• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

El Bri con la G... BRICOLAGE! Cap. 1-L'amortidor de direcció

Mario G.

Mario G.

Motoaddicte
18 Mar 2020
114
359
Premis
12
Maresme i Barcelona
Moto
Honda CBF600 HORNET
Benvinguts a la primera entrega del "fes-ho tú mateix" on us explicaré com he posat un amortidor de direcció a la meva Hornet, ja que les naked pel meu gust son una mica tobes.

Primer comprar la peça, jo vaig trobar aquest Amortidor de direcció a AMAZON per un preu mes que raonable.
Els problemes van arrivar a l'hora de trobar un suport per acoplar-ho a la moto, la meva es del 2004 i has de buscar als museus per trobar alguna cosa aprofitable. Finalment em vaig decantar per solucions artesanals, i que millor que rebuscar al cubell de peces velles del traster.

Com que feia uns mesos havía trencat la UNICA clau que tenía dins del clausor vaig haver de canviar tot el joc sencer (si, AMAZON de nou em va salvar el c.. amb un kit a preu imbatible), i per sort havía guardat totes les peces velles, així que una mica d'imaginació, cargols inox i la Dremel em vaig posar a fer feina tallant i llimant fins preparar lo que veieu a les fotografíes. Als cargols del dipòsit els vaig haver de fer rosca nova i tallar-los un centímetre, ja que no els fan de la mida que em calía.
La subjecció al manillar es millorable evidentment, de moment es tracta d'una peça que subjectava la tija del seient d'una bicicleta :giggle:

Resultat:
Ara el porto en el 11-12 i la veritat es que noto la direcció mes segura a altes velocitats, i a les carreteres revirades baixant-ho al 10 no es fa pesada de portar, al temps que millora la estabilitat de la traçada.


Amort 01

Amort 02
Amort 03
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Benvinguts a la primera entrega del "fes-ho tú mateix" on us explicaré com he posat un amortidor de direcció a la meva Hornet, ja que les naked pel meu gust son una mica tobes.

Primer comprar la peça, jo vaig trobar aquest Amortidor de direcció a AMAZON per un preu mes que raonable.
Els problemes van arrivar a l'hora de trobar un suport per acoplar-ho a la moto, la meva es del 2004 i has de buscar als museus per trobar alguna cosa aprofitable. Finalment em vaig decantar per solucions artesanals, i que millor que rebuscar al cubell de peces velles del traster.

Com que feia uns mesos havía trencat la UNICA clau que tenía dins del clausor vaig haver de canviar tot el joc sencer (si, AMAZON de nou em va salvar el c.. amb un kit a preu imbatible), i per sort havía guardat totes les peces velles, així que una mica d'imaginació, cargols inox i la Dremel em vaig posar a fer feina tallant i llimant fins preparar lo que veieu a les fotografíes. Als cargols del dipòsit els vaig haver de fer rosca nova i tallar-los un centímetre, ja que no els fan de la mida que em calía.
La subjecció al manillar es millorable evidentment, de moment es tracta d'una peça que subjectava la tija del seient d'una bicicleta :giggle:

Resultat:
Ara el porto en el 11-12 i la veritat es que noto la direcció mes segura a altes velocitats, i a les carreteres revirades baixant-ho al 10 no es fa pesada de portar, al temps que millora la estabilitat de la traçada.


Veure l'arxiu adjunt 3150
Veure l'arxiu adjunt 3151Veure l'arxiu adjunt 3152
A l ITV no et diràn res per portar l amortidor anclat en aquesta posició...???
 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Benvinguts a la primera entrega del "fes-ho tú mateix" on us explicaré com he posat un amortidor de direcció a la meva Hornet, ja que les naked pel meu gust son una mica tobes.

Primer comprar la peça, jo vaig trobar aquest Amortidor de direcció a AMAZON per un preu mes que raonable.
Els problemes van arrivar a l'hora de trobar un suport per acoplar-ho a la moto, la meva es del 2004 i has de buscar als museus per trobar alguna cosa aprofitable. Finalment em vaig decantar per solucions artesanals, i que millor que rebuscar al cubell de peces velles del traster.

Com que feia uns mesos havía trencat la UNICA clau que tenía dins del clausor vaig haver de canviar tot el joc sencer (si, AMAZON de nou em va salvar el c.. amb un kit a preu imbatible), i per sort havía guardat totes les peces velles, així que una mica d'imaginació, cargols inox i la Dremel em vaig posar a fer feina tallant i llimant fins preparar lo que veieu a les fotografíes. Als cargols del dipòsit els vaig haver de fer rosca nova i tallar-los un centímetre, ja que no els fan de la mida que em calía.
La subjecció al manillar es millorable evidentment, de moment es tracta d'una peça que subjectava la tija del seient d'una bicicleta :giggle:

Resultat:
Ara el porto en el 11-12 i la veritat es que noto la direcció mes segura a altes velocitats, i a les carreteres revirades baixant-ho al 10 no es fa pesada de portar, al temps que millora la estabilitat de la traçada.


Veure l'arxiu adjunt 3150
Veure l'arxiu adjunt 3151Veure l'arxiu adjunt 3152
Bon brico, ets tot un manetes
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Benvinguts a la primera entrega del "fes-ho tú mateix" on us explicaré com he posat un amortidor de direcció a la meva Hornet, ja que les naked pel meu gust son una mica tobes.

Primer comprar la peça, jo vaig trobar aquest Amortidor de direcció a AMAZON per un preu mes que raonable.
Els problemes van arrivar a l'hora de trobar un suport per acoplar-ho a la moto, la meva es del 2004 i has de buscar als museus per trobar alguna cosa aprofitable. Finalment em vaig decantar per solucions artesanals, i que millor que rebuscar al cubell de peces velles del traster.

Com que feia uns mesos havía trencat la UNICA clau que tenía dins del clausor vaig haver de canviar tot el joc sencer (si, AMAZON de nou em va salvar el c.. amb un kit a preu imbatible), i per sort havía guardat totes les peces velles, així que una mica d'imaginació, cargols inox i la Dremel em vaig posar a fer feina tallant i llimant fins preparar lo que veieu a les fotografíes. Als cargols del dipòsit els vaig haver de fer rosca nova i tallar-los un centímetre, ja que no els fan de la mida que em calía.
La subjecció al manillar es millorable evidentment, de moment es tracta d'una peça que subjectava la tija del seient d'una bicicleta :giggle:

Resultat:
Ara el porto en el 11-12 i la veritat es que noto la direcció mes segura a altes velocitats, i a les carreteres revirades baixant-ho al 10 no es fa pesada de portar, al temps que millora la estabilitat de la traçada.


Veure l'arxiu adjunt 3150
Veure l'arxiu adjunt 3151Veure l'arxiu adjunt 3152
La veritat és que és impressionant com els manetes us les acabeu apanyant per fer coses així. Tot i així, no puc evitar plantejar-me que aquest sistema comprometi d'alguna manera la seguretat durant la marxa: El els punts i sistemes de subjecció són prou ferms? L'amortidor és de prou qualitat com per no patir comportaments imprevistos?

Ho pregunto en el sentit de que al ser un mecanisme que afecta a la direcció d'una manera tant directe, és important que no tingui cap aspecte de la seva construcció que pugui ser fràgil o insegur.

A l ITV no et diràn res per portar l amortidor anclat en aquesta posició...???
No crec que els faci molta gràcia ?, però és fàcil de desmuntar. El tema penso que és si és prou segur.
 
Mario G.

Mario G.

Motoaddicte
18 Mar 2020
114
359
Premis
12
Maresme i Barcelona
Moto
Honda CBF600 HORNET
A l ITV no et diràn res per portar l amortidor anclat en aquesta posició...???
Per la ITV el treuré, igual que les bombetes led que porto posades. Sort que encara no he posat l'escapament DEVIL que tinc guardat, o per pasar ITV em caldrà tindre una moto B per ensenyar :giggle:
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
La veritat és que és impressionant com els manetes us les acabeu apanyant per fer coses així. Tot i així, no puc evitar plantejar-me que aquest sistema comprometi d'alguna manera la seguretat durant la marxa: El els punts i sistemes de subjecció són prou ferms? L'amortidor és de prou qualitat com per no patir comportaments imprevistos?

Ho pregunto en el sentit de que al ser un mecanisme que afecta a la direcció d'una manera tant directe, és important que no tingui cap aspecte de la seva construcció que pugui ser fràgil o insegur.


No crec que els faci molta gràcia ?, però és fàcil de desmuntar. El tema penso que és si és prou segur.
Al nomenar a l ITV, el meu comentari ja anava en el sentit que tu esmentes...

No veig gaire clar el portar l amortidor de direcció en un lloc tant a prop del meu cos i on pugui impactar directament...
 
  • Love
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo i Serra
Mario G.

Mario G.

Motoaddicte
18 Mar 2020
114
359
Premis
12
Maresme i Barcelona
Moto
Honda CBF600 HORNET
La veritat és que és impressionant com els manetes us les acabeu apanyant per fer coses així. Tot i així, no puc evitar plantejar-me que aquest sistema comprometi d'alguna manera la seguretat durant la marxa: El els punts i sistemes de subjecció són prou ferms? L'amortidor és de prou qualitat com per no patir comportaments imprevistos?

Ho pregunto en el sentit de que al ser un mecanisme que afecta a la direcció d'una manera tant directe, és important que no tingui cap aspecte de la seva construcció que pugui ser fràgil o insegur.


No crec que els faci molta gràcia ?, però és fàcil de desmuntar. El tema penso que és si és prou segur.
Be, vaig posar tota la tornillería d'acer inoxidable A2 70 i la veritat es que queda molt ferm i sense moviments aliens al que ha de fer. Sobre la qualitat de l'amortidor doncs el temps dirà, el que si et dic es que davant el mínim dubte sobre rendiment o seguretat que tingui el treuré de la moto.
Ara per ara va bé, no perd líquid per enlloc i no han sortit holgures en cap subjecció.
 
Fils similars

Fils similars