• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

fart de ciclistes imprudents

C

Cesqui

Convidat
Bon dia
Cap problema amb els ciclistes, màxim respecte pels que fan amb les cames el que jo necessito un motor per fer.
Sóc dels que frena, deixa més d'un metre i mig... màxim respecte (i paciència), només faltaria.

Però hi ha una situació que em molesta especialment, i m'agradaria saber quina és la legislació al respecte, i com actueu els que hi teniu més experiència que jo.
la situació és la d'estar circulant lentament, segurament esperant a que els cotxes de davant adelantin un grup de ciclistes, i de sobte EL CICLISTA DE DARRERA MEU es posa a circular en palal·lel a mí. I ve una curva, i per girar haig de plegar, però hi ha un ciclista que m'ho impedeix.
Generalment, com que anem lents, al plegar, pujo la calota del casc (modular), i faig un "CUCU!" procurant no espantar-lo, mentre m'obro per permetre'ns als dos maniobrar.

Però avui m'he creuat amb una colla de "professionals", que són els que van ràpid i no respecten les poques lleis que han d'acomplir: circulant en pila enlloc de en fila, adelantant vehicles tant per l'esquerra com la dreta, trepitjant la línia contínua (i en una carretera amb voral transitable)... i en la situació de circulació lenta anterior, se m'ha posat un a cada banda. M'he posat a pitar, m'han ignorat, fins que ha arribat la curva, he plegat, i per sort el de l'esquerra ha frenat, perquè sinó se n'anava al terra.
Tinc molt clar que el que m'ha avançat per l'esquerra, no només ha comès una infracció, sinó que ha demostrat no tenir ni un dit de front. Però, i el de la dreta? les bicis es poden posar a circular en paral·lel a una moto? si veig una bici que ho fa, haig de córrer a deixar un metre i mig de separació?

ho sento pel totxo, però avui quasi mato a una persona i em toca reflexionar i a veure si n'extrec algun aprenentatge.
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bon dia
Cap problema amb els ciclistes, màxim respecte pels que fan amb les cames el que jo necessito un motor per fer.
Sóc dels que frena, deixa més d'un metre i mig... màxim respecte (i paciència), només faltaria.

Però hi ha una situació que em molesta especialment, i m'agradaria saber quina és la legislació al respecte, i com actueu els que hi teniu més experiència que jo.
la situació és la d'estar circulant lentament, segurament esperant a que els cotxes de davant adelantin un grup de ciclistes, i de sobte EL CICLISTA DE DARRERA MEU es posa a circular en palal·lel a mí. I ve una curva, i per girar haig de plegar, però hi ha un ciclista que m'ho impedeix.
Generalment, com que anem lents, al plegar, pujo la calota del casc (modular), i faig un "CUCU!" procurant no espantar-lo, mentre m'obro per permetre'ns als dos maniobrar.

Però avui m'he creuat amb una colla de "professionals", que són els que van ràpid i no respecten les poques lleis que han d'acomplir: circulant en pila enlloc de en fila, adelantant vehicles tant per l'esquerra com la dreta, trepitjant la línia contínua (i en una carretera amb voral transitable)... i en la situació de circulació lenta anterior, se m'ha posat un a cada banda. M'he posat a pitar, m'han ignorat, fins que ha arribat la curva, he plegat, i per sort el de l'esquerra ha frenat, perquè sinó se n'anava al terra.
Tinc molt clar que el que m'ha avançat per l'esquerra, no només ha comès una infracció, sinó que ha demostrat no tenir ni un dit de front. Però, i el de la dreta? les bicis es poden posar a circular en paral·lel a una moto? si veig una bici que ho fa, haig de córrer a deixar un metre i mig de separació?

ho sento pel totxo, però avui quasi mato a una persona i em toca reflexionar i a veure si n'extrec algun aprenentatge.
Bon dia Cesc! Exposes una problemàtica molt interessant, així que res de disculpes pel totxto, sinó que gràcies per compartir-ho!
Pel que fa a la legalitat de que t'avancin per la dreta i l'esquerra, quan tu òbviament ocupes un tros del carril, no és legal, sinó que es tracta d'un avançament indegut per part seva, i per tant, denunciable. Com a usuaris amb un vehicle que circulen per la via es deuen a respectar el RG de Circulació, i amb ell, es deuen també a complir les normatives que impliquen els avançaments. Que degut a la seva vulnerabilitat manifesta s'exigeixi legalment als altres conductors el deixar-los metre i mig, ara crec que ja són dos mentres, d'espai a l'hora d'avançar, no implica que tinguin un comodí a l'hora de circular entre els altres vehicles, ans al contrari, ja que aquest metre i mig o dos de marge s'ha inclòs a la legislació viària per vetllar per la seva integritat, i conduint una bicicleta com ho fan, sigui per la dreta o per l'esquerra, és obrar manifestament en contra de la seva seguretat durant la marxa, i per tant, ha de ser interpretat normativament com un acte contrari a la circulació prudent amb vehicles en via pública.

Si fossin motos o turismes, et diria que en posar-te una càmera al casc ho enregistressis per posteriorment posar denúncia contra la seguretat viària, ja que es tracta d'infreccions denunciables, al marge de que el risc que es genera en aquestes situacions sigui bàsicament en contra de la seva integritat. Però com que són ciclistes, difícils d'identificar i en aquest cas no han afectat gaire a la teva conducció i seguretat, jo assumiria que questes persones han decidit jugar-se la vida infringint la normativa viària, i que és cosa seva les conseqüències que tinguin els seus actes, almenys pel que fa a ells. Òbviament a tu et toca tenir cura de no tocar-los, però dins d'una conducció normal. En el moment en que et toquin la moto, et facin fer una maniobra brusca o quelcom afectació similar, si que valdria la pena tenir-ho gravat, especialment per si l'il·luminat acaba a terra, entregar-ho a la policia de cara a l'atestat policial per si hi ha judici, i per les asseguradores, a mode de provar que el notes ha caigut per fer el tarambana, i no per culpa teva. Perquè si en corba en tens un a banda i banda i un acaba a terra, els seus amics poden testificar que t'hi has tirat tu damunt d'ells i no al contrari, així que si et trobes sovint amb situacions així... Càmera i conducció absolutament normal.
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Bon dia
Cap problema amb els ciclistes, màxim respecte pels que fan amb les cames el que jo necessito un motor per fer.
Sóc dels que frena, deixa més d'un metre i mig... màxim respecte (i paciència), només faltaria.

Però hi ha una situació que em molesta especialment, i m'agradaria saber quina és la legislació al respecte, i com actueu els que hi teniu més experiència que jo.
la situació és la d'estar circulant lentament, segurament esperant a que els cotxes de davant adelantin un grup de ciclistes, i de sobte EL CICLISTA DE DARRERA MEU es posa a circular en palal·lel a mí. I ve una curva, i per girar haig de plegar, però hi ha un ciclista que m'ho impedeix.
Generalment, com que anem lents, al plegar, pujo la calota del casc (modular), i faig un "CUCU!" procurant no espantar-lo, mentre m'obro per permetre'ns als dos maniobrar.

Però avui m'he creuat amb una colla de "professionals", que són els que van ràpid i no respecten les poques lleis que han d'acomplir: circulant en pila enlloc de en fila, adelantant vehicles tant per l'esquerra com la dreta, trepitjant la línia contínua (i en una carretera amb voral transitable)... i en la situació de circulació lenta anterior, se m'ha posat un a cada banda. M'he posat a pitar, m'han ignorat, fins que ha arribat la curva, he plegat, i per sort el de l'esquerra ha frenat, perquè sinó se n'anava al terra.
Tinc molt clar que el que m'ha avançat per l'esquerra, no només ha comès una infracció, sinó que ha demostrat no tenir ni un dit de front. Però, i el de la dreta? les bicis es poden posar a circular en paral·lel a una moto? si veig una bici que ho fa, haig de córrer a deixar un metre i mig de separació?

ho sento pel totxo, però avui quasi mato a una persona i em toca reflexionar i a veure si n'extrec algun aprenentatge.
Ostres, jo alucino amb lo que expliques pq vaig en moto pero tb soc ciclista. Mai s em ocurriría posarme en paralel a qualsevol tipus de vehicle circulant, pq si pasa algo tinc molt clar qui te les de perdre. Malauradament hi ha gent que es pensa que es eterna i es juguen la vida per chorradas. Jo diría que per la dreta no es pot adelantar, x arcén nomes en cas d emergencia i a baixa velocitat. Per tant mal fet x la seva part. Jo potser hagues fet cop de gas per deixarlos endarrera i guanyar espai pero desconec si t era posible. Está clar que la convivencia de cotxe, motos, bicis i ara patinets a la vía es un repte que hem d afrontar, i no será fácil. Jo davant de tot, prudencia. Alguna vegada inclus he fet una parada pq els show en el que estava no m agradava gens...Per mi chapó que ho comparteixis i hi reflexionis, potser si tothom ho fes tots tindriam mes respecte. La meva opinio.
 
JordiRT

JordiRT

Rodant
20 Feb 2021
23
70
Premis
2
Bon dia
Cap problema amb els ciclistes, màxim respecte pels que fan amb les cames el que jo necessito un motor per fer.
Sóc dels que frena, deixa més d'un metre i mig... màxim respecte (i paciència), només faltaria.

Però hi ha una situació que em molesta especialment, i m'agradaria saber quina és la legislació al respecte, i com actueu els que hi teniu més experiència que jo.
la situació és la d'estar circulant lentament, segurament esperant a que els cotxes de davant adelantin un grup de ciclistes, i de sobte EL CICLISTA DE DARRERA MEU es posa a circular en palal·lel a mí. I ve una curva, i per girar haig de plegar, però hi ha un ciclista que m'ho impedeix.
Generalment, com que anem lents, al plegar, pujo la calota del casc (modular), i faig un "CUCU!" procurant no espantar-lo, mentre m'obro per permetre'ns als dos maniobrar.

Però avui m'he creuat amb una colla de "professionals", que són els que van ràpid i no respecten les poques lleis que han d'acomplir: circulant en pila enlloc de en fila, adelantant vehicles tant per l'esquerra com la dreta, trepitjant la línia contínua (i en una carretera amb voral transitable)... i en la situació de circulació lenta anterior, se m'ha posat un a cada banda. M'he posat a pitar, m'han ignorat, fins que ha arribat la curva, he plegat, i per sort el de l'esquerra ha frenat, perquè sinó se n'anava al terra.
Tinc molt clar que el que m'ha avançat per l'esquerra, no només ha comès una infracció, sinó que ha demostrat no tenir ni un dit de front. Però, i el de la dreta? les bicis es poden posar a circular en paral·lel a una moto? si veig una bici que ho fa, haig de córrer a deixar un metre i mig de separació?

ho sento pel totxo, però avui quasi mato a una persona i em toca reflexionar i a veure si n'extrec algun aprenentatge.
Bon dia
Cap problema amb els ciclistes, màxim respecte pels que fan amb les cames el que jo necessito un motor per fer.
Sóc dels que frena, deixa més d'un metre i mig... màxim respecte (i paciència), només faltaria.

Però hi ha una situació que em molesta especialment, i m'agradaria saber quina és la legislació al respecte, i com actueu els que hi teniu més experiència que jo.
la situació és la d'estar circulant lentament, segurament esperant a que els cotxes de davant adelantin un grup de ciclistes, i de sobte EL CICLISTA DE DARRERA MEU es posa a circular en palal·lel a mí. I ve una curva, i per girar haig de plegar, però hi ha un ciclista que m'ho impedeix.
Generalment, com que anem lents, al plegar, pujo la calota del casc (modular), i faig un "CUCU!" procurant no espantar-lo, mentre m'obro per permetre'ns als dos maniobrar.

Però avui m'he creuat amb una colla de "professionals", que són els que van ràpid i no respecten les poques lleis que han d'acomplir: circulant en pila enlloc de en fila, adelantant vehicles tant per l'esquerra com la dreta, trepitjant la línia contínua (i en una carretera amb voral transitable)... i en la situació de circulació lenta anterior, se m'ha posat un a cada banda. M'he posat a pitar, m'han ignorat, fins que ha arribat la curva, he plegat, i per sort el de l'esquerra ha frenat, perquè sinó se n'anava al terra.
Tinc molt clar que el que m'ha avançat per l'esquerra, no només ha comès una infracció, sinó que ha demostrat no tenir ni un dit de front. Però, i el de la dreta? les bicis es poden posar a circular en paral·lel a una moto? si veig una bici que ho fa, haig de córrer a deixar un metre i mig de separació?

ho sento pel totxo, però avui quasi mato a una persona i em toca reflexionar i a veure si n'extrec algun aprenentatge.
Hola!

No tinc molt clar quina és la legislació, però si que tinc molt clar quin és el sentit comú, que per a mi és encara més important que la llei. Això que dius també ho he viscut i és molt desagradable. Aconsegueixen amb aquesta actitud que no estiguis còmode sobre la moto, que no et puguis concentrar amb el vehicle de davant i amb el de davant d'aquest i hagis d'estar mirant als voltant per veure on apareix la bicicleta. Haig de dir que m'hi he trobat no només amb bicicletes. També amb motoristes que tenen més pressa que ningú i de cop te'ls trobes a mitja corba obligant-te a canviar la traçada a mitja inclinació. No fa cap mena de gràcia i, quan els ho recrimines, normalment reaccionen malament.

En el cas de les bicicletes també em molesta molt haver d'avançar una vegada i una altra al mateix grup o al mateix individu. Vas amb compte al moment de fer l'avançament, esperes pacientment a que no hi hagi risc per a ningú i, finalment, de vegades trigues molt, avances. Llavors ve un rotonda amb una mica de cua, o un tractor més lent o qualsevol cosa que alenteixi la teva marxa i tot el grup et torna a avançar per la dreta. Passada la rotonda o el tractor o el que sigui, et toca tornar a començar a buscar la manera de passar el grup sense risc. M'ha passat d'avançar el mateix grup diverses vegades. SI no avancessin per la dreta, podria haver seguit a velocitat normal el meu camí. Això és especialment molest, també, a la ciutat. Quan aconsegueixes passar el ciclista, ja t'ha trencat l'ona verda i et toca parar al semàfor. EL ciclista avança, es torna a posar el primer, i ara tots a esperar per poder passar amb seguretat. Ens trobarem, segur, al proper semàfor. Respecte als ciclistes, és clar, però també demano per part d'ells una mica de sentit comú i "empatia". No us sembla? ens hem de respectar tot, en ambdós sentits...

V's
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
El que dius ens ha passat a tots més d'un cop i realment et poden arribar a treure de polleguera.
Tot i que també m'han adelantat motos per l'arcén i en linea continua que també és per espabilar-los amb un parell d'hòs...
Normalment faig acopi de paciència i quan per fi puc adelantar-los bé (sempre arriba el moment), els dono carinyosos records per sa mare per descarrregar-me d'adrenalina.
També intento en la mesura del possible, sortir entre setmana entre 13 i 15:30 encara que hem tingui que quedar sense dinar o menjar-me un entrepà perquè hi ha molts menys.
Avui per exemple, com sé que Collserola els caps de setmana està a reventar he preferit fer un tomb per la City.
I per acabar hem vaig comprar una càmara i vaig gravant tota la sortida per en cas d'accident (amb qualsevol vehícle) demostrar que eren ells els que cometien infracció, també hem serveix per els dies que no surto reviure l'experiència i així no és fa tant dur el dia.
El que més hem sobta és que no siguin conscients dela seva debilitat, si a mi algún m'apreta per darrere, m'aparto tant com puc perquè hem passi per la meva seguretat, ells per el contrari van pel bellmig i si van amb colla ja no té nom.
I respecte al que diu @JordiRT per ciutat encara son més insufribles. Ara perquè treballo desde casa part d'estar en ERTO parcial però havia 2 bicis i un patinet amb els que coincidía cada dia que desde Pl Maragall a Gran Via, sempre els perdia de vista perquè no respectaven ni un semàfor.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
ep company Cesqui lamento molt això que t'ha passat. La veritat és que de conductors imprudents n'hi ha amb tota mena de vehicles.

Pel que fa a la pràctica que fa la gent (als motoristes els hi he vist fer poc) que a mi més em molesta és la invasió del carril contrari. Hi ha ciclistes que baixen estesos i algunes corbes les fan a tocar del voral.... contrari! A mi això m'irrita especialment... tot i que de vegades també hi ha cotxes que van ben bé pel mig

Cesqui et volia proposar que ja que has vingut aquí a escriure, per què no et registres al fòrum i et presentes? merci
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Cesc

Cesc

Nouvingut
12 Ago 2020
10
34
Premis
2
hola
Serra, ara m'he connectat amb el meu usuari ;)
gràcies per les respostes motoristes!

arrel de la resposta de Non-Stop, he investigat una mica, sense arribar a llegir les lleis (o sigui, potser m'equivoco o la info no és actual).

els ciclistes han de circular en fila, el més pròxim al marge dret possible. Si hi és, han de circular pel voral, o "arcén", sempre que sigui transitable (si hi ha grava o similar, tenen permís per envair el carril normalment, entenc que la llei és prou oberta com perquè puguin circular pel carril si ho necessiten, per seguretat).
si circulen dos o més ciclistes, poden circular en paral·lel 2 bicicletes, sempre i quan hi hagi visibilitat a la via. Entenc, per tant, que a la major part de les nostres carreteres, han d'anar d'un en un. Mai poden circular més de dues en paral·lel, sota cap circumstància.
a l'avançar segueixen les regles dels demés, si estem parlant de circular per carretera: no poden adelantar en contínua, i només poden avançar per la dreta, si és pel voral, en cas d'emergència. Per ciutat és molt diferent, ja sabeu, ens poden avançar a tots els vehicles parats i similar.
Ara ja especulo: entenc per la llei, que en circulació densa per carretera, els ciclistes no poden avançar vehicles, a no ser que sigui per l'esquerra, en línia discontínua, com tots els vechicles. Posar-se en paral·lel a un altre vechicle, o avançar per la dreta, no es pot fer.
El pròxim cop, procuraré pitar més vegades, a veure si entenen que no tinc opcions en corva: o plego la moto, o em foto un recte. O xoco amb el ciclista, o em mato.

Dur càmera també és una opció, cada cop més crec que l'haig de dur a mode de "dash cam", o sigui, només per seguretat, ja no per "postureo" o per guardar un record.
Això sí, també he descobert que posar una càmera al casc és ilegal, així que millor posar-la a la moto, tot i que no sé en quina posició per a què surtin els ciclistes.

gràcies a tots!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Pep Aràgo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
hola
Serra, ara m'he connectat amb el meu usuari ;)
gràcies per les respostes motoristes!

arrel de la resposta de Non-Stop, he investigat una mica, sense arribar a llegir les lleis (o sigui, potser m'equivoco o la info no és actual).

els ciclistes han de circular en fila, el més pròxim al marge dret possible. Si hi és, han de circular pel voral, o "arcén", sempre que sigui transitable (si hi ha grava o similar, tenen permís per envair el carril normalment, entenc que la llei és prou oberta com perquè puguin circular pel carril si ho necessiten, per seguretat).
si circulen dos o més ciclistes, poden circular en paral·lel 2 bicicletes, sempre i quan hi hagi visibilitat a la via. Entenc, per tant, que a la major part de les nostres carreteres, han d'anar d'un en un. Mai poden circular més de dues en paral·lel, sota cap circumstància.
a l'avançar segueixen les regles dels demés, si estem parlant de circular per carretera: no poden adelantar en contínua, i només poden avançar per la dreta, si és pel voral, en cas d'emergència. Per ciutat és molt diferent, ja sabeu, ens poden avançar a tots els vehicles parats i similar.
Ara ja especulo: entenc per la llei, que en circulació densa per carretera, els ciclistes no poden avançar vehicles, a no ser que sigui per l'esquerra, en línia discontínua, com tots els vechicles. Posar-se en paral·lel a un altre vechicle, o avançar per la dreta, no es pot fer.
El pròxim cop, procuraré pitar més vegades, a veure si entenen que no tinc opcions en corva: o plego la moto, o em foto un recte. O xoco amb el ciclista, o em mato.

Dur càmera també és una opció, cada cop més crec que l'haig de dur a mode de "dash cam", o sigui, només per seguretat, ja no per "postureo" o per guardar un record.
Això sí, també he descobert que posar una càmera al casc és ilegal, així que millor posar-la a la moto, tot i que no sé en quina posició per a què surtin els ciclistes.

gràcies a tots!
Jo la porto amb una pinça agafada al tablier, en un scooter com el manillar està totalment carenat, no tens gaire més opcions, per moto hi ha més opcions ja que hi ha forces accessoris per enganxar-la al manillar.
No soc gens partidari de dur-la al casc, en cas d'accident es com dur una pedra enganxada al casc amb la que gairebé segur topes.
De fet inclús l'últim bluetooth també l'he comprat que no porta l'accesori exterior, son només altaveus i micro.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
hola
Serra, ara m'he connectat amb el meu usuari ;)
gràcies per les respostes motoristes!

arrel de la resposta de Non-Stop, he investigat una mica, sense arribar a llegir les lleis (o sigui, potser m'equivoco o la info no és actual).

els ciclistes han de circular en fila, el més pròxim al marge dret possible. Si hi és, han de circular pel voral, o "arcén", sempre que sigui transitable (si hi ha grava o similar, tenen permís per envair el carril normalment, entenc que la llei és prou oberta com perquè puguin circular pel carril si ho necessiten, per seguretat).
si circulen dos o més ciclistes, poden circular en paral·lel 2 bicicletes, sempre i quan hi hagi visibilitat a la via. Entenc, per tant, que a la major part de les nostres carreteres, han d'anar d'un en un. Mai poden circular més de dues en paral·lel, sota cap circumstància.
a l'avançar segueixen les regles dels demés, si estem parlant de circular per carretera: no poden adelantar en contínua, i només poden avançar per la dreta, si és pel voral, en cas d'emergència. Per ciutat és molt diferent, ja sabeu, ens poden avançar a tots els vehicles parats i similar.
Ara ja especulo: entenc per la llei, que en circulació densa per carretera, els ciclistes no poden avançar vehicles, a no ser que sigui per l'esquerra, en línia discontínua, com tots els vechicles. Posar-se en paral·lel a un altre vechicle, o avançar per la dreta, no es pot fer.
El pròxim cop, procuraré pitar més vegades, a veure si entenen que no tinc opcions en corva: o plego la moto, o em foto un recte. O xoco amb el ciclista, o em mato.

Dur càmera també és una opció, cada cop més crec que l'haig de dur a mode de "dash cam", o sigui, només per seguretat, ja no per "postureo" o per guardar un record.
Això sí, també he descobert que posar una càmera al casc és ilegal, així que millor posar-la a la moto, tot i que no sé en quina posició per a què surtin els ciclistes.

gràcies a tots!
sent realistes i en el pitjor dels casos, de la mateixa manera que cotxe contra moto tenim les de perdre, tinc la sensació (que espero no provar mai!) que moto contra ciclista sortiriem guanyant-hi (o fent-nos molt menys mal) nosaltres... espero que no hi haguem d'arribar però!
 
  • Like
Reaccions: Cesc
manumanu_adv

manumanu_adv

Rodant
4 Feb 2021
23
63
Premis
2
Lleida
Moto
1290 sadvR
Aquest tema es delicat ..mes que res perque com els diguis algo, sera igual si tens raó perquè et diran que no respectes als ciclistes.

A mi aquest cas no m'ha passat, pero si he sigut avançat per motos sense miraments dins del propi carril, donant-me un susto de collons i desviant-me per instint cap a la linia de fora de carretera. Per lo que es indiferent si son bicis, motos o cotxes que adelanten a mig metre (que tambe), el problema es la gent inconscient que no se ni com arriben a superar els dies.

I ciclistes en carreteres zona montsant (prades etc) trobarmels invaint mig carri meu en una curva a dretes sense cap visibilitat...anant amb moto vam passar molt molt aprop... Pero si vaig amb cotxe els tatuo la S del seat al cuadro. Els hi guardo molt respecte inclus admiració als que van amb les bosses viatjant, pero els inconcients aixi, nomes espero que no em provoquin problemes.