• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

APPS Iniciació al roadbook (Android)

Davmn

Davmn

Nouvingut
10 Jun 2021
16
34
Premis
3
Holaaaaaaa !!

Tal i com ja us vaig exposar en el fil de la Rodibook, aquí us vull exposar la meva aposta personal per a realitzar la Rodibook Rookies d'enguany amb roadbook digital, baratet però amb costos de temps i algun eurillo....

Aviat segueixo!!
Al meu cap segueix rondant fotre la rodi.. pero segueixo una mica cagat amb el tema roadbook..
 
  • Like
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Al meu cap segueix rondant fotre la rodi.. pero segueixo una mica cagat amb el tema roadbook..
Com més triguis a incribir-te, la sortida la faràs més tard....

Jo miraré de fer un petit manual per explicar-vos què he fet, comprat i fet servir per tenir una opció fàcil.

D'entrada, dir que fa falta:
- una tablet amb android 6.0 o superior amb pantalla a color (las kindle per llegir són en blanc i negre);

- un comandament a distància bluetooth;

- una aplicació gratuita per obrir roadbooks en format pdf (el més comú)

- una aplicació per fer un arxiu on insertar fotos i convertir després el resultat a pdf;

-un mobil o càmara per fer fotos a un roadbook de paper;

- un roadbook de paper per convertir a pdf.
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Roger
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Per començar,

El que jo faré servir és:

-una tablet Samsung A de 10";

-apk PISTE ROADBOOK READER;
Screenshot 2021 07 21 05 03 47 57


-apk OfficeSuite;
Screenshot 2021 07 21 04 59 55 48


-un comandament bluetooth xinés d'Amazon;
Screenshot 2021 07 21 04 58 21 73


-el meu telf per fer fotos i fer anar les apk's;

- uns roadbooks de paper que en @Serra m'ha deixat i que tenim pendent del fer-hi la ruta amb el roadbook (ell amb el roadbook paper i jo amb el digital).

Bé, el procés és simple:

1) Fem fotos amb la càmara del roadbook. Haurem d'editar les fotos per a eliminar marges i si repetim cuadrícules. És important mirar de fer les fotos a la mateixa distància i anar mirant que quedin ben enfocades.

2) obrim un arxiu de text (word) amb el nostre editor que converteixi a pdf el texte (o farem servir una altra apk, o servei online).

3) triem la lletra més grossa i, sense escriure res, donem a enter per a generar tantes pàgines com fotos tinguem. Si ho fem ara, després és més fàcil.

4) per ordre, anem insertant les imatges fetes al roadbook paper. Heu de fer que la foto/imatge ocupi tota la fulla. Enrecordeu-vos d'anar guardant el resultat cada 4-5 pàgines per si de cas.

5) un cop tingueu les fotos, guardeu l'arxiu, repaseu que tot està en ordre i que les imatges estan ben posades.

6) escolliu l'opció de convertir a pdf o d'imprimir en pdf EN FORMAT A5. OJO!!! El format sol ser A4 als editors, així que ho heu de canviar exprés.

7) confirmeu la conversió o impressió en pdf A5 i posseu el nom del track en una carpeta del telf que tingueu localitzada.

Ara ja teniu un arxiu pdf en format A5 igual que els del Rodibook, però casolà!!!

Obrirem l'arxiu amb la apk que trieu o vulgueu (jo la Piste Roadbook Reader)... I ja tenim la 1a opció i més barateta per visualitzar i fer anar amb els dits sobre la pantalla el track.

Però, per qui vulgui millorar el sistema de pasar les indicacions amunt/avall i resetejar parcials, tenim un comandament bluetooth que ens facilitarà la feina !!

Hem de configurar a través de la apk i activar el bluetooth del mobil.
 

Adjunts

  • Screenshot_2021-07-21-05-03-39-80.jpg
    Screenshot_2021-07-21-05-03-39-80.jpg
    152,6 KB · Visites: 113
Última edició:
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Holaaaa !!

Bé, doncs m'hi vaig posar a fer fotos del roadbook de la Cherokee Rider que em @Serra em va deixar i vet aquí el que us puc avançar, tenint en compte que el que us proposo tot seguit és sobretot per obtenir un pdf amb les fotos del telèfon android (en el meu cas) i obtenir la ruta en arxiu digital pdf des del paper AMB POC TEMPS, és a dir, us donen la ruta avui i demà heu de sortir, i visualitzar-la a un tablet android.

Comencem !!

1) On fer la feina principal?

Jo vaig fer les fotos al cim d'una taula que estaba al costat de la finestra, per aprofitar la llum natural. Els cantons de la taula ajudaben a desenrotllar el paper millor.

Per mantenir quiet el paper, vaig fer servir el mando de la TV i la tablet per a aguantar el roadbook en paper, per a que estigués el més planer possible i fotografiar-lo millor.

Vaig pensar que a tots els hotels tenen TV a l'habitació i que la tablet la portaria per veure el track ja a la moto. El cas és que fa falta alguna cosa planera i que pesi per a que el paper no es mogui.


2) Com farem les fotos?

Doncs com ja us vaig avançar, el més fàcil és fer-les amb el telèfon, a on tambré tindreu les altres aplicacions que necesitem per editar-les, afegir-les a un arxiu i transformar-les al pdf.

Screenshot 2021 07 23 08 22 31 49


Altrament, trobo molt recomanable explorar i aprofitar les opcions de l'aplicació que dirigeix la càmara, així com la capacitat de fer bones fotos: si el vostre telèfon té opció a modificar paràmetres d'exposició, contrast, evitar moviment, etc...us aniria bé de probar qué us poden oferir, fent un parell de fotos amb configuracions diferents i triar la que us agradi més. Així us evitareu retocar foto a foto algunes cosetes després.
Recordem que aquí volem aprofitar el temps i anar per feina !!

Des del telf a la tablet, les he passat via bluetooth. Sense gastar dades ni fent servir un ordinador.

Evidentment, com que ni sóc un gran fotògraf i aquesta tasca era la primera, diré que a mi em va costar de posar el telf sempre a la mateixa alçada i inclinació, de manera que la llum que entraba a la càmara del telefon variaba, i unes fotos surten més blanques i d'altres més grogues. Ho podeu corretgir més tard ... O no, depen del temps que tingueu i el nivell de perfecció que us agradi.

Un exemple del que us comento:
IMG 20210721 182141
IMG 20210721 190415


He de dir que algunes fotos les he retocat amb una altra aplicació que vaig buscar fa temps: Adobe Photoshop Express. La edició ha estat molt bàsica i per corretgir fotos girades o inclinades, res de blanquejar o aclarir (potser un altre ratet).
Si només teniu la que va amb el telefon, ja en feu de sobres, només volia proposar-vos una altra aplicació més completeta, però si la voleu probar..... Aquí , by the face.

Screenshot 2021 07 23 08 07 37 44 e872ecbe1ac764c6fc16741a17a70402



3) La tasca en si de fer fotos

Res en particular que no sigui recordar que em de ser metòdics i repetir el mateix a cada foto per a evitar editar-les gaire un cop fetes.

Jo he trobat pràctic comprovar quantes cuadrícules nitides m'hi cabien a cada foto i les he comptat Després he fet les fotos respectant l'espai de X cuadrícules del roadbook.

He fet servir mando de la TV i la tablet per marcar i delimitar la zona a fotografiar, que a més em mantenia tivant el paper.

Un cop fetes les fotos, i abans d'endreçar el roadbook de paper, feu un repàs ràpid per comprobar que no us heu saltat cap cuadrícula i que la definició i nitidesa és adhient !!


4) Creant un arxiu on insertar les fotos

Primer, mogueu les fotos a una carpeta feta per aquesta tasca: serà molt més fàcil triar la que voleu insertar.

Screenshot 2021 07 23 08 17 23 43


Tal i com un vaig dir, he creat un arxiu word amb l'aplicació OfficeSuite: creeu tantes pàgines com fotos hague fet de bon principi, triant lletra grosa i donant a enter les vegades que calgui fins que hi tingueu les pàgines.

Screenshot 2021 07 23 08 18 40 19 741b480edf07e7099ecb73e67a1a40a0


Guardeu l'arxiu en "guardar como..." a la carpeta on teniu les fotos i li poseu el nom adient a la ruta.

Un cop fet això, ara ja només és qüestió d'anar a INSERTAR, triar imatge, escollir la carpeta on teniu les fotos i anar-les posant en ordre.

Heu d'expandir la foto de manera que cobreixi tota la plana !!

Screenshot 2021 07 23 08 28 26 22 741b480edf07e7099ecb73e67a1a40a0


Recordeu de guardar cada 5 fotos per si cas mogueu alguna sense voler. Mejor salvar que empezar de nuevo !!
 

Adjunts

  • PSX_20210722_070947.jpg
    PSX_20210722_070947.jpg
    1,4 MB · Visites: 102
  • IMG_20210721_182141.jpg
    IMG_20210721_182141.jpg
    4,8 MB · Visites: 111
  • Screenshot_2021-07-23-08-28-26-22_741b480edf07e7099ecb73e67a1a40a0.jpg
    Screenshot_2021-07-23-08-28-26-22_741b480edf07e7099ecb73e67a1a40a0.jpg
    284,8 KB · Visites: 106
Última edició:
  • Like
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
5) Convertint el word a pdf

Bé, OfficeSuite PRO per android té la capacitat de convertir/exportar els arxius a pdf (si el format d'origen no és pdf). Així que no tindreu cap problema en fer la conversió.


Però jo m'he trobat amb uns problemes secundaris i que han sigut més un repte que un problema de debó ja que arribats a aquest punt, ja tenia el que necessitaba.

Als que feu prou, us podeu estalviar la meva divagació.....

No? Doncs segueixo !!

Al guardar l'arxiu word on insertem les fotos, hem o podem triar el format de sortida. Jo, per compatibilitat, trio o .doc o .docx

Screenshot 2021 07 23 08 37 20 60 741b480edf07e7099ecb73e67a1a40a0


Si feu les fotos a alta resolució, obtindreu uns arxius força grans. En format .doc l'arxiu és més petit que en format .docx.

Screenshot 2021 07 23 08 42 04 32


Però el cas és que al exportar a pdf, ambos tipus de format m'han donat un arxiu pdf encara molt gran.... Gens de pèrdua de qualitat, però poc viable de mantenir molt de temps al telefon si ocupa tant.....

IMG 20210723 084536



El fet és que he intentat d'obtenir un arxiu pdf més petit, per guardar només el .doc (per si el vull retocar en un futur) i el pdf.

He visitat webs per convertir el word a pdf en baixa resolució, i la majoria d'apk del Google Play sense èxit: el meu arxiu de 145 Mb sobrepasa l'estandar i hem de fer ús d'aplicacions de compra.... Oh my God!!

Altres, incomprensiblement, em deixaven la pàgina 25 del pdf en blanc. 5 de 7 apk m'ho han fet.... ja no he provat més.

A mistery of technology?

Screenshot 2021 07 23 09 04 20 10 f541918c7893c52dbd1ee5d319333948



Però...

Sí, ho heu endevinat !!
Cul inquiet mai es queda al mateix indret !!

Sortosament he trobat la solució amb una altra aplicació: Adobe Acrobat Reader Premium (by the face).

Screenshot 2021 07 23 09 02 48 43 f541918c7893c52dbd1ee5d319333948



La diferència entre l'aplicació free i la premium són algunes funcions, com la d'editar un arxiu pdf. Així que he agafat l'arxiu que he aconseguit al convertir el .doc de 145 Mb a internet i, acte seguit, he posat a la plana 25 la foto que hi faltava !!

I no, l'aplicació Adobe Acrobat Reader tampoc ha pogut fer una versió comprimida (reduïda) del pdf de 383Mb que en redultaba de l'OfficeSuite....

La veritat és que si no ho hagués fet abans, a casa, i ara amb temps, potser no se m'hagués ocorregut de fer això i hagués guardat els arxius a l'ordinador...

Com veieu, d'un plantejament senzill surten entrebancs i, de pas, nous recursos per resoldre'ls.... I motivació per encarar-los !!

Que s'ha de dir que anant a la idea, i si tens una tablet potent i amb càmara HD, tot ho hagués fet a la tablet: evitem enviar per bluetooth des del telf a la tablet el gegantí arxiu de 32 planes amb 383 Mb de pes, que de ben segur és una bona estona.


Finalment, puc concluir que he destinat per a fer un arxiu que serveixi de roadbook a les diverses apk digitals, uns :

- 15 minuts a fer fotos, 32 en concret;
- 1 minut a crear carpeta i moure les fotos;
- 12 minuts editant les 5 pitjors fotos;
- 37 minuts en crear el arxiu word amb totes les fotos ben ordenades i ocupant tota la plana;
- 2 minuts en obtenir un pdf (gran, però un pdf)

És a dir, he necessitat 1 hora per crear el que necessitaba.

La resta del temps destinat ha estat per trobar d'obtenir un pdf menys pesat per enviar fàcil i ràpidament per bluetooth a la tablet.

I per a que pogueu valorar com queda, pujaré un pdf on NO hi trobareu la ruta sencera, que pertany a en @Serra i si ell vol, ja la compartirà amb la resta ja que li he enviat una còpia.



Espero que a algú li serveixi de guia de què evitar, o de què fer servir per això o altres tasques.... En tot cas, un plaer compartir !!
 
Última edició:
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
El que és deute, s'ha de complir....

Aquí teniu adjunt un retall de la ruta original, que no és l'arxiu sencer.

Per si us interessa, aquí teniu un link de la web que faig servir per alleugerir o comprimir els pdf's i que siguin més petits.


Bones rutes a tothom !!!
 

Adjunts

  • mostra_ pdf x roadbook amb fotos.pdf
    800,9 KB · Visites: 106