Guia Interpretació de problemes amb el desgast del pneumàtic

Bascu73

Rodant
Premis
19
Creus que en la FZ6 tindràn el mateix comportament que en una trail, de suspensions més tobetes?

Faré un cop d'ull per mirar preus, però crec d'entrada que les T31/T32, les Roadtec 01, Michelin Road i Pilot Road i les ContiRoadAttack3 estan quasi al mateix nivell. Molts comentaris sobre elles en diferents forums i tots en general bons. Són gomes turístiques i crec que de comprobada fiabilitat.

Jo no tinc problemes en posar Metzeler, però ja et dic que havent probat les Bridgestone i les Michelin, estic content amb el resultat, tenint en compte que he anant canviant el perfil de conducció.

Algú sempre em diu:
prova les Avon 3d smart (o alguna cosa així)...

Jo de veritat, sóc un conus amb aspiracions de no caure i anar com a màxim 30 kms pel cim del límit legal en segins quines situacions... Ja crec que el S22 em quedaran "grans" però serà la meva primera incursió en una goma més sport que turisme i potser em tira més probar això...


Igualment, me les re-apunto com a futuribles gomes turisme. Molts ususaris contents, no poden ser dolentes!!

Gràcies @Bascu1973 !!
La V-Strom serà trail, però jo la porto con una sport
Faig revolts ràpids en mullat a 120 kms/h i sembla que els faci en sec.
I desde el primer moment, em van donar moltíssima confiança.
Son cars, això sí, però quan s'acabin aquests posaré uns iguals. Jo no porto ABS a la moto i frenen de maravella.
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Creus que en la FZ6 tindràn el mateix comportament que en una trail, de suspensions més tobetes?

Faré un cop d'ull per mirar preus, però crec d'entrada que les T31/T32, les Roadtec 01, Michelin Road i Pilot Road i les ContiRoadAttack3 estan quasi al mateix nivell. Molts comentaris sobre elles en diferents forums i tots en general bons. Són gomes turístiques i crec que de comprobada fiabilitat.

Jo no tinc problemes en posar Metzeler, però ja et dic que havent probat les Bridgestone i les Michelin, estic content amb el resultat, tenint en compte que he anant canviant el perfil de conducció.

Algú sempre em diu:
prova les Avon 3d smart (o alguna cosa així)...

Jo de veritat, sóc un conus amb aspiracions de no caure i anar com a màxim 30 kms pel cim del límit legal en segins quines situacions... Ja crec que el S22 em quedaran "grans" però serà la meva primera incursió en una goma més sport que turisme i potser em tira més probar això...


Igualment, me les re-apunto com a futuribles gomes turisme. Molts ususaris contents, no poden ser dolentes!!

Gràcies @Bascu1973 !!
Tinc entès que les T31/32 són un ús més turisme o trail asfàltic. En canvi, les S22 i això més per tipus naked anar a corbejar. Niko has pensat en provar la S21? Normalment la diferència de preu no compensa pagar el pneumàtic més modern de cada gama si no penses fer un ús més esport o vas molt carregat de caballería, en la meva opinió. Per exemple jo baixat de gamma de la Pilot Road 4 a la Pirelli Angel ST, i ja sóc conscient que he muntat una goma més senzilla, però a la pràctica la diferència principal és en fred o amb baixes temperatures, que potser la Pilot Road s'escalfava més depressa, i potser funcionava una mica millor quan arribava al final del desgast. Però les diferències no són pas molt grans, la veritat... amb totes dues toca l'estribera a terra si t'hi esmeres. NO sé, la moto és teva, però a vegades les marques ens venen com a evolucions radicals coses que són petits canvis en un mateix pneumàtic, i el preu després va pujant molt. Ara, està clar que l'últim model sempre té alguna avantatge.
Pel que fa a Continental, bé jo no estic interessat en gomes esportives, però he vist que venen pneumàtics de circuit també:
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
La V-Strom serà trail, però jo la porto con una sport
Faig revolts ràpids en mullat a 120 kms/h i sembla que els faci en sec.
I desde el primer moment, em van donar moltíssima confiança.
Son cars, això sí, però quan s'acabin aquests posaré uns iguals. Jo no porto ABS a la moto i frenen de maravella.
La meva FZ6 tampoc té d'ABS....
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Tinc entès que les T31/32 són un ús més turisme o trail asfàltic. En canvi, les S22 i això més per tipus naked anar a corbejar. Niko has pensat en provar la S21? Normalment la diferència de preu no compensa pagar el pneumàtic més modern de cada gama si no penses fer un ús més esport o vas molt carregat de caballería, en la meva opinió. Per exemple jo baixat de gamma de la Pilot Road 4 a la Pirelli Angel ST, i ja sóc conscient que he muntat una goma més senzilla, però a la pràctica la diferència principal és en fred o amb baixes temperatures, que potser la Pilot Road s'escalfava més depressa, i potser funcionava una mica millor quan arribava al final del desgast. Però les diferències no són pas molt grans, la veritat... amb totes dues toca l'estribera a terra si t'hi esmeres. NO sé, la moto és teva, però a vegades les marques ens venen com a evolucions radicals coses que són petits canvis en un mateix pneumàtic, i el preu després va pujant molt. Ara, està clar que l'últim model sempre té alguna avantatge.
Pel que fa a Continental, bé jo no estic interessat en gomes esportives, però he vist que venen pneumàtics de circuit també:
Oido S21 !!!


Però de Continental hi ha sport i turisme que jo sàpiga: contiroad i contisport, si no m'equivoco....
 
Última edició:

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
La V-Strom serà trail, però jo la porto con una sport
Faig revolts ràpids en mullat a 120 kms/h i sembla que els faci en sec.
I desde el primer moment, em van donar moltíssima confiança.
Son cars, això sí, però quan s'acabin aquests posaré uns iguals. Jo no porto ABS a la moto i frenen de maravella.
Oh és que una V-Strom 650 fent corbes tancades atrapa-la si pots, són una passada! A les comparatives sempre diuen que acabes podent correr més que amb les altres trails de la seva categoria...
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Oh és que una V-Strom 650 fent corbes tancades atrapa-la si pots, són una passada! A les comparatives sempre diuen que acabes podent correr més que amb les altres trails de la seva categoria...
Jo tambè ho he sentit... i ho he vist des del meu lloc al grup del IAIO's.

I és que el pilot en fa molt, més que la moto. Saber què duus i què li pots demanar és el que tots hauriem de saber de la moto que tenim...
 

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
Creus que en la FZ6 tindràn el mateix comportament que en una trail, de suspensions més tobetes?

Faré un cop d'ull per mirar preus, però crec d'entrada que les T31/T32, les Roadtec 01, Michelin Road i Pilot Road i les ContiRoadAttack3 estan quasi al mateix nivell. Molts comentaris sobre elles en diferents forums i tots en general bons. Són gomes turístiques i crec que de comprobada fiabilitat.

Jo no tinc problemes en posar Metzeler, però ja et dic que havent probat les Bridgestone i les Michelin, estic content amb el resultat, tenint en compte que he anant canviant el perfil de conducció.

Algú sempre em diu:
prova les Avon 3d smart (o alguna cosa així)...

Jo de veritat, sóc un conus amb aspiracions de no caure i anar com a màxim 30 kms pel cim del límit legal en segins quines situacions... Ja crec que el S22 em quedaran "grans" però serà la meva primera incursió en una goma més sport que turisme i potser em tira més probar això...


Igualment, me les re-apunto com a futuribles gomes turisme. Molts ususaris contents, no poden ser dolentes!!

Gràcies @Bascu1973 !!
Aquest que et diu "prova les Avon 3D Smart" em sembla que sap del que parla encara que jo diria que vol dir Avon Storm 3D....
El substitut d aquest Storm es el Avon Spirit ST i casualment és el pneumatic que tinc muntat a la Monster 800S....!!!
No puc parlar gota d aquesta goma ja que no dec haver fet amb ella ni 50 kms. Aquesta Monster la tinc una mica "abandonada" pq no em transmet cap emoció personal, a diferència de la M750 i allà la tinc "pudrint se", esperant que passi alguna cosa....:rolleyes::rolleyes:
Segons em va dir l antic propietari de la M800, aquest és el segon joc que muntava a les seves motos; abans de la M800 tenia una VFR800 i els va muntar seguint el consell d un colega seu que viu a UK que li va parlar maravelles de com es comportava en mullat. La moto la vaig comprar a Bilbao i ja pots imaginar quina és la prioritat que busca un biker que viu alla dalt.... ;)
No dubto que en mullat pugui anar de conya, però seria interesant sapiguer que passa a l hora de "rustirla" en sec...

Em refermo en el que ja et vaig dir... S21/22 a l hivern és aposta segura i si agafes bon temps, segur que tambè t aniràn de collons... ho he vist amb aquets "ullets".... :cool::cool::ROFLMAO::ROFLMAO:

Salut i gas al ferro...
 

racingdeibit

Nouvingut
Premis
2
Problemas de geometría

No hay suficiente peso en la parte delantera

Este tipo de desgaste de los neumáticos no es tan común como en los tears de neumático trasero, ya que proviene de una geometría graventemente incorrecta, relativamente rara.
Lo que se ve en la foto es el resultado de no ser suficiente el peso sobre el neumático para que no pueda llegar a la temperatura de funcionamiento.

Esto significa que no puede conseguir el agarre o fricción adecuadas y como resultado, el neumático delantero empuja y arrastra por el suelo cuando el piloto acelera , en lugar de rodar sobre el asfalto. Se produce entonces algo parecido al cold tear donde la superficie se va sobrecalentado y posteriormente arrancando .

geometrytear.jpg


El exceso de peso en la parte delantera

Como el título sugiere más arriba , el otro tipo de desgarro es demasiado peso en la parte delantera.
Lo que sucede en este caso es que, cuando se inicia la inclinación para abordar la curva, el neumático se aplasta debido al peso excesivo en la parte delantera , y es únicamente cuando se compienza a levantar la moto cuando el neumático se alivia.

Una incorrecta geometría, una parte delantera demasiado blanda, problema de presión, en conjunción con demasiado peso pueden ser los causantes.

Lo que se verá es una banda mucho menor de rotura de unos 5 a 10 mm de espesor, por lo general alrededor de la mitad de camino entre el centro de la llanta y el borde, con patrones que se disponen linealmente en toda la circunferencia creando "anillos".

attachment.php


Lo que queremos ver.

Queremos ver algo lo más parecido a esto, lo que se conoce como "la playa"

GoodTyreWear.jpg
molt bon fil i molt útil! merci!!
 

Pepué

Motoaddicte
Premis
4
El tutorial de gomes esta guapo, guapo.
Del tema de les gomes, que també segueixo ja que tinc previst el canvi a la meva dintre de poc, m'ha parlat molt bé un company de les Bridgestone T31 (ara milloren amb la T32) que porta a la seva z1000 tot l'any. Contentíssim es poc, i li rosca quan pot. També m'ha recomanat les S22, que ell ha portat per tot ús incloent-hi alguna rodada a circuit.
D'altra banda a la meva colla, quasi bé tots escullen els Diablo Rosso (la versió que toqui), però no acostumen a rodar gaire en mullat.
Amb els Continental, qualsevol cosa que no sigui el nou "ContiRoad" (no confondre amb el ContiRoadAttack), pq es una goma monocompost dolentíssima, dura, i que suposo que a l'estiu potser va una mica bé. És econòmic però decepcionant, i el munten de sèrie a la Duke890.
Ja ens informaràs de la elecció, jo estic entre els T32 i el S22...
 

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
6
El tutorial de gomes esta guapo, guapo.
Del tema de les gomes, que també segueixo ja que tinc previst el canvi a la meva dintre de poc, m'ha parlat molt bé un company de les Bridgestone T31 (ara milloren amb la T32) que porta a la seva z1000 tot l'any. Contentíssim es poc, i li rosca quan pot. També m'ha recomanat les S22, que ell ha portat per tot ús incloent-hi alguna rodada a circuit.
D'altra banda a la meva colla, quasi bé tots escullen els Diablo Rosso (la versió que toqui), però no acostumen a rodar gaire en mullat.
Amb els Continental, qualsevol cosa que no sigui el nou "ContiRoad" (no confondre amb el ContiRoadAttack), pq es una goma monocompost dolentíssima, dura, i que suposo que a l'estiu potser va una mica bé. És econòmic però decepcionant, i el munten de sèrie a la Duke890.
Ja ens informaràs de la elecció, jo estic entre els T32 i el S22...
Amb els Diablo Scooter, mai he tingut cap problema amb aigua, ni en frenada ni amb tumbada o maniobra d'emergencia.
A la que pugui tornar a rodar, el primer que faré serà cambiar els Metzeler per uns Diablo Rosso, duren poc però per mi paga la pena.
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
MarkusWelvis Mecànica Problemes Bomba Benzina Honda Mecànica i recopilatoris 23
Burkat450R Avantatges Punt de trobada on resoldre problemes diaris O excepcionals... Avantatges especials 4
Loxicdelamola Sortida d'aquest cap de setmana trail amb Off dissabte 27/11/2021 07:45 Lleida Casa Tere Rutes Obertes 4
S Em presento Sergi des de Barcelona amb la meva Forza350 Presentacions 18
Roger Xat Preguntes Jurídiques amb Gabinet Espai Iuris el pròxim Dilluns 15 Preguntes Jurídiques amb Gabinet Iuris 74
AgustiCarmona Crònica Ruta al Est amb moto Cròniques 0
arnausalce Opinió Problema amb un taller mecànic Suport entre companys 11
Roger Ruta en moto Ruta en moto amb visita al Museu de la Moto, dinar i ruta de tornada! Dia 31 d'octubre Sortides anteriors 192
mushu903 Europa amb carnet provisional Espai de debat 7
Roger Formació Cursos amb Pitbikes: BCN 3 juliol / Alcarràs 4 juliol Formació 0
Erik Anàlisis-Comparativa Seient modificat amb gel i visco x Xtrim Anàlisi de productes 10
J.M Ruta en moto Escapadeta matinal amb premi! Rutes en moto 4
Xavi Canyo Amb quin estil us identifiqueu? Un Cafè Ràpid 3
mami_en_moto Formació Curs de conducció amb Pitbikes escola CTP ( Lleida ) | Maig 2021 Formació 41
Roger Crònica La marca de Hamamatsu renova, per tal d’enfrontar l’Euro-5, un dels escúters amb més solera del nostre mercat. Cròniques 0
GEORGECAT Consells Lloguer moto amb sidecar. Taulell d'anuncis 8
Bascu Consells sobre botes per sortides carretera amb Cafe Racer Espai de debat 10
Adrià Em presento Començat amb una 125cc des de Molins de Rei Presentacions 14
Non-stop Vídeos Pol Espargaró debuta amb la RC213V d'HRC MotoVlogs propis 2
Pastoret Seients tapissats amb gel.... Anàlisi de productes 7
Serra Quina moto de 2021 espereu amb candeletes veure en directe? Espai de debat 24
AgustiCarmona Vídeos Capítol 13: ERRORS VIATJANT amb MOTO. MotoVlogs propis 2
Roger Notícia En marxa una prova pilot de senyalització de revolts amb alta sinistralitat per als motoristes Espai de debat 20
Roger Ruta en moto EutichesBook 2020: amb dues rutes OnRoad disponibles i una d'Off Rutes en moto 0
Jf live adventure Vídeos Casi m'atropellen al marroc ! Ultim video del viatge amb la 125 per marroc MotoVlogs propis 3
Robiker.1985 De circuit amb la cbr600F MotoVlogs propis 0
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3
Xavier sc Fotos El meu fill Albert amb la Dominator Les nostres motos 5
Papapepe Candau de disc amb alarma Mecànica i recopilatoris 11
J Jf live adventure.. fins on arribare amb la swm 125? Presentacions 2
Edutarraco Crònica Sortida amb projecte!!! Cròniques 3
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Serra Ducati Multistrada V4 180-190 cv: se'ns en està anant l'olla amb les trails? Espai de debat 4
Robiker.1985 Cromride 2020 amb la cbr600 MotoVlogs propis 9
Roger Avantatges Busquem tallers que treballin amb pneumàtics de primera línia Avantatges especials 20
Gllm Em presento Hola a tots, xafardejant per aqui a veure si un dia em puc afegir amb vosaltres a carretera ò fora.. Presentacions 13
M Necessito ajuda amb un dubte: Speed Triple R 2016 Espai de debat 5
perlanegraviajes Viatge a Millau Gorges du Tarn La Couvertoirade Roquefort amb moto MotoVlogs propis 0
Road Super Travel Negoci de Motociclisme Rutes en moto amb Road Super Travel Negocis motoristes del territori català 3
J Ruta en moto Sortir amb moto el diumenge 14 Rutes en moto 5
Sanodrac Primer contacte Offroad amb la F800GS MotoVlogs propis 15
Non-stop Quins lios vau tenir a casa amb les motos i les mares? Espai de debat 13
Non-stop Dubte Rumor sobre que es permetrà circular amb moto dins de la província Espai de debat 45
Non-stop Vídeos Charly Sinewan amb el Victor de American_motortrip Rutes en moto 9
Josep_Mototest El casc sense cops amb The Frog MotoVlogs propis 4
Josep_Mototest CASC SHARK SKWAL 2 el casc amb LLUMS LEDS per ser més visible MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest Crònica Estas PENSANT amb la BENELLI 502C?! CLIK al PLAY!!! Cròniques 1
S INDIGNAT AMB ITV Mecànica i recopilatoris 13
Roger Robatori Rellotges marcador Yamaha FZ6 N S2 del 2008 amb cable Espai de debat 3
Roger VIDEO - S'escapa de la policia amb una moto robada Espai de debat 0

Fils similars

A dalt