• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Clubs i agrupacions El "Club 125"

La Ginger

La Ginger

Rodant
14 Nov 2020
33
150
Premis
4
Alt Empordà
Moto
Macbor Lord Martin 125
A quantes rpm canvies de marxa habitualment?
Puja de voltes amb ganes o també li costa?
Doncs puja de voltes amb ganes i generalment cavio mes o menys entre 4000 i 5000 rpm tot i que a vegades ho faig abans o apuro fins a 7000 o 8000, encara estem de rodatge i tot just porto 400km (al taller em van aconsellar que fins que no arribi als 1000km canvii de marxes abans de les 7000 rpm).
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Doncs puja de voltes amb ganes i generalment cavio mes o menys entre 4000 i 5000 rpm tot i que a vegades ho faig abans o apuro fins a 7000 o 8000, encara estem de rodatge i tot just porto 400km (al taller em van aconsellar que fins que no arribi als 1000km canvii de marxes abans de les 7000 rpm).
@La Ginger, tranquilitat amb la moto, porta molt pocs kms i cal que respectis els marges del rodatge. Es tracta de "gastar" una mica el motor per q tingui una major holgura i admeti millor la dilatació dels components interns al escalfar se, mantenint el rendiment i les xifres de potència que anuncia el fabricant.
En aquest procés és important assolir aquest "desgast programat" de forma correcta, per això lo de la limitació de règim de motor, ja que va molt relacionat amb la temperatura interna a la que treballen els materials.

Quan enllesteixis el "rodatge" ja podràs anar a buscar prestacions perdudes, si no han aparegut... ;)

Salut i a rodar...!!! (y)(y)
 
La Ginger

La Ginger

Rodant
14 Nov 2020
33
150
Premis
4
Alt Empordà
Moto
Macbor Lord Martin 125
@La Ginger, tranquilitat amb la moto, porta molt pocs kms i cal que respectis els marges del rodatge. Es tracta de "gastar" una mica el motor per q tingui una major holgura i admeti millor la dilatació dels components interns al escalfar se, mantenint el rendiment i les xifres de potència que anuncia el fabricant.
En aquest procés és important assolir aquest "desgast programat" de forma correcta, per això lo de la limitació de règim de motor, ja que va molt relacionat amb la temperatura interna a la que treballen els materials.

Quan enllesteixis el "rodatge" ja podràs anar a buscar prestacions perdudes, si no han aparegut... ;)

Salut i a rodar...!!! (y)(y)
Gràcies! És el que faig! Només la vaig posar al "límit" per provar, però en soc conscient que de moment he de seguir les instruccions!
De nou, moltissimes gràcies! M'ajuda molt tenir consells de gent com vosaltres que ja sabeu (i molt) de que va el tema! Sobretot en temes de motor que vaig molt perduda!
Vinga, va, a seguir amb el rodatge i aviam quines sorpreses em depara "la perla".
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Primer de tot, dessitjar que hagueu passat un bon Nadal i que a la vista, el nou 2021 sigui millor per a tothom !!

Després reconèixer la importància de que hi hagi activa una secció per als motors de 125 cc, al igual que de 250 cc, tot i que potser els usuaris de 250cc tenen ja un carnet específic de moto, mentre que les 125 cc es poden portar amb el carnet de cotxe. En tot cas, moter@s igualment !!

I per què dic que és important? Doncs per la creença de que l'experiència, perícia i saber fer davant els problemes que ens solem trobar els de les dues rodes a la carretera, moltes vegades i de manera encertada, passa per anar pujant de categoria i de cubicatge progressivament. L'escola de la vida i donar les passes curtes pot ser el millor escenari per apendre amb solvència i al ritme de cadascú.

Així que us felicitu, per la iniciativa i perquè tenir menys cv's al motor no vol dir ser menys.

Espero poder aportar més andavant algun ajut puntual a les vostres preguntes.


Ens veiem a l'asfalt
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Ara ja em surt l´ànima de mecànic/preparador...:LOL::LOL::LOL::devilish::devilish::devilish:.... Parla amb el teu mecànic, i quan tinguis que canviar el kit de cadena/plat/pinyó, estudieu l opció de posar una relació més curta... guanyaràs velocitat punta, amb els mateixos cavalls de potència, si ara et trobes que en la velocitat més llarga (5ª o 6ª) no arribas a la zona vermella del contavoltes...
M'apunto aquesta jejejeje. Ara que justamente estic canviant el pneumàtic, ja preguntaré :giggle: Merciiiiiiii per el tip ;)
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Primer de tot, dessitjar que hagueu passat un bon Nadal i que a la vista, el nou 2021 sigui millor per a tothom !!

Després reconèixer la importància de que hi hagi activa una secció per als motors de 125 cc, al igual que de 250 cc, tot i que potser els usuaris de 250cc tenen ja un carnet específic de moto, mentre que les 125 cc es poden portar amb el carnet de cotxe. En tot cas, moter@s igualment !!

I per què dic que és important? Doncs per la creença de que l'experiència, perícia i saber fer davant els problemes que ens solem trobar els de les dues rodes a la carretera, moltes vegades i de manera encertada, passa per anar pujant de categoria i de cubicatge progressivament. L'escola de la vida i donar les passes curtes pot ser el millor escenari per apendre amb solvència i al ritme de cadascú.

Així que us felicitu, per la iniciativa i perquè tenir menys cv's al motor no vol dir ser menys.

Espero poder aportar més andavant algun ajut puntual a les vostres preguntes.


Ens veiem a l'asfalt
Yeeeeiii! Moltes gràcies @Nikokaos
Justament es això, clar, jo encara no he ni començat el curs pel carnet A2. Ara amb els temps d'espera per pujar al pràctic, prefereixó deixar corre uns mesos i practicar amb al 125 una estona. Així no pujo molt nerviosa a l'examen :)

I clar, l'experiencia es guanya rodant, I penso jo que també es guanya interactuant amb més moters. Ara per ara, només sortim el marit i jo. Malauradament la situació actual no ajuda gaire a poder fer trobades maques però espero que aviat poder donar una voltaa amb mes gent :giggle:

Sobre tot, a veure si @La Ginger i jo podem iniciar la trobada 125cc de Motoristes.cat !!! :cool: on tothom es molt benvingut!!! :love:
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Bé!!! Doncs això pinta molt bé.

Ara que sembla que finalment obriran els confinaments comarcals i podrem arribar una mica mes lluny, seria un bon moment per a veure com fer una mini quedada de 125cc :D i qui es vulgui unir, clar!! els germanets majors també son ben acceptats ;)
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Bé!!! Doncs això pinta molt bé.

Ara que sembla que finalment obriran els confinaments comarcals i podrem arribar una mica mes lluny, seria un bon moment per a veure com fer una mini quedada de 125cc :D i qui es vulgui unir, clar!! els germanets majors també son ben acceptats ;)
Ja aniràs informant @mami_en_moto a vera si pot encaixar, ja que també quan obrin el confinament, per setmana Santa, he d’anar a la 2a residència a fer un cop d’ull, no sigui que hagi un escape d’aigua o qualsevol altre problema.
M’agradaria poguer apuntar-mi, però tot depen de la data.
Heu pensat algun recorregut i Kms...?
Salut ‼️✌️??
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Ja aniràs informant @mami_en_moto a vera si pot encaixar, ja que també quan obrin el confinament, per setmana Santa, he d’anar a la 2a residència a fer un cop d’ull, no sigui que hagi un escape d’aigua o qualsevol altre problema.
M’agradaria poguer apuntar-mi, però tot depen de la data.
Heu pensat algun recorregut i Kms...?
Salut ‼️✌️??
Doncs, ja tinc una ruta pensada pel 21/03/2021 :D

Ara poso la Ruta en Moto a veure quin s'apunta :D

 
Última edició:
Adrià

Adrià

Rodant
10 Mar 2021
21
65
Premis
4
Doncs, ja tinc una ruta pensada pel 21/03/2021 :D

Ara poso la Ruta en Moto a veure quin s'apunta :D


Bona pinta de ruta, miraré d'apuntar-m'hi
 
R

Raquel

Convidat
Bones! Bon Nadal!

Bueno, de segur tots vosaltres esteu aprofitant el dia per descansar i continuar amb l'esperit Nadalenc.
Avui aprofito per posar-me al dia amb el tema motoril. Aquest dies pre vacances, han siguts molt peró molt pesats per mi i ara puc respirar una mica.
I clar, ara toca buscar opcions per sortir en la Comarca i respirar una mica d'aire fresc. Així que he obert la web, per veure que hi ha al meu voltant.... I sorpresa!! Les 125 no son acceptades en molts grups. :eek:

Ara que he donat una volta per diferents grups, missatges, apps motards, etc.. sembla que les 125 son el ánec lleig de les rodades. En molts missatges he trobat: "Minim cilindrades 250, per mantenir el ritme", " A partir de motos de 250, no aceptamos motos inferiores" , " Indispensables motos mayores a 250, haremos exepeciones con algunas de esa cilindrada".

Clar, com novata total, no tinc cap idea de per que pasa. Les poques sortides que he fet, han sigut amb el meu marit i quan donem una volta, les carreteres amb curves, no son exactament on necessitem una velocitat extrema, oi? Entenc que les 125 son motos petites, molt petites però que poden conviure perfectament amb la resta en una rodada, no?

I primerament m'agradaria crear aquest fill on presentem les nostres "petitones" i a veure si en un temps, podem organitzar una quedada de "petites" :ROFLMAO:;)

Començo jo:

- Mami en Moto
Comarca: Anoia
Moto: 125 R ( 2009 - segona ma)
Història motoril: Estiu 2020 ( novata total!)- Abans portava una scooter
Carnet: B només ;) esperem aviat el A2
Foto: https://motoristes.cat/forum/thread...-pel-calendari-del-2021.1240/page-4#post-8986 ( o se si anexa la foto automáticament, provem )
Veure l'arxiu adjunt 2619
A veure si hi ha unes quantes 125 pel forum!!!! :)
Hola! Encara està actiu aquest grup?
Moltes gràcies
 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Hola!
Sóc novata amb la moto (125 ksr grs) i tinc moltes ganes de fer una ruta.

Algú s'animaría per passar el matí de ruta a un ritme tranquil, "sin pausa pero sin prisa".

Salut!
Benvinguda al club 125 jejej :) el grups de les petitones

Tu ets de BCN ciutat? fins quants kilometres et pots desplaçar?
Crec que estem una mica lluny :S
 
  • Like
Reaccions: Laiags16

Fils similars