Veure l'arxiu adjunt 2769 Bon dia! Jo opino que la DGT ha de fer moltes coses abans de poder generar confiança i credibilitat davant dels usuaris de la moto: Una infraestructura viària amb bon paviment, bon perimetratge de guarda-rails adaptats a caigudes en moto, uns cursos de formació de cara a treure's el carnet que serveixin d'alguna cosa, majors sancions de cara a conductors drogats i beguts (que maten i no els passa absolutament res, surten al carrer als dos dies), etc...
Dit això, el que comenta del flow, no és més que una falta d'atenció puntual a la conducció, que molta gent en cotxes i motos pateix de manera massa freqüent, i que més o menys a tots ens ha passat alguna vegada puntual (el de quedar-nos pensant en les nostres coses, o deixar la ment massa en blanc conduint), però que opino que en cap cas és un comportament generalitzat dels motoristes. Altra cosa seria el que afirma aquest escrit, que seria que en conduir una moto el comportament predominant fos aquest: conduir sense prestar atenció, amb una disminució del control sobre la moto, un excés de velocitat, la qual cosa no es correspon amb la realitat.
Personalment sí que penso que hi ha masses motoristes que circulen per la carretera amb excessos de velocitat, de manera imprudent i amb un ordre de prioritats pel que fa a la circulació que no es correspon ni amb el correcte ni amb el legal,
però tampoc amb el que és majoritari, propi o comú d'entre els motoristes. Penso que aquest col·lectiu nostre predomina pel que fa al companyerisme, el respecte, el gaudir del motor i de la circulació d'una manera madura i alhora amb perícia i habilitat.
En aquest sentit si que cal potenciar cursos de conducció i pilotatge de motos, perquè hi ha molta gent que no sap conduir prou bé (jo mateix m'hi incloc, ja que entre estudis i feina ja no es condueix tant com abans, i lo que abans s'aprenia fent molts km sovint, ara cal reforçar-ho amb cursos, ja que ni se'n fan tants ni tant sovint. I si volem gaudir de les motos al màxim del seu potencial, com s'ha fet sempre, cal reforçar-ne la destresa.
Queda molt per fer, moltíssim, i en aquest sentit el Servei Català de Trànsit apunta millor que la DGT, amb els cursos de formació 3.0, els quals penso que són una bona pensada, però no suficient, ni molt menys. Fins que no tinguem unes bones carreteres, segures totes elles i amb les mesures de protecció adients, aquests organismes tenen massa per fer com per alliçonar més del compte.