Ktm o Yamaha

  • Motorista convidat! Vols veure les noves samarretes amb dissenys motoristes que hem preparat per aquest estiu?
      Fes una ullada al catàleg. A més a més, a cada samarreta li pots:
    • 🟡 Posar el color 🟧 que més t'agradi
    • 🟡 Afegir-hi un text personalitzat ✏️ com ara el teu nom, el teu model de moto, etc.
  • 🟢 Pneumàtics de moto nous a bon preu! 🟢 Motorista convidat, si no els vols muntar tu, te'ls posen a un taller proper 💪
    🟠 Calcula també un bon preu per l'assegurança de la moto . 😜 🟠
xavi_adventure

xavi_adventure

Rodant
Premis
3
Bon dia motards! Sé que en aquest grup hi ha alguns endureros,i jo m'hi vull aficionar una mica,però algo molt tranquilet alguna ruta per camins o pistes i no massa cosa més. La qüestió és que en tinc un parell de mirades i com que no hi entenc demano dels vostres coneixaments. Jo tinc una ktm la 1290 sas,per tant només mirava ktm,però mun cunyat és de les japonenes,i ara el dubte és si ktm o Yamaha. En tinc un parell de mirades una és la ktm exc 450f del 2014 amb 8000km i l'altra és la Yamaha wr 450f del 2017 amb 4500km. Per quina us decantarieu i perquè? Moltíssimes gràcies

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
 
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Bon dia motards! Sé que en aquest grup hi ha alguns endureros,i jo m'hi vull aficionar una mica,però algo molt tranquilet alguna ruta per camins o pistes i no massa cosa més. La qüestió és que en tinc un parell de mirades i com que no hi entenc demano dels vostres coneixaments. Jo tinc una ktm la 1290 sas,per tant només mirava ktm,però mun cunyat és de les japonenes,i ara el dubte és si ktm o Yamaha. En tinc un parell de mirades una és la ktm exc 450f del 2014 amb 8000km i l'altra és la Yamaha wr 450f del 2017 amb 4500km. Per quina us decantarieu i perquè? Moltíssimes gràcies

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
Un bon dilema! Et cito alguns endureros, a veure què diuen:

@Gllm @Edmond @Freerider27 @Burkat450R @Pepué @Pep Aràgo @ALBERT_A
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Home la que té fama de fer enduros tranquiles fins a quasi avorrir és Honda :cool:
 
Arnaubarruera

Arnaubarruera

Cul quadrat
Premis
12
Ei Xavi!
jo he tingut dos motos d'enduro i les dos Ktm! :ROFLMAO:
Vaig començar al món de les motos amb una Ktm 125ccexcsix days del 2010 la edició de portugal.
No vaig tenir mai cap problema amb ella, sempre manteniments i el tipic de coses trencades de les sortides i res més.
Desprès vaig comprar-me un altra Ktm però aquest cop vaig pasar cap als 4T, una 250cc impecable i amb poc més de 1000km d'un noi que va tenir un accident de cotxe al molt poc temps d'haver-la comprat.
d'aquesta tampoc mai cap problema, men arrepenteixo molt d'haver-la venut, això ja era una moto que anava finissima (la 125cc amb els dos temps no m'acabava d'agradar era massa rabiosa).

no puc dir-te res més que KTM al món de l'enduro....
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
Bon dia motards! Sé que en aquest grup hi ha alguns endureros,i jo m'hi vull aficionar una mica,però algo molt tranquilet alguna ruta per camins o pistes i no massa cosa més. La qüestió és que en tinc un parell de mirades i com que no hi entenc demano dels vostres coneixaments. Jo tinc una ktm la 1290 sas,per tant només mirava ktm,però mun cunyat és de les japonenes,i ara el dubte és si ktm o Yamaha. En tinc un parell de mirades una és la ktm exc 450f del 2014 amb 8000km i l'altra és la Yamaha wr 450f del 2017 amb 4500km. Per quina us decantarieu i perquè? Moltíssimes gràcies

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
Primer de tot una abraçada enorme a en @Non-stop per posar-me a la llista d "endureros".... Gracias per "ascendir-me" a l escalafó de l offroad, però la veritat és que de "trankitrail" no passo, i encare aixi feines tinc....!!!! ? ? ? ?

El que si que puc parlar és com a mecànic, i jo la primera pregunta que em faria és... quin perfil de propietari d aquestes motos has vist...??? Quin dels dos és el mes "racing", o més jove, o t ha semblat més assenyat amb la moto i els seus manteniments... i que consti que al final, considerant tot això, pot ser que encara així no facis l´ elecció correcta... La veritat ésd que aquest dilema es una gran :poop::poop::poop::poop:.

Amb les dades que dones puc fer te dues observacions...

1ª. A tu quina de les dues motos t ompla més l ànima...???
2ª. Quin estil de pilot ets... et va més el "racing" o tens un perfil més aviat "tranquil" a l hora de les sortides al bosc...???

La primera pregunta és la que quasi defineix quina moto vols realment... la segona, ajuda a decidir si tenim en compte que racing = KTM i "tranquil" = Yamaha.

i ara, per si de cas t he ajudat en alguna cosa amb el que t he dit, vaig a liar te més el tema... ????. Tingues en compte que per treure una equivalència en el kms que porten aquestes motos, en relació al seu "desgast" o "vida útil" i comparar amb els kms que fas amb una de carretera, cada km que marqui el marcador d aquestes motos el tens que multiplicar per 1,5...

No se si això és una ajuda o una traveta.... :LOL::LOL::LOL::LOL:

Salut i endevant amb la decisió, serà la teva i serà la bona... ;)
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
Premis
10
Bon dia motards! Sé que en aquest grup hi ha alguns endureros,i jo m'hi vull aficionar una mica,però algo molt tranquilet alguna ruta per camins o pistes i no massa cosa més. La qüestió és que en tinc un parell de mirades i com que no hi entenc demano dels vostres coneixaments. Jo tinc una ktm la 1290 sas,per tant només mirava ktm,però mun cunyat és de les japonenes,i ara el dubte és si ktm o Yamaha. En tinc un parell de mirades una és la ktm exc 450f del 2014 amb 8000km i l'altra és la Yamaha wr 450f del 2017 amb 4500km. Per quina us decantarieu i perquè? Moltíssimes gràcies

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
Holas!

Tot i que com a norma general el criteri dels kms es crucial a l'hora de establir el valor de un vehicle a motor, en els vehicles de "competició" ,i aquí entren les motos de enduro, es important considerar les "hores" de funcionament.

Es seguint aquest criteri com es fan els manteniments, tant de líquids, com de pistons o lamines en les 2T, com reglatges de vàlvules en les 4T ...

En general i per el tipus d'activitat que es el enduro, els kms recorreguts per "sortida" son pocs, comparats amb les sortides OnRoad, però poden ser molt durs per la mecànica i durar hores.

Arribats aquí, a l'hora de decidir entre les dues que proposes sembla que la WR450F es d'un any mes proper i te menys kms... però caldria veure-la i també veure la 450EXC es clar...

Aconsellar a algú que pilota una KTM 1290 SAS i manega els 160 cv que porta posats està fora de les meves possibilitats,... jo no sabria que fer-ne de tanta cavalleria :D

Però la meva experiència en el enduro-dominguero m'ha ensenyat que per fer OFFRoad i "no morir en el intento", menys es mes .... Dos pepinos 450 4T com la Yamaha ,i encara mes la KTM, son maquines exigents ....exigeixen tècnica i físic per no acabar destrossat i que pateixis mes que altra cosa, sempre depenent per on vagis i amb qui t'ajuntis ?

Jo vaig acabar la meva etapa endurera amb una Yamaha WR250F 4T del 2004 i en conservo un bon record. No érem de "trialeras de la muerte" o del que ara ja en diuen Hard Enduro, sinó de moto-excursió per camins, corriols ... llocs que podrien ser mes o menys complicats però a mi no m'ha agradat mai enganxar-me tot un mati en una trialera de l'infern fent "cafeteres" i patint de valent. No tinc ni la técnica ni el físic. Sempre m'ha tirat mes el tipus de OFFRoad que fan als USA, per el "trails" de boscos i deserts...

Sempre es va portar molt bé, noble i confiable, bones suspensions (molt important) i una bona patada... sense passar-se. No era la millor però tot el conjunt estava força equilibrat... pesava un pel, pk el xassís aquell any encara era de ferraco...

La millor moto de enduro per el meu perfil que vaig poder provar (que no tenir) en aquella época fou la KTM 400EXC (4T)... un intermig entre un 250 i un 450 que era perfecte per mi...el toc just amb mes xixa que la 250 y sense la explosió del 450 ... i perfectament equipada.

Si tens la oportunitat, abans de comprar res, de provar diferents nivells, 450 - 250 4T o inclús aventurar-te en el 2T veuràs amb el que et sents mes còmode per el tipus de sortides que faràs...

Allò de "la burra grande, ande o no ande" en general no val, i en el OFFRoad menys, sobretot al principi.

Salut i gassss!!
 
xavi_adventure

xavi_adventure

Rodant
Premis
3
Primer de tot una abraçada enorme a en @Non-stop per posar-me a la llista d "endureros".... Gracias per "ascendir-me" a l escalafó de l offroad, però la veritat és que de "trankitrail" no passo, i encare aixi feines tinc....!!!!

El que si que puc parlar és com a mecànic, i jo la primera pregunta que em faria és... quin perfil de propietari d aquestes motos has vist...??? Quin dels dos és el mes "racing", o més jove, o t ha semblat més assenyat amb la moto i els seus manteniments... i que consti que al final, considerant tot això, pot ser que encara així no facis l´ elecció correcta... La veritat ésd que aquest dilema es una gran :poop::poop::poop::poop:.

Amb les dades que dones puc fer te dues observacions...

1ª. A tu quina de les dues motos t ompla més l ànima...???
2ª. Quin estil de pilot ets... et va més el "racing" o tens un perfil més aviat "tranquil" a l hora de les sortides al bosc...???

La primera pregunta és la que quasi defineix quina moto vols realment... la segona, ajuda a decidir si tenim en compte que racing = KTM i "tranquil" = Yamaha.

i ara, per si de cas t he ajudat en alguna cosa amb el que t he dit, vaig a liar te més el tema... . Tingues en compte que per treure una equivalència en el kms que porten aquestes motos, en relació al seu "desgast" o "vida útil" i comparar amb els kms que fas amb una de carretera, cada km que marqui el marcador d aquestes motos el tens que multiplicar per 1,5...

No se si això és una ajuda o una traveta....

Salut i endevant amb la decisió, serà la teva i serà la bona... ;)
La que més m'ompla és la ktm,ja que he tingut la 1190 i ara vaig amb la 1290. El tipus de pilot que sóc,no ho sabria contestar pq mai he fet enduro,amb la 1290 que tinc m'agrada ser una mica agressiu,però amb la d'enduro al no saber-ne de moment aniré tranquilet i amb por a no pendre mal,tot i que la intenció és fer camins i pistes i sense enredar-nos massa. Sobre les motos que he mirat els vendedors són joves i les motos per les fotos semblen que les han fet anar alegres

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
 
xavi_adventure

xavi_adventure

Rodant
Premis
3
Holas!

Tot i que com a norma general el criteri dels kms es crucial a l'hora de establir el valor de un vehicle a motor, en els vehicles de "competició" ,i aquí entren les motos de enduro, es important considerar les "hores" de funcionament.

Es seguint aquest criteri com es fan els manteniments, tant de líquids, com de pistons o lamines en les 2T, com reglatges de vàlvules en les 4T ...

En general i per el tipus d'activitat que es el enduro, els kms recorreguts per "sortida" son pocs, comparats amb les sortides OnRoad, però poden ser molt durs per la mecànica i durar hores.

Arribats aquí, a l'hora de decidir entre les dues que proposes sembla que la WR450F es d'un any mes proper i te menys kms... però caldria veure-la i també veure la 450EXC es clar...

Aconsellar a algú que pilota una KTM 1290 SAS i manega els 160 cv que porta posats està fora de les meves possibilitats,... jo no sabria que fer-ne de tanta cavalleria :D

Però la meva experiència en el enduro-dominguero m'ha ensenyat que per fer OFFRoad i "no morir en el intento", menys es mes .... Dos pepinos 450 4T com la Yamaha ,i encara mes la KTM, son maquines exigents ....exigeixen tècnica i físic per no acabar destrossat i que pateixis mes que altra cosa, sempre depenent per on vagis i amb qui t'ajuntis

Jo vaig acabar la meva etapa endurera amb una Yamaha WR250F 4T del 2004 i en conservo un bon record. No érem de "trialeras de la muerte" o del que ara ja en diuen Hard Enduro, sinó de moto-excursió per camins, corriols ... llocs que podrien ser mes o menys complicats però a mi no m'ha agradat mai enganxar-me tot un mati en una trialera de l'infern fent "cafeteres" i patint de valent. No tinc ni la técnica ni el físic. Sempre m'ha tirat mes el tipus de OFFRoad que fan als USA, per el "trails" de boscos i deserts...

Sempre es va portar molt bé, noble i confiable, bones suspensions (molt important) i una bona patada... sense passar-se. No era la millor però tot el conjunt estava força equilibrat... pesava un pel, pk el xassís aquell any encara era de ferraco...

La millor moto de enduro per el meu perfil que vaig poder provar (que no tenir) en aquella época fou la KTM 400EXC (4T)... un intermig entre un 250 i un 450 que era perfecte per mi...el toc just amb mes xixa que la 250 y sense la explosió del 450 ... i perfectament equipada.

Si tens la oportunitat, abans de comprar res, de provar diferents nivells, 450 - 250 4T o inclús aventurar-te en el 2T veuràs amb el que et sents mes còmode per el tipus de sortides que faràs...

Allò de "la burra grande, ande o no ande" en general no val, i en el OFFRoad menys, sobretot al principi.

Salut i gassss!!
En principi sembla que la millor sigui la yamaha,més nova i menys km,però per les fotos semblaque ha tirat bastant,basculant picat,els protectors de les forquilles tots gastats...la ktm sembla més nova,però diu que amb 8000km ja hi ha fet pistó,ha canviat embrague,coixinets...i no sé si això és bo o no

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
 
Freerider27

Freerider27

Nouvingut
Premis
2
apuntar que si vols fer enduro "tranquil", de camins i pisteo la KTM té una 6a marxa bastant llarga, mentre que crec que la yamaha té una caixa de canvis de 5 velocitats i encara va amb l'embrague per sirga.
Per lo dels km... jo vaig per la segona exc 450 del 2007 i a la primera li vaig fer 25 mil km amb canvis d'oli i poc més, i aquesta del 2016 té una carter "semblant", amb un litre o més d'oli (a diferència de les 2008-11 que tenien el carter separat amb menys capacitat d'oli i es cremava abans) cosa que li atorga decent capacitat de mantenir l'oli en bones condicions. Tot i això, són motos robustes, amb un manteniment al dia no tenen perquè donar problemes. Obvi que el manual et diu que canviis el pistó cada 150 hores o menys, però és una animalada. Si ho ha fet per manteniment doncs és un punt a "favor", perquè en teoria estarà amb més bones condicions però tampoc són motos famoses per donar problemes. Un punt important és veure si porten electroventilador, allarga moltíssim la vida del motor ja que no el deixa passar-se de temperatura. Si alguna d'aquestes que has mirat no en té, jo la descartaria.
Salut!
 
xavi_adventure

xavi_adventure

Rodant
Premis
3
apuntar que si vols fer enduro "tranquil", de camins i pisteo la KTM té una 6a marxa bastant llarga, mentre que crec que la yamaha té una caixa de canvis de 5 velocitats i encara va amb l'embrague per sirga.
Per lo dels km... jo vaig per la segona exc 450 del 2007 i a la primera li vaig fer 25 mil km amb canvis d'oli i poc més, i aquesta del 2016 té una carter "semblant", amb un litre o més d'oli (a diferència de les 2008-11 que tenien el carter separat amb menys capacitat d'oli i es cremava abans) cosa que li atorga decent capacitat de mantenir l'oli en bones condicions. Tot i això, són motos robustes, amb un manteniment al dia no tenen perquè donar problemes. Obvi que el manual et diu que canviis el pistó cada 150 hores o menys, però és una animalada. Si ho ha fet per manteniment doncs és un punt a "favor", perquè en teoria estarà amb més bones condicions però tampoc són motos famoses per donar problemes. Un punt important és veure si porten electroventilador, allarga moltíssim la vida del motor ja que no el deixa passar-se de temperatura. Si alguna d'aquestes que has mirat no en té, jo la descartaria.
Salut!
Moltíssimes gràcies per la resposta,doncs em decanto per ktm,ja que n'he tingut dues tot i que no tenen res a veure amb enduro,però m'han anat molt bé.

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
 
xavi_adventure

xavi_adventure

Rodant
Premis
3
Ara s'em planteja un altre dubte,com que no he fet mai enduro em diuen que potser la 450 per començar és massa moto i que potser millor o 250 4t però tinc por que em quedi petita o la 350. Gràcies per endevant

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
Premis
10
Ara s'em planteja un altre dubte,com que no he fet mai enduro em diuen que potser la 450 per començar és massa moto i que potser millor o 250 4t però tinc por que em quedi petita o la 350. Gràcies per endevant

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
Jo aqui no ho tinc tant clar... les motos caminen segons el gas que li dones...
Ja he explicat alguna vegada en aquest forum que jo vaig començar a anar en moto, en qualsevol moto, en una 600 de carretera i no m ha anat tant malament... i com jo molts altres.
Que potser és més fàcil buscar una moto de "caracter" més tranquil, per iniciar se en qualsevol especialitat, dons bueno, fins als tres o quatre primers mesos que surtis habitualment amb la moto, m ho puc creure... més enllà d això, ja t has fet al "tacte" de la moto i cargolaràs el puny tot el que tu vulguis donar al gas, pq si passat aquest temps encare tens problemes amb el "caracter" de la moto, potser tens que deixar estar el tema...

Al tema ofroad crec que tens que considerar més el punt "pes i volum de la moto", que realment sigui el que tu pots o ets dispossat a barallar te amb ell... Un tio com tu que monta una "burra" de 160 cv, no crec que tingui que preocupar se per la cavalleria, o lo "cabrona" que pugui ser, una moto d offroad... ;)
 
Freerider27

Freerider27

Nouvingut
Premis
2
Ara s'em planteja un altre dubte,com que no he fet mai enduro em diuen que potser la 450 per començar és massa moto i que potser millor o 250 4t però tinc por que em quedi petita o la 350. Gràcies per endevant

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
si ja estas acostumat a motos de carretera "grosses", una 450 tampoc et semblarà un avió. Són motos molt progressives i amb un minim d'experiència són bastant fàcils de portar. Una altra cosa és anar ràpid de veritat amb elles, per la qual cosa s'ha d'estar bastant fort per aguantar km agressius a sobre. A més, les 250 4t van molt més revolucionades per la qual cosa tenen un desgast major.
Des de la meva experiència (que tampoc és tanta xd) et recomanaria la 450, si ja estas acostumat a motos molt més potent et semblarà un "pes ploma" en comparació amb la que ja tens i amb una potència més que decent. Si no fas trialeres tipus Erzberg no et cansarà tant com la gent es pensa.
Salut!
 
xavi_adventure

xavi_adventure

Rodant
Premis
3
si ja estas acostumat a motos de carretera "grosses", una 450 tampoc et semblarà un avió. Són motos molt progressives i amb un minim d'experiència són bastant fàcils de portar. Una altra cosa és anar ràpid de veritat amb elles, per la qual cosa s'ha d'estar bastant fort per aguantar km agressius a sobre. A més, les 250 4t van molt més revolucionades per la qual cosa tenen un desgast major.
Des de la meva experiència (que tampoc és tanta xd) et recomanaria la 450, si ja estas acostumat a motos molt més potent et semblarà un "pes ploma" en comparació amb la que ja tens i amb una potència més que decent. Si no fas trialeres tipus Erzberg no et cansarà tant com la gent es pensa.
Salut!
Moltíssimes gràcies per la resposta

Enviado desde mi SM-A705FN mediante Tapatalk
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Non-stop Vídeos Comparativa Yamaha R3 vs KTM RC390 Espai de debat 1
Pepué KTM 1190 ADV en venda Taulell d'anuncis 1
Sal919 Venta maletes KTM 790 adventures S/R Taulell d'anuncis 2
Roger La Segona edició Europea del KTM Adventure Rally es viurà a Sardenya Espai de debat 1
MCR94 KTM 790 DUKE 2018, una llaminadura pels amants de la conducció Espai de debat 0
Roger Robbie Maddison torna a surcar les onades amb la seva KTM Espai de debat 0
Xavi F. La nova ktm Les nostres motos 8
JordiRT Robatori Moto robada - Yamaha Espai de debat 1
Gabivolador Anàlisis-Comparativa Yamaha XT600E Anàlisi de productes 42
Non-stop Vídeos Yamaha TMAX 2021 20è aniversari Un Cafè Ràpid 4
Josep_Mototest Vídeos NO et PERDIS la nova PROVA de la YAMAHA X-MAX 125cc MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest Vídeos YAMAHA NIKEN la TRANSFORMER de les MOTOS MotoVlogs propis 2
Josep_Mototest Vídeos ‼️PROVA Yamaha TÉNÉRÉ‼️ MotoVlogs propis 13
Josep_Mototest Vídeos ✅ NOVA YAMAHA TRACER 700 MotoVlogs propis 0
Arnaubarruera Venc YAMAHA X-MAX 400 Taulell d'anuncis 2
Sanodrac Venc Venc Yamaha XJ6 Taulell d'anuncis 5
J Yamaha XT 1997 Les nostres motos 7
Sanodrac La meva Yamaha XJ6 Les nostres motos 4
Roger Robatori Rellotges marcador Yamaha FZ6 N S2 del 2008 amb cable Espai de debat 3
Roger Venc Yamaha MT 03 2017 ABS A2 - 4500€ Taulell d'anuncis 0
Roger Yamaha Xmax 300 2018, un scooter de catàcter business Espai de debat 0
Roger Yamaha Tracer 900 GT 2018, configurada especialment pels viatgers Espai de debat 0
MCR94 Yamaha Niken 2018: Transgressora, potent i perfeccionada Espai de debat 0
Tàrraco De la Yamaha SR-250 special a la Kawasaki W800 ... Les nostres motos 2
MCR94 Yamaha X-MAX 400 2018, una scooter més àgil i maniobrable Espai de debat 0
MCR94 Yamaha YZF-R6 2017 Espai de debat 0
Roger Yamaha MT-10 Tourer: salvatge però rutera Espai de debat 0
Non-stop Notícia Yamaha Tracer 700, la trail amb el motor de l'MT-07 Espai de debat 1
Xav2 Fotos Noves fotos de la YAMAHA YZF-R1 2016 Espai de debat 7
Roger Vídeos Anàlisis Yamaha YZF R3 2015 Espai de debat 7

Fils similars

A dalt