• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Crònica De carreteres, curves i rutes

Cròniques de rutes en moto
Vaig descobrir fa un temps una web que indica el grau de "curvatura" que de fet es el numero de curves per kilometre que te una carretera. No he mirat l'algorisme, que fora lògic que treballés fent servir la suma dels angles que es giren per kilometre, més que el numero de curves que hi ha. Es divertit, si prepareu un viatge per rutes que no coneixeu, saber el que us aneu a trobar.

Per mi no substitueix el meu mètode, que es molt ràpid tot i que antic, això si, modul.lat per les noves tecnologies, i que consisteix en:

a.) escollir una zona, per exemple, el Maestrat (les de Catalunya ja les conec, tot i que, amb això del 3% surten sorpreses agradables, un altra dia us explico en qué el 3% ha beneficiat als que anem en moto, recuperem molt mes d'aquest 3%)
b.) agafar el mapa de tota la vida, a escala 1:250.000 (1 cm = 2,5 km) o 1:400.000 (1 cm = 4 km)
c.) buscar rutes amb curves al mapa (normalment, marcades amb verd, perque al mateix temps son esceniques)
d.) seleccionar les rutes amb curves que segueixin valls de riu més que les collades i altres muntanyes
e.) pasar la ruta al navegador (després de molts anys de Garmin primer, de TomTom després, he passat a app al telefon, i no, no es cap de les conegudes)
f.) comprovar els llocs dubtosos (estarà asfaltat?) al Google Earth
g.) si no està clar, preguntar al Face
h.) i ara, mirar Curvature.

i fer servir, es clar, el sentit comu... a l'hivern, carreteres vessant Sud, sense arbres (que fan ombra), fugir de les valls (boires) i dels congostos (gel)
 

Adjunts

  • Image 13-11-20 at 16.15.jpg
    Image 13-11-20 at 16.15.jpg
    276,8 KB · Visites: 156
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Quina currada per anar a fer un volt !!
Deu meu, jo m'hi faig creus del que plantejes !!

Jo crec que això de preguntar és la millor opció: buscar a algú de la zona on vols anar, trobar-ne més contactes i trobar rutes per gaudir de la carretera... i de l'asfalt.

Jo ara mateix em plantejo una moto amb la que pugui fer una mica de pista, per fer viatges i rutes, de manera que si hi ha un tram de 10 km sense asfaltar no em faci girar cua i perdre temps trobant una ruta alternativa. I ja dic que són pro asfalt 100%, però el que està clar és que la comoditat d'una trail (encara que sigui amb gomes asfàltiques) i la polivalència que ofereixen, obren més possibilitats de ruta o de fer-ne una que no hi tenies planejada.

Gràcies per compartir el teu sistema per buscar i planejar rutes.
Potser el provo, ara que tenim tant de temps....


Ens veiem a l'asfalt
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Jaumenovas Crònica Descobrint noves carreteres 07/11/2023 Cròniques sobre motociclisme 2
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Roger Notícia Carreteres de pagament a partir de 2024 Espai de debat 6
C Opinió Les carreteres del 3% Espai de debat 3
Roger X-ADV Vídeos Carreteres perilloses de Kenya Espai de debat 2
racingdeibit quin és el millor tram de curves que heu fet? Un Cafè Ràpid 20
AlbertXT1200 Ruta - BCN Divendres 21-A / Osona - Lluçanès - Baix Berguedà / Asfalt i curves Rutes en moto 4
E Ruta en moto Grup de rutes d'Eduard V Rutes en moto 3
scooterista.cat Dubte Komobi??? O con enregistrar rutes Espai de debat 14
Roger Informació Grups de Rutes en Moto Informació i suport 9
Roger Ruta en moto Recopilatori propi de rutes a Wikiloc ORG Rutes en moto 24
Pastoret APPS Aplicació móbil i ordinador per fer rutes.... Anàlisi de productes 2
Roger Ruta en moto Rutes comarcals! Tracks, GPX, fotos i informació. Rutes en moto 12
Roger Ruta en moto EutichesBook 2020: amb dues rutes OnRoad disponibles i una d'Off Rutes en moto 0
Roger Ruta en moto Les Rutes Obertes Rutes Obertes 0
Roger Ruta en moto Grups dinàmics de rutes en moto Grups dinàmics de sortides en moto 3
Roger Informació Filtrar rutes per província Rutes en moto 1
Road Super Travel Negoci de Motociclisme Rutes en moto amb Road Super Travel Negocis motoristes del territori català 3
Roger X-ADV Ruta en moto Rutes en moto per Catalunya Rutes en moto 30
Sanodrac Crònica Viatges: Rutes per Catalunya i transpirenaica Cròniques sobre motociclisme 7

Fils similars