
Roger
Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
- 16 Oct 2015
- 1.265
- 2.549
- Premis
- 5
Encara que hi ha fotos que ens encanta guardar, n'hi ha una en concret que no ens porta bons records ... La foto d'una multa d'excés de velocitat, i és que quan en tens una d'aquestes, saps que et toca pagar, encara que pots intentar recórrer-la. Et resumim alguns aspectes clau sobre els radars, perquè puguis evitar que salti el flash de la càmera.
Segons dades publicades pel Ministeri de Foment, en autovies, el percentatge de vehicles que circulen a més de 120 km / h s'ha reduït per sobre d'un 30 per cent entre 2003-2008 i en carreteres convencionals, per al mateix període, el percentatge de vehicles que superen els 100 km / h ha baixat un 45 per cent.
Segurament aquestes xifres tinguin molt a veure amb que al nostre país hi ha més de 1.300 radars controlant la velocitat, tant en carreteres com en ciutats.
És clar que la primera mesura perquè els radars no et cacin és circular a la velocitat que correspongui en cada via, això sí, sense passar-te un pèl.
Però no ens enganyem, quan no veiem radars fixos, ens confiem i aquí és quan un radar mòbil t'agafa (aquí és quan et recomanem l'ús d'avisadors de radar). Això sí, si t'arriba la multa a casa, et recomanem que facis un bon cop d'ull abans de pagar-la, per si hi ha algun detall que la invalida i pots recórrer-la.
Radars fixos, instal·lats en pòrtics sobre les carreteres, en cabines, pals o qualsevol suport físic. Aquests tipus són els que estan senyalitzats en les vies com a «punt de control de velocitat». Actualment, hi ha 521 punts de control fixos dependents de la Direcció General de trànsit co a les carreteres en què van rotant 281 radars, 259 controlats per la Generalitat de Catalunya i 70 pel Govern Basc.
Radars de tram, que calculen la velocitat mitjana d'un vehicle entre dos punts i també són d'instal·lació fixa, però funcionen de manera similar als de «Foto Vermell», ja que compten amb càmeres de visió infraroja. Actualment, hi ha instal·lats 6 radars de tram en les vies dependents de la Direcció General de Trànsit, un a Catalunya -pionera a Espanya en la implantació d'aquests dispositius- i al qual se sumaran sis al llarg de 2012 i un pertanyent a la Direcció de Trànsit del Govern Basc.
Radars «foto vermell», col·locats en els semàfors a les ciutats i que capten als vehicles que passen els semàfors en la fase vermella.
Radars mòbils, situats a l'atzar, encara que hi ha determinats emplaçaments més o menys fixos. Poden estar col·locats en vehicles o sobre un trípode fix i poden ser de dos tipus: els que funcionen amb tecnologia microones, capaços de mesurar fins a sis carrils, i els làser, dirigits de forma selectiva cap a un vehicle, amb un abast de fins a 500 metres . La DGT compta amb uns 300, la Generalitat de Catalunya amb 22 i el Govern Basc amb 9.
Font
Segons dades publicades pel Ministeri de Foment, en autovies, el percentatge de vehicles que circulen a més de 120 km / h s'ha reduït per sobre d'un 30 per cent entre 2003-2008 i en carreteres convencionals, per al mateix període, el percentatge de vehicles que superen els 100 km / h ha baixat un 45 per cent.
Segurament aquestes xifres tinguin molt a veure amb que al nostre país hi ha més de 1.300 radars controlant la velocitat, tant en carreteres com en ciutats.
És clar que la primera mesura perquè els radars no et cacin és circular a la velocitat que correspongui en cada via, això sí, sense passar-te un pèl.
Però no ens enganyem, quan no veiem radars fixos, ens confiem i aquí és quan un radar mòbil t'agafa (aquí és quan et recomanem l'ús d'avisadors de radar). Això sí, si t'arriba la multa a casa, et recomanem que facis un bon cop d'ull abans de pagar-la, per si hi ha algun detall que la invalida i pots recórrer-la.
- El radar capta l'excés de velocitat i pren dues fotografies del vehicle.
- La imatge es rep per fibra òptica o mitjans telemàtics en el Centre Estatal de Tramitació de Denúncies Automatitzades (ESTRADA), en temps real o com a molt tard un dia després.
- Les fotos correctes són visionades per un operador, que aplica uns criteris de qualitat. Comprova la matrícula, marca i model en el Registre General de Vehicles de la DGT i genera l'expedient.
- L'expedient es remet al propietari del vehicle en un termini mitjà d'una setmana.
- Quan el sancionat rep la notificació ha d'identificar el conductor del vehicle, en el cas que no sigui ell.
- Qualsevol recurs, al·legació o comunicació posterior que faci el conductor és tractada en el ESTRADA, que és qui resol l'expedient.
- Els fixos mesuren i fotografien sense error fins a dos vehicles per segon.
- El marge dels radars fixos és d'un u per cent i dels mòbils un 10 per cent per sobre dels límits establerts a la via.
- Els de pòrtic només mesuren la velocitat dels vehicles que circulen pel seu carril, mentre que els de caixa es poden programar perquè controlin en els dos sentits. Les cabines laterals poden mesurar la velocitat de qualsevol carril.
- Els sistemes de radar no funcionen en les corbes perquè tenen dificultats per calcular la velocitat amb exactitud.
- Els radars no estan operatius amb temperatures extremes: per sota de 10 graus sota zero i per sobre de 60 graus.
- Els detectors de radar són legals, però els inhibidors són il·legals. VERITABLE
- Els radars funcionen a la nit, amb pluja i amb neu. VERITABLE
- A Espanya hi ha helicòpters que tenen instal·lats radars de velocitat. VERITABLE
- A partir de 250 km / h els radars no et cacen. FALS
- Polvoritzar laca sobre la placa de la matrícula farà que la foto del radar surti borrosa. FALS
- El marge d'error dels radars és sempre d'un 10 per cent. FALS
- Les matrícules de plàstic (homologades recentment) reflecteixen la llum del flash i vetllen-les. FALS
- La matrícula és il·legible.
- La marca o el model de la moto és irreconeixible.
- Apareixen diversos vehicles a la mateixa imatge.
- La càmera està malament posicionada,
- La matrícula del vehicle és estrangera.
Radars fixos, instal·lats en pòrtics sobre les carreteres, en cabines, pals o qualsevol suport físic. Aquests tipus són els que estan senyalitzats en les vies com a «punt de control de velocitat». Actualment, hi ha 521 punts de control fixos dependents de la Direcció General de trànsit co a les carreteres en què van rotant 281 radars, 259 controlats per la Generalitat de Catalunya i 70 pel Govern Basc.
Radars de tram, que calculen la velocitat mitjana d'un vehicle entre dos punts i també són d'instal·lació fixa, però funcionen de manera similar als de «Foto Vermell», ja que compten amb càmeres de visió infraroja. Actualment, hi ha instal·lats 6 radars de tram en les vies dependents de la Direcció General de Trànsit, un a Catalunya -pionera a Espanya en la implantació d'aquests dispositius- i al qual se sumaran sis al llarg de 2012 i un pertanyent a la Direcció de Trànsit del Govern Basc.
Radars «foto vermell», col·locats en els semàfors a les ciutats i que capten als vehicles que passen els semàfors en la fase vermella.
Radars mòbils, situats a l'atzar, encara que hi ha determinats emplaçaments més o menys fixos. Poden estar col·locats en vehicles o sobre un trípode fix i poden ser de dos tipus: els que funcionen amb tecnologia microones, capaços de mesurar fins a sis carrils, i els làser, dirigits de forma selectiva cap a un vehicle, amb un abast de fins a 500 metres . La DGT compta amb uns 300, la Generalitat de Catalunya amb 22 i el Govern Basc amb 9.
Font
Última edició: