• Motorista convidat! Com vas de premis? No deixis de fer col·lecció i de proposar els premis més xulos relacionats amb el motociclisme català. Més info fent clic aquí.
Joa_bandit

Joa_bandit

Rodant
22 Des 2015
21
8
Scutum, Torrot, Rieju i Volta s’alien per fabricar una moto elèctrica íntegrament catalana amb el suport de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona

Captura de pantalla 114


LES CLAUS

  • Les quatre empreses signen un conveni per a la creació d'un consorci industrial privat
  • La moto tindrà l'equivalent a 125cc i costarà uns 4.000 euros amb bateria inclosa
  • La Generalitat aportarà tres milions d'euros en forma de préstec participatiu
  • La idea inicial és que el muntatge es faci a la cadena de producció de Rieju

Si es compleixen els terminis previstos, a principis del 2017 ja es podrà comprar una moto elèctrica 100% catalana. És el que s’espera del projecte industrial signat aquest dimecres per quatre grups destacats del sector: Scutum, Torrot Electric, Rieju i Volta Motor; que compta amb l’impuls de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona.

Les quatre empreses, amb l’empenta de tots els seus proveïdors, uniran esforços per treure al mercat una escúter d’una potència equivalent als 125 centímetres cúbics, amb dues monitoritzacions possibles, llantes de 16 polzades, òptiques LED i seient per guardar el casc. Tot plegat per un preu de venda al voltant dels 4.000 euros en la versió que inclou la bateria.

Un projecte industrial
En l’acte de presentació de l’acord, el conseller d’Empresa i Ocupació,Felip Puig, ha destacat el fet que es tracti “d’un projecte industrial amb lideratge privat i impuls públic”. Un impuls públic que es tradueix en tres milions d’euros en forma de préstec participatiu, en un projecte valorat en 10 milions d’euros dels quals els set milions restants s’assumiran a través dels actius i el coneixement de les quatre empreses.

proveidors-92945.png

Totes les parts de la moto poden comptar amb proveïdors catalans. Generalitat de Catalunya


El conseller ha posat de manifest la importància d’un acord d’aquest tipus per donar un impuls a “una indústria tradicional catalana, com la de la moto; que ha de permetre millorar la dimensió de les nostres empreses”. Un projecte on hi col·laborarà l’Ajuntament de Barcelona, interessat a renovar el parc de vehicles cap al format elèctric. “A Barcelona hi ha una gran necessitat que aquestes motos guanyin quota de mercat”, ha recordat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal; que ha apuntat que la capital catalana “està fora de límit en emissions contaminants”.

Per la seva part, Antoni Maria Grau, director general d’Indústria, ha destacat que “el repte fonamental és disposar d’una indústria competitiva de la moto elèctrica. Cal un producte ben orientat, de qualitat i funcional”. Segons Grau, el projecte va ben encaminat per “encertar un posicionament perquè quan es vagi despertant la demanda d’aquest producte se li pugui donar resposta des de casa nostra”.

Una escúter urbana
Actualment Barcelona conviu amb unes 300.000 motos, de les quals les elèctriques amb prou feines en sumen un miler. Comptant que la vida mitjana d’aquests vehicles és de 10 anys, els càlculs porten a una renovació de 30.000 motos per any. Aquestes xifres obliguen, segons Grau, a “una capacitat productiva d’una certa envergadura”, que han fixat en una producció de 10.000 motos anuals.

Grau també ha destacat que el projecte generarà una trentena de llocs de treball, però serà sobretot destacable per la capacitat d’aglutinar multitud de proveïdors catalans en cada part de la moto.


moto-92946.png

Així serà la moto elèctrica 100% catalana. Generalitat de Catalunya

La previsió és que el cost del producte sigui de 2.000 euros més 1.100 de la bateria. Per tot plegat, el preu de venda al públic s’estima en 2.600 euros en el format sense bateria, i en 4.000 si aquesta ve inclosa. Unes opcions que es deixen obertes perquè, segons Grau, “cal veure encara com es desenvoluparà aquest mercat”.

Els serrells que falten de l’acord
Tot i la signatura del projecte, el cert és que encara hi ha diversos detalls per acabar de definir. La moto encara no té nom comercial, i les quatre empreses impulsores estan acabant de parlar com es repartiran el seu pes dins el consorci industrial privat que han signat aquest dimecres. Una decisió que acabarà depenent de l’aportació final de cadascuna en el projecte. De moment, tot apunta que el muntatge es farà a la cadena de producció de Rieju.

Sigui com sigui, les quatre empreses mantindran paral·lelament la seva activitat. Scutum i Torrot tenen previst posar a la venda a principis de 2016 les seves pròpies motos elèctriques; mentre que Rieju manté l’aposta per la seva escúter elèctrica Mius, i Volta Motor pels seus vehicles elèctrics de dues rodes de prestacions més elevades.

signatura-92918.jpg

El Departament d'Empresa i Ocupació ha acollit la signatura del conveni. Europa Press

Per Carlos Sotelo, conseller delegat de Scutum, “tenim tradició industrial en moto, però el més important és que tenim el mercat”. Ivan Contreras, CEO de Torrot Electric Europa, ha destacat que “la conjunció entre les quatre empreses ha estat bastant natural”; i ha recordat que la seva companyia mantindrà l’aposta per anar més enllà de “fer una companyia de motos, i contribuir a la mobilitat interpersonal connectada com a empresa tecnològica”.

Al seu torn, Jordi Riera, conseller delegat de Rieju, ha valorat la importància del suport institucional en un projecte d’aquest tipus, sense el qual seria “impossible”. L’empresa, amb 81 anys d’història, en fa tres que ha incorporat la mobilitat elèctrica en el seu camp d’actuació.

Finalment, Joan Sabata, responsable de màrqueting i comunicació de Volta Motor, ha destacat que “l’oportunitat passa pel canvi de paradigma d’un món mecànic i industrial a un tecnològic i digital”. Per Sabata, “les sinergies entre empreses ens poden ajudar a assumir volums per liderar el mercat i seguir creant nova tecnologia”.


Font
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Roger
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
MCR94 Energica EGO 2017, una moto elèctrica amb sang de F1 Espai de debat 0
S La Rider 1000: L’art de l’estratègia moto-turística des d'una moto elèctrica Rutes en moto 0
Roger La Vigo, l'impressionant prototip de moto elèctrica Espai de debat 0
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 9
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Consells Combatre el fred intens amb moto Espai de debat 13
laguiavial.com Consells He estat mirant quina moto vull Espai de debat 22
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 40
perlanegraviajes Ruta en moto Cerdeña en moto Cròniques sobre motociclisme 1
M Venc / Compro Jaqueta moto Rev'it Jacquet Elipse Taulell d'anuncis 2
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
perlanegraviajes Crònica Escocia en Moto Cròniques sobre motociclisme 5
Roger Anàlisis-Comparativa Millors guants de moto d'estiu de 2022 Anàlisi de productes 4
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Xavi Canyo Sense clau, la moto seguia encesa Mecànica de motos i recopilatoris 5
AgustiCarmona Vídeos En moto entre Catalunya, Aragó i el País Valencià. Rutes en moto 0
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Projecte de nova Moto X-ADV 750 Anàlisi de productes 17
mami_en_moto Ruta en moto Vive La Moto 2022 Cròniques sobre motociclisme 3
perlanegraviajes Off Topic Premis Moto Turisme Suport entre companys 0
Xavi Canyo Teníu alguna manía abans d'agafar la moto? Un Cafè Ràpid 25
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes Ruta en moto Xerrada viatge a Islandia en moto Cròniques sobre motociclisme 0
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
JoanBP Competició PORRA MOTO GP 2022 !!!!!! Competició 305
mami_en_moto Moto GP 2022 :) Competició 11
SmartMotoRiders Formació Entrevista a Pere Arnella, instructor i monitor de moto Formació motorista 0
Bascu Vive la moto o esdeveniments semblants? Espai de debat 5
perlanegraviajes Ruta en moto EM ROBEN la moto Cròniques sobre motociclisme 0
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
M D E RUTA EN MOTO 15/1 Sortides anteriors 6
Xavi Canyo Ruta en moto Ruta en moto Ewan McGregor Rutes en moto 2
motoxtrem.com Homologacion moto/ motoxtrem.com Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Vinilar un casc de moto Mecànica de motos i recopilatoris 0
Roger Informació Organitza una ruta en moto o una trobada Rutes en moto 0
AgustiCarmona Crònica Ruta al Est amb moto Cròniques sobre motociclisme 0
Loxicdelamola Actualització Moto Les nostres motos 7
Serra Consells Teniu coneixements de viatges en moto a Marroc? Espai de debat 4
F com vinilar una moto???!!! Mecànica de motos i recopilatoris 4
Roger Ruta en moto Ruta en moto amb visita al Museu de la Moto, dinar i ruta de tornada! Dia 31 d'octubre Sortides anteriors 192
Serra Voleu veure una moto de veritat? Espai de debat 2
Xavi Canyo On poseu les claus de la moto? Un Cafè Ràpid 16
perlanegraviajes Vídeos Normandia en moto RoadTrip Cròniques sobre motociclisme 3
Roger Formació Consells sobre seguretat en la conducció de la moto Formació motorista 2
Roger Mecànica Diari de manteniment de la moto Diaris de manteniment de la moto 6
mami_en_moto Ruta en moto Vull fer una ruta en moto !! Rutes en moto 12
mami_en_moto Vídeos La Guapizzima | Review Moto Guzzi V85TT Les nostres motos 2
Bascu Off Topic Biski, la moto d'aigua amfíbia Espai de debat 5
raulsade Rentar o netejar la moto? Les nostres motos 15
Roger Informació Grups de Rutes en Moto Informació i suport 8

Fils similars