• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Ruta en moto Estrenant la TRK 502 X - Alps 2021

mushu903

mushu903

Cul quadrat
29 Gen 2021
76
168
Premis
4
Bon dia macos!

Estic començant a tancar detalls de la ruta que faré en uns dies, primer viatge en moto i primer viatge amb la Benelli TRK 502 X, que ara que ja porta els 1600kms i un cop finiquitat el rodatge ja la tinc apunt!

Us comento una mica la idea de la ruta que faré, segurament em podreu aportar idees o insultar-me per la possible merda de ruta, tot es benvingut.. xD

1627139446384

La idea seria:

- Dia 1: Bcn - Aubres o Avinyo. Es el dia mes rotllo, 502 kms en 6/7 hores, però la idea es avançar lo possible el primer dia que estaré fresc i motivat, evitant pagar peatges evidentment.

- Dia 2: Aubres/Avinyo - Gorges du verdon i rodalies - nit a Gap. Aprox 360 kms en 5:35h. Aquest dia ni punyetera idea, m'han recomanat la zona de gorges du verdon, però segons el tram que em sortia había de acabar molt lluny del tercer dia i no sabia com fer-ho.

- Dia 3: Gap - Lac de Serre -Ponçon, Col du Mont Cenis- Llac del Mont Cenis - Col de l'iseran - Chamonix Mont Blanc. 315kms en 6/7 hores. Aquest dia m'encanta, però em fa por intentar fer moltes coses en el mateix dia, son moltes hores de moto i poder no tindre temps de gaudir suficient?

- Dia 4: Chamonix - Verrand - Bourg Saint Maurice - Saint Julien Mont Denis - Annecy. 325kms en 5 hores. L'objectiu es arribar a Annecy, ja vaig anar fa uns anys i tinc un vincle emocional molt fort, tinc clar que he de acabar aqui aquest dia.

- Dia 5: Annecy - Serres - Orange. 321 kms en 4/5 hores. Inici de la tornada, la idea era anar amb calma i acabar a algun poblet maco, Orange m'ho han recomanat, suficient per acabar allà i passar la resta del dia? algun altre poble recomanat?

- Dia 6: Orange - Manresa. 494 kms en 6/7 hores, evitan peatges (com a idea inicial, també dic que em conec i pot ser que aquesta norma me la salti aquest dia xD).

Bueno, aquesta es la idea inicial, tot i que anirè amb la tenda de camping, per tant hi haurà espai per la improvisació ... també depenent de com em vegi i el temps que em trobi.. xD

Opinions? inicialment tenia una ruta molt diferent pensada, passant per Itàlia i Suíssa, però he hagut de retallar i m'he de mantenir a le France...

Salut!!
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Oleeeee !!
Sí, senyor !!

Mira, que cadascú pensi el que vulgui fe la teva ruta, ok? Si és aborrida o divertida depen del dia, del transit i de l'estat d'ànim... Així que fes la teva idea o improvitza al teu aire.

Mira, no sé quants kms has fet d'una tirada, però fer 600 kms són molts kms, tot i que facis parades. I ja no dic que siguin secundàries... Pensa que la fatiga conduint és major a la moto.


Si vols fer una mica de turisme, jo faria 2 nits a algun lloc que t'agradi: et fas un fart d'hores el dia d'abans, arribes a la tarda, sopar i dormir i tot el dia següent per descansar i veure la vila. I l'endemà, afartat de kms si vols.

Jo només et diria això: calcula temps de pauses i descansos generosos.
 
mushu903

mushu903

Cul quadrat
29 Gen 2021
76
168
Premis
4
Oleeeee !!
Sí, senyor !!

Mira, que cadascú pensi el que vulgui fe la teva ruta, ok? Si és aborrida o divertida depen del dia, del transit i de l'estat d'ànim... Així que fes la teva idea o improvitza al teu aire.

Mira, no sé quants kms has fet d'una tirada, però fer 600 kms són molts kms, tot i que facis parades. I ja no dic que siguin secundàries... Pensa que la fatiga conduint és major a la moto.


Si vols fer una mica de turisme, jo faria 2 nits a algun lloc que t'agradi: et fas un fart d'hores el dia d'abans, arribes a la tarda, sopar i dormir i tot el dia següent per descansar i veure la vila. I l'endemà, afartat de kms si vols.

Jo només et diria això: calcula temps de pauses i descansos generosos.
Si.. amb el cotxe he fet 1100 del tiron, amb la moto lo maxim que he fet son 750kms, soc una persona que parades per veure coses si, pero no soc de parar per parar per descansar em costa mes fins que no he arribat a puesto..
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Si.. amb el cotxe he fet 1100 del tiron, amb la moto lo maxim que he fet son 750kms, soc una persona que parades per veure coses si, pero no soc de parar per parar per descansar em costa mes fins que no he arribat a puesto..
A l'estiu ja et dic jo que això costa.... A mi si
 
  • Like
Reaccions: mushu903
raulsade

raulsade

Motoaddicte
16 Jun 2021
133
291
Premis
6
Terrassa
Moto
Kawasaki Versys 650
Bon dia macos!

Estic començant a tancar detalls de la ruta que faré en uns dies, primer viatge en moto i primer viatge amb la Benelli TRK 502 X, que ara que ja porta els 1600kms i un cop finiquitat el rodatge ja la tinc apunt!

Us comento una mica la idea de la ruta que faré, segurament em podreu aportar idees o insultar-me per la possible merda de ruta, tot es benvingut.. xD

Veure l'arxiu adjunt 4334
La idea seria:

- Dia 1: Bcn - Aubres o Avinyo. Es el dia mes rotllo, 502 kms en 6/7 hores, però la idea es avançar lo possible el primer dia que estaré fresc i motivat, evitant pagar peatges evidentment.

- Dia 2: Aubres/Avinyo - Gorges du verdon i rodalies - nit a Gap. Aprox 360 kms en 5:35h. Aquest dia ni punyetera idea, m'han recomanat la zona de gorges du verdon, però segons el tram que em sortia había de acabar molt lluny del tercer dia i no sabia com fer-ho.

- Dia 3: Gap - Lac de Serre -Ponçon, Col du Mont Cenis- Llac del Mont Cenis - Col de l'iseran - Chamonix Mont Blanc. 315kms en 6/7 hores. Aquest dia m'encanta, però em fa por intentar fer moltes coses en el mateix dia, son moltes hores de moto i poder no tindre temps de gaudir suficient?

- Dia 4: Chamonix - Verrand - Bourg Saint Maurice - Saint Julien Mont Denis - Annecy. 325kms en 5 hores. L'objectiu es arribar a Annecy, ja vaig anar fa uns anys i tinc un vincle emocional molt fort, tinc clar que he de acabar aqui aquest dia.

- Dia 5: Annecy - Serres - Orange. 321 kms en 4/5 hores. Inici de la tornada, la idea era anar amb calma i acabar a algun poblet maco, Orange m'ho han recomanat, suficient per acabar allà i passar la resta del dia? algun altre poble recomanat?

- Dia 6: Orange - Manresa. 494 kms en 6/7 hores, evitan peatges (com a idea inicial, també dic que em conec i pot ser que aquesta norma me la salti aquest dia xD).

Bueno, aquesta es la idea inicial, tot i que anirè amb la tenda de camping, per tant hi haurà espai per la improvisació ... també depenent de com em vegi i el temps que em trobi.. xD

Opinions? inicialment tenia una ruta molt diferent pensada, passant per Itàlia i Suíssa, però he hagut de retallar i m'he de mantenir a le France...

Salut!!
Jo no he fet mai un viatge d'aquest tipus, però fer-te entre 5 i 7 hores diàries pot ser bastant dur, un dia o dos vale però tots els dies, no sé jo. Com diu @Nikokaos cadascú es coneix a ell mateix i sobre la ruta vés fent i més si vas amb tenda de campanya, que ho tens millor per improvitzar O fer variacions.
Té molt bona pinta.
 
  • Like
Reaccions: mushu903 i Nikokaos
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bon dia
jo per la meva experiència et puc dir que aquests quilòmetres, si els fas amb tranquilitat i no tota l'estona fent revolts, els aguanto. EL meu principal consell per aguantar aquests quilòmetres i que he descobert fa poc és posar-me uns taps a les orelles marca oxford que et permeten sentir música per exemple al casc igualment, o trucar per telèfon, o parlar, però et filtren el soroll del vent i del motor a alta velocitat.
Així doncs a diferència d'alguns companys, crec que, en general, no t'estàs pas passant molt de quilòmetres. Això sí, t'hauries de plantejar algun dia de descans en el qual quasi no toquessis la moto entremig.

El que jo no veig clar és fer càmping cada dia. Per exemple, si vas a Gap, intenta agafar lloc a l'hotel Nestor, jo hi vaig estar de conya. Val 55 la nit i et fan sopar (aigua + un plat) per 10 euros. El que no agafis és l'esmorzar, val 8 euros i no està a la altura. En lloc d'això, creuant la carretera davant de l'hotel hi ha un flequer artesà que per la meitat de diners estaràs tip que quasi no hauràs ni de dinar.

Penso que la tenda de campanya és molta feina muntar-desmuntar quan el que tu vols és dutxar-te i descansar després d'anar en moto, a part que no es dorm igual que en un llit. ho pots fer algun dia, però si ho fas cada dia acabaràs emprenyat. Pensa que a molts pobles pots arribar a trobar hotels per 40 euros la nit.

Què més, amb aquests quilòmetres, no pots pretindre mirar pressions només sortir de casa i ja està, ho has de mirar en més ocasions. Jo em vaig emportar la manxa portàtil de bateria.
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bon dia
jo per la meva experiència et puc dir que aquests quilòmetres, si els fas amb tranquilitat i no tota l'estona fent revolts, els aguanto. EL meu principal consell per aguantar aquests quilòmetres i que he descobert fa poc és posar-me uns taps a les orelles marca oxford que et permeten sentir música per exemple al casc igualment, o trucar per telèfon, o parlar, però et filtren el soroll del vent i del motor a alta velocitat.
Així doncs a diferència d'alguns companys, crec que, en general, no t'estàs pas passant molt de quilòmetres. Això sí, t'hauries de plantejar algun dia de descans en el qual quasi no toquessis la moto entremig.

El que jo no veig clar és fer càmping cada dia. Per exemple, si vas a Gap, intenta agafar lloc a l'hotel Nestor, jo hi vaig estar de conya. Val 55 la nit i et fan sopar (aigua + un plat) per 10 euros. El que no agafis és l'esmorzar, val 8 euros i no està a la altura. En lloc d'això, creuant la carretera davant de l'hotel hi ha un flequer artesà que per la meitat de diners estaràs tip que quasi no hauràs ni de dinar.

Penso que la tenda de campanya és molta feina muntar-desmuntar quan el que tu vols és dutxar-te i descansar després d'anar en moto, a part que no es dorm igual que en un llit. ho pots fer algun dia, però si ho fas cada dia acabaràs emprenyat. Pensa que a molts pobles pots arribar a trobar hotels per 40 euros la nit.

Què més, amb aquests quilòmetres, no pots pretindre mirar pressions només sortir de casa i ja està, ho has de mirar en més ocasions. Jo em vaig emportar la manxa portàtil de bateria.
En @Serra crec que encerta en els consells:

1) Sobre on dormir, mola la tenda de campanya/iglú o similar, però això s'ha de muntar i desmuntar, i triar lloc, si no ho fas a un càmping on es pugui fer acampada lliure. Les multes poden ser generoses aquí i altres paísos. Això de parar on sigui sota els estels és una icona, però no és el més idoni. I més amb riscos d'incendi i incendis com ja hem vist que pasen a casa nostra. És el meu parer, subjectiu.

Si vas de càmpings, res a dir, escepte el que apunto al següent punt.

2) sobre com descansar... Bé, un llit sempre és un llit. I s'agraeix després d'un fart de kms. La màrfega, el sac o un inflable on dormir estan bé si estàs acostumat, si no t'aixeques fet caldo. Ja no entrarem que si mosquits, sorra, els fiesteros del costat, horaris,... Els campings tenen coses bones, i la comoditat no sol ser una d'elles. Però reconec que a mi m'agraden, però quan em faig kms en moto, ni que sigui un Motel.

També tinc el costum de reservar on dormir les 2 primeres nits. I a partir d'aquí, sobre la marxa.

3) descansos i parades. Gens trivial i superimportant. No és el mateix viatjar a l'estiu que amb fred, ni per temperatures ni per hores de claror per conduir. Pots fer 600 kms al dia si organitzes bé les pauses, i les hores millors per viatjar en moto. Fins que no t'hi trobes, no s'enten.

S'ha de gaudir de la ruta, en les millors condicions possibles: qui digui que s'ha de patir per ser autèntic, és que no sap organitzar-se ni vol reconèixer errors. Si el temps no et permet continuar.... Vet aquí un motiu per tornar-hi en una altra ocasió! De valents.... ja coneixes la dita, oi?

4) triatge de la roba a portar i equipatge. Suposo que si has anat de viatge en cotxe, carregar una maleta més casi que ho fa tothom... En moto és un pecat portar res que no sigui necessari: durant el camí pots comprar quelcom del que no puguis prescindir si no ho portes. Em de ser pràctics.

Equipació adient pel viatge i lloc on s'hi va en l'època de l'any que triem... Jo sóc dels que prefereixo suar a pasar fred.

En una sortida, va venir un noi de Salamanca des de Salamaca: el seu truquet era portar roba vella i prescindible per no carregar roba bruta tot el viatge....


5) sobre eines i manteniment. Bé, no podem portar de tot, així que les eines originals, un potet d'oli per engreixar la cadena, bombetes i, perquè no, un inflador petit de rodes. Jo penso com en @Serra sobre aquest accesori, i més si vas carregat: les pressions es miren en fred. El risc de desgast prematur dels neumàtics en la ruta, farà que gastis un € extres canviant roda on estiguis... Si les rodes no les portes bé, mitja preparació del viatge perduda.

Crec que una revisió a conciència abans del viatge et treurà posibilitats de patir una avaria que pari en sec el viatge...

I poca cosa més a afegir. Jo sóc de fer turisme i cada 2 dies de kms i parar a dormir, sopar i dutxa, m'agrada estar quiet a un lloc i visitar-lo. També conec que només volen fer kms i parar lo just, però això és molt personal.

Tirades sense pernoctar des de Girona a Ronda (Màlaga) parant per dinar i en cotxe, ok? En moto, no sé perquè, m'ho plantejo diferent i això deu ser perquè el fet de buscar rutes per secundàries et fa trobar llocs i paratges que et venen ganes de gaudir. Per autovía o autopista això no pasa.
 
Última edició:
mushu903

mushu903

Cul quadrat
29 Gen 2021
76
168
Premis
4
Bon dia
jo per la meva experiència et puc dir que aquests quilòmetres, si els fas amb tranquilitat i no tota l'estona fent revolts, els aguanto. EL meu principal consell per aguantar aquests quilòmetres i que he descobert fa poc és posar-me uns taps a les orelles marca oxford que et permeten sentir música per exemple al casc igualment, o trucar per telèfon, o parlar, però et filtren el soroll del vent i del motor a alta velocitat.
Així doncs a diferència d'alguns companys, crec que, en general, no t'estàs pas passant molt de quilòmetres. Això sí, t'hauries de plantejar algun dia de descans en el qual quasi no toquessis la moto entremig.

El que jo no veig clar és fer càmping cada dia. Per exemple, si vas a Gap, intenta agafar lloc a l'hotel Nestor, jo hi vaig estar de conya. Val 55 la nit i et fan sopar (aigua + un plat) per 10 euros. El que no agafis és l'esmorzar, val 8 euros i no està a la altura. En lloc d'això, creuant la carretera davant de l'hotel hi ha un flequer artesà que per la meitat de diners estaràs tip que quasi no hauràs ni de dinar.

Penso que la tenda de campanya és molta feina muntar-desmuntar quan el que tu vols és dutxar-te i descansar després d'anar en moto, a part que no es dorm igual que en un llit. ho pots fer algun dia, però si ho fas cada dia acabaràs emprenyat. Pensa que a molts pobles pots arribar a trobar hotels per 40 euros la nit.

Què més, amb aquests quilòmetres, no pots pretindre mirar pressions només sortir de casa i ja està, ho has de mirar en més ocasions. Jo em vaig emportar la manxa portàtil de bateria.
Gràcies @Serra ! ja tenia pensat alternar camping amb hotel/hostal, perque tants dies acabaria fins els collons!

Tema pressio pneumatics es algo que no faig mai i ho haure de anar mirant aquest cop.. i estic mirant de comprar un pot per poder anar engreixant la cadena perque tampoc ho faig mai, i son molts kms!

Tema menjar, em sorgeix el problema que haure de comprar menjar i cuinarlo al camping gas o per endur o quelcom semblant ja que el meu certificat COVID m'ho donen avui, però no tindrà els dies suficients i per tant no podre entrar a bars i restaurants a França (ni terraça per lo que he llegit!)

Merci a tots!
 
mushu903

mushu903

Cul quadrat
29 Gen 2021
76
168
Premis
4
Hola gent! Finalment, despres de tantes setmanes/mesos pensant e imaginant la ruta em toca cancelar.. :( des de transit m’han informat lo que ja sabia, que amb em provisional no estic autoritzat a conduir fora de Espanya i per tant em jugo a una sancio que no serà fàcil de recorre, i a sobre, tmpoc m’han arribat a temps la documentacio original de la moto, vaig amb els provisionals, que tampoc m’autoritza a conduir el Vehicle fora de Espanya, i això si que em podria portar molts mal de caps… ara em toca decidir si surto diumenge i faig una dies de ruta per les espany, o aplaço el viatge als Alps a finals de Agost esperant que tot això ja estigui solventat….
?? quina mala llet que porto… :(
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
@mushu903 ...

El que has de fer és muntar-nos una rutaca de collons per a que se'ns quedi el cul quadrat a lo Raider1000...

Així no aniràs sol i la pena es porta millor....

Jajajajaja!!!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Roger

Fils similars