• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Mecànica Frens

Xavier sc

Xavier sc

Cul quadrat
28 Ago 2020
87
173
Premis
6
Terrassa
Moto
BMW F650gs
Molt bones a tots!!!!
Algú ha perdut el fren de darrera???
Dilluns fent la collada de Toses per passar uns dies per aquí dalt em vaig trobar sense frens darrera, i això que només el faig servir per estabilitzar.
Suposo que és per escalfament ja que després de uns minuts va tornar a anar perfecte!!
Es el segon cop que em passa.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Mai m'he aribat a quedar totalment sense fré, a punt si més d'un cop tant amb la moto com amb el cotxe però abans de que passi, vas notant que cada cop has d'apretar més fort perqué freni i aleshores ja saps que has de baixar força el ritme.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Roger
MarcG

MarcG

Cul quadrat
7 Mai 2020
65
152
Premis
8
Moto
FZ6s
A mi mhavia passat pq sense adonarme apretava el fre de darrera amb la punta del peu si la carretera era revirada o feia una mica de baixafa. Desd llavors, quan vaig en mode mes esportiu poso les puntes a les estriveres per a k no em passi de nou. Tambe em van recomanar posar un liquid d frens que aguantes mes temperatura
Tambe vaig decidir posar latiguillos metalics al.davant, x a k no em falles almenys per aquest problema
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Roger
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.655
Premis
5
Bones! Des d'Instagram el Pep Gaixas comenta:

Hola, canvia el liquid de frens, amb el temps va perdent el grau de ebullició, pasa el mateix amb els cotxes. Perd las propietats i quan s'escalfa no actúa, pero aixo quant es refrenda torna a frenar be.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Molt bones a tots!!!!
Algú ha perdut el fren de darrera???
Dilluns fent la collada de Toses per passar uns dies per aquí dalt em vaig trobar sense frens darrera, i això que només el faig servir per estabilitzar.
Suposo que és per escalfament ja que després de uns minuts va tornar a anar perfecte!!
Es el segon cop que em passa.
Hola @Xavier sc !

A veure.... Vols dir que baixant per la collada només vas frenant amb el de darrera, oi?

Sé que repetiré consells que t'han dit, i que ja has fet alguns canvis, però tot i així jo crec que hi ha quelcom més a tenir en compte que el que t'han comentat.

Mira, generalment, darrera tenim 1 pinça sencilleta, amb 1 pistó i un disc més petit que el del davant. Segons models i anys, tenen uns dibuixos i forats (tipus papallona) que es refreden millor.

La frenada és menys forta, amb menys mossegada (com li vulguis dir) sempre comparant amb els del davant i, si n'abuses, ocorreix el fadding, un sobreescalfament del conjunt de frenada (que també pot pasar al davant, eh!).

Jo et recomanaria tenir en compte unes coses:

- comprobar quina pastilla tens posada i l'estat en que la tens: si està molt gastada, el dibuix que té per refredar-se és més petit (com el de les rodes). Si l'has de canviar, posa una pastilla tipus sport HH al darrera que no sigui orgànica: duren menys però frenen més;

- posar un liquid de frens que suporti millor les temperatures, també tipus racing, ja que tot el conjunt s'escalfa i aquests líquids absorveixen més calor i ajuden a que la pastilla i disc no s'escalfin tant;

- fer un ús combinat dels frens: primer toca darrera i després els de davant i ves deixant a poc a poc de pitjar el de darrera fins que amb el de davant aconsegueixis frenar o reduïr. Crec que aixó ho vaig aprendre a l'autoescola i són de les coses que aprens ràpid: frenada d'emergència i combinar frens;

- si rodes en hores de màxima calor, i en descensos llargs i pronunciats, és més probable que et pasi, i més si la conducció és una mica agressiva;

- també et recomanaria adequar la velocitat a la que la moto pot fer bé la feina i no anar més enllà, perquè llavors asumeixes riscos innecessaris...

- el més important, seguir una pauta de comprovacions, revisions i manteniment del que saps que hi peca la teva moto. Prevenir sempre et lliurarà de caigudes i avaries.

Si de tot el que et dic, tot ho tens fet, assumit i en compte...

¡¡ Potser és hora de trobar alguna moto que vagi ben sobrada de frens !!


?



Apa, ja em podeu llençar el ganivets !!! Jajajajaja !!!
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: JoanBP
Xavier sc

Xavier sc

Cul quadrat
28 Ago 2020
87
173
Premis
6
Terrassa
Moto
BMW F650gs
Hola @Xavier sc !

A veure.... Vols dir que baixant per la collada només vas frenant amb el de darrera, oi?

Sé que repetiré consells que t'han dit, i que ja has fet alguns canvis, però tot i així jo crec que hi ha quelcom més a tenir en compte que el que t'han comentat.

Mira, generalment, darrera tenim 1 pinça sencilleta, amb 1 pistó i un disc més petit que el del davant. Segons models i anys, tenen uns dibuixos i forats (tipus papallona) que es refreden millor.

La frenada és menys forta, amb menys mossegada (com li vulguis dir) sempre comparant amb els del davant i, si n'abuses, ocorreix el fadding, un sobreescalfament del conjunt de frenada (que també pot pasar al davant, eh!).

Jo et recomanaria tenir en compte unes coses:

- comprobar quina pastilla tens posada i l'estat en que la tens: si està molt gastada, el dibuix que té per refredar-se és més petit (com el de les rodes). Si l'has de canviar, posa una pastilla tipus sport HH al darrera que no sigui orgànica: duren menys però frenen més;

- posar un liquid de frens que suporti millor les temperatures, també tipus racing, ja que tot el conjunt s'escalfa i aquests líquids absorveixen més calor i ajuden a que la pastilla i disc no s'escalfin tant;

- fer un ús combinat dels frens: primer toca darrera i després els de davant i ves deixant a poc a poc de pitjar el de darrera fins que amb el de davant aconsegueixis frenar o reduïr. Crec que aixó ho vaig aprendre a l'autoescola i són de les coses que aprens ràpid: frenada d'emergència i combinar frens;

- si rodes en hores de màxima calor, i en descensos llargs i pronunciats, és més probable que et pasi, i més si la conducció és una mica agressiva;

- també et recomanaria adequar la velocitat a la que la moto pot fer bé la feina i no anar més enllà, perquè llavors asumeixes riscos innecessaris...

- el més important, seguir una pauta de comprovacions, revisions i manteniment del que saps que hi peca la teva moto. Prevenir sempre et lliurarà de caigudes i avaries.

Si de tot el que et dic, tot ho tens fet, assumit i en compte...

¡¡ Potser és hora de trobar alguna moto que vagi ben sobrada de frens !!


?



Apa, ja em podeu llençar el ganivets !!! Jajajajaja !!!
No, no. Sempre freno amb el de davant que és el que frena. El de darrera reten i el faig servir per estabilitzar la moto i això em va passar pujant la collada. Les pastilles són noves Brembo originals. Ara porten uns 3000km.
El que és cert que la moto anava carregada amb maletes i tot.
Els líquids eren els de origen i ja els he canviat, he posat Motul 600 que és el que havia comprat quan vaig comprar les pastilles i per mandra no el vaig canviar.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Xavi Canyo Dipòsit líquid frens Mecànica de motos i recopilatoris 10

Fils similars