• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Equipació per a sortir a rodar els 365 dies

Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Holaaaaaaa !!

Gent, moter@os, companys de ruta i aficionats a llegir els nostres fils però que encara dubteu a dir la vostra....

Aquí obro un fil per a que entre tots i totes podem recomanar equipació motera i on comprar-la.

Per poder fer la consulta més àgil, us proposo que al principi de la vostra recomanació indiqueu en negreta i subratllat a quin tipus d'equipació us referiu.

Per començar, indiqueu el nivel o gamma dels productes recomanats:
- iniciació/bàsic
- nivell mig
- nivell alt
- professional


Tot seguit, indiqueu a quin grup us referiu. El més adient seria fer dos grans grups:
- ROAD
- OFF ROAD


A continuació, indiqueu la modalitat de cada grup:
-ROAD: turisme, ciutat, esport, circuit...
-OFF ROAD: trail, trial, motocross....


Una vegada tinguem això, podreu dir la vostra sobre el producte que vulgueu recomanar:

- fotos
- link amb descripció del model en concret
- link on comprar amb les BBB's
- la vostra opinió i valoració personal del producte amb l'ús real que n'heu fet.



Seria d'agrair que només recomaneu o no recomaneu l'equipació que heu fet servir. Es tracta de donar consells enfocat des de l'experiència d'ús i no crear un debat sobre quina us cumprarieu, que ja es van fent fils puntuals....

Bé, esperem que tota la informació que es vagi recopilant sigui tant gran i variada que s'hagi de fer un fil expresament per a cada tipus de conducció !!!


Ens veiem a l'asfalt


PD: si aquest fil ja existeix o hi ha recomanacions fetes, mogueu el fil on pertoqui, modifuqueu-lo o elimineu-lo.
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Exemple:

EQUIPACIÓ BÀSICA ROAD - TURISME

Casc:
Jaqueta:
Pantalons:
Guants:
Calçat:

......

COM QUE TENIM L'OPCIÓ D'EDITAR ELS MISSATGES PER ACTUALITZAR LA INFORMACIÓ, US PREGO QUE FEU SERVIR AQUESTA EINA PER ACTUALITZAR LA INFO INICIAL QUE HAGUEU POSAT I NO FEU UN MISSATGE NOU PER ALGUNA COSA QUE US HAGUEU DEIXAT DE POSAR.

=> EMPLENEM EN UN MISSATGE TOTA LA INFO DE CADA NIVELL I TIPUS D'EQUIPACIÓ <=


Apa, a fer-nos un cop de ma entre tots i totes !!!
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Serra
C

C4RME18

Nouvingut
19 Jul 2020
13
34
Premis
2
Dons aquest fil en va perfecte per preguntar.
Fa molt poc que vaig amb moto per carretera i el mes passat em vaig comprar una jaqueta de moto marca hebo amb proteccions i demés, em van dir que era 4 estacions però passo una calor amb ella brutal, vosaltres teniu dos jaquetas una per l'estiu i una pel hivern? Seria una jaqueta per fer alguna sortida.

Enviado desde mi CPH2025 mediante Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Serra
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Hola,

@C4RME18, per experiència pròpia he de dir que les jaquetes 4 estacions son una entelèquia, sobretot amb el clima que tenim al nostre país.

A plena canícula, o sigui ara mateix durant Juliol-Agost, les temperatures superen els 30º i les jaquetes 4 estacions, en posició estiu sense forro d'hivern, sense capa impermeable i amb totes les ventilacions obertes son una torradora.... altra cosa es si et mous per els Pirineus o en altura suficient.

Ahir mateix, circulant per la Segarra vaig arribar als 32º ....

Jo tinc un equipament 4 estacions amb jaqueta i pantaló (IXON PROTOUR HP) i de fet per mi es 3 estacions.... tot l'any excepte de mitjans de Juny fins ben entrat Setembre.

Per la canícula dura tinc una jaqueta clarament d'estiu (IXON COOLER) que tant sols porta una malla foradada i punt... a part de les proteccions, i tot i així es passa força calor, sobretot perquè es negra (mal assumpte el negre..) i uns texans amb kevlar i proteccions (una altra torradora).

Si a tot això sumem les botes d'anar en moto, a vegades t'ho has de pensar per sortir a ple estiu ....

Jo de tu em miraria una jaqueta "d'estiu" com a complement de la Hebo 4 estacions...

Salutacions,
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Hola,

@C4RME18, per experiència pròpia he de dir que les jaquetes 4 estacions son una entelèquia, sobretot amb el clima que tenim al nostre país.

A plena canícula, o sigui ara mateix durant Juliol-Agost, les temperatures superen els 30º i les jaquetes 4 estacions, en posició estiu sense forro d'hivern, sense capa impermeable i amb totes les ventilacions obertes son una torradora.... altra cosa es si et mous per els Pirineus o en altura suficient.

Ahir mateix, circulant per la Segarra vaig arribar als 32º ....

Jo tinc un equipament 4 estacions amb jaqueta i pantaló (IXON PROTOUR HP) i de fet per mi es 3 estacions.... tot l'any excepte de mitjans de Juny fins ben entrat Setembre.

Per la canícula dura tinc una jaqueta clarament d'estiu (IXON COOLER) que tant sols porta una malla foradada i punt... a part de les proteccions, i tot i així es passa força calor, sobretot perquè es negra (mal assumpte el negre..) i uns texans amb kevlar i proteccions (una altra torradora).

Si a tot això sumem les botes d'anar en moto, a vegades t'ho has de pensar per sortir a ple estiu ....

Jo de tu em miraria una jaqueta "d'estiu" com a complement de la Hebo 4 estacions...

Salutacions,
Totalment d'acord. A banda, @C4RME18 , no passis per alt que unes bones botes i uns bons pantalons són igual necessaris que la jaqueta per sortir a rodar. Tendim a pensar que amb la jaqueta és suficient, però en realitat no, ja que les abrassions i impactes afecten per igual a totes les extremitats.
 
Tranquil

Tranquil

Cul quadrat
19 Mai 2020
71
207
Premis
4
Barcelona
Moto
Drag Star 650
Dons aquest fil en va perfecte per preguntar.
Fa molt poc que vaig amb moto per carretera i el mes passat em vaig comprar una jaqueta de moto marca hebo amb proteccions i demés, em van dir que era 4 estacions però passo una calor amb ella brutal, vosaltres teniu dos jaquetas una per l'estiu i una pel hivern? Seria una jaqueta per fer alguna sortida.

Enviado desde mi CPH2025 mediante Tapatalk
Hola C4RME18, jo uso una jaqueta del pell amb folre, comprada fa anys a Iguana Custom, he de dir que a l'hivern el folre va fenomenal i per primavera i tardor vaig sense el folre sempre que no el necessiti, però a l'estiu -mig juny-juliol-agost i mig setembre- és un calvari per la calor, ja fa anys que evito fer rutes aquesta època, si no hi ha altre remei que sortir, miro d'anar amb la jaqueta el més airejada possible, però amb seguretat, pel calçat no hi veig solució
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i C4RME18
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Hola,

@C4RME18, per experiència pròpia he de dir que les jaquetes 4 estacions son una entelèquia, sobretot amb el clima que tenim al nostre país.

A plena canícula, o sigui ara mateix durant Juliol-Agost, les temperatures superen els 30º i les jaquetes 4 estacions, en posició estiu sense forro d'hivern, sense capa impermeable i amb totes les ventilacions obertes son una torradora.... altra cosa es si et mous per els Pirineus o en altura suficient.

Ahir mateix, circulant per la Segarra vaig arribar als 32º ....

Jo tinc un equipament 4 estacions amb jaqueta i pantaló (IXON PROTOUR HP) i de fet per mi es 3 estacions.... tot l'any excepte de mitjans de Juny fins ben entrat Setembre.

Per la canícula dura tinc una jaqueta clarament d'estiu (IXON COOLER) que tant sols porta una malla foradada i punt... a part de les proteccions, i tot i així es passa força calor, sobretot perquè es negra (mal assumpte el negre..) i uns texans amb kevlar i proteccions (una altra torradora).

Si a tot això sumem les botes d'anar en moto, a vegades t'ho has de pensar per sortir a ple estiu ....

Jo de tu em miraria una jaqueta "d'estiu" com a complement de la Hebo 4 estacions...

Salutacions,
Estic d acord. Encara que treguis forros...queden gruixudes..millor anar a jaquetes d estiu tot i que la protecció probablement sigui menys. Jo porto Dainesse...porto el conjunt Carve Master 2 amb gore exterior i moolt content. El tallatje i diseny d aquesta marca m agrada. D estiu porto una jaqueta dainesse tb molt ventilada..no recordo model. De botes porto dainesse tempest i moltes vegades calçat tipus mes bamba pero amb proteccio. Per anar a la feina van molt be i no vas rollo robocop. Salut!!!
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i C4RME18
joan717

joan717

Rodant
16 Jul 2020
46
86
Premis
3
Tarragona
Moto
Yamaha xj6 Diversion s
Jo utilitzo una jaqueta d’estiu/hivern amb forro.
Os recomano molt la marca Goyamoto en jaquetes qualitat preu son molt bones ( jo en vaig comprar una de 100€ i fa 4 anys que la tinc i perfecte).
Per 100€ teniu molt bones jaquetes i totes amb proteccions a l’esquena que he vist jaquetes Alpinestarts i Dainese que no porten espaldera.
De casc tinc un ls2 breaker que em van recomanar ( costa 130 euros i porta visera antivao).
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Jo recomano jaquetes d'estiu ventilades i perforades, amb proteccions. Jo utilitzo una alpinestars a l'estiu, que és més cara però té més qualitat que altres, tot i això no porta xubasquero desmuntable per si plou però sí una butxaca segura impermeable pel mòbil a la qual he comprovat personalment que no li entra ni una gota ni amb un diluvi universal.
La combino amb texans de moto reforçats de marca no t hi fixis.
Hem de considerar però que una jaqueta d estiu no protegeix al nivell d un mono de curses!!!! Seny.
Algun colega té la revvit i també bé, més barata. La protecció d espatlla que porto em serveix igual per l'equip d'hivern. Jo la porto sempre però he comprovat que sense protecció a l esquena encara estàs més fresc i tot. Al migdia la jaqueta és totalment suportable i als vespres si set fa fosc pots passar fred i tot: solució un jersei a sota.
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Jo recomano jaquetes d'estiu ventilades i perforades, amb proteccions. Jo utilitzo una alpinestars a l'estiu, que és més cara però té més qualitat que altres, tot i això no porta xubasquero desmuntable per si plou però sí una butxaca segura impermeable pel mòbil a la qual he comprovat personalment que no li entra ni una gota ni amb un diluvi universal.
La combino amb texans de moto reforçats de marca no t hi fixis.
Hem de considerar però que una jaqueta d estiu no protegeix al nivell d un mono de curses!!!! Seny.
Algun colega té la revvit i també bé, més barata. La protecció d espatlla que porto em serveix igual per l'equip d'hivern. Jo la porto sempre però he comprovat que sense protecció a l esquena encara estàs més fresc i tot. Al migdia la jaqueta és totalment suportable i als vespres si set fa fosc pots passar fred i tot: solució un jersei a sota.
Bones, si totalment d acord. Per cert de texans i pantalons mes urbans recomano la marca bycity. Bona relació qualitat preu. Pantalons amb proteccions i trams d kevlar pero per vestir normal. Salut!
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Vaig a estrenar la proposta d'en @Nikokaos amb la jaqueta de la que parlava abans:

Jo a l'estiu, si no plou, vaig amb la jaqueta alpinestars LUC AIR
vindria a ser aquesta : ENLLAÇ (tot i que la vaig comprar a Figueres a Tecnimoto (ENLLAÇ) )
I ara la fitxa proposada
- nivell mig


Tot seguit, indiqueu a quin grup us referiu. El més adient seria fer dos grans grups:
- ROAD

A continuació, indiqueu la modalitat de cada grup:
-ROAD: ciutat, o conducció tranquila

Una vegada tinguem això, podreu dir la vostra sobre el producte que vulgueu recomanar:

- la vostra opinió i valoració personal del producte amb l'ús real que n'heu fet.

Tot l'estiu practicament només utilitzo aquesta. No he anat mai en circuit i sóc conscient de la jaqueta que és, que no es lliga als pantalons, etc... però jo estic feliç perquè porta bones proteccions de la marca alpinestars a les dues espatlles i tot al llarg del braç, sé que és teixit resistent, i té unes bones butxaces per protectors addicionals. En concret, diria que vaig agafar el nucleon de la pròpia marca alpinestars, i després em va bé a la jaqueta Dainese que faig servir a l'hivern. això , a diferència d'algun altre usuari, no ho trobo una desavantatge: tots podem tenir diferents talles de protector d'esquena i fer-ne servir un de sol per diferents jaquetes. Personalment havia tingut una jaqueta Hebo com la que algú ha parlat i els protectors no eren ni de bon tros de la qualitat que ofereix Dainese o Alpinestars, sinó molt inferior. Ja es veia que en cas d'accident, com dic, aquesta jaqueta em dóna relativa tranquilitat respecte a altres de marques menys famoses que he tingut, tot i que espero no provar-la mai!
Com deia més amunt, la butxaca interior impermeable per guardar documents o mòbils, etc... és força àmplia i funciona a la perfecció, no hi entra ni gota d'aigua. A més a més d'això disposa de 3 altres butxaques exteriors per guardar coses, que si portem obertes també passa més aire (tot i que no fa pas falta). Trobo que això també sol ser una diferència entre roba de qualitat i roba més econòmica: el tamany i nombre de butxaques disponibles i la qualitat dels suposats materials "impermeables" i "transpirables". Aquesta jaqueta no em fa passar calor excepte en els pitjors moments del dia o parat molta estona en un semàfor. Et tira tant d'aire al cos que fins i tot pots passar fred a segons quines hores del matí o vespre, i en cap cas m'he trobat que sui especialment portant aquesta jaqueta, al contrari, el nivell de ventilació és genial. Em vaig comprar auqest tipus de jaqueta després de les recomanacions del curs de seguretat de l'HIS que vaig fer, en el que el monitor ens va demanar per favor que portessim jaqueta sempre per la carretera, i que agafessim les d'estiu per assegurar que no ens fes mandra portar-la, i va ser tot un encert. La jaqueta que etinc d'hivern és Dainese i de Goretex ( i val 3 vegades més diners que aquesta...) , però com s'ha dit més amunt, no arriba a ser suficientment fresca per la època que vivim ni sent una jaqueta de gama així més de viatge, com comento.

Punts negatius d'aquesta jaqueta: doncs que no et regalen un folre impermeable per cas de pluja, que és una mica curta de cintura pel meu gust (m'agradaria que baixés una mica més cap avall al pantaló per sentir-me una mica més protegit, tot i que és estil caçadora i per tant solen ser curtes) i que el preu podria ser 20 euros més barat tranquilament per ser, honestament, més just. Tot i això, és una molt bona jaqueta, i com va dir un amic quan em vaig comprar la moto que tinc (el qual havia sofert un accident de moto greu i havia estat ingressat força temps en un hospital) un dels pitjors errors d'un principiant és gastar molt en la moto i poc en la roba, quan hauria de ser totalment al revés. Per això, sempre miro d'anar tinguent equip que estigui bé, actualitzat, i de qualitat de gama mitja com a mínim.
IMG 20200727 231601

Pr 194 07 30
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
EQUIPACIÓ BÀSICA ROAD PER CIUTAT I RUTES CURTES


1) JAQUETA MOTO FREEDAY RIDER-2

48419566 366407243923270 4238997167689170944 n 2
48360548 375734316331657 8149222933990998016 n 1


Jaqueta força bàsica per a primavera, tardor i hivern (rutes curtes i ciutat). Entallada i curta, tipus racing. És de loneta (Maxdura 600) i té proteccions a colces i espatlles de goma, però de foam a l'esquena.
Els colors de les mànigues poden ser negres, verd selectiu o rosa.
Té cremallera al darrera per unir-la als pabtalons.

Té un preu vora els 100€, tot i que jo la vaig comprar amb els pantalons i, el conjunt, surt més econòmic si ho compres al mateix moment que per separat.

Té dues obertures al pit i una a l'espatlla alta, totes dues amb cremalleta, per airejar l'interior. Punys ajustables amb velcro. 2 butxaques exteriors i una interior. Folre de màniga llarga amb 2 butxaquetes.

Aquest model en concret jo me'l posaré per anar a la feina, ja que des de que varem comprar jaquetetes touring una mica millors, la principal per rutejar i fer km és la nova.


-> Link de la botiga on la vaig comprar:

-> VALORACIÓ:
* Relació Qualitat/Preu:
Si la compres juntament amb els pantalons FREEDAY, la compra puja a uns 140€. Crec que si no tens res, i no tens clar si l'afició anirà a més o només faràs ús de la moto molt puntualment, és ideal. Si no t'agraden els colors, busca res semblant de la mateixa gamma.

* Resistència/durada?
Després de fer-la servir tota la tardor, hivern del 2019 i primavera del 2020, puc dir que, a escepció de les cremalleres de les butxaques (no són YKK, i s'ha trencat un tirador per forade), i el velcro que ha perdut enganxada, ha estat al nivell exigit. Sec amb pluja moderada i calentó els dies més freds (portaba una samarreta de maniga llarga i un polar del Decathlon a més a més).
Jo la mantindré fins que es faci malbé o mentres rento l'altra per anar a treballar.

* Qualitat?
Cap descosit, fàcil de muntar i desmuntar el folre interior per l'hivern... no tinc cap queixa.

* Per a tot l'any?
Mès aviat la podriem considerar 2 o 3 temps: a l'estiu les obertures són insuficients sota el sol del midgia, a l'hivern has de dur alguna roba tèrmica de qualitat.


2) PANTALONS MOTO FREEDAY PL-080

48385087 736911999998760 1139324162133721088 n 1 1
48368730 367510964021475 3851123369881632768 n 1 1

Pantalons bàsics per a primavera, tardor i hivern (rutes curtes i ciutat). És de Cordura 300. Té proteccions als genolls de goma CE i butxaques per a posar-ne a banda i banda de les caderes. El color és negre-gris.
Tenen cremallera al darrera per unir-los a la jaqueta.

Té un preu vora els 90€, tot i que jo els vaig comprar amb la jaqueta i, el conjunt, surt més econòmic si ho compres al mateix moment que per separat: 140€.

Té dues butxaques amb cremallera a cada costat, i la cintura és ajustable amb velcro. La pernera baixa és ajustable per cubrir botes de moto. Té un folre sintètic interior per quan faci fred.

-> Link de la botiga on ho vaig comprar:

-> VALORACIÓ:
* Relació Qualitat/Preu:
Si la compres juntanent amb la jaqueta FREEDAY, la compra puja a uns 140€. Crec que si no tens res, i no tens clar si l'afició anirà a més o només faràs ús de la moto molt puntualment, és ideal.

* Resistència/durada?
Després de fer-los servir tota la tardor, hivern del 2019 i primavera del 2020, puc dir que han estat al nivell exigit. Sec amb pluja moderada i intensa; i calentó els dies més freds (he portat un culotte curt ciclista a sota com a màxim).

* Qualitat?
Cap descosit, fàcil de muntar i desmuntar el folre interior per l'hivern... no tinc cap queixa.

* Per a tot l'any?
Més aviat els podriem considerar 2 o 3 temps: a l'estiu, al no tenir obertures, es fa incómode i calurós sota el sol del midgia; a l'hivern no hauries de dur cap roba tèrmica, però això ja va a gustos.

IMPORTANT PER A NOVELLS:
al igual que la jaqueta, que hem de mirar que en la posició de conducció estiguem cómodes i les mànigues no quedin curtes, els pantalons sempre han de ser més llargs. Una vegada aseguts a la moto, si no cobreixen fins el turmell, davant fred, aigua o altra inclemència ens trobarem que tot puja cama amunt !!! I probeu-los amb totes les proteccions posades !!


3) GUANTS HIVERN MOTO FREEDAY HIVERN GW-650
Untitled 1 1 1

Guants de pell amb proteccions. Impermebles, supercalentons i amb 2 ajustaments amb velcro, a canell i abantbraç.

Comprats per 39€ i ideals per quan fa un fred que pela. Si tens puny calefactables, tandem perfecte.

-> Link de la botiga on ho vaig comprar:

-> VALORACIÓ:
* Relació Qualitat/Preu:
Són els meus primers guants d'hivern que m'han abrigat de veritat. Només he hagut de posar els punys calefactables dies comptats del gener i febrer. Com a pega, dir que tenen un gruix considerable i es perd el tacte que es té amb els guants d'estiu, a més de que costa que s'adaptin a la teva ma pel mateix motiu. Un cop els fas teus, per el preu que tenen són hiperrecimanables.

* Resistència/durada?
Després de fer-los servir tot l'hivern del 2019 i primavera del 2020, puc dir que han estat millor del que esperaba. Sec sempre amb pluja moderada i intensa; i calentons els dies més freds.

* Qualitat?
Pell de bona qualitat, cap descosit de costures interior o exterior, velcros fàcils de desenganxar i com el primer dia.

* Per a tot l'any?
Més aviat els podriem considerar de 1 temps: el del fred. Com que el temps està boig, jo sempre els porto per si de cas plou o un matí s'aixeca fred i he de rodar per autovia/autopista.

3) GUANTS ESTIU MOTO UNIK R-28
Guantes unik r 28 negro
Guantes unik r 28 negro 1

Guans de pell/cuir amb proteccions i que té una unió entre el dit petit i l'anular, per les possibles caigudes.
Té uns foradets als dits que els fa més fresquets a l'estiu. Ajustament al canell amb velcro. Aptes des de que comença el bon temps, i de bon matí els pots convinar amb uns sotaguants (jo tinc uns del Decathlon, de traking de muntanya).

-> On els podeu comprar: https://www.motosgarrido.com/verano...4EqfrG23NU01g2RhoiL_eChkjHvQVMp8aAuylEALw_wcB

-> VALORACIÓ:
* Relació Qualitat/Preu:
Són els meus primers guants tipus racing de cuir, sense folres ni res. Jo vinc del custom i els tipics guants de cuir negre per "lluir" els vaig deixar de banda per aquests. Cómodes, lleugers i s'adapten molt ràpid a la mà. Ideals per al bon temps i, tal com he dit abans, amb uns guants finets a part, pots dur-los des de la primavera a les hores que ja hi ha sol. Més que res perquè pels foradets dels dits pasa airet i amb fred es nota i molt. Tacte fantàstic dels comandaments de la moto, del casc i del intercomunicador.

* Resistència/durada?
Després de fer-los servir tot l'agost i tardor del 2019 i des de la primavera del 2020, puc dir que han estat una compra encertada. Hi ha que tenen més proteccions de carboni o metàl•liques, inclús un folre finet a dins. Jo volia una cosa discreta i funcional. Sobretot compreu-los ajustats, que la pell es dona una mica !!

* Qualitat?
Pell de bona qualitat, cap descosit de costures interior o exterior, velcros fàcils de desenganxar i com el primer dia.

* Per a tot l'any?
Més aviat els podriem considerar de 2-3 estacions: a la que el solet ja escalfa. Tot i ser d'estiu, si he hagut de curvejar a l'hivern, els he dut amb els guants finets sintètics a sota i amb els punys calefactables, per tema de tacte.


Aniré ampliant amb:
Cascos


Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:
  • Like
  • Love
Reaccions: Serra i Roger X-ADV
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Vaig a estrenar la proposta d'en @Nikokaos amb la jaqueta de la que parlava abans:

Jo a l'estiu, si no plou, vaig amb la jaqueta alpinestars LUC AIR
vindria a ser aquesta : ENLLAÇ (tot i que la vaig comprar a Figueres a Tecnimoto (ENLLAÇ) )
I ara la fitxa proposada
- nivell mig


Tot seguit, indiqueu a quin grup us referiu. El més adient seria fer dos grans grups:
- ROAD

A continuació, indiqueu la modalitat de cada grup:
-ROAD: ciutat, o conducció tranquila

Una vegada tinguem això, podreu dir la vostra sobre el producte que vulgueu recomanar:

- la vostra opinió i valoració personal del producte amb l'ús real que n'heu fet.

Tot l'estiu practicament només utilitzo aquesta. No he anat mai en circuit i sóc conscient de la jaqueta que és, que no es lliga als pantalons, etc... però jo estic feliç perquè porta bones proteccions de la marca alpinestars a les dues espatlles i tot al llarg del braç, sé que és teixit resistent, i té unes bones butxaces per protectors addicionals. En concret, diria que vaig agafar el nucleon de la pròpia marca alpinestars, i després em va bé a la jaqueta Dainese que faig servir a l'hivern. això , a diferència d'algun altre usuari, no ho trobo una desavantatge: tots podem tenir diferents talles de protector d'esquena i fer-ne servir un de sol per diferents jaquetes. Personalment havia tingut una jaqueta Hebo com la que algú ha parlat i els protectors no eren ni de bon tros de la qualitat que ofereix Dainese o Alpinestars, sinó molt inferior. Ja es veia que en cas d'accident, com dic, aquesta jaqueta em dóna relativa tranquilitat respecte a altres de marques menys famoses que he tingut, tot i que espero no provar-la mai!
Com deia més amunt, la butxaca interior impermeable per guardar documents o mòbils, etc... és força àmplia i funciona a la perfecció, no hi entra ni gota d'aigua. A més a més d'això disposa de 3 altres butxaques exteriors per guardar coses, que si portem obertes també passa més aire (tot i que no fa pas falta). Trobo que això també sol ser una diferència entre roba de qualitat i roba més econòmica: el tamany i nombre de butxaques disponibles i la qualitat dels suposats materials "impermeables" i "transpirables". Aquesta jaqueta no em fa passar calor excepte en els pitjors moments del dia o parat molta estona en un semàfor. Et tira tant d'aire al cos que fins i tot pots passar fred a segons quines hores del matí o vespre, i en cap cas m'he trobat que sui especialment portant aquesta jaqueta, al contrari, el nivell de ventilació és genial. Em vaig comprar auqest tipus de jaqueta després de les recomanacions del curs de seguretat de l'HIS que vaig fer, en el que el monitor ens va demanar per favor que portessim jaqueta sempre per la carretera, i que agafessim les d'estiu per assegurar que no ens fes mandra portar-la, i va ser tot un encert. La jaqueta que etinc d'hivern és Dainese i de Goretex ( i val 3 vegades més diners que aquesta...) , però com s'ha dit més amunt, no arriba a ser suficientment fresca per la època que vivim ni sent una jaqueta de gama així més de viatge, com comento.

Punts negatius d'aquesta jaqueta: doncs que no et regalen un folre impermeable per cas de pluja, que és una mica curta de cintura pel meu gust (m'agradaria que baixés una mica més cap avall al pantaló per sentir-me una mica més protegit, tot i que és estil caçadora i per tant solen ser curtes) i que el preu podria ser 20 euros més barat tranquilament per ser, honestament, més just. Tot i això, és una molt bona jaqueta, i com va dir un amic quan em vaig comprar la moto que tinc (el qual havia sofert un accident de moto greu i havia estat ingressat força temps en un hospital) un dels pitjors errors d'un principiant és gastar molt en la moto i poc en la roba, quan hauria de ser totalment al revés. Per això, sempre miro d'anar tinguent equip que estigui bé, actualitzat, i de qualitat de gama mitja com a mínim.
Veure l'arxiu adjunt 1162
Veure l'arxiu adjunt 1163
Molt d acord amb el que comentes Serra. Com vaig dir en un comentari, per mi val la pena anar a marques reconegudes. I com be dius, per sort o per desgracia les bones jaquetes i els bons pantalons valen diners, mes si tenen capa goretex. Tambe molt d acord amb l ultim comentari. Molta gent s estira en la inversió x la moto pero llavors van amb cascos de 100€ i practicament sense equipació...es un error sota el meu punt de vista. Jo estimaria que s han de preveure uns 1000€ minim per equipació...i potser em quedo curt. Salut!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Roger X-ADV
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Molt d acord amb el que comentes Serra. Com vaig dir en un comentari, per mi val la pena anar a marques reconegudes. I com be dius, per sort o per desgracia les bones jaquetes i els bons pantalons valen diners, mes si tenen capa goretex. Tambe molt d acord amb l ultim comentari. Molta gent s estira en la inversió x la moto pero llavors van amb cascos de 100€ i practicament sense equipació...es un error sota el meu punt de vista. Jo estimaria que s han de preveure uns 1000€ minim per equipació...i potser em quedo curt. Salut!
Gràcies pel comentari, però l'ànima del fil és donar a la resta de moter@s que vegi el fil una ajuda sobre quines peces d'equipació motera necessiten segons el seu nivell adquisitiu i com a conductor.

Tots podem recomanar la que vulguem, cara o barata, marca coneguda o no. El que necessitem es evitar "males compres" o equipació de protecció insuficient. Per això ès invaluable la vostra valoració sobre allò que vulgueu recomanar.

Quan s'és novell, de vegades compres coses que realment no necessites o que dificilment pots arribar a treure profit. Quan portes més temps, saps que no sempre 1a marca vol dir millor.
S'ha de poder arribar al punt de triar equipació pel que protegeix i per a l'ús en que està pensada cada peça. Si, obvi però de vegades reaprofitem cosetes.....

Va, digue'ns quina equipació seria la ideal i classifí-ca-la tal com es demana !!


Ens veiem a l"asfalt
 
  • Like
Reaccions: Serra i Roger X-ADV
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Gràcies pel comentari, però l'ànima del fil és donar a la resta de moter@s que vegi el fil una ajuda sobre quines peces d'equipació motera necessiten segons el seu nivell adquisitiu i com a conductor.

Tots podem recomanar la que vulguem, cara o barata, marca coneguda o no. El que necessitem es evitar "males compres" o equipació de protecció insuficient. Per això ès invaluable la vostra valoració sobre allò que vulgueu recomanar.

Quan s'és novell, de vegades compres coses que realment no necessites o que dificilment pots arribar a treure profit. Quan portes més temps, saps que no sempre 1a marca vol dir millor.
S'ha de poder arribar al punt de triar equipació pel que protegeix i per a l'ús en que està pensada cada peça. Si, obvi però de vegades reaprofitem cosetes.....

Va, digue'ns quina equipació seria la ideal i classifí-ca-la tal com es demana !!


Ens veiem a l"asfalt
La meva equipació ja la vaig indicar al primer comentari que vaig fer en aquest fil. Indicar quina sería la ideal depen de moltes coses..us, on o off, gustos, lloc de residencia...es difícil aconsellar. Per evitar males compres x aixo recomano primeres marques i intentar adquirir productes d gama mitja com a minim. Sino lo barato surt car...t ho acabes canviant....parlo x experiencia. Quan parlem de jaquetes han d anar amb espatllera, la qual moltes vegades va a part de la jaqueta.
No se si aixo pot ajudar o no.
Saludos.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Serra
cargols2rodes

cargols2rodes

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.174
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
Bones,
doncs jo aportaré el meu granet d'arena amb el que faig servir durant tot l'any.
En primer lloc posaré el casc; Jo tinc un HJC RPHA 11. Sincerament un casc polivalent per a persones amb ulleres com jo que tenim el problema a l'hora de ajustar a la cara (molts cascos tenen la mentonera tancada i es fa difícil ajustar les ulleres) a més de fer mal. Antigament vaig tindre un Scorpion 1200 Exo (que feia molt de soroll) i un Airoh modular.
Pel que fa a les jaquetes tinc dos, una Tecnik d'estiu perforada i amb una part impermeable (que mai l'he fet servir perquè porto el impermeable) i una Alpinestar 4 temps per la resta de l'any. He de dir que la 4 temps si he de fer quilometres és la que faig servir per més seguretat i que obro les quatre ventilacions al màxim a l'estiu.
Els pantalons com les jaquetes, per fer rutetes tranquil·les porto uns texans de l'Outletmoto, i per rutes de llarga distància uns de cordura també Outletmoto.
També i com a comoditat (i més que provada* Imatge al final del post) la meva dona i jo fen servir roba interior amb gel 3d
(para que m'entengueu, roba de ciclista acotxada) i que en les rutes llargues es nota moltíssim el no estar dret perquè et fa mal el cul.
Als peus porto unes botes Axo que també faig servir per a les rutes i a la ciutat unes Axo d'estiu, son semblant a unes esportives-
A les mans guants Alpinestar d'estiu i d'hivern.
Per la puja un impermeable de pantalons i jaqueta color groc, per ser més visible.
Tot això per fer una conducció Road i nivell migt
Pantalons
 
C

C4RME18

Nouvingut
19 Jul 2020
13
34
Premis
2
Hola,

@C4RME18, per experiència pròpia he de dir que les jaquetes 4 estacions son una entelèquia, sobretot amb el clima que tenim al nostre país.

A plena canícula, o sigui ara mateix durant Juliol-Agost, les temperatures superen els 30º i les jaquetes 4 estacions, en posició estiu sense forro d'hivern, sense capa impermeable i amb totes les ventilacions obertes son una torradora.... altra cosa es si et mous per els Pirineus o en altura suficient.

Ahir mateix, circulant per la Segarra vaig arribar als 32º ....

Jo tinc un equipament 4 estacions amb jaqueta i pantaló (IXON PROTOUR HP) i de fet per mi es 3 estacions.... tot l'any excepte de mitjans de Juny fins ben entrat Setembre.

Per la canícula dura tinc una jaqueta clarament d'estiu (IXON COOLER) que tant sols porta una malla foradada i punt... a part de les proteccions, i tot i així es passa força calor, sobretot perquè es negra (mal assumpte el negre..) i uns texans amb kevlar i proteccions (una altra torradora).

Si a tot això sumem les botes d'anar en moto, a vegades t'ho has de pensar per sortir a ple estiu ....

Jo de tu em miraria una jaqueta "d'estiu" com a complement de la Hebo 4 estacions...

Salutacions,
Dons moltes gràcies.

Enviado desde mi CPH2025 mediante Tapatalk
 
C

C4RME18

Nouvingut
19 Jul 2020
13
34
Premis
2
Totalment d'acord. A banda, @C4RME18 , no passis per alt que unes bones botes i uns bons pantalons són igual necessaris que la jaqueta per sortir a rodar. Tendim a pensar que amb la jaqueta és suficient, però en realitat no, ja que les abrassions i impactes afecten per igual a totes les extremitats.
Hola @Non-stop estic totalment d'acord, però tinc que comprar-ne las cosas poc poc ja que amb el preus que costen són masas diners .

Enviado desde mi CPH2025 mediante Tapatalk
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Pastoret Negoci de Motociclisme Botiga Online i física d´equipació motorista... Negocis motoristes del territori català 1
Bascu Consells Neteja d'equipació de moto Espai de debat 9
Roger El SCT estudia normativitzar l'equipació dels motoristes Espai de debat 0
Roger Formació La 10a edició de la Formació 3.0 per a motoristes Formació motorista 1
Jaumenovas Ruta en moto Avui Bon dia per Rodar Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per fer alguna cosa 4/09/2023 Rutes en moto 1
Roger Ruta en moto Ruta per la Catalunya Central. Dijous 4 de maig Sortides anteriors 3
Bascu Consells Alforges, bosses i dubtes per la Yamaha XSR700 Espai de debat 2
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Xavi Canyo Truquets per sabates noves Mecànica de motos i recopilatoris 6
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Recopilatori A quin lloc us agrada més fer parada per un bon esmorzar de forquilla? Un Cafè Ràpid 3
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Jaumenovas Crònica Un tomb per Montserrat 18/11/2022 Cròniques sobre motociclisme 0
Bascu Dubte Llums LED per fi sense ITV Mecànica de motos i recopilatoris 6
JoanBP Venc / Compro JAQUETA SPIDI LADY per esteenar Taulell d'anuncis 0
Serra Volta per la Garrotxa i el Ripollès i esmorzar a Can Pruna Sortides anteriors 0
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
scooterista.cat Ruta en moto Proposta de sortida per el día 1/10/2022 Sortides anteriors 9
Snö Cercant noies per sortir a rodar Presentacions 13
Roger Informació Poca activitat xarxes i web per càrrega de feina Informació i suport 4
Johanovski Tram Pregunta per motoristes de prop de Lleida! Trams motociclistes d'interès 5
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
mami_en_moto Consells Alarmes, antirrobo per a motos en Barcelona? Espai de debat 32
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
GEORGECAT Per si us interessa. Taulell d'anuncis 1
Pep Aràgo OffRoad Sortideta trail entre setmana per la tarda...!!! Trail en moto 3
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
perlanegraviajes Vídeos Uns dies per Ordesa MotoVlogs propis 0
JoanBP Opinió Tema resolt per Espai Iuris Avantatges especials 0
JoanBP Ruta en moto Ruta per terres gironines. Rutes en moto 10
Till186 Consells Quina vestimenta recomaneu per l'hivern? Espai de debat 8
pepprats Guia-Tutorial Punys Calefactables per la Fazer Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger MOTO-WIKI Traducció adequada per High Side Dietari Wiki del Motociclisme 0
D Anàlisis-Comparativa Seient tapissat per Xtrim Anàlisi de productes 4
Noisy White Em presento Salut i gas per a tothom Presentacions 11
A Soc nou per aquí. Presentacions 8
perlanegraviajes Ruta en moto Ruta per la Vall de l'Loira RoadTrip Rutes en moto 0
Benji67 Soc nou per aquí Presentacions 21
mami_en_moto Vídeos Motogymkhana. Curs per practicar moltes coses :) Cròniques sobre motociclisme 10
JordiRT Ruta en moto Viatge per terres sorianes Rutes en moto 6
Roger Venc / Compro Honda CB 600 per uns 2500€ Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Vídeos Equipatge per al viatge a Normandia MotoVlogs propis 0
Fran Mataró Tram Pas per El Portillón tancat ?? Trams motociclistes d'interès 21
Loxicdelamola Sortida aquest dissabte i diumenge Pirineu, Bielsa, Castejon de Sos i per allà Sortides anteriors 5

Fils similars