• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Formació Honda Institut de Seguretat HIS - Curset Bàsic

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
254
661
Premis
6
Hola a tots!

Era el dia 15 de maig del 2022, vuit del matí i jo estava posant-me ja les botes de moto per anar a Santa Perpètua de la Mogoda per anar al Curset Bàsic de Seguretat en moto del Honda Instituto de Seguretat.

Potser alguns ja el coneixeu, i potser altres no. Només fer un petit resum, l'HIS com anomenem ells (A l'anglesa eh, dient "JISS"). Són unes instal·lacions preparades per la formació de motoristes a diferents nivells i amb diferents tipus de conducció, només cal dir que fins i tot van forces de seguretat com la divisió de motos de la policia per millorar les tècniques de conducció. Ja fa 30 anys que hi són i a més tenen el Segell de Qualitat Europeu de Seguretat Motociclista. https://motorcycle-training-label.eu/


2022 05 15 090737


Teniu molta més informació a la seva plana web:
Honda Instituto de Seguridad



I tal com va començar el curs, començo jo. Amb les meves raons per anar-hi.

Ja sabeu que porto escassament dos anyets amb moto, i tot i que anant aprenent molt i guanyant confiança em queda molt molt per aprendre. I tot que fent les pràctiques de A2 també he après unes quantes coses la veritat és que a l'autoescola només t'ensenya a com aprovar un examen, i fins i tot algunes vegades surts amb moltíssims dubtes sobre la teva habilitat sobre les màquines. I per millorar i anar més segur i a més a més, tenint l'HIS al costat de casa fer els seus cursets sembla del tot inevitable.

Només arribar a les instal·lacions heu de passar per una barrera de seguretat, feu cas al tipus de seguretat, cal esperar fora fins que les instal·lacions obren, us demanaran el nom, DNI i matrícula del vehicle, hi ha pàrquing per cotxes i motos dins del HIS. I una advertència, l'entrada no és per índica Google Maps, és per carrer Mar del Nord, no carrer Japó. Compte amb això! ;P



I després d'aquest totxo prèvia vaig directe al curset.

Teòrica: primer de tot, i abans de baixar a les pistes per agafar les màquines (Honda CB500F i CB500X) es fa una miqueta d'explicació de què es l'HIS, i que es troba a les instal·lacions, mesures de seguretat i després una part teòrica en la qual et desmunten unes quantes coses que expliquen a les autoescoles. Titus, sempre porteu dos dits a sobre del fre davanter i a la palanca d'embragatge. Es pot perfectament parlar i resoldre dubtes. Aquí cal dir el professor són molt bons, explicacions molt molt clares, sempre amb un somriure i que t'ajuden a sentir-te molt còmode, són molt conscients que hi ha gent de tots els nivells i que tothom bé per aprendre i millorar, suposo que els que hi anem també som conscients d'això i es crea un ambient molt maco.

2022 05 15 092239



Es fa una miqueta de planing, recalquen que és clar, els horaris poden variar a causa de com es desenvolupi el dia i el nivell que tingui la gent. A mig curset hi ha un descans per beure i menjar (hi ha màquines de vending, lavabos i fins i tot dutxes) I amb tot això es baixa a pistes. Els conceptes bàsics del curset son frens i mirada.



Ens van dividir en dos grups de cinc persones i els exercicis que van fer són:

Moure la moto en sec: Aplicant la mirada i la posició del cos per poder moure qualsevol mena de moto sense problemes.

Circulació seguint els instructors: per tal de escalfar tant la màquina com nosaltres mateixos, i a més mesurar bé el pes a la moto i com es comporta. (insisteixen molt que més que la potencia, un factor molt important és el pes de la moto). Es fan vàries voltes a un circuit fent una miqueta de eslàlom sense cons, només per escalfar neumàtics.

Frenada (fre posterior, fre davanter i tots dos a la vegada): Sempre primer fan que els exercicis veient com els fem sense cap instrucció, per tal de corregir-nos si fem alguna cosa. Primer provant amb el fre posterior, quan l'instructor creu que ha fas una frenada prou bona, et diu que passis al davanter, si et veu bé et fa passar a una pista al costat perquè puguis practicant tot solet i al mateix temps va corregint a altres, i amb tot també et va vigilant.

Frenada i gas a rampes: (COL**NS un imprescindible que no expliquen a les autoescoles!!!). Fa una miqueta de por, però amb un entorn tan controlat és molt fàcil de fer i aquest exercici et dóna una seguretat molt bona.

Descans: Baixem de la moto, i ens refresquem una miqueta, els instructors estan presents i el molt xulo parla una miqueta de com va tot, la veritat és que són uns professionals molt bons i creen un ambient molt distes que et fa agafar molta confiança, i sempre insistint que si no surt alguna cosa a la primera es repeteix perquè no tothom té les mateixes habilitats. Sent un curset bàsic no es parla de tècniques de conducció per carretera. Tot va enfocat a dos

2022 05 15 132027



I ara comença les coses més serioses XD

Eslàlom amb cons: i titus, aquests cons estan molt més a prop que eslàlom de les autoescoles, es fa un circuit, mentre uns fan els cons altres van donant voltes per tornar a la posició inicial perquè facis eslàlom lliure a la recta de tornada.

Vuits: I ara uns dels exercicis més coneguts, els famosos Vuits. A les pistes hi ha unes "illetes" que marquen uns carrils petits, només pintades a terra. I és clar a una zona hi ha marcades dues rodones per fer els vuits. Al principi sembla difícil, però nois com sempre el diuen tota l'estona, és qüestió de la mirada, fins i tot jo el vaig a la primera. EP!! No et fan tocar genoll eh!! Només fer el cercles correctament. Però el molt molt divertit, i a més comproves com el pot a arribar a inclinar sense caure't de la moto. Molt molt xulo aquest exercici.

Carrils de girs tancats i espiral: Una part de cincs carrils molts estrets als quals fas girs de 180º graus primer vas del carril 1 al 3 i al 5, tot això de nou per practicar la mirada. és increïble comprovar que si no claves bé la mirada simplement no et surt. Quan veuen que tothom ho fa bé, passem a fer espirals. Del carril 1 al cinc, i tornem a l'1 per anar al 4, tornem a l'1 per passar al 3. i així tota l'estona fins que arribes a fer un gir de 180º del carril 1 al 2 que només el separen una línia de pilotetes. Un gir molt tancadíssim però que si fixes bé la mirada i amb els vuits fets el fa sense problemes.

Illetes i relleus: Per finalitzar fem un "follow the leader" per relleus, és a dir fent una cua de motos és tractar de seguir a l'instructor en un recorregut per totes les instal·lacions, fent girs, eslàlom, rectes, cons, i també fent un eslàlom molt estret per una zona empedrada. Quan pitaba el primer deixava passar a tots la resta i ells es passava l'últim

I aquí va arribar el caos i les rialles quan un part dels alumnes es van fer un embolic de collons i se'n van anar per una zona que no tocava i vàrem acabar tots fent voltes perseguint-nos. Mare meva quin riure!! XD

Després d'això el curs conclou tornat a l'aula del part teòrica, on et donen un llibret petit de tècniques amb un CD amb vídeos i el diploma d'assistència.

2022 05 15 164719



I això és tot, encara que sigui molt bàsic jo personalment vaig sortir molt content i fins i tot em va semblar curt tot i les sis hores que dura el curset. Sense cap dubte tornaré a fer els següents. Però tal com diuen ells mateixos cal espaiar els cursets, per tal assimilar bé tot l'après. Si fas un darrere l'altre són massa coses de cop. Jo crec, i veient ja la calor que fa que allà, cap al setembre o octubre tornaré. Buscant una miqueta la fresqueta.

Uns últims detalls:
  • Es pot anar amb acompanyants, però no podem entrar a les aules. Tenen una zona reservar on es podem esperar i a les pistes hi ha zona de descans amb una font i ombra per veure que fan les motos.
  • Es pot fer els cursets amb equipació pròpia, però ells tenen també equipació pròpia que presten sense cap problema, i també protecció solar. Perquè amb les pistes obertes el sol cau a plaer.
  • I tal com he dit abans, també tenen dutxes si cal.

Nanos, una experiència molt molt bona. I fins i tot per al cost que té de 119 euros el cap de setmana jo el trobo una ganga!!

Aneu que val molt la pena!


Si teniu alguna pregunta endavant
 
Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
261
691
Premis
12
Bon dia @Bascu , molt bon relat, m'ha fet recordar pasa a pas el meu curs.
Ja veuràs com d'aquí un temps estaràs aplicant tot el que has après, i si, és cert que cal espaiar els cursos per això mateix per tenir la capacitat d'aplicar tot el que has après.
No sé si estaves amb el Christian i el Jordi, però sigui qui sigui són uns grans professionals.
Enhorabona doncs per aquesta formació que t'aportarà molts beneficis!✌🏍😉
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
254
661
Premis
6
Amb el Cristian no, tots dos s'anomenaven Jordis, Jordi P i Jordi I... jajaja! 😁

I sí, són molt bons... a més grans pilots son grans psicòlegs, coneixen molt bé com tractar la gent i fer-te sentir còmode.
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.653
Premis
5
Hola a tots!

Era el dia 15 de maig del 2022, vuit del matí i jo estava posant-me ja les botes de moto per anar a Santa Perpètua de la Mogoda per anar al Curset Bàsic de Seguretat en moto del Honda Instituto de Seguretat.

Potser alguns ja el coneixeu, i potser altres no. Només fer un petit resum, l'HIS com anomenem ells (A l'anglesa eh, dient "JISS"). Són unes instal·lacions preparades per la formació de motoristes a diferents nivells i amb diferents tipus de conducció, només cal dir que fins i tot van forces de seguretat com la divisió de motos de la policia per millorar les tècniques de conducció. Ja fa 30 anys que hi són i a més tenen el Segell de Qualitat Europeu de Seguretat Motociclista. https://motorcycle-training-label.eu/


Veure l'arxiu adjunt 5236

Teniu molta més informació a la seva plana web:
Honda Instituto de Seguridad



I tal com va començar el curs, començo jo. Amb les meves raons per anar-hi.

Ja sabeu que porto escassament dos anyets amb moto, i tot i que anant aprenent molt i guanyant confiança em queda molt molt per aprendre. I tot que fent les pràctiques de A2 també he après unes quantes coses la veritat és que a l'autoescola només t'ensenya a com aprovar un examen, i fins i tot algunes vegades surts amb moltíssims dubtes sobre la teva habilitat sobre les màquines. I per millorar i anar més segur i a més a més, tenint l'HIS al costat de casa fer els seus cursets sembla del tot inevitable.

Només arribar a les instal·lacions heu de passar per una barrera de seguretat, feu cas al tipus de seguretat, cal esperar fora fins que les instal·lacions obren, us demanaran el nom, DNI i matrícula del vehicle, hi ha pàrquing per cotxes i motos dins del HIS. I una advertència, l'entrada no és per índica Google Maps, és per carrer Mar del Nord, no carrer Japó. Compte amb això! ;P



I després d'aquest totxo prèvia vaig directe al curset.

Teòrica: primer de tot, i abans de baixar a les pistes per agafar les màquines (Honda CB500F i CB500X) es fa una miqueta d'explicació de què es l'HIS, i que es troba a les instal·lacions, mesures de seguretat i després una part teòrica en la qual et desmunten unes quantes coses que expliquen a les autoescoles. Titus, sempre porteu dos dits a sobre del fre davanter i a la palanca d'embragatge. Es pot perfectament parlar i resoldre dubtes. Aquí cal dir el professor són molt bons, explicacions molt molt clares, sempre amb un somriure i que t'ajuden a sentir-te molt còmode, són molt conscients que hi ha gent de tots els nivells i que tothom bé per aprendre i millorar, suposo que els que hi anem també som conscients d'això i es crea un ambient molt maco.

Veure l'arxiu adjunt 5237


Es fa una miqueta de planing, recalquen que és clar, els horaris poden variar a causa de com es desenvolupi el dia i el nivell que tingui la gent. A mig curset hi ha un descans per beure i menjar (hi ha màquines de vending, lavabos i fins i tot dutxes) I amb tot això es baixa a pistes. Els conceptes bàsics del curset son frens i mirada.



Ens van dividir en dos grups de cinc persones i els exercicis que van fer són:

Moure la moto en sec: Aplicant la mirada i la posició del cos per poder moure qualsevol mena de moto sense problemes.

Circulació seguint els instructors: per tal de escalfar tant la màquina com nosaltres mateixos, i a més mesurar bé el pes a la moto i com es comporta. (insisteixen molt que més que la potencia, un factor molt important és el pes de la moto). Es fan vàries voltes a un circuit fent una miqueta de eslàlom sense cons, només per escalfar neumàtics.

Frenada (fre posterior, fre davanter i tots dos a la vegada): Sempre primer fan que els exercicis veient com els fem sense cap instrucció, per tal de corregir-nos si fem alguna cosa. Primer provant amb el fre posterior, quan l'instructor creu que ha fas una frenada prou bona, et diu que passis al davanter, si et veu bé et fa passar a una pista al costat perquè puguis practicant tot solet i al mateix temps va corregint a altres, i amb tot també et va vigilant.

Frenada i gas a rampes: (COL**NS un imprescindible que no expliquen a les autoescoles!!!). Fa una miqueta de por, però amb un entorn tan controlat és molt fàcil de fer i aquest exercici et dóna una seguretat molt bona.

Descans: Baixem de la moto, i ens refresquem una miqueta, els instructors estan presents i el molt xulo parla una miqueta de com va tot, la veritat és que són uns professionals molt bons i creen un ambient molt distes que et fa agafar molta confiança, i sempre insistint que si no surt alguna cosa a la primera es repeteix perquè no tothom té les mateixes habilitats. Sent un curset bàsic no es parla de tècniques de conducció per carretera. Tot va enfocat a dos

Veure l'arxiu adjunt 5238


I ara comença les coses més serioses XD

Eslàlom amb cons: i titus, aquests cons estan molt més a prop que eslàlom de les autoescoles, es fa un circuit, mentre uns fan els cons altres van donant voltes per tornar a la posició inicial perquè facis eslàlom lliure a la recta de tornada.

Vuits: I ara uns dels exercicis més coneguts, els famosos Vuits. A les pistes hi ha unes "illetes" que marquen uns carrils petits, només pintades a terra. I és clar a una zona hi ha marcades dues rodones per fer els vuits. Al principi sembla difícil, però nois com sempre el diuen tota l'estona, és qüestió de la mirada, fins i tot jo el vaig a la primera. EP!! No et fan tocar genoll eh!! Només fer el cercles correctament. Però el molt molt divertit, i a més comproves com el pot a arribar a inclinar sense caure't de la moto. Molt molt xulo aquest exercici.

Carrils de girs tancats i espiral: Una part de cincs carrils molts estrets als quals fas girs de 180º graus primer vas del carril 1 al 3 i al 5, tot això de nou per practicar la mirada. és increïble comprovar que si no claves bé la mirada simplement no et surt. Quan veuen que tothom ho fa bé, passem a fer espirals. Del carril 1 al cinc, i tornem a l'1 per anar al 4, tornem a l'1 per passar al 3. i així tota l'estona fins que arribes a fer un gir de 180º del carril 1 al 2 que només el separen una línia de pilotetes. Un gir molt tancadíssim però que si fixes bé la mirada i amb els vuits fets el fa sense problemes.

Illetes i relleus: Per finalitzar fem un "follow the leader" per relleus, és a dir fent una cua de motos és tractar de seguir a l'instructor en un recorregut per totes les instal·lacions, fent girs, eslàlom, rectes, cons, i també fent un eslàlom molt estret per una zona empedrada. Quan pitaba el primer deixava passar a tots la resta i ells es passava l'últim

I aquí va arribar el caos i les rialles quan un part dels alumnes es van fer un embolic de collons i se'n van anar per una zona que no tocava i vàrem acabar tots fent voltes perseguint-nos. Mare meva quin riure!! XD

Després d'això el curs conclou tornat a l'aula del part teòrica, on et donen un llibret petit de tècniques amb un CD amb vídeos i el diploma d'assistència.

Veure l'arxiu adjunt 5240


I això és tot, encara que sigui molt bàsic jo personalment vaig sortir molt content i fins i tot em va semblar curt tot i les sis hores que dura el curset. Sense cap dubte tornaré a fer els següents. Però tal com diuen ells mateixos cal espaiar els cursets, per tal assimilar bé tot l'après. Si fas un darrere l'altre són massa coses de cop. Jo crec, i veient ja la calor que fa que allà, cap al setembre o octubre tornaré. Buscant una miqueta la fresqueta.

Uns últims detalls:
  • Es pot anar amb acompanyants, però no podem entrar a les aules. Tenen una zona reservar on es podem esperar i a les pistes hi ha zona de descans amb una font i ombra per veure que fan les motos.
  • Es pot fer els cursets amb equipació pròpia, però ells tenen també equipació pròpia que presten sense cap problema, i també protecció solar. Perquè amb les pistes obertes el sol cau a plaer.
  • I tal com he dit abans, també tenen dutxes si cal.

Nanos, una experiència molt molt bona. I fins i tot per al cost que té de 119 euros el cap de setmana jo el trobo una ganga!!

Aneu que val molt la pena!


Si teniu alguna pregunta endavant
Hola Bascu!!!! Moltíssimes gràcies de part de tots per publicar un relat tant complert de la teva experiència amb el curs. Si et sembla bé, demà el publicarem a les xarxes socials i a la portada de la web, i a més, li posem una xinxeta aquí al fòrum de Formació.
És curiós com en aquests temes és tant important realitzar la formació com saber difondre-la a altres companys que puguin estar interessats en millorar el seu nivell de conducció, i amb aquest, també la seva seguretat.

A més a més és un goig veure que fins fa dos dies havies patit un accident amb la moto, després et treies el permís A2 i ara ja estàs superant les formacions de major qualitat sobre pilotatge que tenim al territori 💪 .
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
254
661
Premis
6
Caram! Moltes gràcies @Roger fes el que calgui amb el post. De fet, la intenció és que sigues útil per a tothom. Endavant

Noi, de tot s'aprèn. I precisament fer els cursets és per evitar caure més cops 😁
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
👏👏👏
Boníssima la crònica @Bascu i 100% d'acord en tot. Tenim moltíssima sort de tenir un centre d'aquestes característiques al costat de casa. Penseu que ve gent de tota la península, però fins i tot d'Europa. Jo quan vaig anar, era l'únic d'aquí, la resta venien tots de Galícia i dues persones de Portugal. Penseu la pasta que ens estalviem del viatge!!!
Gas a la formació!!!! És una de les millors inversions que podeu fer.
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger Formació Calendari juny, juliol i setembre de formacions HIS (Honda Institut de Seguretat) Formació motorista 5
Roger Formació L'Honda Institut de Seguretat - HIS reactiva la seva activitat Formació motorista 32
arnausalce Crònica Ruta de la seda a lloms d'una Honda CB500X Cròniques sobre motociclisme 4
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Pneumàtics Bridgestone Honda X-ADV 750 Pneumàtics 21
McAlbi Opinió Moto Touring: Honda NT1100 o BMW R 1250 RT o Yamaha Tracer 9 GT+ ?? Espai de debat 20
Jaumenovas Crònica Estrena Honda X-ADV 29-10-2022 Cròniques sobre motociclisme 8
perlanegraviajes Honda NSR 75 Les nostres motos 2
mami_en_moto Honda CBR 125 R | Un homenatge a la millor de totes " LA PEQUE" Les nostres motos 0
Johanovski Venc / Compro Venc Honda NC750X manual (2020, 17.620 km) Taulell d'anuncis 6
Roger Venc / Compro Honda CB 600 per uns 2500€ Taulell d'anuncis 0
Josep_Mototest Vídeos ?DESCOBREIX si la Honda X-ADV es una Moto o Scooter‼️ MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest Vídeos ?DESCOBREIX la Nova HONDA‼️ MotoVlogs propis 0
LLURO Venc Venc Honda X-Adv Taulell d'anuncis 5
E honda forza al penedes Presentacions 8
Josep_Mototest Vídeos NO TE LA PERDIS‼️ HONDA FORZA 750 ‼️ MotoVlogs propis 18
edudzn Dubte Honda Forza 300 Espai de debat 12
Josep_Mototest Vídeos Disfrutant de la PROVA de la Honda FORZA 125cc MotoVlogs propis 0
MarkusWelvis Suport per GPS Garmin Zumo Honda NC750X Mecànica de motos i recopilatoris 0
torpeyenmoto Honda NC750X Espai de debat 23
MarkusWelvis Mecànica Problemes Bomba Benzina Honda Mecànica de motos i recopilatoris 23
Molsu Fotos Honda VFR 800 Vtec 2012 Les nostres motos 10
Pep Aràgo Compro Pantalla/Cúpula Honda Africa Twin RD04 Taulell d'anuncis 1
Josep_Mototest Vídeos Prova HONDA AFRICA TWIN‼️ MotoVlogs propis 2
pepepotrero Em presento Honda CBR 650R Presentacions 69
Serra Crònica Trencar una llança a favor de la Honda CB500X: Noraly Schoenmaker alies "Itchy Boots" en compra una Cròniques sobre motociclisme 6
Josep_Mototest Vídeos Nova HONDA NC750 X !! No et perdis el video MotoVlogs propis 2
Josep_Mototest Vídeos Honda FORZA 300 a PROVA‼️ MotoVlogs propis 2
Roger X-ADV Concurs de customitzacions d'Honda CB 650 R Espai de debat 4
Josep_Mototest VOLS la COMPARATIVA de l' HONDA CB500X vs BENELLI TRK502 ?! PLAY al VIDEO MotoVlogs propis 0
Serra La meva Honda CB500X Les nostres motos 5
MCR94 Honda GL1800 Gold Wing 2018 irromp més còmode i més lleugera Espai de debat 0
Roger La nova i millorada edició d'Honda Integra 2018 Espai de debat 1
Roger Honda CRF1000L Africa Twin 2018, una versió bàsica vitaminada Espai de debat 0
Roger Honda CBR1000RR Fireblade 2017, respectant l'essència que la va fer néixer. Espai de debat 0
Roger La Honda X-ADV ja és oficial a Itàlia Espai de debat 0
Roger Notícia Riding Assist, l’increïble prototip d’Honda que et deixarà bocabadat. Espai de debat 0
Roger Vídeos Motorista de l'any 2015 d'Honda Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos La nova Honda Àfrica Twin a mans de Marc Márquez i Joan Barreda Espai de debat 0
Roger Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana Espai de debat 3
Roger Formació Consells sobre seguretat en la conducció de la moto Formació motorista 3
AgustiCarmona Vídeos CONSELLS A FUTURS MOTOVIATGERS. Capítol # 1: SEGURETAT i SALUT MotoVlogs propis 3
xenia Dubte Dubte seguretat Espai de debat 10
Bascu Dubte Cursos de seguretat per 125? Espai de debat 12
Burkat450R Avantatges Ideies per millorar la nostra seguretat en carretera Avantatges especials 12
Roger Cosmo Connected, un dispositiu per augmentar la seguretat del motorista Espai de debat 0
Roger Consells Viatjar en moto. Consells per fer-ho amb seguretat i comoditat Espai de debat 0
Roger Help Me, una app interessada en la seguretat dels motoristes Espai de debat 0
Roger X-ADV Fotos Motocicletes dels cossos de seguretat i emergències Espai de debat 6

Fils similars