• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Honda NC750X

torpeyenmoto

torpeyenmoto

Motoaddicte
Youtuber
10 Jul 2020
138
246
Premis
10
Barcelona
www.youtube.com
Moto
Africa Twin Adventure Sports 2021
Bones companys!! Que tal?

Fa un any que tinc l'A2, i ja estic pensant a canviar la meva CB500X per una mes "gran".

Sempre m'ha enamorat l'Africa Twin, però... per no trepitjar (gaire) lo marró, i amb la pasta que val... començo a mirar alternatives.

I he vist la nova NC750X, i coi, m'ha molat. Però a tothom qui li pregunto... diu que és un tractor, que és avorrida, etc etc... perquè té tan mala fama?? Algú la té? Opinións?

Gràcies nanos!!
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
J

Johanovski

Convidat
Bones!

Jo tinc una NC750X (canvi manual) des del juny, i t’asseguro que ni tractor, ni avorrida! :)

És veritat que té un tacte diferent que altres motos que havia dut: havia tingut una CB250 i una CB600 Hornet, i és molt diferent que aquestes dues. Si bé les CB busquen anar força altes de revolucions i “estirar” des de dalt, la NC (que, per cert, sembla que ve de “New Concept”), es basa més en “torque”, que no pas en potència de revolucions.

Bàsicament, des de 2000 rpm la moto empeny, i sense problemes. El par de revolucions està pels 4250 rpm, i al volts d’aquest punt moto estira i gasta certa mala llet... Tingues en compte que el tope de revolucions va pels 6500, o sigui que es mou per un rang molt més baix que les CB.

Personalment, trobo que, anant baixa de revolucions (3000 i poc), és molt còmode per carreteres grosses i tirades llargues, si fas una mica de touring (òju amb el seient de sèrie, però: al cap d’un parell d’hores et deixa trinxat :p), però quan agafo carreteres més de curves, mantenint-me entre 4000-5000 la moto té la resposta que busques en aquest tipus de carretera, i respon bé i ràpid. El centre de gravetat (molt baix) també ajuda a fer-la molt manejable i àgil, malgrat pesi força (uns 220 kg la manual).

Si pots, val la pena que la provis per veure què et transmet. Tingues en compte aquests dos “rangs” de revolucions, però: si només et quedes amb els 3000s, les carreteres de corves segurament sí que se’t faran avorrides, però per això hi ha els 4000s! ;)

Espero haver-te donat alguna idea de com va la moto per ajudar-te a prendre alguna decisió!

Salut!
 
torpeyenmoto

torpeyenmoto

Motoaddicte
Youtuber
10 Jul 2020
138
246
Premis
10
Barcelona
www.youtube.com
Moto
Africa Twin Adventure Sports 2021
Bones!

Jo tinc una NC750X (canvi manual) des del juny, i t’asseguro que ni tractor, ni avorrida! :)

És veritat que té un tacte diferent que altres motos que havia dut: havia tingut una CB250 i una CB600 Hornet, i és molt diferent que aquestes dues. Si bé les CB busquen anar força altes de revolucions i “estirar” des de dalt, la NC (que, per cert, sembla que ve de “New Concept”), es basa més en “torque”, que no pas en potència de revolucions.

Bàsicament, des de 2000 rpm la moto empeny, i sense problemes. El par de revolucions està pels 4250 rpm, i al volts d’aquest punt moto estira i gasta certa mala llet... Tingues en compte que el tope de revolucions va pels 6500, o sigui que es mou per un rang molt més baix que les CB.

Personalment, trobo que, anant baixa de revolucions (3000 i poc), és molt còmode per carreteres grosses i tirades llargues, si fas una mica de touring (òju amb el seient de sèrie, però: al cap d’un parell d’hores et deixa trinxat :p), però quan agafo carreteres més de curves, mantenint-me entre 4000-5000 la moto té la resposta que busques en aquest tipus de carretera, i respon bé i ràpid. El centre de gravetat (molt baix) també ajuda a fer-la molt manejable i àgil, malgrat pesi força (uns 220 kg la manual).

Si pots, val la pena que la provis per veure què et transmet. Tingues en compte aquests dos “rangs” de revolucions, però: si només et quedes amb els 3000s, les carreteres de corves segurament sí que se’t faran avorrides, però per això hi ha els 4000s! ;)

Espero haver-te donat alguna idea de com va la moto per ajudar-te a prendre alguna decisió!

Salut!
Si, la vull anar a probar! Gracies pel report!! ;)
 
P

Pablo

Convidat
Hola,

Jo la tinc amb canvi DCT, de l'any 2018, i fa perfecte. És veritat que no puja de voltes com una tetra, però té molts baixos i permet circular desde 2.500 fins a 4.500 sense problema. I la pots pujar més, però no cal.

Per disfrutar de corbes, depèn de les mans. Jo he passat a motos amb el doble de potència que la meva. A les rectes se'n van, però quan arriben les corbes... jajaja I, com diu el company, com porta el motor quasi tirat a terra, el centre de gravetat baixa bastant, així que és fàcil de moure-la, tot i que sigui bastant pesada (la meva, amb el canvi DCT, crec que se'n va als 240 kg)

I un altre punt a favor, és molt difícil passar-la de 4 l/100. Si vas amb calma, veuràs xifres de 3,5l. En autopista o a duo, sí pots veure 4 o una mica més. Jo porto fets 32.000 km i porto una mitja de 4. Molts km acompanyat i, la majoria, fent corbes apretant-la, doncs no la utilitzo pel dia a dia. Només per sortides.

Per cert, crec que el canvi DCT és tot un encert. És una mica car i pesa bastant, però es molt còmode i, tot que el portis en automàtic, sempre pots fer canvis tú, quan vulguis. I si el portes en manual, MAI et canviarà per si sola, tot i que arribis al tall. A més, si la treus de l'asfalt, oblidat de jugar amb l'embrague, que es cali la moto...

Així que, totalment recomandable ;)
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Hola bon dia, jo no he pogut provar mai aquesta moto, però havia tingut un company de pis fa uns anys quan compartia pis per feina que anava amb la CB600F i havia provat la nostra i la NC750X, i deia que de carrer li agradava més la NC. Que acabava de tenir un punt de motor que no sabia trobar a la CB500.
A favor d'aquesta moto he de dir que és el mateix motor que la X-ADV que s'està venent a patades.
El que passa que per aquest nivell de preus que t'estàs movent clar ja hi ha altres motos, com la Suzuki Vstrom 650, la Kawasaky Versys, la Yamaha Tracer 700
En fi, com es diu sempre, crec que la hauries de provar i veure si t'encaixa. Però no crec que la hagis de descartar perquè sí.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Com en el seu moment la meva preferida era la X-ADV, també vaig descobrir la NC750X per tant abans de decidir-me vaig inflar-me a veure videos de test. No he sentit parlar a ningú malament d'aquests motor, hom coincideix en que gasta molt poquet. No com la meva que no la faig baixar dels 5l ni en baixada amb el motor apagat...
Hi ha que diuen que el canvia automàtic costa una mica fer-se però sembla que a la fi gairebé sembla que aquest s'"adapti" a la teva forma de conduïr. De tota manera com amb tot, el millor que fots fer es parlar amb el concesionari i que et deixin probar una, per molt que et diguem els demés, una moto és una extensió del teu cos i l'unic que pot sentir quina s'adapta més a tu, et tú mateix.
Ara bé mirat bé el tema de limitació de potencia, fins passats 2 anys del carnet, al menys jo, no soc partidari de portar una moto limitada, preferiría esperar un anyet més i veure que pot sortir al mercat en aquest temps.

Ja ens diràs que decideixes.
 
  • Like
Reaccions: Serra
T

Tamba

Nouvingut
16 Jun 2020
2
2
Hola jo la tinc amb DCT i va moooolt bé. Especialment en el mòdul sport 2 i 3. No queda curta de potència, només el format Eco.Moto molt recomanable... I vinc d, una Kawa er6n
 
  • Like
Reaccions: Serra
J

Johanovski

Convidat
Ah, i si no tens pensat fer el canvi de moto molt aviat, potser pots estar al cas per veure si els rumors d'una Africa Twin 850cc pel 2021 es confirmen... ;)


Potser seria més semblant a la teva CB500X actual, tenint en compte que la NC és menys off-road (si bé es pot fer algo d'off-road, la roda davantera de 17'' i les suspensions no estan pensades per fer gaire el cabra per la muntanya), però la AT800 sí que et permetria seguint-la enfangant fort.

També tingues en compte, si vas per la NC, que el model 2021 i el 2020 canvien una mica. El model 2021 guanya 3 cv i pico respecte al 2020 (de 54cv a 57,8cv, crec) i perd 6 kgs per model aproximadament (uns 214 la manual i uns 234 la DCT)... però també redueix alçada i rang de suspensions (uns 3 cm totals d'altura de seient), cosa que encara la fa menys indicada per off-road.

Com ha comentat un dels companys, també val la pena que et miris la V-Strom 650, la Tracer, la Versys, i potser fins i tot la Teneré 700 si vas amb ganes de fer el cabra... No n'he provat cap d'aquestes, però la V-Strom em temptava molt. Vaig preferir tirar per Honda per fiabilitat i qualitat del motor, i perquè sempre he dut Hondas i n'he quedat molt content.

Sort amb la tria! :)
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Hola jo la tinc amb DCT i va moooolt bé. Especialment en el mòdul sport 2 i 3. No queda curta de potència, només el format Eco.Moto molt recomanable... I vinc d, una Kawa er6n
a mi la Kawa er6n no m'agrada per les vibracions del motor, tot i que he provat la nova versys 650 i ho han millorat força. Aquestes sí que les he pogut provar. (opinió personal)
 
Silverwing

Silverwing

Motoaddicte
9 Mai 2020
132
267
Premis
7
Entre BCN i L'Alt Emporda
Moto
Honda CTX700 DCT
Jo tinc una CTX700, no te res a veure amb la NCX pero porta el mateix motor i canvi DCT, encara que la primera generació.
Per a mi es una meravella de motor i de canvi, pots fer el que vulguis, sempre va ple, tens diferents tipus de canvi inclós el manual, gasta poc i el manteniment es minim.
Conec gent que porta 130.000 kms amb ella i cap problema, ni tant sols embragatge.
Si vols molta informació mira aqui: Honda NC Club, trobaras tota la info que vulguis de la NCX, NCS, Integra, CTX, X-ADV.
 
  • Like
Reaccions: Serra
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Ah, i si no tens pensat fer el canvi de moto molt aviat, potser pots estar al cas per veure si els rumors d'una Africa Twin 850cc pel 2021 es confirmen... ;)


Potser seria més semblant a la teva CB500X actual, tenint en compte que la NC és menys off-road (si bé es pot fer algo d'off-road, la roda davantera de 17'' i les suspensions no estan pensades per fer gaire el cabra per la muntanya), però la AT800 sí que et permetria seguint-la enfangant fort.

També tingues en compte, si vas per la NC, que el model 2021 i el 2020 canvien una mica. El model 2021 guanya 3 cv i pico respecte al 2020 (de 54cv a 57,8cv, crec) i perd 6 kgs per model aproximadament (uns 214 la manual i uns 234 la DCT)... però també redueix alçada i rang de suspensions (uns 3 cm totals d'altura de seient), cosa que encara la fa menys indicada per off-road.

Com ha comentat un dels companys, també val la pena que et miris la V-Strom 650, la Tracer, la Versys, i potser fins i tot la Teneré 700 si vas amb ganes de fer el cabra... No n'he provat cap d'aquestes, però la V-Strom em temptava molt. Vaig preferir tirar per Honda per fiabilitat i qualitat del motor, i perquè sempre he dut Hondas i n'he quedat molt content.

Sort amb la tria! :)
No tenen perdó de cap mena el haver parit les Africa Twin CRF amb motor bicilindric paral.lel.... per molt que l hagin "amagat" donat li el calat de ciguenyal que han donat i aquesta 850 va pel mateix camí... (n)(n)(n)
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
a mi la Kawa er6n no m'agrada per les vibracions del motor, tot i que he provat la nova versys 650 i ho han millorat força. Aquestes sí que les he pogut provar. (opinió personal)
Opino igual que tu, @Serra ...

Vaig probar una Kawa ER6 del 2006 i una Versys 650 del 2019, abans de comprar la Yamaha FZ6 del 2006... I no em van agradar cap de les dues en quant a sensació del motor, vibracions i soroll del tub d'escap. Jo no sòc gaire de mirar l'estètica, però si el motor no m'agrada com funciona, la resta m'és força igual...
 
  • Like
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bones,

Jo també estic mirant futurible, també amb marge. Si no és abans de setmana santa, potser m'esperaré a que pasi la diada del 2021. Estic mirant motos de 650 cc cap amunt, cómodes per viatjar 2, amb força par per curvejar a muntanyes, abs, capacitat per portar maletes i amb un mercat de productes i extres per deixar-la al meu gust. He trobat forces de segonà mà al voltant dels 4500€.

Respecte de la NC750, diré que el que he llegit és que és una moto lógica. Com a moto lógica, el pefil de conductor és una persona que la fa servir a diari, sortidetes de cap de setmana i per fer curves. Consum extra moderat (casi com la CB500X/F), i amb la que no et farà falta un topcase per deixar el casc i guants, ja que el seu fals dipòsits deixa lloc per un casc INTEGRAL (important dir-ho, perquè els modulars són més grans). No té molts cv's, però jo crec que per gaudir de la carretera tampoc en calen tants. Només tu saps què necessites ara mateix.

Jo, des del meu punt de vista, en cilindrades menors dels 900cc crec que, tot i tenir l'opció de canvi automàtic, a l'hora de fer ports de muntanya és òptim fer ús del canvi manual, ja tant per pujar i adequar la marxa que necessites (sobretot si portes copi i maletes) com per fer-ne ús del par motor per retenir la moto i no fer-ne un ús excessiu del frens...

I si realment vols fer pistes i camins, tot i ser viable, crec que hi ha altres models i marques més aptes per a aquest concepte mixte que sembla que t'interesa.

Jo sóc pro 2a mà. Tenir un model anterior durant un anyet, a un preu més que raonable, vendre-la després per canviar-la per un model nou o una altra,... et fas una idea del que pot donar de si i no "palmes" tants de calers en la revenda. Ara, que sé que hi ha molts que els hi agrada estrenar...

Triis la moto que triis, espero que encertis.


Ens veiem a l'asfalt
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bones,

Jo també estic mirant futurible, també amb marge. Si no és abans de setmana santa, potser m'esperaré a que pasi la diada del 2021. Estic mirant motos de 650 cc cap amunt, cómodes per viatjar 2, amb força par per curvejar a muntanyes, abs, capacitat per portar maletes i amb un mercat de productes i extres per deixar-la al meu gust. He trobat forces de segonà mà al voltant dels 4500€.

Respecte de la NC750, diré que el que he llegit és que és una moto lógica. Com a moto lógica, el pefil de conductor és una persona que la fa servir a diari, sortidetes de cap de setmana i per fer curves. Consum extra moderat (casi com la CB500X/F), i amb la que no et farà falta un topcase per deixar el casc i guants, ja que el seu fals dipòsits deixa lloc per un casc INTEGRAL (important dir-ho, perquè els modulars són més grans). No té molts cv's, però jo crec que per gaudir de la carretera tampoc en calen tants. Només tu saps què necessites ara mateix.

Jo, des del meu punt de vista, en cilindrades menors dels 900cc crec que, tot i tenir l'opció de canvi automàtic, a l'hora de fer ports de muntanya és òptim fer ús del canvi manual, ja tant per pujar i adequar la marxa que necessites (sobretot si portes copi i maletes) com per fer-ne ús del par motor per retenir la moto i no fer-ne un ús excessiu del frens...

I si realment vols fer pistes i camins, tot i ser viable, crec que hi ha altres models i marques més aptes per a aquest concepte mixte que sembla que t'interesa.

Jo sóc pro 2a mà. Tenir un model anterior durant un anyet, a un preu més que raonable, vendre-la després per canviar-la per un model nou o una altra,... et fas una idea del que pot donar de si i no "palmes" tants de calers en la revenda. Ara, que sé que hi ha molts que els hi agrada estrenar...

Triis la moto que triis, espero que encertis.


Ens veiem a l'asfalt
De fet és possible que el consum de la NC inclús millori alguna dècima el de la CB, ja que la CB s'ha de portar més alta de voltes...
En quant al tema dels ports de muntanya que dius, he de discrepar: els canvis DCT d'Honda, si s'equivoquen, els pots forçar a baixar de marxa perquè tinguin més mala hòstia, sempre i quant la baixada que li demanis no impliqui un sobrerègim fins a la zona vermella.
Així, tu li pots dir que segueixi de forma automàtica i, si en un moment donat, preveus un avançament a un camió o com sigui, apretes un botó i "corregeixes" l'ordinador fent-lo baixar de marxa, anticipant l'avançament que faràs. Igualment, si et puja de marxa i ve una pujada, el mateix, li pots fer baixar de marxa abans de començar la pendent amb el toc d'un botó del manillar.

Els canvis DCT no poden llegir la carretera com nosaltres, però la gent que l'ha provat diu que les vegades que necessites fer aquest tipus de correccions són més aviat poques. Portar un canvi automàtic de doble embrague no vol dir que tu no tinguis control sobre la marxa que portes posada, i inclús solen disposar d'un mode manual en el que generalment només canvia de marxes si tu li indiques a través dels botons del manillar. I, combinant l'ordinador amb correccions humanes per situacions que anticipes sobre la calçada és com es diu que funcionen millor aquests sistemes. Per això dubto molt que aquest sistema et perjudiqui en ports de muntanya, més enllà dels quilos extres que li estàs afegint a la moto.
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
De fet és possible que el consum de la NC inclús millori alguna dècima el de la CB, ja que la CB s'ha de portar més alta de voltes...
En quant al tema dels ports de muntanya que dius, he de discrepar: els canvis DCT d'Honda, si s'equivoquen, els pots forçar a baixar de marxa perquè tinguin més mala hòstia, sempre i quant la baixada que li demanis no impliqui un sobrerègim fins a la zona vermella.
Així, tu li pots dir que segueixi de forma automàtica i, si en un moment donat, preveus un avançament a un camió o com sigui, apretes un botó i "corregeixes" l'ordinador fent-lo baixar de marxa, anticipant l'avançament que faràs. Igualment, si et puja de marxa i ve una pujada, el mateix, li pots fer baixar de marxa abans de començar la pendent amb el toc d'un botó del manillar.

Els canvis DCT no poden llegir la carretera com nosaltres, però la gent que l'ha provat diu que les vegades que necessites fer aquest tipus de correccions són més aviat poques. Portar un canvi automàtic de doble embrague no vol dir que tu no tinguis control sobre la marxa que portes posada, i inclús solen disposar d'un mode manual en el que generalment només canvia de marxes si tu li indiques a través dels botons del manillar. I, combinant l'ordinador amb correccions humanes per situacions que anticipes sobre la calçada és com es diu que funcionen millor aquests sistemes. Per això dubto molt que aquest sistema et perjudiqui en ports de muntanya, més enllà dels quilos extres que li estàs afegint a la moto.
Bé,

Des del meu punt de vista, per mi el millor és fer els canvis tu en ports de muntanye, corves revirades de pujada o baixada. Està molt bé que puguis canviar d'automàtic a manual, però no veig necessari esperar just al moment quan des del primer moment portes la moto.

Jo tinc clar quin ús donaria a un canvi semiautomàtic en qualsevol vehicle. Potser tu en faries un altre, però aquí ja entrem en com pilotem les nostres maquines: corves de muntanya, canvi manual. I la resta (nacional, autovia, ciutat...) que ho faci ella.

Si no pugués fer això en la moto que estigués mirant, fora, i a per la següent moto. Jo vull una moto que s'adapti a mi, no al inrevés.

Vinga va, que com que la NC no és pas un model que tingui en el punt de mira, només parlo del que jo faria si tingués una moto d'aquest tipus a colació del compi que sí que hi està interessat en ella.

Ens veiem a l'asfalt
 
  • Like
Reaccions: Serra
Silverwing

Silverwing

Motoaddicte
9 Mai 2020
132
267
Premis
7
Entre BCN i L'Alt Emporda
Moto
Honda CTX700 DCT
Bé,

Des del meu punt de vista, per mi el millor és fer els canvis tu en ports de muntanye, corves revirades de pujada o baixada. Està molt bé que puguis canviar d'automàtic a manual, però no veig necessari esperar just al moment quan des del primer moment portes la moto.

Jo tinc clar quin ús donaria a un canvi semiautomàtic en qualsevol vehicle. Potser tu en faries un altre, però aquí ja entrem en com pilotem les nostres maquines: corves de muntanya, canvi manual. I la resta (nacional, autovia, ciutat...) que ho faci ella.

Si no pugués fer això en la moto que estigués mirant, fora, i a per la següent moto. Jo vull una moto que s'adapti a mi, no al inrevés.

Vinga va, que com que la NC no és pas un model que tingui en el punt de mira, només parlo del que jo faria si tingués una moto d'aquest tipus a colació del compi que sí que hi està interessat en ella.

Ens veiem a l'asfalt
Bé,

Tot el que dius ho pots fer.
Automatic, amb 4 modus diferents, en funció del teus tipus de conducció. A més vagis en el modus que vagis sempre pots canviar amb les levas del puny esquerra.
Manual, des de que engegues la moto tu controles en tot moment, amb les leves del puny, amb quina marxa vas.
Per a mi la gran ventatja del canvi en forma manual el la rapidessa de canvi, gairebé inmediat, sense estar pendent del embragatge.

I una cosa de la que no es parla gaire i que potser la gent desconeix es la posibilitat de muntar, com accesori de marca, un pedal de canvi per simular el canvi manual de tota la vida, aixo si, sense embragatge. (Aixo només a la NCX, NCS i CTX.)

Salut i gas (manual o automatic :)
 
  • Like
Reaccions: Serra i Nikokaos
LLURO

LLURO

Rodant
5 Nov 2020
25
41
Premis
2
Estic d'acord amb en Serra. Jo porto la Xadv i amb el DCT tens la versatilitat d'anar despreocupat de canviar amb l"automàtic quan vas relaxat o bé donar-li la canya que tu vols amb el manual, que a més a més el canvi és super ràpid amb només un botó. Amb manual o automàtic tu sempre manes....
 
  • Like
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Estic d'acord amb en Serra. Jo porto la Xadv i amb el DCT tens la versatilitat d'anar despreocupat de canviar amb l"automàtic quan vas relaxat o bé donar-li la canya que tu vols amb el manual, que a més a més el canvi és super ràpid amb només un botó. Amb manual o automàtic tu sempre manes....
No dubto que el que diuen en @LLURO i en @Silverwing respecte que el canvi secuencial i el manual poden conviure perfectament i que el canvi entre tots dos és molt ràpid. De fet, jo crec que per fer una circulació relaxada és una opció pràctica i que segurament estalvia més carburant.

Jo el que deia i dic, és que la meva conducció o el meu plantejament quan circulu per carreteres revirades, siguin o no de muntanya amb desnivell, és d'optar pel canvi manual. En @Serra comentaba que el canvi secuencial tè prou fermesa per realitzar un fre motor adient per baixar ports de muntanya... tampoc dubtaré que sigui veritat. El que si que puc dir és que prefereixo realitzar els canvis de marxa i aplicar el fre motor jo directament quan consideri que és necessari. Aquí, com ja deia en el missatge anterior, és qüestió de gustos i de forma de conduir. La meva és així, i val a dir que mai porto la moto als límits ni jo vaig més enllà del que penso que val la pena arriscar.

Com que no tinc ni he tingut cap moto amb aquesta opció, ni de la que parlem, només parlo del concepte i ús que jo faria en aquest moment. Potser més endavant penso diferent, i busco un altre concepte de moto. Però fins no arribi el moment, no ho sabré.

El que sí puc afirmar és que jo només aporto una opinió sobre el tipus de conducció i d'altres aporten experiència real sobre el funcionament perquè en tenen una moto equivalent o la mateixa per la que pregunta en @torpeyenmoto. Jo crec que ell es qui us ha de fer més cas, a part de probar-la, ja que li en podeu fer 4 cèntims més que no pas jo.

Espero que en @torpeyenmoto ens faci una mini review quan la probi i que ens digui què en pensa.

Salut a tothom!!


Ens veiem a l'asfalt
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Johanovski Venc / Compro Venc Honda NC750X manual (2020, 17.620 km) Taulell d'anuncis 6
MarkusWelvis Suport per GPS Garmin Zumo Honda NC750X Mecànica de motos i recopilatoris 0
arnausalce Crònica Ruta de la seda a lloms d'una Honda CB500X Cròniques sobre motociclisme 4
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Pneumàtics Bridgestone Honda X-ADV 750 Pneumàtics 21
McAlbi Opinió Moto Touring: Honda NT1100 o BMW R 1250 RT o Yamaha Tracer 9 GT+ ?? Espai de debat 20
Jaumenovas Crònica Estrena Honda X-ADV 29-10-2022 Cròniques sobre motociclisme 8
perlanegraviajes Honda NSR 75 Les nostres motos 2
Bascu Formació Honda Institut de Seguretat HIS - Curset Bàsic Formació motorista 6
mami_en_moto Honda CBR 125 R | Un homenatge a la millor de totes " LA PEQUE" Les nostres motos 0
Roger Venc / Compro Honda CB 600 per uns 2500€ Taulell d'anuncis 0
Roger Formació Calendari juny, juliol i setembre de formacions HIS (Honda Institut de Seguretat) Formació motorista 5
Josep_Mototest Vídeos ?DESCOBREIX si la Honda X-ADV es una Moto o Scooter‼️ MotoVlogs propis 0
Roger Formació L'Honda Institut de Seguretat - HIS reactiva la seva activitat Formació motorista 32
Josep_Mototest Vídeos ?DESCOBREIX la Nova HONDA‼️ MotoVlogs propis 0
LLURO Venc Venc Honda X-Adv Taulell d'anuncis 5
E honda forza al penedes Presentacions 8
Josep_Mototest Vídeos NO TE LA PERDIS‼️ HONDA FORZA 750 ‼️ MotoVlogs propis 18
edudzn Dubte Honda Forza 300 Espai de debat 12
Josep_Mototest Vídeos Disfrutant de la PROVA de la Honda FORZA 125cc MotoVlogs propis 0
MarkusWelvis Mecànica Problemes Bomba Benzina Honda Mecànica de motos i recopilatoris 23
Molsu Fotos Honda VFR 800 Vtec 2012 Les nostres motos 10
Pep Aràgo Compro Pantalla/Cúpula Honda Africa Twin RD04 Taulell d'anuncis 1
Josep_Mototest Vídeos Prova HONDA AFRICA TWIN‼️ MotoVlogs propis 2
pepepotrero Em presento Honda CBR 650R Presentacions 69
Serra Crònica Trencar una llança a favor de la Honda CB500X: Noraly Schoenmaker alies "Itchy Boots" en compra una Cròniques sobre motociclisme 6
Josep_Mototest Vídeos Nova HONDA NC750 X !! No et perdis el video MotoVlogs propis 2
Josep_Mototest Vídeos Honda FORZA 300 a PROVA‼️ MotoVlogs propis 2
Roger X-ADV Concurs de customitzacions d'Honda CB 650 R Espai de debat 4
Josep_Mototest VOLS la COMPARATIVA de l' HONDA CB500X vs BENELLI TRK502 ?! PLAY al VIDEO MotoVlogs propis 0
Serra La meva Honda CB500X Les nostres motos 5
MCR94 Honda GL1800 Gold Wing 2018 irromp més còmode i més lleugera Espai de debat 0
Roger La nova i millorada edició d'Honda Integra 2018 Espai de debat 1
Roger Honda CRF1000L Africa Twin 2018, una versió bàsica vitaminada Espai de debat 0
Roger Honda CBR1000RR Fireblade 2017, respectant l'essència que la va fer néixer. Espai de debat 0
Roger La Honda X-ADV ja és oficial a Itàlia Espai de debat 0
Roger Notícia Riding Assist, l’increïble prototip d’Honda que et deixarà bocabadat. Espai de debat 0
Roger Vídeos Motorista de l'any 2015 d'Honda Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos La nova Honda Àfrica Twin a mans de Marc Márquez i Joan Barreda Espai de debat 0

Fils similars