• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Després de la 125...

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
256
665
Premis
6
Bon dia a tots,

Aquest estiu després de fer uns 100 km cap al lloc de vacances, vaig tindre una bona xarleta amb un amic meu amb molta experiència amb motos. I que ja sap cap a quina moto vull anar una Yamaha sxr700 (que es sembla bestial de maca) bé, si encara existeix quan tingui el carnet corresponen, de moment tiro de B amb la 125 i l'any vinent aniré a treure'm l'A2, tot i que tinc pensat estar encara uns quants anyets amb la 125 per aprendre.

El cas és que el meu amic em recomana passar primer per una dos i mig, i la raó que esgrimeix és el pes de la moto, a part la potencia és clar. Em sembla prou raonable... però cercant una mica motos de dos i mig amb l'estil que a mi m'agrada (cafe race, scrambler, etc...) no he trobat gaire on escollir que personalment m'agradin tant com per decidir me del tot. I el que és més important i anant a la raó que em deia, quasi totes estan molt a prop del pes de la Yamaha

Actualment tinc una Mondial 125 hps, de pes 130 Kg

La Yamaha xsr700 pesa 180 Kg

és una diferència de 50 Kg... si és molt, però parlant de motos, veig que no és tant com pot semblar comparant amb altres

Clar, la meva idea era treure'm A2, continuar amb la Mondial tres anys més o menys, comprar la Yamaha limitada, dos anys més per l'A i deslimitar la Yamaha i tira milles.

Que dieu vosaltres? Ara mateix tinc tant al cap la Yamaha que no sé veure cap l'altra moto amb els mateixos ullets. :LOL:
 
R

RAROZ

Nouvingut
20 Jun 2020
18
40
Premis
2
Bon dia company, hi han moltes alternatives si vols una cilindrada d'entrada a l'A2, el canvi de la 125 a una 250 o 300 es lògic, jo vaig fer el mateix, venía d'una 125, després va vindre la 300 i ara tinc una 750 limitada.
Una bona 300 del teu estil, a part de la Yamaha, pot ser la Honda CB300R Neo Sports Café amb 145kg de pes i 31cv. El mes important es provar-les abans de comprarles, les sensacions que et dongui et servirán per saber quina triar. Salut i gas!

Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
El pes és important...sobretot en parat, per maniobrar. En marxa la cosa canvia molt i 180kg no són pas massa. El que és important, a parer meu, és l'alçada...la de la moto vs. la del pilot. És bàsic en la iniciació i l'aprenentatge tocar de peus a terra...en el sentit literal i en el figurat ;). Fes tants km com puguis amb la 125 i intenta provar totes les motos que et deixin.... I a per l' A2 tan aviat com sigui possible...
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
256
665
Premis
6
Sí, això dels peus ja jo vaig fer amb la Mondial, per que sé la Yamaha amb la meva mida hauria de tocar terra (1,78m) (he vist un munt de reviews). Faltaría palpar de veritat la moto.
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
256
665
Premis
6
Bon dia company, hi han moltes alternatives si vols una cilindrada d'entrada a l'A2, el canvi de la 125 a una 250 o 300 es lògic, jo vaig fer el mateix, venía d'una 125, després va vindre la 300 i ara tinc una 750 limitada.
Una bona 300 del teu estil, a part de la Yamaha, pot ser la Honda CB300R Neo Sports Café amb 145kg de pes i 31cv. El mes important es provar-les abans de comprarles, les sensacions que et dongui et servirán per saber quina triar. Salut i gas!

Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk

Mmm, nop. l'Honda la trobo massa lluny de l'estil que m'agrada.... però gracies
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Harley Davidson 338 cc render 2 1200x675
Mmm, nop. l'Honda la trobo massa lluny de l'estil que m'agrada.... però gracies
Bones estic d acord amb el que s ha dit
Jo faig 1'82 i les cames no les tinc massa llargues i la xsr 700 em va perfecte de mida.
La moto és lleugera I maniobrable com una bicicleta (en la meva opinió) i limitada per a2 no t'hauria de fer pas por.
En quant a la moto intermitja estic d' acord amb la cbr300r que s' ha dit. Com que no T'agrada fa de molt mal dir què recomanar, una opció intermitja podria ser una Royal Enfield però crec que el pes també seria elevat, tot i que el seient seria més baix.

Jo personalment la meva opinió (que em criticareu molt) seria passa directament de la 125 a una xsr limitada. Conec gent que no ha portat mai moto que es compra una mt07 limitada que és bàsicament una xsr low cost i més incòmode.

Si igualment et sents més còmode amb la versió intermitja i et queda un any d'espera pel carnet, la meva alternativa proposada és la Harley Davidson 350 que sortirà aviat. Compartirà motor i xassis xinesos amb la Benelli 352s, una naked que substituirà la 302s.
Fotos per ordinador:

Harley Davidson 338 cc render ppal 530x397
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Mmmm el de saltar a l'A2 jo penso que és indubtable, i més si has provat les motos i t'han agradat. Mira't el tema de les autoescoles a vuere com està, perquè tinc algun amic que també se'l vol treure i s'ha trobat cua per davant fins a setembre o octubre em sembla, tot i que suposo que dependrà de la zona pel tema de fer els exàmens.

Un cop tinguis el carnet jo provaria els dos tipus de motos, a veure com et notes. Jo no crec que hi hagi un patró general més ideal que un altre pel que fa al salt entre cilindrades. Si es nota més a gust i sobretot li agrada més com gaudeix de la xsr700, penso que no caldria que passés per una 300. A banda del tema del pes, molta gent es decanta per una 300 o ja directament una moto limitada atenent al ventall de preus, ja que mouen xifres força diferents.

A veure si tens sort amb poder treure't el carnet aviat i pots començar a provar-les per fer-te'n una idea!
 
  • Like
Reaccions: Bascu
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
256
665
Premis
6
No, si por no em fa. Només estic pensant que fer i buscant consells. La veritat és que tothom posa molt bé la xrs700, encara que va molt fina, si que diuen que és millor agafar-la amb experiència prèvia. De fet amb les práctiques ja vaig agafar una 500 i noi, em va agradar, anava mooolt millor que amb la CB125

Titu @Serra, amb la Harley as picat os... jo sóc més d'Indian XD
de fet el meu somni humit seria tindre una Indian FTR1200! ;P

@Non-stop Ostrés, la veritat es que no havia pensat que amb el tema Covid. Ja miraré autoescoles quan arribi setembre. Ja tinc una fitxada a BCN que diuen que és molt bona. Gràcies pel consell
 
  • Like
  • Haha
Reaccions: Serra i Roger X-ADV
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
No, si por no em fa. Només estic pensant que fer i buscant consells. La veritat és que tothom posa molt bé la xrs700, encara que va molt fina, si que diuen que és millor agafar-la amb experiència prèvia. De fet amb les práctiques ja vaig agafar una 500 i noi, em va agradar, anava mooolt millor que amb la CB125

Titu @Serra, amb la Harley as picat os... jo sóc més d'Indian XD
de fet el meu somni humit seria tindre una Indian FTR1200! ;P

@Non-stop Ostrés, la veritat es que no havia pensat que amb el tema Covid. Ja miraré autoescoles quan arribi setembre. Ja tinc una fitxada a BCN que diuen que és molt bona. Gràcies pel consell
Tiu és que ho poses molt difícil això de proposar-te una moto retro però amb bones prestacions que sigui per l'a2! Jo també sóc més de Indian però no fan res de menys de 60 CV de potència. Ja em perdonaràs haver-te ofès!

De totes maneres no em fotràs pas perquè he trobat aquest enllaç que segur que n'hi ha al menys una que t'agrada:
 
  • Like
Reaccions: Bascu
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
No, si por no em fa. Només estic pensant que fer i buscant consells. La veritat és que tothom posa molt bé la xrs700, encara que va molt fina, si que diuen que és millor agafar-la amb experiència prèvia. De fet amb les práctiques ja vaig agafar una 500 i noi, em va agradar, anava mooolt millor que amb la CB125
Una vegada en un concessionari Ducati em van ensenyar la Scrambler Sixty, que porta un motor de 400 cc, i em van dir que segons ells no hi havia problema en desmuntar-li el motor de 400 a la Scrambler i muntar-li el de 800, perquè la resta de la moto era tot idèntic. TAmbé em van dir que per preu no era pas cap estupidesa total si era el cas que tenies la 400 i volies la 800.
Per això estava pensant que, en el cas de la teva Mondial, una cosa que podries fer és preguntar al concessionari si és fàcil treure-li el propulsor de 125 cc i posar-li el de 250 cc de la Mondial HPS300. I llavors si la resta de xassís és tot idèntic i la moto ja està homologada per aquest motor imagino que passaries igualment la ITV, no sé com funciona ja això. Potser seria la teva opció barata de passar a tenir una moto d'A2 sense ni tan sols canviar de model :)

Inclús si ets una mica dolentot podries fer això ara mateix sense treure A2 ni res perquè ningú se n'adonaria.... :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: (no em facis cas eh que ja sé que ets una persona que ho vol tot legal, com jo!)
Evil Laugh GIFs - Get the best GIF on GIPHY 357 × 200
 
Última edició:
joan717

joan717

Rodant
16 Jul 2020
46
86
Premis
3
Tarragona
Moto
Yamaha xj6 Diversion s
Bones,
Jo d'aquest segment de motos la que més em crida l'atenció és l'Honda CB650R, a més la trobo bastant petita per la cilindrada i el motor que porta.
Jo de tu consideraria l'Honda, tot i que la Yamaha està menys vista (en vaig veure una en persona i em va impressionar molt).
Per cert jo vaig passar d'una 125 a una 600, no et negaré que el canvi és bèstia però amb pràctica al final la mouràs igual i la notaràs millor en tot menys pel pes (el pitjo que et pot passar és que caigui en parat, topes anti caiguda i llest).
2019-Honda-CB650R-CBR650R_8.jpg
 
  • Like
Reaccions: Serra
B

Bradley

Convidat
Bon dia a tots,

Aquest estiu després de fer uns 100 km cap al lloc de vacances, vaig tindre una bona xarleta amb un amic meu amb molta experiència amb motos. I que ja sap cap a quina moto vull anar una Yamaha sxr700 (que es sembla bestial de maca) bé, si encara existeix quan tingui el carnet corresponen, de moment tiro de B amb la 125 i l'any vinent aniré a treure'm l'A2, tot i que tinc pensat estar encara uns quants anyets amb la 125 per aprendre.

El cas és que el meu amic em recomana passar primer per una dos i mig, i la raó que esgrimeix és el pes de la moto, a part la potencia és clar. Em sembla prou raonable... però cercant una mica motos de dos i mig amb l'estil que a mi m'agrada (cafe race, scrambler, etc...) no he trobat gaire on escollir que personalment m'agradin tant com per decidir me del tot. I el que és més important i anant a la raó que em deia, quasi totes estan molt a prop del pes de la Yamaha

Actualment tinc una Mondial 125 hps, de pes 130 Kg

La Yamaha xsr700 pesa 180 Kg

és una diferència de 50 Kg... si és molt, però parlant de motos, veig que no és tant com pot semblar comparant amb altres

Clar, la meva idea era treure'm A2, continuar amb la Mondial tres anys més o menys, comprar la Yamaha limitada, dos anys més per l'A i deslimitar la Yamaha i tira milles.

Que dieu vosaltres? Ara mateix tinc tant al cap la Yamaha que no sé veure cap l'altra moto amb els mateixos ullets. :LOL:
I una leoncino 250?
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Bon dia a tots,

Aquest estiu després de fer uns 100 km cap al lloc de vacances, vaig tindre una bona xarleta amb un amic meu amb molta experiència amb motos. I que ja sap cap a quina moto vull anar una Yamaha sxr700 (que es sembla bestial de maca) bé, si encara existeix quan tingui el carnet corresponen, de moment tiro de B amb la 125 i l'any vinent aniré a treure'm l'A2, tot i que tinc pensat estar encara uns quants anyets amb la 125 per aprendre.

El cas és que el meu amic em recomana passar primer per una dos i mig, i la raó que esgrimeix és el pes de la moto, a part la potencia és clar. Em sembla prou raonable... però cercant una mica motos de dos i mig amb l'estil que a mi m'agrada (cafe race, scrambler, etc...) no he trobat gaire on escollir que personalment m'agradin tant com per decidir me del tot. I el que és més important i anant a la raó que em deia, quasi totes estan molt a prop del pes de la Yamaha

Actualment tinc una Mondial 125 hps, de pes 130 Kg

La Yamaha xsr700 pesa 180 Kg

és una diferència de 50 Kg... si és molt, però parlant de motos, veig que no és tant com pot semblar comparant amb altres

Clar, la meva idea era treure'm A2, continuar amb la Mondial tres anys més o menys, comprar la Yamaha limitada, dos anys més per l'A i deslimitar la Yamaha i tira milles.

Que dieu vosaltres? Ara mateix tinc tant al cap la Yamaha que no sé veure cap l'altra moto amb els mateixos ullets. :LOL:
Jo vaig començar amb una yamaha Sr250 (que seria com una 125) i al cap dels anys vaig passar a la Kawasaki W800 (800cc) que pesa mes de 230Kg, i no he tingut cap problema, pesa pero la puc portar be i això que no soc gran ni musculos :ROFLMAO:, suposo que això va a persones....
 
  • Like
Reaccions: Serra
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
256
665
Premis
6
Tiu és que ho poses molt difícil això de proposar-te una moto retro però amb bones prestacions que sigui per l'a2! Jo també sóc més de Indian però no fan res de menys de 60 CV de potència. Ja em perdonaràs haver-te ofès!

De totes maneres no em fotràs pas perquè he trobat aquest enllaç que segur que n'hi ha al menys una que t'agrada:

HAHAHAHA!! Si eh? Confeso que sóc una miqueta "puñetitas" amb això. Suposo que això de ser dissenyador gráfic es el que té, em fixo massa en l'estil, les proporcions, l'estètica de les motos... a la llista hi ha que m'agraden. Les Ducatti molt xules, de fet la primera moto que vaig pensar fará un any d'aquest estil que em va agrada va ser la Ducatti Scrambler...

Això de canviar el motor, tot una miqueta bèstia no?... collons, quina idea més boga.

@Bradley, sí la Leoncino també té bona pinta, surt a la llista de @Serra

@joan717 Veus, tinc un problema amb Honda, no m'acaba de fer el pes estèticament, les trobo massa sport. Jo cada vegada que veig la xrs700 giro el cap com el meme XD
 
  • Like
Reaccions: Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
HAHAHAHA!! Si eh? Confeso que sóc una miqueta "puñetitas" amb això. Suposo que això de ser dissenyador gráfic es el que té, em fixo massa en l'estil, les proporcions, l'estètica de les motos... a la llista hi ha que m'agraden. Les Ducatti molt xules, de fet la primera moto que vaig pensar fará un any d'aquest estil que em va agrada va ser la Ducatti Scrambler...

Això de canviar el motor, tot una miqueta bèstia no?... collons, quina idea més boga.

@Bradley, sí la Leoncino també té bona pinta, surt a la llista de @Serra

@joan717 Veus, tinc un problema amb Honda, no m'acaba de fer el pes estèticament, les trobo massa sport. Jo cada vegada que veig la xrs700 giro el cap com el meme XD
Tant la Honda cb650 com la xsr són motos que la gent personalitza, però potser sí que la segona una mica més que la primera, pel que veig pel carrer
 
  • Like
Reaccions: joan717
Jordi_HD

Jordi_HD

Nouvingut
21 Ago 2020
17
54
Premis
2
Barcelona
www.youtube.com
Moto
Harley Davidson Dyna Switchback
Jo personalment la meva opinió (que em criticareu molt) seria passa directament de la 125 a una xsr limitada. Conec gent que no ha portat mai moto que es compra una mt07 limitada que és bàsicament una xsr low cost i més incòmode.
Estic totalment d'acord amb això.

Després de molts anys amb motos, he arribat a la conclussió que els passos intermitjos (com el que demanes opinió) serveixen només perque te'n adonis de que la moto del mig se't quedi petita en molt poc temps, el que resulta en pèrdua de temps i diners. Pensa que, un cop et treguis el carnet, portaràs una moto limitada en potència i el tema del pes no t'ha de fer por perque si la moto està per sota dels 200kg és relativament fàcil de maniobrar (relativament, eh?).

Salut!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Bascu

Fils similars