• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

Més info fent clic aquí.

Guia col•laborativa El millor equipament i els accessoris indispensables per als motoristes

Aquest subfòrum està dedicat a la creació de guies col·laboratives sobre diversos temes relacionats amb el motociclisme. Aquí, els membres poden compartir els seus coneixements i experiències per ajudar altres motoristes a millorar el seu equipament, habilitats i manteniment de les motos. Col·labora i aprèn amb la comunitat!
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.337
2.721
Premis
5
Motoristes! Obrim aquest fil per crear una Guia Col·laborativa sobre el millor equipament i els accessoris indispensables per als motoristes. La idea és que cadascú comparteixi la seva experiència i recomanacions sobre diferents tipus d'equipament, des de cascos fins a sistemes de navegació. Pensem que el desenvolupament d'aquesta guia pot ser útil i interessant tant pels novells com pels més veterans.

Si bé podem (i hem) de fer apunts i valoracions en referència de la seguretat d'elements com cascs o equipament de protecció, crec que podem acordar desenvolupar-ho de manera detallada i dedicada en una guia col·laborativa a banda, degut a la seva profunditat, particular interès i importància.

Categories per començar:

1. Cascos:
- Quin és el teu casc preferit i per què?
- Consells per triar el casc adequat.
- Comparatives de marques i models.
- Quins altres cascs que has tingut valores molt positivament?

2. Roba i Protecció:
- Jaquetes, pantalons i guants: Quuses servir i recomanes? Perquè?
- Equipament per a les diferents estacions de l'any, raonat.
- Tecnologies i elements de protecció (airbags, proteccions internes, materials, fabricants d'accessoris i elements, etc.).

3. Calçat:
-
Quin és el teu calçat preferit per anar en moto i perquè?
- Botes i calçat especialitzat: pros i contres de diferents marques i estils.
- Recomanacions per a diferents tipus de rutes i circumstàncies (ciutat, off-road, llarga distància, esport).

4. Accessoris i Gadgets:
– Sistemes de comunicació: intercomunicadors i auriculars, les seves connexions amb el mòbil i/o la moto, accessoris per contestar les trucades, tecnologia per a la lectura automàtica de missatgeria, de dictat de textos, d'emissió de notes de veu...
- Navegadors GPS, tipus de dispositius i apps útils.
- Altres gadgets imprescindibles per a les diferents circumstàncies que freqüentes amb la moto.

5. Manteniment i Eines:
- Eines que sempre portes amb tu.
- Kits de primers auxilis per a la moto i per al motorista.
- Productes de manteniment que fas servir regularment.
- Avaries que recomanes aprendre a resoldre en ruta

6. Consells de Compra:
- On comprar: botigues físiques vs en línia.
- Consells per aconseguir millors ofertes I bons preus
- Opinions i experiències sobre garanties i serveis postvenda.

Al respecte de tot l'esmentat i del que creguis oportú, comparteix les teves experiències, fotos i recomanacions! Recorda que en aquest fil només nutrim la guia amb aportacions, més o lents extenses segons el que cadascú decideixi i pugui aportar a cada moment, però no dubtes sobre la dinàmica. Aquests dubtes els podeu plantejar fent clic aquí.

Espero que aquest fil es converteixi en un recurs útil i complet per a tots plegats. Gràcies per participar-hi i contribuir-hi!

(Ben aviat aporto jo mateix q avui ja no tinc temps 😅)

• M'agrada
Reaccions: JoanBP
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.337
2.721
Premis
5
Començo jo aportant les meves respostes a les preguntes plantejades, i si se m'acudeixen aportacions noves, les introduiré també. No cal contestar totes les preguntes, simplement les que creguem que podem o volem respondre amb aportacions.

1. Cascos:
- Quin és el teu casc preferit i per què?

Scorpion - Casco Exo-tech Evo Carbon. Perquè me'l van regalar. És un bon casc modular polivalent. Còmode, fresc i amb bon camp de visió, però és molt sorollós. Jo porto taps i tot i així es fa molest, així que no el recomanaria. Penso que val la pena a més de la seguretat, prioritzar la insonorització del casc a l'hora de triar-ne un.

- Consells per triar el casc adequat.

Com comentava és important la insonorització, a més de triar una talla que sigui adequada (ni massa apretat ni que balli massa). Convé també tenir en compte la valoració que té pel que fa a la seguretat que pot garantir en relació a la competència. Atenent també a la caducitat dels materials que componen l'interior dels cascs, els quals són els encarregats de protegir-nos en cas d'impacte, jo desaconsello totalment la compra de cascs de segona mà, per molt que siguin d'alta gamma, a no ser que siguin relativament nous. La vida útil d'un casc sol ser d'uns 5 anys. Passat aquest temps aquests perden la seva eficàcia protectora.

- Comparatives de marques i models.

- Quins altres cascs que has tingut valores molt positivament?

El Caberg Tourmax, modular també i que tenia 5 estrelles de puntuació pel que fa a la seguretat, era un bon casc, i de fet el mantinc com a tercer casc en cas de necessitat. Penso que en tallatge s'ha de provar amb atenció, ja que en el meu cas tot i triar la talla habitual, em ballava força. Porta visera així que és un bon casc per fer trail i tapar una mica més el sol que et vé de cara. De preu no passava massa més dels 200 €.

2. Roba i Protecció:

- Jaquetes, pantalons i guants: Quuses servir i recomanes? Perquè?
Jaquetes porto a l'hivern una Vquattro bolt per l'hivern, d'una firma francesa que fa peces bastant bones i resistents, i a l'stiu una Revitt Eclipse 2 perforada, la qual és una passada com transpira. A més s'hi pot incoroporar un protector d'esquena (que es compra a banda).

Guants d'hivern tinc uns Vquattro també, i d'estiu en tinc uns de perforats que ja miraré la marca.

- Equipament per a les diferents estacions de l'any, raonat.

- Tecnologies i elements de protecció (airbags, proteccions internes, materials, fabricants d'accessoris i elements, etc.).
Penso que l'airbag és una peça imprescindible per gaudir de la moto com a afició. Estic pendent de fer la inversió, i si no l'he fet encara és perquè tampoc faig tants km a l'any, però realment ho tinc pendent.

3. Calçat:

-
Quin és el teu calçat preferit per anar en moto i perquè?

Porto unes Alpinestars SMX de mitja canya tot l'any i per tots els terrenys. Són còmodes, robustes i ofereixen una protecció raonable tant en carretera com en camp, tot i que és cert que per a fer trail me n'hauria de comprar unes de canya alta. Sigui com sigui n'estic molt content.

- Botes i calçat especialitzat: pros i contres de diferents marques i estils.

- Recomanacions per a diferents tipus de rutes i circumstàncies (ciutat, off-road, llarga distància, esport).

Està clar que convé prestar atenció a les característiques de cada terreny i de cada entorn a l'hora de triar unes peces o unes altres. Si com en el meu cas fas una mica de tot, penso que el millor és començar per les peces més polivalents, i mica en mica si et va tirant més una disciplina (com en el meu cas l'offroad que m'està enganxant cada cop més), doncs toca anar invertint en peces més especialitzades.

4. Accessoris i Gadgets:

– Sistemes de comunicació: intercomunicadors i auriculars, les seves connexions amb el mòbil i/o la moto, accessoris per contestar les trucades, tecnologia per a la lectura automàtica de missatgeria, de dictat de textos, d'emissió de notes de veu...
Jo porto els intercomunicadors Betowey BT S3, la versió nova dels famosos que portava el Majes. Per uns 100 € em venien els dos i em van molt bé tant per escoltar música a les tornades llargues per autovia com per realitzar trucades. Bona sonoritat dels altaveus i bona recepció del micròfon.

Amb el sistema que incorpora Honda a la moto puc anar passant cançons, contactes de trucades o fins i tot dictar o escoltar la transcripció de missatges de whatsapp. Els intercomunicadors lliguen perfectament amb aquesta tecnologia i la veritat és que no trobo a faltar ni Apple Car ni Android Auto.

- Navegadors GPS, tipus de dispositius i apps útils.

Faig servir un samsung antic que tinc amb el suport de Quadlock + suport anti vibracions i base de càrrega inalàmbrica.

- Altres gadgets i accessoris imprescindibles per a les diferents circumstàncies que freqüentes amb la moto.

Cable USB per la càrrega a la base del telèfon, taps Alpinestars per les orelles i un arnés reflectant per dur a damunt de les jaquetes

5. Manteniment i Eines:

- Eines que sempre portes amb tu.

Inflador de pneumàtics de xiaomi
Dos tipus de navalles multiusos amb tot tipus de claus
- Kits de primers auxilis per a la moto i per al motorista.

Kit anti punxades de metxes

- Productes de manteniment que fas servir regularment.

Greix i netejador de cadena, + raspall i guants de Motul

- Avaries que recomanes aprendre a resoldre en ruta

A banda de les punxades de pneumàtics convé conèixer la pròpia moto, entendre els fallos que té, els seus perquès i la manera d'arreglar-los en ruta. Avui dia la veritat és que totes son robots, però una moto normalment peca del mateix, si no és que son avaries fortuites, de manera que coneixent bé la moto es poden tenir previstes la majoria d'avaries possibles.

6. Consells de Compra:

- On comprar: botigues físiques vs en línia.

Sempre millor en físic per provar les talles i les sensacions

- Consells per aconseguir millors ofertes I bons preus

La majoria de les botigues tenen temporades de rebaixes, liquidacions d'stocks de temporada i similars. Val la pena seguir-les a les xarxes i anar veient el seu cicle d'ofertes.

- Opinions i experiències sobre garanties i serveis postvenda.

Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
racingdeibit quin és el millor tram de curves que heu fet? Un Cafè Ràpid 20
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
mami_en_moto Honda CBR 125 R | Un homenatge a la millor de totes " LA PEQUE" Les nostres motos 0
perlanegraviajes La millor moto per als Overlanders Turcs MotoVlogs propis 3
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO el millor CASTELL TEMPLARI de CATALUNYA, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
MCR94 La nova Kymco AK 550 presenta la millor ràtio pes/potència del segment Espai de debat 4
Z Dubte Millor casc qualitat preu? Espai de debat 0
Roger Venc Pack complet equipament motorista de dona - 375 € Taulell d'anuncis 0
Roger VÍDEO - A més de 200, amb el casc descordat i sense equipament Espai de debat 0
Roger X-ADV Anàlisis-Comparativa Equipament i trucs per a fer servir la moto a l'hivern Espai de debat 1
Roger Notícia Els majors de 16 anys, més aprop del permís de cotxe B1 Espai de debat 0
Jaumenovas Ruta en moto Esmorzar de forquilla a Rest. Els Noguers de Seguer. Rutes en moto 1
Jaumenovas Ruta en moto Ruta curta però intensa amb els 3 J’s. 27/02/24 Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida amb els companys 11/10/2023 Rutes en moto 6
perlanegraviajes 2 anys amb els guants Mecànica de motos i recopilatoris 0
Roger Ruta en moto Adventure Experience 2023 els dies 20 i 21 de Maig Rutes en moto 2
Roger Formació Formació 3.0 els pròxims 8 i 9 d'octubre Formació motorista 0
Burkat450R Els Àngels Sortides anteriors 3
SmartMotoRiders Els SmartMotoRiders ens presentem! Presentacions 7
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
Roger Consells Debat sobre els tipus de motoristes (Comptes d'usuari al fòrum) Informació i suport 6
Roger Recopilatori Els serveis Imprescindibles del Motociclisme Català Espai de debat 25
Roger Informació Integració fòrum - Discord i associar els perfils Informació i suport 2
Roger Informació Viatge Centenari de Moto Guzzi: Nordkapp i els Estats Bàltics Rutes en moto 0
Xavi Canyo Mecànica Averies que no ho son i et pujen els colors Un Cafè Ràpid 7
Roger Ruta en moto 7 dies de lliure mobilitat. Els gaudiràs? Espai de debat 11
xaviubia Crònica Seguint els camins rurals pavimentats del Ripollès, Osona i Garrotxa Cròniques sobre motociclisme 13
Xavi Canyo Ompliu els dipòsits Un Cafè Ràpid 6
pepprats Quan van fabricar els meus pneumàtics? Pneumàtics 8
Roger Informació Què són els marcadors del fòrum? Informació i suport 0
Roger Fotos Exprimint els municipis en moto Rutes en moto 105
C Els somnis estan per cumplir-los Presentacions 27
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
C ANULADA PER RESTRICCIONS Ruta per el Maestrazgo sur, els dies 29 i 30 d'octubre Sortides anteriors 0
Edutarraco Fotos Ja els tinc aquí!!! Les nostres motos 3
Nikokaos Consells Equipació per a sortir a rodar els 365 dies Espai de debat 24
perlanegraviajes Van bé els impermeables per a moto? prova extrema Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger X-ADV Consells Els millors cursos de conducció de moto Espai de debat 10
edudzn Enquesta Article interessant "els cascs més bonics de la història" Espai de debat 1
Roger X-ADV Quins són els teus pròxims projectes per gaudir de la moto? Un Cafè Ràpid 3
Roger Notícia Un jove casi es degolla per portar els auriculars sota el casc Espai de debat 0
Roger Notícia 47 víctimes en accident de moto en els primers 45 dies de l'any Espai de debat 0
Qim44 Consells Si un policia t'atura amb la moto ... Quins són els teus drets i les teves obligacions? Consultes legals 6
Roger Notícia Els mossos multaran als motoristes que no els hi tornin la salutació Espai de debat 4
Xav2 Anàlisis-Comparativa Quins son els millors navegadors Android per la moto? Mecànica de motos i recopilatoris 27
Roger Anàlisis-Comparativa Els diferents tipus de cascs Espai de debat 1

Fils similars