Crònica De carreteres, curves i rutes

• Motorista convidat! Aquí tens les principals eines per organitzar-te i gaudir de la moto en companyia aquest estiu:
  • Motorista convidat! Obrim un espai dedicat a la compra, a la venda i a l'intercanvi de motos, d'accessoris i d'equipament. Fes una ullada a com funciona fent clic aquí.
Cròniques de rutes en moto
Vaig descobrir fa un temps una web que indica el grau de "curvatura" que de fet es el numero de curves per kilometre que te una carretera. No he mirat l'algorisme, que fora lògic que treballés fent servir la suma dels angles que es giren per kilometre, més que el numero de curves que hi ha. Es divertit, si prepareu un viatge per rutes que no coneixeu, saber el que us aneu a trobar.

Per mi no substitueix el meu mètode, que es molt ràpid tot i que antic, això si, modul.lat per les noves tecnologies, i que consisteix en:

a.) escollir una zona, per exemple, el Maestrat (les de Catalunya ja les conec, tot i que, amb això del 3% surten sorpreses agradables, un altra dia us explico en qué el 3% ha beneficiat als que anem en moto, recuperem molt mes d'aquest 3%)
b.) agafar el mapa de tota la vida, a escala 1:250.000 (1 cm = 2,5 km) o 1:400.000 (1 cm = 4 km)
c.) buscar rutes amb curves al mapa (normalment, marcades amb verd, perque al mateix temps son esceniques)
d.) seleccionar les rutes amb curves que segueixin valls de riu més que les collades i altres muntanyes
e.) pasar la ruta al navegador (després de molts anys de Garmin primer, de TomTom després, he passat a app al telefon, i no, no es cap de les conegudes)
f.) comprovar els llocs dubtosos (estarà asfaltat?) al Google Earth
g.) si no està clar, preguntar al Face
h.) i ara, mirar Curvature.

i fer servir, es clar, el sentit comu... a l'hivern, carreteres vessant Sud, sense arbres (que fan ombra), fugir de les valls (boires) i dels congostos (gel)

Adjunts

• Image 13-11-20 at 16.15.jpg
    Image 13-11-20 at 16.15.jpg
    276,8 KB · Visites: 64

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Quina currada per anar a fer un volt !!
Deu meu, jo m'hi faig creus del que plantejes !!

Jo crec que això de preguntar és la millor opció: buscar a algú de la zona on vols anar, trobar-ne més contactes i trobar rutes per gaudir de la carretera... i de l'asfalt.

Jo ara mateix em plantejo una moto amb la que pugui fer una mica de pista, per fer viatges i rutes, de manera que si hi ha un tram de 10 km sense asfaltar no em faci girar cua i perdre temps trobant una ruta alternativa. I ja dic que són pro asfalt 100%, però el que està clar és que la comoditat d'una trail (encara que sigui amb gomes asfàltiques) i la polivalència que ofereixen, obren més possibilitats de ruta o de fer-ne una que no hi tenies planejada.

Gràcies per compartir el teu sistema per buscar i planejar rutes.
Potser el provo, ara que tenim tant de temps....

Ens veiem a l'asfalt

Fils similars

A dalt