• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubtes sobre ITV

xenia

xenia

Rodant
12 Nov 2020
37
106
Premis
3
Vilafranca del Penedès
Moto
CB500X
Hola bones,

en breus haig de passar per 2a vegada l'ITV de la meva HONDA CB500x del 2016 i tinc un dubte.
Fa temps se'm va trancar una maneta en una caiguda tonta i vaig posar les típiques manetes plegalbes i regulables d'aliexpress (adjunto foto).
Palancas-de-embrague-de-freno-extensibles-plegables-para-motocicleta-CNC-CB500F-para-HONDA-CB-500F-CB500X.jpg_Q90.jpg_.webp

Total que fa poc em va semblar llegir a algun lloc que aquestes manetes no estan homologades i que pertant no passarien la ITV.
Algú em pot confirmar aquesta info? Seria una falta lleu o directament et tomben la ITV?

Merci i salut!
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.661
Premis
5
Hola bones,

en breus haig de passar per 2a vegada l'ITV de la meva HONDA CB500x del 2016 i tinc un dubte.
Fa temps se'm va trancar una maneta en una caiguda tonta i vaig posar les típiques manetes plegalbes i regulables d'aliexpress (adjunto foto).
Palancas-de-embrague-de-freno-extensibles-plegables-para-motocicleta-CNC-CB500F-para-HONDA-CB-500F-CB500X.jpg_Q90.jpg_.webp

Total que fa poc em va semblar llegir a algun lloc que aquestes manetes no estan homologades i que pertant no passarien la ITV.
Algú em pot confirmar aquesta info? Seria una falta lleu o directament et tomben la ITV?

Merci i salut!
Hola Xenia!! Jo crec que és un tema que dependrà una mica del tècnic de itv que et toqui. Si bé només es tracta de manetes de fre, en tractar-se d'un element que incideix directament en la frenada de la moto, potser alguns tècnics consideren que és un element que convé que estigui homologat per un fabricant conegut, o si més no, europeu.

Opino que tant pot ser que no et diguin res perquè donen per fet que funcionen igual de bé que les originals, o bé que filin prim i et posin problemes. Personalment opino que et posarien com a molt una falta lleu, però si es dóna el cas que es posen estrictes amb el tema de ser un element de frenada, penso que si que podrien fer-te tornar amb unes d'homologades.

Mira a veure per wallapop a veure si en trobes algunes d'originals, o pregunta al taller oficial si és de confiança, si te'n poden prestar unes per passar la inspecció ?
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.185
2.550
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Que jo recordi no s'han mirat mai les manetes, només si frenava correctament a la màquina. Tindríes que trobar un perepunyetes perquè s'hi fixi tant.
Apart, moltes manetes no porten la marca de la moto amb el que veig difícil que coneguin exactament quin model original és per cada marca i model ;)
 
  • Like
Reaccions: Jaumenovas i JoanBP
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger X-ADV Guia-Tutorial Guia, dubtes i respostes sobre el Carnet A2 Consultes legals 2
Bascu Consells Alforges, bosses i dubtes per la Yamaha XSR700 Espai de debat 2
porter-00 Consells Dubtes carnet A2 a l'hora de viatjar Espai de debat 11
S Dubtes gasolines. Mecànica de motos i recopilatoris 13
S Dubtes escollir usada Espai de debat 6
mr_pointer Ruta en moto Info sobre el ral·li mototurístic ChallengerMystery Rutes en moto 1
M Enquesta Enquesta d'opinió sobre vehicles autònoms Espai de debat 6
mami_en_moto Feliç Sant Jordi | Llibres sobre motos i motoristes Un Cafè Ràpid 4
jordi.morenodiaz Consells Consell sobre neumatics Pneumàtics 6
Roger Consells Debat sobre els tipus de motoristes (Comptes d'usuari al fòrum) Informació i suport 6
Roger Formació Consells sobre seguretat en la conducció de la moto Formació motorista 3
Bascu Consells sobre botes per sortides carretera amb Cafe Racer Espai de debat 10
edudzn Recopilatori Històries curioses sobre motos Un Cafè Ràpid 6
Pastoret Consells Sobre GPS..... Espai de debat 40
Roger X-ADV Dubte Rumor sobre que es permetrà circular amb moto dins de la província Espai de debat 45
E Em presento sobre 3 rodes! Presentacions 6
S Guia intensiva sobre pneumàtics de moto Espai de debat 0
S Consells bàsics sobre la posició i distribució del pes durant la conducció Espai de debat 0
Roger Marc Márquez prova la X-ADV sobre neu Espai de debat 0
Roger Notícia Interior acorda la imposició de l'impost sobre la conducció de motocicletes Espai de debat 0
Roger Ruta en moto La Monkey Run, una original aventura pel Sàhara sobre dues rodes Rutes en moto 0
Bascu Dubte Llums LED per fi sense ITV Mecànica de motos i recopilatoris 6
Serra ITV i confinament Mecànica de motos i recopilatoris 4
S INDIGNAT AMB ITV Mecànica de motos i recopilatoris 13
Roger Novetats importants respecte a passar la ITV aquest 2018 Espai de debat 0

Fils similars