5) Convertint el word a pdf Bé, OfficeSuite PRO per android té la capacitat de convertir/exportar els arxius a pdf (si el format d'origen no és pdf). Així que no tindreu cap problema en fer la conversió.
Però jo m'he trobat amb uns problemes secundaris i que han sigut més un repte que un problema de debó ja que arribats a aquest punt, ja tenia el que necessitaba.
Als que feu prou, us podeu estalviar la meva divagació.....
No? Doncs segueixo !!
Al guardar l'arxiu word on insertem les fotos, hem o podem triar el format de sortida. Jo, per compatibilitat, trio o .doc o .docx
Si feu les fotos a alta resolució, obtindreu uns arxius força grans. En format .doc l'arxiu és més petit que en format .docx.
Però el cas és que al exportar a pdf, ambos tipus de format m'han donat un arxiu pdf encara molt gran.... Gens de pèrdua de qualitat, però poc viable de mantenir molt de temps al telefon si ocupa tant.....
El fet és que he intentat d'obtenir un arxiu pdf més petit, per guardar només el .doc (per si el vull retocar en un futur) i el pdf.
He visitat webs per convertir el word a pdf en baixa resolució, i la majoria d'apk del Google Play sense èxit: el meu arxiu de 145 Mb sobrepasa l'estandar i hem de fer ús d'aplicacions de compra.... Oh my God!!
Altres, incomprensiblement, em deixaven la pàgina 25 del pdf en blanc. 5 de 7 apk m'ho han fet.... ja no he provat més.
A mistery of technology?
Però...
Sí, ho heu endevinat !!
Cul inquiet mai es queda al mateix indret !!
Sortosament he trobat la solució amb una altra aplicació:
Adobe Acrobat Reader Premium (by the face).
La diferència entre l'aplicació free i la premium són algunes funcions, com la d'editar un arxiu pdf. Així que he agafat l'arxiu que he aconseguit al convertir el .doc de 145 Mb a internet i, acte seguit, he posat a la plana 25 la foto que hi faltava !!
I no, l'aplicació Adobe Acrobat Reader tampoc ha pogut fer una versió comprimida (reduïda) del pdf de 383Mb que en redultaba de l'OfficeSuite....
La veritat és que si no ho hagués fet abans, a casa, i ara amb temps, potser no se m'hagués ocorregut de fer això i hagués guardat els arxius a l'ordinador...
Com veieu, d'un plantejament senzill surten entrebancs i, de pas, nous recursos per resoldre'ls.... I motivació per encarar-los !!
Que s'ha de dir que anant a la idea, i si tens una tablet potent i amb càmara HD, tot ho hagués fet a la tablet: evitem enviar per bluetooth des del telf a la tablet el gegantí arxiu de 32 planes amb 383 Mb de pes, que de ben segur és una bona estona.
Finalment, puc concluir que he destinat per a fer un arxiu que serveixi de roadbook a les diverses apk digitals, uns :
- 15 minuts a fer fotos, 32 en concret;
- 1 minut a crear carpeta i moure les fotos;
- 12 minuts editant les 5 pitjors fotos;
- 37 minuts en crear el arxiu word amb totes les fotos ben ordenades i ocupant tota la plana;
- 2 minuts en obtenir un pdf (gran, però un pdf)
És a dir, he necessitat 1 hora per crear el que necessitaba.
La resta del temps destinat ha estat per trobar d'obtenir un pdf menys pesat per enviar fàcil i ràpidament per bluetooth a la tablet.
I per a que pogueu valorar com queda, pujaré un pdf on NO hi trobareu la ruta sencera, que pertany a en
@Serra i si ell vol, ja la compartirà amb la resta ja que li he enviat una còpia.
Espero que a algú li serveixi de guia de què evitar, o de què fer servir per això o altres tasques.... En tot cas, un plaer compartir !!