
Roger
Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
- 16 Oct 2015
- 1.265
- 2.548
- Premis
- 5
El casc és un accessori que amb els anys i el seny s'ha consolidat com a l'accessori imprescindible a l'hora d'anar amb moto. Al mercat cada vegada hi ha més tipus de casc i més variats, a fi de satisfer el que cada conductor necessita o prefereix.
Podem trobar:
Integrals:
Els cascos integrals envolten completament el cap i la cara. Posseeixen una pantalla practicable a la part frontal i preses d'aire al davant i al darrere per mantenir una òptima i confortable temperatura a l'interior . Depenent de la qualitat , utilitzen sistemes de tancament ràpid o sivelles denominades de "doble D ", sent aquestes últimes les més segures ja que és pràcticament impossible que es deixin anar en un accident .
Modulars:
Els cascs semi - integrals, modulars o convertibles presenten un aspecte gairebé idèntic als anteriors , amb la diferència que a més de la pantalla, tota la part frontal és practicable , podent obrir-se completament deixant la cara a l'aire . Molt còmodes per exemple per parlar amb la gent sense haver de treure'ns el casc, encara que per seguretat s'ha de circular amb aquesta part frontal tancada, amb la finalitat que ens protegeixin correctament. Cal dir que hi ha cascs modulars homologats per circular oberts, normalment amb una pestanyeta que fixa i assegura la part mòbil d'aquests.
Jet:
Els cascs de tipus jet són molt utilitzats per conductors d'scooter i ciclomotors . Protegeixen completament el cap i deixen al descobert el rostre, encara que hi ha algunes versions que per evitar la molèstia de l'aire als ulls, incorporen pantalles o semi pantalles.
Semi - jet
Finalment , els cascs semi - jet són gairebé iguals que els anteriors tot i que una mica més petits , deixant la part inferior del cap al descobert ( laterals de la mandíbula i part superior del clatell ) . També disposen de pantalles frontals per evitar l'aire a la cara.
Ús del casc
El casc s'ha d'utilitzar cada vegada que ens pugem a una motocicleta o ciclomotor, fins i tot per realitzar maniobres a baixa velocitat com ara aparcar en un pàrquing o similar ja que fins i tot en aquest moment podem patir una caiguda i colpejar el terra amb la suficient violència com per patir lesions de gravetat.
El casc ens ha d'encaixar correctament al cap, de manera ferma però sense que ens faci mal. Un casc nou és bo que fins i tot ens estrenyi una mica perquè amb l'ús l'interior acabarà cedint i ens trobarem més còmodes. Un casc que ens quedi fluix no ens protegirà correctament. Igualment, el portarem correctament cordat i amb la corretja prou tensa per evitar que en cas de col·lisió ens pugui sortir disparat.
Finalment, depenent del material amb el que està fabricat, pot tenir una data de caducitat a partir de la qual no ens protegirà correctament i haurem de canviar-lo. A més, en cas de patir qualsevol accident o cop, s'ha de remetre al fabricant perquè ho inspeccionin per si ha patit desperfectes que poden disminuir la seva eficàcia, encara que a simple vista ho vegem en perfectes condicions.
http://www.circulaseguro.com/que-es-el-casco/
Podem trobar:
Integrals:
Els cascos integrals envolten completament el cap i la cara. Posseeixen una pantalla practicable a la part frontal i preses d'aire al davant i al darrere per mantenir una òptima i confortable temperatura a l'interior . Depenent de la qualitat , utilitzen sistemes de tancament ràpid o sivelles denominades de "doble D ", sent aquestes últimes les més segures ja que és pràcticament impossible que es deixin anar en un accident .
Modulars:
Els cascs semi - integrals, modulars o convertibles presenten un aspecte gairebé idèntic als anteriors , amb la diferència que a més de la pantalla, tota la part frontal és practicable , podent obrir-se completament deixant la cara a l'aire . Molt còmodes per exemple per parlar amb la gent sense haver de treure'ns el casc, encara que per seguretat s'ha de circular amb aquesta part frontal tancada, amb la finalitat que ens protegeixin correctament. Cal dir que hi ha cascs modulars homologats per circular oberts, normalment amb una pestanyeta que fixa i assegura la part mòbil d'aquests.
Jet:
Els cascs de tipus jet són molt utilitzats per conductors d'scooter i ciclomotors . Protegeixen completament el cap i deixen al descobert el rostre, encara que hi ha algunes versions que per evitar la molèstia de l'aire als ulls, incorporen pantalles o semi pantalles.
Semi - jet
Finalment , els cascs semi - jet són gairebé iguals que els anteriors tot i que una mica més petits , deixant la part inferior del cap al descobert ( laterals de la mandíbula i part superior del clatell ) . També disposen de pantalles frontals per evitar l'aire a la cara.
Ús del casc
El casc s'ha d'utilitzar cada vegada que ens pugem a una motocicleta o ciclomotor, fins i tot per realitzar maniobres a baixa velocitat com ara aparcar en un pàrquing o similar ja que fins i tot en aquest moment podem patir una caiguda i colpejar el terra amb la suficient violència com per patir lesions de gravetat.
El casc ens ha d'encaixar correctament al cap, de manera ferma però sense que ens faci mal. Un casc nou és bo que fins i tot ens estrenyi una mica perquè amb l'ús l'interior acabarà cedint i ens trobarem més còmodes. Un casc que ens quedi fluix no ens protegirà correctament. Igualment, el portarem correctament cordat i amb la corretja prou tensa per evitar que en cas de col·lisió ens pugui sortir disparat.
Finalment, depenent del material amb el que està fabricat, pot tenir una data de caducitat a partir de la qual no ens protegirà correctament i haurem de canviar-lo. A més, en cas de patir qualsevol accident o cop, s'ha de remetre al fabricant perquè ho inspeccionin per si ha patit desperfectes que poden disminuir la seva eficàcia, encara que a simple vista ho vegem en perfectes condicions.
http://www.circulaseguro.com/que-es-el-casco/