Roger
Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
- 16 Oct 2015
- 1.352
- 2.764
- Premis
- 5
Al llarg d'aquests 10 anys, més de 5.000 motoristes han millorat la seva seguretat dalt de la moto
Aquest cap de setmana es posa en marxa la 10a edició del programa Formació 3.0,una acció formativa gratuïta organitzada pel Servei Català de Trànsit (SCT) i ANESDOR (AssociacióNacional d'Empreses del Sector de les Dues Rodes), amb la col·laboració dels departaments d'Interior i d'Empresa i Treball, que s'adreça als conductors i conductores de motocicletes que vulguin millorar la tècnica de conducció i alhora augmentar la seguretat dalt de la moto. En l'edició d'enguany, es mantindran les 40 sessions, de març a desembre, que ja es van portar a terme el 2023 i que, al seu torn, ja duplicaven les sessions de l'any anterior. Així mateix, es vol reforçar la seguretat viària laboral ambformació específica per a empreses, després de les dues proves pilot que es van fer l'any passat, de manera que així es consolida el programa Urban, amb una desena de sessions en vies urbanes, orientades als usuaris d'escúter.
La Formació 3.0, que té el suport i col·laboració dels Mossos d'Esquadra tant per al desenvolupament de la sessió formativa com per a la localització de l'espai adequat, ha comptat ja amb la participació de més de 5.000 usuaris de motocicleta. En l'edició de l'any passat, es va batre el rècord de participants, 863 motoristes, amb una mitjana d'edat de 47 anys i amb 21 anys d'experiència. Al 2023, el programa va comptar amb la presència de quasi un centenar de dones motoristes; no en va, un dels objectius del programa és fomentar la participació en relació al gènere d'una forma més proporcional i equitativa, iniciativa que es va començar a promoure l'any 2022.
El calendari d'aquest 2024 engega el proper divendres 15 de març a la TV-7046 a Reus. Les 40 sessions previstes es desplegaran en carreteres obertes i espais urbans de les quatre demarcacions catalanes.Les vies escollides per fer aquesta formació són freqüentades per motoristes durant el cap de setmana i registren un cert risc d'accidentalitat. Els i les motoristes que vulguin realitzar aquesta activitat formativa, que és de caràcter gratuït, faran un recorregut amb la seva motocicleta d'uns vint minuts, acompanyats i enregistrats pels instructors de la formació. Finalitzats els recorreguts, es visualitzaran les imatges i es comentaran els detalls que puguin millorar la conducció del motorista per tal de garantir al màxim la seva seguretat. Quan s'acaba l'activitat, l'interessat rebrà la gravació i un full amb deu punts sobre l'estat tècnic de la motocicleta. Els conductors de moto interessats a participar-hi poden inscriure's per internet en aquest enllaç.
Els errors més freqüents
Al llarg de totes les sessions, des de l'inici del programa Formació 3.0, els monitors han detectat els següents errors, habituals en els motoristes:
Enguany, han mort 7 motoristes i 51 més han resultat ferits de gravetat. El 2023, 52 motoristes van perdre la vida a les carreteres catalanes, 6 menys que el 2022. En aquest sentit, la formació viària és imprescindible per a la reducció de la sinistralitat. L'SCT considera prioritària la prevenció de morts i ferits greus en el col·lectiu de motoristes, i és en aquest marc que s'ofereix aquest programa de formació contínua, pràctica i gratuïta
Aquest cap de setmana es posa en marxa la 10a edició del programa Formació 3.0,una acció formativa gratuïta organitzada pel Servei Català de Trànsit (SCT) i ANESDOR (AssociacióNacional d'Empreses del Sector de les Dues Rodes), amb la col·laboració dels departaments d'Interior i d'Empresa i Treball, que s'adreça als conductors i conductores de motocicletes que vulguin millorar la tècnica de conducció i alhora augmentar la seguretat dalt de la moto. En l'edició d'enguany, es mantindran les 40 sessions, de març a desembre, que ja es van portar a terme el 2023 i que, al seu torn, ja duplicaven les sessions de l'any anterior. Així mateix, es vol reforçar la seguretat viària laboral ambformació específica per a empreses, després de les dues proves pilot que es van fer l'any passat, de manera que així es consolida el programa Urban, amb una desena de sessions en vies urbanes, orientades als usuaris d'escúter.
La Formació 3.0, que té el suport i col·laboració dels Mossos d'Esquadra tant per al desenvolupament de la sessió formativa com per a la localització de l'espai adequat, ha comptat ja amb la participació de més de 5.000 usuaris de motocicleta. En l'edició de l'any passat, es va batre el rècord de participants, 863 motoristes, amb una mitjana d'edat de 47 anys i amb 21 anys d'experiència. Al 2023, el programa va comptar amb la presència de quasi un centenar de dones motoristes; no en va, un dels objectius del programa és fomentar la participació en relació al gènere d'una forma més proporcional i equitativa, iniciativa que es va començar a promoure l'any 2022.
El calendari d'aquest 2024 engega el proper divendres 15 de març a la TV-7046 a Reus. Les 40 sessions previstes es desplegaran en carreteres obertes i espais urbans de les quatre demarcacions catalanes.Les vies escollides per fer aquesta formació són freqüentades per motoristes durant el cap de setmana i registren un cert risc d'accidentalitat. Els i les motoristes que vulguin realitzar aquesta activitat formativa, que és de caràcter gratuït, faran un recorregut amb la seva motocicleta d'uns vint minuts, acompanyats i enregistrats pels instructors de la formació. Finalitzats els recorreguts, es visualitzaran les imatges i es comentaran els detalls que puguin millorar la conducció del motorista per tal de garantir al màxim la seva seguretat. Quan s'acaba l'activitat, l'interessat rebrà la gravació i un full amb deu punts sobre l'estat tècnic de la motocicleta. Els conductors de moto interessats a participar-hi poden inscriure's per internet en aquest enllaç.
Els errors més freqüents
Al llarg de totes les sessions, des de l'inici del programa Formació 3.0, els monitors han detectat els següents errors, habituals en els motoristes:
- Traçat de revolts incorrecte:
- Velocitat inadequada a la via o al nivell de conducció
- Invasió del carril contrari o del voral
- No emprar una tècnica de conducció preventiva
- Reducció incorrecta de les marxes i poca eficàcia en la frenada
- Vulneració de la normativa
- Motocicletes que no s'ajusten a les habilitats del conductor i equipament inadequat
- Actitud inadequada en rodar en grup
- Manca de confiança en conduir
- Mala col·locació dels retrovisors
- No tenir en compte possibles perills durant el recorregut
- Postura inadequada a la motocicleta
- Cadena de transmissió mal greixada
- Pneumàtics en mal estat
- Transmissió en mal estat
- Incorrecte tensat de la cadena
- Pastilla de fre gastada
Enguany, han mort 7 motoristes i 51 més han resultat ferits de gravetat. El 2023, 52 motoristes van perdre la vida a les carreteres catalanes, 6 menys que el 2022. En aquest sentit, la formació viària és imprescindible per a la reducció de la sinistralitat. L'SCT considera prioritària la prevenció de morts i ferits greus en el col·lectiu de motoristes, i és en aquest marc que s'ofereix aquest programa de formació contínua, pràctica i gratuïta