Mecànica Intensiu de mecànica bàsica per viatges en moto?

  • Motorista convidat! Aquí tens les principals eines per organitzar-te i gaudir de la moto en companyia aquest estiu:
  • Motorista convidat! Obrim un espai dedicat a la compra, a la venda i a l'intercanvi de motos, d'accessoris i d'equipament. Fes una ullada a com funciona fent clic aquí.

Johanovski

Nouvingut
Premis
2
Bones, companys i companyes! ?

Després d'uns quants anys sense moto, m'he tornat a enganxar a les 2 rodes (que bé!) amb la intenció de fer-hi alguns viatges / travesses de varis dies uns quants cops l'any. La idea és començar més "a prop", però mica en mica anar plantejant viatges més llargs, més lluny i a llocs més inhòspits (poder fer la Ruta de la Seda està al "top"). Aquesta idea és molt romàntica... fins que punxes la roda a mig fer, en algun caminot malparit a 100 km de tot arreu, i a més sol. Ouch! El primer que et deu passar pel cap en aquell moment (per sort no m'hi he trobat... encara!) és: "tan de bo hagués après a reparar un pinxasso a la roda..." o_O

Doncs bé: per aquí va una mica la cosa. Sóc un analfabet en mecànica i manteniment / reparació bàsica de la moto: sé engrassar la cadena, però més enllà d'això ja em va gros. ? Amb la intenció d'aprofitar la moto per fer travesses llargues, voldria aprendre a fer les coses bàsiques que t'han de permetre, si més no, sortir del pas quan tens algun problema a mig fer, ni que sigui per poder arribar a algun taller amb cara i ulls: des de reparar pinxassos, a tensar la cadena, qualsevol de les coses bàsiques que donen una mica més d'autonomia mentre ets de viatge sol (o amb la parella, que encara sap menys de motos).

Sempre he pensat que, per a això, potser hi ha alguna espècie de dia / cap de setmana en plan curset intensiu "for dummies" per aprendre a fer aquestes coses bàsiques a la moto sense perill de rebentar-la en dos per no saber si estàs collant, o descollant el cargol que toca... ?

Algú sap d'alguna espècie de curset d'aquest tipus que es faci per aquí Catalunya? I, si no, seria una cosa que interessaria a més "analfabets mecànics" com jo, per veure si fem una colla de gent interessada i es pot organitzar alguna cosa semblant?


EDIT: Acabo de veure que l'usuari Jordi FP va preguntar una cosa semblant l'octubre de 2016 i un parell d'usuaris més van dir que hi estaven interessats, però no sembla que s'acabés de resoldre... a veure si aquest cop hi ha més sort! ;)
 
Última edició:

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
7
Bones, companys i companyes! ?

Després d'uns quants anys sense moto, m'he tornat a enganxar a les 2 rodes (que bé!) amb la intenció de fer-hi alguns viatges / travesses de varis dies uns quants cops l'any. La idea és començar més "a prop", però mica en mica anar plantejant viatges més llargs, més lluny i a llocs més inhòspits (poder fer la Ruta de la Seda està al "top"). Aquesta idea és molt romàntica... fins que punxes la roda a mig fer, en algun caminot malparit a 100 km de tot arreu, i a més sol. Ouch! El primer que et deu passar pel cap en aquell moment (per sort no m'hi he trobat... encara!) és: "tan de bo hagués après a reparar un pinxasso a la roda..." o_O

Doncs bé: per aquí va una mica la cosa. Sóc un analfabet en mecànica i manteniment / reparació bàsica de la moto: sé engrassar la cadena, però més enllà d'això ja em va gros. ? Amb la intenció d'aprofitar la moto per fer travesses llargues, voldria aprendre a fer les coses bàsiques que t'han de permetre, si més no, sortir del pas quan tens algun problema a mig fer, ni que sigui per poder arribar a algun taller amb cara i ulls: des de reparar pinxassos, a tensar la cadena, qualsevol de les coses bàsiques que donen una mica més d'autonomia mentre ets de viatge sol (o amb la parella, que encara sap menys de motos).

Sempre he pensat que, per a això, potser hi ha alguna espècie de dia / cap de setmana en plan curset intensiu "for dummies" per aprendre a fer aquestes coses bàsiques a la moto sense perill de rebentar-la en dos per no saber si estàs collant, o descollant el cargol que toca... ?

Algú sap d'alguna espècie de curset d'aquest tipus que es faci per aquí Catalunya? I, si no, seria una cosa que interessaria a més "analfabets mecànics" com jo, per veure si fem una colla de gent interessada i es pot organitzar alguna cosa semblant?


EDIT: Acabo de veure que l'usuari Jordi FP va preguntar una cosa semblant l'octubre de 2016 i un parell d'usuaris més van dir que hi estaven interessats, però no sembla que s'acabés de resoldre... a veure si aquest cop hi ha més sort! ;)
Bones Johan! Doncs buscaré a veure si hi ha alguna cosa, jo també ho trobo molt interessant perquè també sóc bastant poc manetes. Mentrestant, si et sembla, podem fer un recull de tasques de manteniment que volem aprendre a fer, i entre tots podem buscar-ne tutorials a Youtube que resultin útils. Al final a internet hi ha de tot. Amb identificar les tasques que volem aprendre a dominar i a fer, podrem anar assolint prou coneixements com per poder anar practicant per nosaltres mateixos. Perquè al final, practicant és com s'aprèn ?

Després en buscaré alguns sobre els exemples que comentes.
 

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
Que parli el Gran Gurú @Pep Aràgo :ROFLMAO:
No em fiquis pressió que marxo al forum de "Avies Catalanes en Tricicle".... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Sense voler donar me les de res que no toca... si la meva trajectòria al mon de la mecànica us pot fer un servei, ja sabeu que podeu contar amb el que faci falta i jo bonament pugui assolir...!!! ??

No tinc cap problema en que em contacteu quan us faci falta, ja sigui per aquí al forum o inclòs pel Discord si voleu un contacte més directe.

I si cal juntar nos un dia i fer quatre explicacions bàsiques de mecànica, ho dieu i ja mirem de fer ho de forma que sigui una mica distret (sempre que jo faci servir aquesta frase, ja podeu contar que hi haurà menjar i beure pel mig... ???)
 

Adrià

Rodant
Premis
4
Jo, si es algo de intentar reparar o llençar m'atreveixo amb qualsevol cosa, tenint manuals i youtube. Li vaig perdre la por fet un curs de mecànica d'automòbil, on desmontavem un motor, una caixa de canvis ,un tambor de fre i un amortiguador. Es mes delicat qualsevol electrodomestic que un motor...
Vaig comprarme una Yamaha YBR 125 amb el motor gripat i vaig aconseguir canviar el cilindre per un d'aliexpress i que funcionés...
Ara be.. no em confiaria a mi reparar res delicat...
Compteu amb mi per desmontar qualsevol cosa, ... Tornar-ho a montar ja en parlaríem, jejeje
 

Johanovski

Nouvingut
Premis
2
Fantàstic!

Desmuntar un motor i remuntar-lo sona bastant, bastant més complicat del que voldria a aprendre a fer hehe... no és que no m'agradi remenar peces i cargols i quincalla d'aquesta, però crec que em grandeja bastant. ?

Suposo que, com més coses fas, més coses et veus amb cor de fer, però ara per ara en tindria prou amb saber:
  • Tensar la cadena.
  • Reparar un pinxassu sense haver de llençar el penumàtic després.
  • Canviar les pastilles de fre.
Aquesta és un llista súper bàsica del que m'ha passat pel cap fins el moment, però estic segur que hi ha força més coses "fàcils" de fer que poden treure't d'algun maldecap a mig viatge, si t'hi trobes... En sabeu alguna més?

He remenat algun video del Youtube per això, però em fa por fer servir la meva motoreta estimada com a banc de pràctiques... ? No em faria res aprendre a fer tot això sabent que, si la lio parda, hi ha algú per allà que sabrà "desliar-la" hahaha... També m'havia plantejat el que diu l'Adrià, de comprar alguna motoreta petita (fins i tot havia pensat una pocket bike) que estigués trinxada per poder-la intentar destrinxar, però sense por a deixar-la pitjor del que ha arribat.

Ara, sigui una cosa o altra, +1 al "amb menjar i beure pel mig" d'en Pep, que sempre ajuda a fer qualsevol cosa més interessant! ?
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Fantàstic!

Desmuntar un motor i remuntar-lo sona bastant, bastant més complicat del que voldria a aprendre a fer hehe... no és que no m'agradi remenar peces i cargols i quincalla d'aquesta, però crec que em grandeja bastant. ?

Suposo que, com més coses fas, més coses et veus amb cor de fer, però ara per ara en tindria prou amb saber:
  • Tensar la cadena.
  • Reparar un pinxassu sense haver de llençar el penumàtic després.
  • Canviar les pastilles de fre.
Aquesta és un llista súper bàsica del que m'ha passat pel cap fins el moment, però estic segur que hi ha força més coses "fàcils" de fer que poden treure't d'algun maldecap a mig viatge, si t'hi trobes... En sabeu alguna més?

He remenat algun video del Youtube per això, però em fa por fer servir la meva motoreta estimada com a banc de pràctiques... ? No em faria res aprendre a fer tot això sabent que, si la lio parda, hi ha algú per allà que sabrà "desliar-la" hahaha... També m'havia plantejat el que diu l'Adrià, de comprar alguna motoreta petita (fins i tot havia pensat una pocket bike) que estigués trinxada per poder-la intentar destrinxar, però sense por a deixar-la pitjor del que ha arribat.

Ara, sigui una cosa o altra, +1 al "amb menjar i beure pel mig" d'en Pep, que sempre ajuda a fer qualsevol cosa més interessant! ?
bé jo d'això que demanes només conec una mica sobre tensar la cadena. Cada moto té el seu propi sistema per tensar la cadena, no totes són iguals, però sol implicar moure d'alguna manera un parell de cargols d'un tipus o altre perquè s'escurçi o allargui la distància plat-pinyó.
Bé, sempre hi ha gent "flipada" que li treu eslabons perquè duri més, però això ja són altres paraules...
De totes maneres és important tenir la cadena tensada correctament i tenint en compte el pes que portes normalment (maletes, parella...) ja que la posició en la que treballi la suspensió afecta la tensió de la cadena... així mateix modificacions en la suspensió entenc que poden obligar a repensar la tensió de la cadena.
A veure si en @Pep Aràgo em corregeix.
De les altres coses, no m'atreveixo a parlar.
 

Adrià

Rodant
Premis
4
Vols la YBR @Johanovski ? Te ITV fins al juny.
Estava pensant donar-la de baixa i desfer-me'n d'ella. Ara li falla l'amortiguador, s'hauria de substituir el circuit de frens, etc...
Visc en un pis i el motor me'l vaig pujar a casa, pero ara per començar a desmontar la resta no tinc gaire espai...
 

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
bé jo d'això que demanes només conec una mica sobre tensar la cadena. Cada moto té el seu propi sistema per tensar la cadena, no totes són iguals, però sol implicar moure d'alguna manera un parell de cargols d'un tipus o altre perquè s'escurçi o allargui la distància plat-pinyó.
Bé, sempre hi ha gent "flipada" que li treu eslabons perquè duri més, però això ja són altres paraules...
De totes maneres és important tenir la cadena tensada correctament i tenint en compte el pes que portes normalment (maletes, parella...) ja que la posició en la que treballi la suspensió afecta la tensió de la cadena... així mateix modificacions en la suspensió entenc que poden obligar a repensar la tensió de la cadena.
A veure si en @Pep Aràgo em corregeix.
De les altres coses, no m'atreveixo a parlar.
Deixeu me tenir una estona, al vespre, per "estructurar" la resposta correctament, o com a mínim provar de fer ho... ? ?
 

Johanovski

Nouvingut
Premis
2
Vols la YBR @Johanovski ? Te ITV fins al juny.
Estava pensant donar-la de baixa i desfer-me'n d'ella. Ara li falla l'amortiguador, s'hauria de substituir el circuit de frens, etc...
Visc en un pis i el motor me'l vaig pujar a casa, pero ara per començar a desmontar la resta no tinc gaire espai...
Osti, merci Adrià! :) Ara m'agafes una mica en fred, però deixa'm-hi donar un parell de voltes, també per veure si tindria algun racó fosc amb espai suficient per guardar-la, i si d'això et dic i en parlem... Seria començar ben bé des de 0, però suposo que és la millor manera d'aprendre'n.
 

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
Premis
10
No em fiquis pressió que marxo al forum de "Avies Catalanes en Tricicle".... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Sense voler donar me les de res que no toca... si la meva trajectòria al mon de la mecànica us pot fer un servei, ja sabeu que podeu contar amb el que faci falta i jo bonament pugui assolir...!!! ??

No tinc cap problema en que em contacteu quan us faci falta, ja sigui per aquí al forum o inclòs pel Discord si voleu un contacte més directe.

I si cal juntar nos un dia i fer quatre explicacions bàsiques de mecànica, ho dieu i ja mirem de fer ho de forma que sigui una mica distret (sempre que jo faci servir aquesta frase, ja podeu contar que hi haurà menjar i beure pel mig... ???)
Pues conteu amb mi tb!! Molts anys veient Mcguiver pero no s em va enganchar res!!!
 

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
bé jo d'això que demanes només conec una mica sobre tensar la cadena. Cada moto té el seu propi sistema per tensar la cadena, no totes són iguals, però sol implicar moure d'alguna manera un parell de cargols d'un tipus o altre perquè s'escurçi o allargui la distància plat-pinyó.
Bé, sempre hi ha gent "flipada" que li treu eslabons perquè duri més, però això ja són altres paraules...
De totes maneres és important tenir la cadena tensada correctament i tenint en compte el pes que portes normalment (maletes, parella...) ja que la posició en la que treballi la suspensió afecta la tensió de la cadena... així mateix modificacions en la suspensió entenc que poden obligar a repensar la tensió de la cadena.
A veure si en @Pep Aràgo em corregeix.
De les altres coses, no m'atreveixo a parlar.
Disculpeu la demora... aquests dos dies he anat una mica de corcoll...!!!1 ? ? ?

Tenim que partir d una "base", en el referent a la tensió de la cadena...

Sempre hi ha una tensió de cadena especificat al manual de la moto o a una enganxina del basculant, però que si no tenim cap d aquestes fonts d informació podem "fabricar-nos" nosaltres mateixos la referència vàlida per conèixer la tensió màxima de la cadena que no és de cap forma més que anar a buscar l alineació dels tres eixos formats per l eix del pinyó d atac, l eix del basculant i l eix de la roda posterior.
Si el disseny de la suspensió de la nostre moto no permet fer l alineació dels tres punts esmentats, el punt màxim de compressió de la suspensió posterior marcarà el punt de màxim tensat de la cadena, ja que si fem topes de suspensió posterior, els eixos no es poden seguir allunyant l un de l altre i per tant no hi ha possibilitat d estirament de la cadena més enllà d aquell punt.

Com arribem a poder posicionar la moto en la posició dels tres eixos alineats...???? dons fent que s enfili algú a la moto per baixar la suspensió, descollant l amortidor posterior/afluixant la precarrega de la molla o fent servir un sistema una mica més "contundent"... si no tens ajuda de cap "pes mort" que faci baixar la suspensió, fes servir una cintxa per comprimir la suspensió posterior fins arribar a alinear els tres eixos.

Una vegada tens els tres eixos alineats, ja tens el punt de màxima extensió al que arribarà la cadena quan la suspensió treballi. Tenses la cadena, sense arribar a bloquejar la (permetre un petit marge d oscilació d uns 3-5 milímetres) i fixes els tensors i colles el eix de la roda posterior, si es que l has tingut que afluixar (això dependrà del disseny que tingui la teva moto a l eix posterior).

Es té que tenir en compte que si la cadena no és nova, la seva extensió natural ocasionada pel desgast, no és uniforme i és quan diem que la cadena "s ha estirat". Això ho podreu comprovar al rodar amb la moto ja que notareu com la cadena va "pendejant" fent una mena de curvatura i fent que es noti que la moto quant avança va fent com estrebades en comptes de tenir un rodar, en el moment de l acceleració, uniforme i continu.
Al tensar una cadena que ja te un "estirament", tenim que posicionar la cadena, fent girar la roda posterior, en el punt que la cadena queda més tensada per poder fer el tensat final ja que si tensem la cadena en la posició mes relaxada, la cadena restarà massa tensada en el moment que la seva "comba natural" engrani en els pinyó/plat ocasionant reaccions en la suspensió posterior i el desgast/estirament més acusat de la cadena i el pinyó/plat posterior.

Fins aquí l explicació però si teniu cap pregunta,no enteneu el que he escrit o voleu info específica de la vostre moto, neu dient al fil o contacteu me pel Discord... ;)
 

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
7
Disculpeu la demora... aquests dos dies he anat una mica de corcoll...!!!1 ? ? ?

Tenim que partir d una "base", en el referent a la tensió de la cadena...

Sempre hi ha una tensió de cadena especificat al manual de la moto o a una enganxina del basculant, però que si no tenim cap d aquestes fonts d informació podem "fabricar-nos" nosaltres mateixos la referència vàlida per conèixer la tensió màxima de la cadena que no és de cap forma més que anar a buscar l alineació dels tres eixos formats per l eix del pinyó d atac, l eix del basculant i l eix de la roda posterior.
Si el disseny de la suspensió de la nostre moto no permet fer l alineació dels tres punts esmentats, el punt màxim de compressió de la suspensió posterior marcarà el punt de màxim tensat de la cadena, ja que si fem topes de suspensió posterior, els eixos no es poden seguir allunyant l un de l altre i per tant no hi ha possibilitat d estirament de la cadena més enllà d aquell punt.

Com arribem a poder posicionar la moto en la posició dels tres eixos alineats...???? dons fent que s enfili algú a la moto per baixar la suspensió, descollant l amortidor posterior/afluixant la precarrega de la molla o fent servir un sistema una mica més "contundent"... si no tens ajuda de cap "pes mort" que faci baixar la suspensió, fes servir una cintxa per comprimir la suspensió posterior fins arribar a alinear els tres eixos.

Una vegada tens els tres eixos alineats, ja tens el punt de màxima extensió al que arribarà la cadena quan la suspensió treballi. Tenses la cadena, sense arribar a bloquejar la (permetre un petit marge d oscilació d uns 3-5 milímetres) i fixes els tensors i colles el eix de la roda posterior, si es que l has tingut que afluixar (això dependrà del disseny que tingui la teva moto a l eix posterior).

Es té que tenir en compte que si la cadena no és nova, la seva extensió natural ocasionada pel desgast, no és uniforme i és quan diem que la cadena "s ha estirat". Això ho podreu comprovar al rodar amb la moto ja que notareu com la cadena va "pendejant" fent una mena de curvatura i fent que es noti que la moto quant avança va fent com estrebades en comptes de tenir un rodar, en el moment de l acceleració, uniforme i continu.
Al tensar una cadena que ja te un "estirament", tenim que posicionar la cadena, fent girar la roda posterior, en el punt que la cadena queda més tensada per poder fer el tensat final ja que si tensem la cadena en la posició mes relaxada, la cadena restarà massa tensada en el moment que la seva "comba natural" engrani en els pinyó/plat ocasionant reaccions en la suspensió posterior i el desgast/estirament més acusat de la cadena i el pinyó/plat posterior.

Fins aquí l explicació però si teniu cap pregunta,no enteneu el que he escrit o voleu info específica de la vostre moto, neu dient al fil o contacteu me pel Discord... ;)
Moltes gràcies per la info Pep! És un privilegi poder comptar amb aquesta experiència i coneixement professional, especialment pels més novells en mecànica, com també és un servidor ?
 

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
Moltes gràcies per la info Pep! És un privilegi poder comptar amb aquesta experiència i coneixement professional, especialment pels més novells en mecànica, com també és un servidor ?
Be... ja vuràs que passa quan apareguin els que saben de veritat...!!!!! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

A falta de que algú més qualificat digui la seva, jo puc aportar el que bonament conec... ;)
 

1nanu

Motoaddicte
Premis
10
Disculpeu la demora... aquests dos dies he anat una mica de corcoll...!!!1 ? ? ?

Tenim que partir d una "base", en el referent a la tensió de la cadena...

Sempre hi ha una tensió de cadena especificat al manual de la moto o a una enganxina del basculant, però que si no tenim cap d aquestes fonts d informació podem "fabricar-nos" nosaltres mateixos la referència vàlida per conèixer la tensió màxima de la cadena que no és de cap forma més que anar a buscar l alineació dels tres eixos formats per l eix del pinyó d atac, l eix del basculant i l eix de la roda posterior.
Si el disseny de la suspensió de la nostre moto no permet fer l alineació dels tres punts esmentats, el punt màxim de compressió de la suspensió posterior marcarà el punt de màxim tensat de la cadena, ja que si fem topes de suspensió posterior, els eixos no es poden seguir allunyant l un de l altre i per tant no hi ha possibilitat d estirament de la cadena més enllà d aquell punt.

Com arribem a poder posicionar la moto en la posició dels tres eixos alineats...???? dons fent que s enfili algú a la moto per baixar la suspensió, descollant l amortidor posterior/afluixant la precarrega de la molla o fent servir un sistema una mica més "contundent"... si no tens ajuda de cap "pes mort" que faci baixar la suspensió, fes servir una cintxa per comprimir la suspensió posterior fins arribar a alinear els tres eixos.

Una vegada tens els tres eixos alineats, ja tens el punt de màxima extensió al que arribarà la cadena quan la suspensió treballi. Tenses la cadena, sense arribar a bloquejar la (permetre un petit marge d oscilació d uns 3-5 milímetres) i fixes els tensors i colles el eix de la roda posterior, si es que l has tingut que afluixar (això dependrà del disseny que tingui la teva moto a l eix posterior).

Es té que tenir en compte que si la cadena no és nova, la seva extensió natural ocasionada pel desgast, no és uniforme i és quan diem que la cadena "s ha estirat". Això ho podreu comprovar al rodar amb la moto ja que notareu com la cadena va "pendejant" fent una mena de curvatura i fent que es noti que la moto quant avança va fent com estrebades en comptes de tenir un rodar, en el moment de l acceleració, uniforme i continu.
Al tensar una cadena que ja te un "estirament", tenim que posicionar la cadena, fent girar la roda posterior, en el punt que la cadena queda més tensada per poder fer el tensat final ja que si tensem la cadena en la posició mes relaxada, la cadena restarà massa tensada en el moment que la seva "comba natural" engrani en els pinyó/plat ocasionant reaccions en la suspensió posterior i el desgast/estirament més acusat de la cadena i el pinyó/plat posterior.

Fins aquí l explicació però si teniu cap pregunta,no enteneu el que he escrit o voleu info específica de la vostre moto, neu dient al fil o contacteu me pel Discord... ;)
Gràcies per la masterclass
 

juditjuditt

Cul quadrat
Tarat de les Dues Rodes
Premis
5
Bones, companys i companyes! ?

Després d'uns quants anys sense moto, m'he tornat a enganxar a les 2 rodes (que bé!) amb la intenció de fer-hi alguns viatges / travesses de varis dies uns quants cops l'any. La idea és començar més "a prop", però mica en mica anar plantejant viatges més llargs, més lluny i a llocs més inhòspits (poder fer la Ruta de la Seda està al "top"). Aquesta idea és molt romàntica... fins que punxes la roda a mig fer, en algun caminot malparit a 100 km de tot arreu, i a més sol. Ouch! El primer que et deu passar pel cap en aquell moment (per sort no m'hi he trobat... encara!) és: "tan de bo hagués après a reparar un pinxasso a la roda..." o_O

Doncs bé: per aquí va una mica la cosa. Sóc un analfabet en mecànica i manteniment / reparació bàsica de la moto: sé engrassar la cadena, però més enllà d'això ja em va gros. ? Amb la intenció d'aprofitar la moto per fer travesses llargues, voldria aprendre a fer les coses bàsiques que t'han de permetre, si més no, sortir del pas quan tens algun problema a mig fer, ni que sigui per poder arribar a algun taller amb cara i ulls: des de reparar pinxassos, a tensar la cadena, qualsevol de les coses bàsiques que donen una mica més d'autonomia mentre ets de viatge sol (o amb la parella, que encara sap menys de motos).

Sempre he pensat que, per a això, potser hi ha alguna espècie de dia / cap de setmana en plan curset intensiu "for dummies" per aprendre a fer aquestes coses bàsiques a la moto sense perill de rebentar-la en dos per no saber si estàs collant, o descollant el cargol que toca... ?

Algú sap d'alguna espècie de curset d'aquest tipus que es faci per aquí Catalunya? I, si no, seria una cosa que interessaria a més "analfabets mecànics" com jo, per veure si fem una colla de gent interessada i es pot organitzar alguna cosa semblant?


EDIT: Acabo de veure que l'usuari Jordi FP va preguntar una cosa semblant l'octubre de 2016 i un parell d'usuaris més van dir que hi estaven interessats, però no sembla que s'acabés de resoldre... a veure si aquest cop hi ha més sort! ;)
Jo si organitzeu alguna cosa m’apunto tamb!!!
 

Fils similars

A dalt