• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Guia Interpretació de problemes amb el desgast del pneumàtic

Bascu73

Bascu73

Rodant
19 Oct 2020
47
100
Premis
19
Moto
Suzuki DL 650 V-STROM
Creus que en la FZ6 tindràn el mateix comportament que en una trail, de suspensions més tobetes?

Faré un cop d'ull per mirar preus, però crec d'entrada que les T31/T32, les Roadtec 01, Michelin Road i Pilot Road i les ContiRoadAttack3 estan quasi al mateix nivell. Molts comentaris sobre elles en diferents forums i tots en general bons. Són gomes turístiques i crec que de comprobada fiabilitat.

Jo no tinc problemes en posar Metzeler, però ja et dic que havent probat les Bridgestone i les Michelin, estic content amb el resultat, tenint en compte que he anant canviant el perfil de conducció.

Algú sempre em diu:
prova les Avon 3d smart (o alguna cosa així)...

Jo de veritat, sóc un conus amb aspiracions de no caure i anar com a màxim 30 kms pel cim del límit legal en segins quines situacions... Ja crec que el S22 em quedaran "grans" però serà la meva primera incursió en una goma més sport que turisme i potser em tira més probar això...


Igualment, me les re-apunto com a futuribles gomes turisme. Molts ususaris contents, no poden ser dolentes!!

Gràcies @Bascu1973 !!
La V-Strom serà trail, però jo la porto con una sport
Faig revolts ràpids en mullat a 120 kms/h i sembla que els faci en sec.
I desde el primer moment, em van donar moltíssima confiança.
Son cars, això sí, però quan s'acabin aquests posaré uns iguals. Jo no porto ABS a la moto i frenen de maravella.
 
  • Like
Reaccions: Pepué i Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Creus que en la FZ6 tindràn el mateix comportament que en una trail, de suspensions més tobetes?

Faré un cop d'ull per mirar preus, però crec d'entrada que les T31/T32, les Roadtec 01, Michelin Road i Pilot Road i les ContiRoadAttack3 estan quasi al mateix nivell. Molts comentaris sobre elles en diferents forums i tots en general bons. Són gomes turístiques i crec que de comprobada fiabilitat.

Jo no tinc problemes en posar Metzeler, però ja et dic que havent probat les Bridgestone i les Michelin, estic content amb el resultat, tenint en compte que he anant canviant el perfil de conducció.

Algú sempre em diu:
prova les Avon 3d smart (o alguna cosa així)...

Jo de veritat, sóc un conus amb aspiracions de no caure i anar com a màxim 30 kms pel cim del límit legal en segins quines situacions... Ja crec que el S22 em quedaran "grans" però serà la meva primera incursió en una goma més sport que turisme i potser em tira més probar això...


Igualment, me les re-apunto com a futuribles gomes turisme. Molts ususaris contents, no poden ser dolentes!!

Gràcies @Bascu1973 !!
Tinc entès que les T31/32 són un ús més turisme o trail asfàltic. En canvi, les S22 i això més per tipus naked anar a corbejar. Niko has pensat en provar la S21? Normalment la diferència de preu no compensa pagar el pneumàtic més modern de cada gama si no penses fer un ús més esport o vas molt carregat de caballería, en la meva opinió. Per exemple jo baixat de gamma de la Pilot Road 4 a la Pirelli Angel ST, i ja sóc conscient que he muntat una goma més senzilla, però a la pràctica la diferència principal és en fred o amb baixes temperatures, que potser la Pilot Road s'escalfava més depressa, i potser funcionava una mica millor quan arribava al final del desgast. Però les diferències no són pas molt grans, la veritat... amb totes dues toca l'estribera a terra si t'hi esmeres. NO sé, la moto és teva, però a vegades les marques ens venen com a evolucions radicals coses que són petits canvis en un mateix pneumàtic, i el preu després va pujant molt. Ara, està clar que l'últim model sempre té alguna avantatge.
Pel que fa a Continental, bé jo no estic interessat en gomes esportives, però he vist que venen pneumàtics de circuit també:
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
La V-Strom serà trail, però jo la porto con una sport
Faig revolts ràpids en mullat a 120 kms/h i sembla que els faci en sec.
I desde el primer moment, em van donar moltíssima confiança.
Son cars, això sí, però quan s'acabin aquests posaré uns iguals. Jo no porto ABS a la moto i frenen de maravella.
La meva FZ6 tampoc té d'ABS....
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Tinc entès que les T31/32 són un ús més turisme o trail asfàltic. En canvi, les S22 i això més per tipus naked anar a corbejar. Niko has pensat en provar la S21? Normalment la diferència de preu no compensa pagar el pneumàtic més modern de cada gama si no penses fer un ús més esport o vas molt carregat de caballería, en la meva opinió. Per exemple jo baixat de gamma de la Pilot Road 4 a la Pirelli Angel ST, i ja sóc conscient que he muntat una goma més senzilla, però a la pràctica la diferència principal és en fred o amb baixes temperatures, que potser la Pilot Road s'escalfava més depressa, i potser funcionava una mica millor quan arribava al final del desgast. Però les diferències no són pas molt grans, la veritat... amb totes dues toca l'estribera a terra si t'hi esmeres. NO sé, la moto és teva, però a vegades les marques ens venen com a evolucions radicals coses que són petits canvis en un mateix pneumàtic, i el preu després va pujant molt. Ara, està clar que l'últim model sempre té alguna avantatge.
Pel que fa a Continental, bé jo no estic interessat en gomes esportives, però he vist que venen pneumàtics de circuit també:
Oido S21 !!!


Però de Continental hi ha sport i turisme que jo sàpiga: contiroad i contisport, si no m'equivoco....
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
La V-Strom serà trail, però jo la porto con una sport
Faig revolts ràpids en mullat a 120 kms/h i sembla que els faci en sec.
I desde el primer moment, em van donar moltíssima confiança.
Son cars, això sí, però quan s'acabin aquests posaré uns iguals. Jo no porto ABS a la moto i frenen de maravella.
Oh és que una V-Strom 650 fent corbes tancades atrapa-la si pots, són una passada! A les comparatives sempre diuen que acabes podent correr més que amb les altres trails de la seva categoria...
 
  • Like
Reaccions: Pepué
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Oh és que una V-Strom 650 fent corbes tancades atrapa-la si pots, són una passada! A les comparatives sempre diuen que acabes podent correr més que amb les altres trails de la seva categoria...
Jo tambè ho he sentit... i ho he vist des del meu lloc al grup del IAIO's.

I és que el pilot en fa molt, més que la moto. Saber què duus i què li pots demanar és el que tots hauriem de saber de la moto que tenim...
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Creus que en la FZ6 tindràn el mateix comportament que en una trail, de suspensions més tobetes?

Faré un cop d'ull per mirar preus, però crec d'entrada que les T31/T32, les Roadtec 01, Michelin Road i Pilot Road i les ContiRoadAttack3 estan quasi al mateix nivell. Molts comentaris sobre elles en diferents forums i tots en general bons. Són gomes turístiques i crec que de comprobada fiabilitat.

Jo no tinc problemes en posar Metzeler, però ja et dic que havent probat les Bridgestone i les Michelin, estic content amb el resultat, tenint en compte que he anant canviant el perfil de conducció.

Algú sempre em diu:
prova les Avon 3d smart (o alguna cosa així)...

Jo de veritat, sóc un conus amb aspiracions de no caure i anar com a màxim 30 kms pel cim del límit legal en segins quines situacions... Ja crec que el S22 em quedaran "grans" però serà la meva primera incursió en una goma més sport que turisme i potser em tira més probar això...


Igualment, me les re-apunto com a futuribles gomes turisme. Molts ususaris contents, no poden ser dolentes!!

Gràcies @Bascu1973 !!
Aquest que et diu "prova les Avon 3D Smart" em sembla que sap del que parla encara que jo diria que vol dir Avon Storm 3D....
El substitut d aquest Storm es el Avon Spirit ST i casualment és el pneumatic que tinc muntat a la Monster 800S....!!!
No puc parlar gota d aquesta goma ja que no dec haver fet amb ella ni 50 kms. Aquesta Monster la tinc una mica "abandonada" pq no em transmet cap emoció personal, a diferència de la M750 i allà la tinc "pudrint se", esperant que passi alguna cosa....:rolleyes::rolleyes:
Segons em va dir l antic propietari de la M800, aquest és el segon joc que muntava a les seves motos; abans de la M800 tenia una VFR800 i els va muntar seguint el consell d un colega seu que viu a UK que li va parlar maravelles de com es comportava en mullat. La moto la vaig comprar a Bilbao i ja pots imaginar quina és la prioritat que busca un biker que viu alla dalt.... ;)
No dubto que en mullat pugui anar de conya, però seria interesant sapiguer que passa a l hora de "rustirla" en sec...

Em refermo en el que ja et vaig dir... S21/22 a l hivern és aposta segura i si agafes bon temps, segur que tambè t aniràn de collons... ho he vist amb aquets "ullets".... :cool::cool::ROFLMAO::ROFLMAO:

Salut i gas al ferro...
 
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
118
253
Premis
6
Problemas de geometría

No hay suficiente peso en la parte delantera

Este tipo de desgaste de los neumáticos no es tan común como en los tears de neumático trasero, ya que proviene de una geometría graventemente incorrecta, relativamente rara.
Lo que se ve en la foto es el resultado de no ser suficiente el peso sobre el neumático para que no pueda llegar a la temperatura de funcionamiento.

Esto significa que no puede conseguir el agarre o fricción adecuadas y como resultado, el neumático delantero empuja y arrastra por el suelo cuando el piloto acelera , en lugar de rodar sobre el asfalto. Se produce entonces algo parecido al cold tear donde la superficie se va sobrecalentado y posteriormente arrancando .

geometrytear.jpg


El exceso de peso en la parte delantera

Como el título sugiere más arriba , el otro tipo de desgarro es demasiado peso en la parte delantera.
Lo que sucede en este caso es que, cuando se inicia la inclinación para abordar la curva, el neumático se aplasta debido al peso excesivo en la parte delantera , y es únicamente cuando se compienza a levantar la moto cuando el neumático se alivia.

Una incorrecta geometría, una parte delantera demasiado blanda, problema de presión, en conjunción con demasiado peso pueden ser los causantes.

Lo que se verá es una banda mucho menor de rotura de unos 5 a 10 mm de espesor, por lo general alrededor de la mitad de camino entre el centro de la llanta y el borde, con patrones que se disponen linealmente en toda la circunferencia creando "anillos".

attachment.php


Lo que queremos ver.

Queremos ver algo lo más parecido a esto, lo que se conoce como "la playa"

GoodTyreWear.jpg
molt bon fil i molt útil! merci!!
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Pepué

Pepué

Motoaddicte
1 Jul 2020
126
283
Premis
4
Prop de Barna...
Moto
Ducati Scrambler 803
El tutorial de gomes esta guapo, guapo.
Del tema de les gomes, que també segueixo ja que tinc previst el canvi a la meva dintre de poc, m'ha parlat molt bé un company de les Bridgestone T31 (ara milloren amb la T32) que porta a la seva z1000 tot l'any. Contentíssim es poc, i li rosca quan pot. També m'ha recomanat les S22, que ell ha portat per tot ús incloent-hi alguna rodada a circuit.
D'altra banda a la meva colla, quasi bé tots escullen els Diablo Rosso (la versió que toqui), però no acostumen a rodar gaire en mullat.
Amb els Continental, qualsevol cosa que no sigui el nou "ContiRoad" (no confondre amb el ContiRoadAttack), pq es una goma monocompost dolentíssima, dura, i que suposo que a l'estiu potser va una mica bé. És econòmic però decepcionant, i el munten de sèrie a la Duke890.
Ja ens informaràs de la elecció, jo estic entre els T32 i el S22...
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
El tutorial de gomes esta guapo, guapo.
Del tema de les gomes, que també segueixo ja que tinc previst el canvi a la meva dintre de poc, m'ha parlat molt bé un company de les Bridgestone T31 (ara milloren amb la T32) que porta a la seva z1000 tot l'any. Contentíssim es poc, i li rosca quan pot. També m'ha recomanat les S22, que ell ha portat per tot ús incloent-hi alguna rodada a circuit.
D'altra banda a la meva colla, quasi bé tots escullen els Diablo Rosso (la versió que toqui), però no acostumen a rodar gaire en mullat.
Amb els Continental, qualsevol cosa que no sigui el nou "ContiRoad" (no confondre amb el ContiRoadAttack), pq es una goma monocompost dolentíssima, dura, i que suposo que a l'estiu potser va una mica bé. És econòmic però decepcionant, i el munten de sèrie a la Duke890.
Ja ens informaràs de la elecció, jo estic entre els T32 i el S22...
Amb els Diablo Scooter, mai he tingut cap problema amb aigua, ni en frenada ni amb tumbada o maniobra d'emergencia.
A la que pugui tornar a rodar, el primer que faré serà cambiar els Metzeler per uns Diablo Rosso, duren poc però per mi paga la pena.
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
MarkusWelvis Mecànica Problemes Bomba Benzina Honda Mecànica de motos i recopilatoris 23
Burkat450R Avantatges Punt de trobada on resoldre problemes diaris O excepcionals... Avantatges especials 4
Jaumenovas Ruta en moto Ruta curta però intensa amb els 3 J’s. 27/02/24 Rutes en moto 0
Roger Notícia Un motorista de 45 anys perd la vida en xocar amb un porc senglar a Riudoms Espai de debat 2
Jaumenovas Ruta en moto Sortida amb els companys 11/10/2023 Rutes en moto 6
racingdeibit decepció amb calimoto Anàlisi de productes 10
perlanegraviajes 2 anys amb els guants Mecànica de motos i recopilatoris 0
Fran Mataró Esdeveniment necessito ajuda amb el tom tom Rider 1000 14
M Amb ganes de ruta! Presentacions 6
Grizzlybeard Ruta en moto A Mandello del Lario amb una MG V7 Rutes en moto 9
Roger Informació Dificultats amb la navegació pel fòrum Informació i suport 6
Jaumenovas Ruta en moto Matinal Terrassa-Castellet, amb molt bon temps 20/02/2023 Cròniques sobre motociclisme 4
Roger X-ADV Consells Combatre el fred intens amb moto Espai de debat 13
Fran Mataró Crònica Rutita al Cap de Creus amb esmorza sota el far. Cròniques sobre motociclisme 3
Jaumenovas Crònica Última sortida amb la Beverly 27-10-2022 Cròniques sobre motociclisme 4
Roger Formació Curs pilotatge amb pitbikes a CTP Formació motorista 0
Loxicdelamola trail amb Off dissabte 27/11/2021 07:45 Lleida Casa Tere Sortides anteriors 4
scooterista.cat Em presento Sergi des de Barcelona amb la meva Forza350 Presentacions 46
Roger Xat Preguntes Jurídiques amb Gabinet Espai Iuris el pròxim Dilluns 15 Preguntes Jurídiques amb Gabinet Iuris 74
AgustiCarmona Crònica Ruta al Est amb moto Cròniques sobre motociclisme 0
arnausalce Opinió Problema amb un taller mecànic Suport entre companys 11
Roger Ruta en moto Ruta en moto amb visita al Museu de la Moto, dinar i ruta de tornada! Dia 31 d'octubre Sortides anteriors 192
mushu903 Europa amb carnet provisional Espai de debat 7
Roger Formació Cursos amb Pitbikes: BCN 3 juliol / Alcarràs 4 juliol Formació motorista 0
Erik Anàlisis-Comparativa Seient modificat amb gel i visco x Xtrim Anàlisi de productes 10
J.M Ruta en moto Escapadeta matinal amb premi! Rutes en moto 4
Xavi Canyo Amb quin estil us identifiqueu? Un Cafè Ràpid 3
mami_en_moto Formació Curs de conducció amb Pitbikes escola CTP ( Lleida ) | Maig 2021 Formació motorista 41
Roger Crònica La marca de Hamamatsu renova, per tal d’enfrontar l’Euro-5, un dels escúters amb més solera del nostre mercat. Cròniques sobre motociclisme 0
GEORGECAT Consells Lloguer moto amb sidecar. Taulell d'anuncis 8
Bascu Consells sobre botes per sortides carretera amb Cafe Racer Espai de debat 10
Adrià Em presento Començat amb una 125cc des de Molins de Rei Presentacions 14
Roger X-ADV Vídeos Pol Espargaró debuta amb la RC213V d'HRC MotoVlogs propis 2
Pastoret Seients tapissats amb gel.... Anàlisi de productes 7
Serra Quina moto de 2021 espereu amb candeletes veure en directe? Espai de debat 24
AgustiCarmona Vídeos Capítol 13: ERRORS VIATJANT amb MOTO. MotoVlogs propis 2
Roger Notícia En marxa una prova pilot de senyalització de revolts amb alta sinistralitat per als motoristes Espai de debat 20
Roger Ruta en moto EutichesBook 2020: amb dues rutes OnRoad disponibles i una d'Off Rutes en moto 0
Jf live adventure Vídeos Casi m'atropellen al marroc ! Ultim video del viatge amb la 125 per marroc MotoVlogs propis 3
Robiker.1985 De circuit amb la cbr600F MotoVlogs propis 0
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3
Xavier sc Fotos El meu fill Albert amb la Dominator Les nostres motos 5
Papapepe Candau de disc amb alarma Mecànica de motos i recopilatoris 11
J Jf live adventure.. fins on arribare amb la swm 125? Presentacions 2
Edutarraco Crònica Sortida amb projecte!!! Cròniques sobre motociclisme 3
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Serra Ducati Multistrada V4 180-190 cv: se'ns en està anant l'olla amb les trails? Espai de debat 4
Robiker.1985 Cromride 2020 amb la cbr600 MotoVlogs propis 9
Roger Avantatges Busquem tallers que treballin amb pneumàtics de primera línia Avantatges especials 21
Gllm Em presento Hola a tots, xafardejant per aqui a veure si un dia em puc afegir amb vosaltres a carretera ò fora.. Presentacions 13

Fils similars