• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Opinió Les carreteres del 3%

Estat
Tancat per a noves respostes.
C

carlosg

Rodant
22 Oct 2020
50
110
Premis
4
Hola, no vull entrar en un debat politic - que en aquest foro no tindria sentit - aixì que, si us plau, que els comentaris, si n'hi ha, siguin constructius. Deixem els debats sobre qui la ha fet (o la fa) mes grossa per "els tertulianos" de les teles. Però si que es un tema (el 3% i en general, el pagament de comissions a les obres en particular) que tenem tendència a criticar perque si, per esma, sense pensar que el resultat (el celebre 3%) ens beneficie a nosaltres, y si no beneficiessin als partits politics no es farian.

Aixì que aqui va el post, en un assumpte que segur que pocs de vosaltres havieu pensat que us beneficiés. Per cert, el prefixe es "Opinió", que vol dir que no es noticia, ni es informació, es la opinió personal de un forero, que pot estar equivocat, o dir tonteries, o veritats de l'alçada d'un campanar

I ara, passada la introduccion, anem al post

Tots els que porteu anys de moto us heu trobat amb obres a les carreteres, millores, modificacions, asfalt de circuit... carreteres que abans eren revirades i reparades (si de cas es reparaven) amb una galleda amb asfalt i grava i un "propio" que la posava tapant el forat.

Ara les carreteres, fins i tot a llocs remots, a on no passa mai ningú, tenen un asfalt llis, com de circuit, posat amb asfaltadora. De passada, de vegades fins i tot rectifiquen les curves. El temps de recorregut s'ha reduit en un 30 a 40% - ajudat, es clar, per motors més potents, millor estabilitat i frens que frenen.

Jo pensava que tot això era relativament normal fins que un dia, anant de Madrona a Sant Climenç (si sabeu a on està, teniu un café pagat, jo m'hi vaig ficar per la meva curiositat) per unes carreteres estretes, pero amb un asfalt excel.lent, m'ho vaig començar a preguntar... com co*y es poden gastar aquestes quantitats de diners en fer carreteres que no van enlloc, que les poques cases que queden están abandonades, que no hi passa ningú? "Vertebració del territori" vaig pensar, i vaig oblidar el tema... si no hi ha carreteres la gent no hi va, si la gent no hi va, el territori s'abandona... pero... carreteres rectificades? pintades? senyalitzades? amb cartells cada 2 o 3 km indicant que per allà vas a la Masia Empaitameuques?

I un dia, anant de Castellfollit de Riubregós a Ivorra (direcció Cervera) vaig trobar una carretera d'aquestes nova perfecte, que, de cop i volta, acababa en un camí de cabres. No m'agraden els camins de cabres amb moto de carretera. Però potser eren uns centenars de metres només, i si no, havia de girar cua. En aquestes arriva un tractor i li pregunto al conductor si es gaire llarg el troç de carretera que falta, i em va respondre, amb un somriure "falta un 3%, es veu que algú no va complir l'acord"

No se si era un 3% el que faltava, el que si se (perque ho diuen els diaris i els politics ) es que hi ha hagut un 3% (inicialment, després es va disparar) de comisions sobre la obra publica per financiar partits politics... la obra publica es la partida que mes diners mou, després de sanitat, pero, a diferencia de sanitat, son contractes grans, que poden fer poques empreses. Per exemple

Projecte constructiu. Condicionament de la carretera LV-4241, de Solsona a Coll de Jou. PK. 0+700 al 2+580. Tram: Solsona.​

Condicionament de la carretera LV-4241, en el tram PK. 0+700 al 2+580, amb una longitud de 1.880 ml. Les actuacions són: demolicions i enderrocs, esbrossada i moviments de terra, murs d'escullera, drenatges, ferms i paviments, senyalitzacions i proteccions i cartell d'obres
Presupuesto de licitación:
1.276.000,84 € sin IVA 1.543.961,02 € IVA incluido (21,00%)

L'actuació no arriba a 2 km, es millora d'una carretera ja feta, no es carretera nova, i val 1,5 milions d'euros. Com quatre apartaments a Barcelona, com una casa amb terreny a la Cerdanya, com mitja muntanya al Pallars

Nosaltres, els motoristes ens aprofitarem, perque gràcies a això podrem anar de Solsona a Coll de Jou per 25 km una carretera excelent, molt divertida i que havia ja estat rectificada fa pocs anys (excepte aquest tram, de sortida de Solsona). Una vegada que vaig passar, una revista alemanya feia comparatius de SUVs, de molt alta gama entre ells, el Rolls Royce Cullinan, que feia patxoca.

Aixì que la pregunta és: s'ha de prohibir el pagament de comissions a la obra pública? s'ha de legalitzar i si es legalitza, s'ha de fiscalitzar? I si es fiscalitza, qui ho fa? el parlament, el govern, el defensor del poble, una agència nova creada per això, tots xuclant de la teta del estat?
 

Adjunts

  • 2116-25_1.jpg
    2116-25_1.jpg
    87 KB · Visites: 119
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Hola @carlosg,

Ja em sap greu, però per no voler polititzar el tema d'infraestructures quasi que millor no parlar-n'hi. I més si hem de parlar del 3%, que com dius ja fa molt de temps d'aquesta trama.

Hi ha uns pressupostos, a tots els nivells (autonòmics, provincials, comarcals, municipals), i cada part decideix com invertir-los segons el color i plantejament polític...
Hi ha uns impostos i ingresos que sustenten aquests pressupostos...
Hi ha mancances endèmiques segons la regió, habitants, orografia,...

Voler optimitzar els recursos i donar els mateixos serveis a tots els ciutadans, poden escapar a la nostra capacitat de comprensió si no vivim a la zona de la que parlem. Molts camins asfaltats es paguen a mitges entre particulars i Administració, algunes carreteres porten a zones turístices o miradors que posen al mapa indrets on el grosso de la gent no hi va... adaptar i millorar accesos i indicacions és una inversió necessària per moltes zones, tal com dius, que potser sino quedarien sense població.

Jo em queixo al meu ajuntament quan veig que el que necessitem o considero que necessitem els ciutadans del meu municipi NO es duu a terme. Recollida de signatures, parlar amb el partit de l'oposició de l'ajuntament, parlar amb el grup polític que goberna,... hi ha moltes opcions.

Debem separar quines carreteres són competència de l'Estat i quines no ho són. I les que no ho són, si tenen un bon manteniment, i no es deixa de banda res que necessitin els ciutadans,... jo ho aplaudeixo. Fa la circulació més segura per a tots, i evitem accidents i morts innecessàries. De les que entre tots paguem, aquí hem d'exigir i comunicar a l'Autoritat tot allò que les fa insegures per al gran part dels usuaris. I aquí els que anem en moto NO sóm majoria. Podem demanar guardarails, que reasfaltin, que millorin la senyalització, però circulant com circulem molts en cotxe i moto, si coneixem les carències de certes carreteres... Denunciem-ho. No hi ha cap altra via que posar a sobre de la taula trams perillosos i que els millorin... però per a tothom, no només per les motos.

Cada gobern, al nivell que sigui, té un programa electoral, uns projectes a continuar dels anteriors, unes millores socials i han de deixar un recó per imprevistos. Portem casi 17 anys d'agonia econòmica, política i, per tant, de pressupostos. Ja no sols són "caixelades", és que estem encadenant crisis una darrera l'altre. Prioritzar... bé, difícil. Cada un te una idea i una forma de fer.

Jo crec que organitzar-se, aliar-se i coordinat-se es poden plantejar millores. Obtenir el 100% del demanat no sempre és viable; que ho aprovin i estiguin 10 anys sense fer res és desesperant...

Bé, jo crec que aquest tema aquí NO toca. He intentat donar una explicació del meu punt de vista. Així que si planejes una recollida de signatures per algun tema en concret que millori la movilitat i la faci més segura, com a mínim et diré que jo llegiré el manifest i decidiré que fer-ne.

Va, parlar és fàcil, moure's costa i aconseguir resultats una fita. Però si defallim, res tindrem.


Ens veiem a l'asfalt
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Hola, no vull entrar en un debat politic - que en aquest foro no tindria sentit - aixì que, si us plau, que els comentaris, si n'hi ha, siguin constructius. Deixem els debats sobre qui la ha fet (o la fa) mes grossa per "els tertulianos" de les teles. Però si que es un tema (el 3% i en general, el pagament de comissions a les obres en particular) que tenem tendència a criticar perque si, per esma, sense pensar que el resultat (el celebre 3%) ens beneficie a nosaltres, y si no beneficiessin als partits politics no es farian.

Aixì que aqui va el post, en un assumpte que segur que pocs de vosaltres havieu pensat que us beneficiés. Per cert, el prefixe es "Opinió", que vol dir que no es noticia, ni es informació, es la opinió personal de un forero, que pot estar equivocat, o dir tonteries, o veritats de l'alçada d'un campanar

I ara, passada la introduccion, anem al post

Tots els que porteu anys de moto us heu trobat amb obres a les carreteres, millores, modificacions, asfalt de circuit... carreteres que abans eren revirades i reparades (si de cas es reparaven) amb una galleda amb asfalt i grava i un "propio" que la posava tapant el forat.

Ara les carreteres, fins i tot a llocs remots, a on no passa mai ningú, tenen un asfalt llis, com de circuit, posat amb asfaltadora. De passada, de vegades fins i tot rectifiquen les curves. El temps de recorregut s'ha reduit en un 30 a 40% - ajudat, es clar, per motors més potents, millor estabilitat i frens que frenen.

Jo pensava que tot això era relativament normal fins que un dia, anant de Madrona a Sant Climenç (si sabeu a on està, teniu un café pagat, jo m'hi vaig ficar per la meva curiositat) per unes carreteres estretes, pero amb un asfalt excel.lent, m'ho vaig començar a preguntar... com co*y es poden gastar aquestes quantitats de diners en fer carreteres que no van enlloc, que les poques cases que queden están abandonades, que no hi passa ningú? "Vertebració del territori" vaig pensar, i vaig oblidar el tema... si no hi ha carreteres la gent no hi va, si la gent no hi va, el territori s'abandona... pero... carreteres rectificades? pintades? senyalitzades? amb cartells cada 2 o 3 km indicant que per allà vas a la Masia Empaitameuques?

I un dia, anant de Castellfollit de Riubregós a Ivorra (direcció Cervera) vaig trobar una carretera d'aquestes nova perfecte, que, de cop i volta, acababa en un camí de cabres. No m'agraden els camins de cabres amb moto de carretera. Però potser eren uns centenars de metres només, i si no, havia de girar cua. En aquestes arriva un tractor i li pregunto al conductor si es gaire llarg el troç de carretera que falta, i em va respondre, amb un somriure "falta un 3%, es veu que algú no va complir l'acord"

No se si era un 3% el que faltava, el que si se (perque ho diuen els diaris i els politics ) es que hi ha hagut un 3% (inicialment, després es va disparar) de comisions sobre la obra publica per financiar partits politics... la obra publica es la partida que mes diners mou, després de sanitat, pero, a diferencia de sanitat, son contractes grans, que poden fer poques empreses. Per exemple

Projecte constructiu. Condicionament de la carretera LV-4241, de Solsona a Coll de Jou. PK. 0+700 al 2+580. Tram: Solsona.​

Condicionament de la carretera LV-4241, en el tram PK. 0+700 al 2+580, amb una longitud de 1.880 ml. Les actuacions són: demolicions i enderrocs, esbrossada i moviments de terra, murs d'escullera, drenatges, ferms i paviments, senyalitzacions i proteccions i cartell d'obres
Presupuesto de licitación:
1.276.000,84 € sin IVA 1.543.961,02 € IVA incluido (21,00%)

L'actuació no arriba a 2 km, es millora d'una carretera ja feta, no es carretera nova, i val 1,5 milions d'euros. Com quatre apartaments a Barcelona, com una casa amb terreny a la Cerdanya, com mitja muntanya al Pallars

Nosaltres, els motoristes ens aprofitarem, perque gràcies a això podrem anar de Solsona a Coll de Jou per 25 km una carretera excelent, molt divertida i que havia ja estat rectificada fa pocs anys (excepte aquest tram, de sortida de Solsona). Una vegada que vaig passar, una revista alemanya feia comparatius de SUVs, de molt alta gama entre ells, el Rolls Royce Cullinan, que feia patxoca.

Aixì que la pregunta és: s'ha de prohibir el pagament de comissions a la obra pública? s'ha de legalitzar i si es legalitza, s'ha de fiscalitzar? I si es fiscalitza, qui ho fa? el parlament, el govern, el defensor del poble, una agència nova creada per això, tots xuclant de la teta del estat?
Si no vaig errat, al forum no s'ha de parlar de política i aquests post, al meu entendre, no respecta aquesta norma.

Salut,
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Si no vaig errat, al forum no s'ha de parlar de política i aquests post, al meu entendre, no respecta aquesta norma.

Salut,
Bones! Tota la raó. Val a dir que el Carlos m'ha demanat permís per obrir el fil, i l'he admès perquè llegint-lo per damunt m'ha semblat que versava més sobre infraestructures viàries que sobre política, però corregeixo al respecte, al intepretar que despunta més sobre política que sobre motociclisme, i tanco el fil.

Gràcies igualment per l'interès a tots. Seguim!

Salut
 
  • Like
Reaccions: Serra i Nikokaos
Estat
Tancat per a noves respostes.
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Roger Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana Espai de debat 3
G Ruta en moto JA TENIU PLANIFICADES LES VACANCES? Rutes en moto 17
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
perlanegraviajes Canvi de la tapa de les maletes Shad TERRA Anàlisi de productes 0
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Joananton Fotos Les meves ex-companyes. Les nostres motos 0
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
cargols2rodes Clubs i agrupacions Esmorzars i trobades a les terres de Lleida Clubs i agrupacions 7
Johanovski Fotos Tribut a les motos venudes Un Cafè Ràpid 22
arnausalce Ruta en moto Ruta a Andorra i visita al museu de les dues rodes Cròniques sobre motociclisme 10
Xavi Canyo On poseu les claus de la moto? Un Cafè Ràpid 16
Roger Notícia Les marques de motos elèctriques Arena i Horwin arriben al nostre mercat Espai de debat 0
Marc Vinoenmoto Vídeos Les motos als cellers. MotoVlogs propis 0
Bascu73 Formació Formació 3.0 a les 10:30 de dissabte 8 de maig a Llosa del Cavall Rutes en moto 8
Marta Fotos Les nostres motos Les nostres motos 14
Grizzlybeard Dubte Les Stories del Forum Informació i suport 7
edudzn Opinió Una volta més a la guerra de les Maxitrails Espai de debat 10
Nenpetit La DGT i les seves ximpleries. Les nostres motos 8
Fran790 Em presento Un altre tronat més de les motos... Presentacions 10
Loxicdelamola Protecció fred per les mans Les nostres motos 7
Josep_Mototest Vídeos YAMAHA NIKEN la TRANSFORMER de les MOTOS MotoVlogs propis 2
Pep Aràgo Ruta en moto Sortida Curta Masies de Voltregà-Bracons-Vidrà-Les Lloses-St Boi de Lluç.-Masies de Voltr. Rutes en moto 2
Carlespm Fotos Les meves Street’s Les nostres motos 0
Burkat450R Ruta en moto Ruta on-road el dissabte 8 d'agost per les Gavarres Rutes en moto 3
Burkat450R Ruta en moto Ruta per les Gavarres i costa del baix Empordà Rutes en moto 9
Roger Ruta en moto Les Rutes Obertes Rutes Obertes 0
Serra Ducati Multistrada V4 180-190 cv: se'ns en està anant l'olla amb les trails? Espai de debat 4
Roger X-ADV Quins lios vau tenir a casa amb les motos i les mares? Espai de debat 13
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO d'on surten les HISTORIES dels PATRÓ de Tarragona, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO les LLEGENDES de CATALUNYA, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO les RUINES de Santuaris i Castells de CATALUNYA, APRETA el PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Motoridersmontseny Us presentem les nostres eines!! Presentacions 4
Erik Les meves 5 motos Espai de debat 2
Roger X-ADV Fotos Les nostres millors fotografies Un Cafè Ràpid 249
Josep_Mototest Ruta en moto DESCOBREIX en MOTO les MILLORS VISTES del MEDITERRANI Rutes en moto 0
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Àlex Márquez valora la temporada i respon als més petits a les oficines de Rodi Espai de debat 0
Roger Masses punts negres en les vies interurbanes catalanes Espai de debat 0
Roger Robbie Maddison torna a surcar les onades amb la seva KTM Espai de debat 0
Gseandoporlavida Notícia Les noves Kymco Espai de debat 3
Roger Mor el pilot Enric Saurí en un accident a les 24h de Catalunya Espai de debat 0
Roger Crònica Crom Ride 2017: Superant les expectatives i el mal temps! Cròniques sobre motociclisme 0
S Una mirada a l’actualitat de les motos elèctriques Espai de debat 0
S El motociclisme al món: El Japó, un país entusiasta de les motos Espai de debat 0
Roger VÍDEO - Les caigudes més espectaculars de la Superprestigio Dirt Track 2016 Espai de debat 0
Roger Les conseqüències de portar el casc descordat Espai de debat 0
Roger Informació Comparteix les teves fotografies moteres a Instagram! Informació i suport 1
Roger Clubs i agrupacions Un punt de trobada per les associacions i les agrupacions moteres catalanes Clubs i agrupacions 3
C Fil per les mitiques gs500 Espai de debat 4

Fils similars