intercomunicadors el Cardo Freecom 2+ i titus, encara que són carets va ser els calers més ven invertits per fer rutes, la tranquil·litat amb la que anaven ell i jo valia la pena.

De baixada a Barnacity es va notar que la cosa anava cap avall, 110 km/h sostinguts una molt bona estona. Aquesta vegada van fer un altre camí per agafar jo més practica amb corbes i pujades i baixades. Un tros més llarguet per comarcals i també molt bé, van riure molt amb segons quins avançaments que em feien i tal, cap problema. Jo no tirava més i ja facilitava la maniobres.

Molt content amb el viatge, sort que em van animar a fer-ho, jo no ho veia molt clar. Però va anar bé.

I el detall que em va fer molta il·lusió, vaig rebre les meves primeres salutacions moteres ^_^

Ara toca netejar la "Bicha"...

Loiro86

Loiro86

Rodant
30 Jul 2020
36
97
Premis
3
Hola a Tothom!

Sóc el Bascu, un motorista molt molt novell de Barcelona. No arriba a dues setmanes que tinc la meva Mondial 125 hps, estic molt content amb la meva petita, però encara en queda mooolt per aprendre... tinc intenció de fer uns quants cursets de seguretat quan li tingui agafada la mida a la moto, de moment estic aprenent a sortir del pàrquing (que tinc dues rampes ben maques) i a fer-me amb els canvis.

Graciés
Benvingut!!!

cargols2rodes

cargols2rodes

Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.178
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
Molt bones a tots!

Bé, després de la petita caiguda que vaig tindre. Aquestes últimes setmanes amb un bon molt amic he anat de vacances amb la meva "Bicha". 100 km d'anada i altres 100 de tornada, i sense cap incident. Part d'autopista i la major part per comarcals. I titus, molt bé, encara "cono" total, però nois, algunes corbes ja començava a fer-les millor. Encara em queda molt, però de mica en mica s'omple la pica no?

Anava a passar dues setmanes de vacances amb uns amics a una casa rural prop de Solsona, i el viatge va ser tota una experiència per a mi. Anaven dues motos, el meu amic amb una TMax de 400 cc, que el pobre anava a mig gas, però es clar. Amb la mondial de 125 quan agafaven pujades em quedava a màxim 70 km/h, jo tranquil·let al meu carril dret i anar fent. Quant podíem deixàvem passar els enllaunats impacients i llestos.

Per anar tots dos més tranquils vaig agafar uns intercomunicadors el Cardo Freecom 2+ i titus, encara que són carets va ser els calers més ven invertits per fer rutes, la tranquil·litat amb la que anaven ell i jo valia la pena.

De baixada a Barnacity es va notar que la cosa anava cap avall, 110 km/h sostinguts una molt bona estona. Aquesta vegada van fer un altre camí per agafar jo més practica amb corbes i pujades i baixades. Un tros més llarguet per comarcals i també molt bé, van riure molt amb segons quins avançaments que em feien i tal, cap problema. Jo no tirava més i ja facilitava la maniobres.

Molt content amb el viatge, sort que em van animar a fer-ho, jo no ho veia molt clar. Però va anar bé.

I el detall que em va fer molta il·lusió, vaig rebre les meves primeres salutacions moteres ^_^

Ara toca netejar la "Bicha"...
Felicitats @Bascu , tal i com comentas es la millor manera d'agafar experiència i movilidat amb la moto. Crec que com tothom tenim que a pendre de la millor manera possible sense fer-se mal. Jo he tingut, 2 caigudes, una vaig relliscar per culpa d'una bassa d'oli al terra, l'altre per un senyal al terra mal pintat que em va fer relliscar, i un tercer que un cotxe va decidir no aturar-se al seu stop fen que m'impulsen 3 metres cap al costat esquerra de la via. Dit això i amb els anys que porto montant d'amunt la moto, encara tinc molt de respecte.
Tema 125cc no pateixis, si la tractes bé pots anar on vulguis. Jo dos vegades a Andorra amb una 125cc i el meu veí 6 a Bilbao, i encara funciona
Disfruta de la carretera pero amb seny.

• M'agrada
Reaccions: Tejo474 i Bascu
Serra

Serra

Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.599
2.749
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Molt ben fet, m alegro que no li agafessis por @Bascu ! Jo faig al revés quan vaig amb cotxe facilito el pas a les motos que puc.

Jo quan vaig estrenar l'Honda doncs vaig anar també de viatge i també estava una mica acollonit però el que dius tu, moltes aventures per recordar d'aquell moment!

La setmana vinent estreno el freecom 4+, aquí al Fòrum he sentit opinions de tot, m'alegro de saber que tu estàs content.

• M'agrada
Reaccions: Tejo474
Bascu

Bascu

3 Jun 2020
260
675
Premis
6
Moltissim! te un so molt bó i va anar molt be.

Vigila que de tant en tant es desconecta, suposo que per estalviar bateria. Però dius un "Hey!" i en segons es torna a conectar. (sí, en plan Julio Iglesias... "Hey!...No vayas presumiendo por ahí") XD

• Haha
  • M'agrada
Reaccions: Tejo474 i Serra
Serra

Serra

Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.599
2.749
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moltissim! te un so molt bó i va anar molt be.

Vigila que de tant en tant es desconecta, suposo que per estalviar bateria. Però dius un "Hey!" i en segons es torna a conectar. (sí, en plan Julio Iglesias... "Hey!...No vayas presumiendo por ahí") XD
I també diu que l'has d'anar insultant oi? Ei tu cardo ponme música!:ROFLMAO:

• Haha
  • M'agrada
Reaccions: Tejo474 i Bascu
Bascu

Bascu

3 Jun 2020
260
675
Premis
6

Roger, ja he rebut fa uns quants dies les enganxines. De nou moltes graciès!

Enganxines

Bascu

Bascu

3 Jun 2020
260
675
Premis
6
Bon dia a tothom!!

PER FI!! Aquest cap de setmana vaig completar el rodatge de la Mondial!! He trigat uns quants mesos, això de ser novell i no tindre la moto per feina i agafar-la puntualment allarga més tot.

Captura de pantalla 2020 10 05 a las 115749

Ara toca anar al taller per canvi d'oli i fer quatre ajustos. Respecte a l'oli, al manual de Mondial recomana 10w40, però molta gent m'ha dit que amb aquesta moto (motor Piaggio) millora molt el maleït CLAC del canvi amb un 5w40 (de fet es que diu el manual de Piaggio). Que us sembla?

Bascu

Bascu

3 Jun 2020
260
675
Premis
6
Hola Tothom, segueixo amb les meves històries. (he canviat el títol al tema, que té més sentit ara).

Doncs vinga, ahir mateix vaig tindre el meu segon accident aquesta vegada amb cotxe implicat. :cry:

Anava circulant per un carrer de Barcelona quant de sobte el cotxe de davant va frenar per sorpresa (semàfor verd, tothom circulant bé) i jo, que maleïda la situació anava massa a prop em vaig menjar el cotxe del tot. Vaig tirar de cor en comptes de cap i en lloc d'esquivar vaig intentar frenar. Però res, col·lisió i cap a terra!!

Vaig tindre la sort que vaig caure d'en peus fent arc amb la moto. Però La Bicha va suportar uns quants desperfectes. Manillar tort, el xassís del fre del darrera enfonsat, l'estrep dret petat (collons, la peça es va esmicolar del tot!!) intermitent dret trencat, i potser alguna coseta més. Total, que amb tot culpa meva, l'altre només té un cop al para cops i jo la moto feta un cromo.

Per sort jo estic intacte (només un lleuger dolor al canell esquerre).

Ara la moto al taller, per sort tinc un Tot Risc de la mateixa Mondial que crec que l'aprofitaré a tope ara mateix.

Aixs, la meva petita. Quina mala sort.

Pep Aràgo

Pep Aràgo

OffRoader
21 Set 2020
866
1.540
Premis
10
Hola Tothom, segueixo amb les meves històries. (he canviat el títol al tema, que té més sentit ara).

Doncs vinga, ahir mateix vaig tindre el meu segon accident aquesta vegada amb cotxe implicat. :cry:

Anava circulant per un carrer de Barcelona quant de sobte el cotxe de davant va frenar per sorpresa (semàfor verd, tothom circulant bé) i jo, que maleïda la situació anava massa a prop em vaig menjar el cotxe del tot. Vaig tirar de cor en comptes de cap i en lloc d'esquivar vaig intentar frenar. Però res, col·lisió i cap a terra!!

Vaig tindre la sort que vaig caure d'en peus fent arc amb la moto. Però La Bicha va suportar uns quants desperfectes. Manillar tort, el xassís del fre del darrera enfonsat, l'estrep dret petat (collons, la peça es va esmicolar del tot!!) intermitent dret trencat, i potser alguna coseta més. Total, que amb tot culpa meva, l'altre només té un cop al para cops i jo la moto feta un cromo.

Per sort jo estic intacte (només un lleuger dolor al canell esquerre).

Ara la moto al taller, per sort tinc un Tot Risc de la mateixa Mondial que crec que l'aprofitaré a tope ara mateix.

Aixs, la meva petita. Quina mala sort.
Anims noi... Incidents, i més dins de grans ciutats, no ens escapen ningú....

En tant no hagis pres mal, la resta només "pica" si ho tens que pagar de la butxaca... ;)

Salut i que sigui breu l estada a "boxes"...!!! (y)(y)

• M'agrada
Reaccions: joan717 i Bascu
Serra

Serra

Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.599
2.749
Premis
20
Província de Girona
Moto
Ostres @Bascu em sap molt de greu
la veritat, Barcelona és una ciutat perillosa pèr anar amb moto, i s'ha d'anar amb mil ulls. Jo ara no hi visc, però hi he viscut i feia cada dia nus de la trinitat, un perill important, i ronda litoral, i sé que quasi cada dia hi ha una situació en què estàn a punt de fotre-te-la per algun motiu, i has d'anar més alerta que enlloc.

Esperem que aviat puguis tornar a rodar i, que hagis après alguna cosa. M'algero que no et fessis mal

Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
rbadfrozen Notícia Llibre "Cròniques des de la visera d'un casc" Cròniques sobre motociclisme 4
Serra Ruta en moto cròniques del meu conisme off road Trail en moto 24
Roger Crònica Primer concurs de cròniques moteres! Cròniques sobre motociclisme 1
Roger Fotos Recull de fotos i cròniques de la Diada Nacional en moto Rutes en moto 0
waspbcn Nou "cono" de Barcelona Presentacions 8
Biker?Jou54✌️ Rubén (Jou) desde Manresa. Presentacions 12
Pepxi Em presento Em presento desde Igualada Presentacions 35
G Ruta en moto Sortida demà desde Vilafranca Penedes Rutes en moto 2
Alberto13 Em presento Bon dia desde Castellbisbal Presentacions 10
Albert&Judit Bones desde Lleida Presentacions 11
xaviubia Salutacions desde Sabadell Presentacions 11
manumanu_adv Nou al foro desde Lleida! Presentacions 15
javi mvm Em presento Salutacions desde calella. Presentacions 9
manel_pa Hola desde Lleida Presentacions 20
M Hola desde cunit Presentacions 17
C Bon dia, em presento desde Barcelona Presentacions 5