C
carlosg
Rodant
- 22 Oct 2020
- 50
- 110
- Premis
- 4
Hola, no vull entrar en un debat politic - que en aquest foro no tindria sentit - aixì que, si us plau, que els comentaris, si n'hi ha, siguin constructius. Deixem els debats sobre qui la ha fet (o la fa) mes grossa per "els tertulianos" de les teles. Però si que es un tema (el 3% i en general, el pagament de comissions a les obres en particular) que tenem tendència a criticar perque si, per esma, sense pensar que el resultat (el celebre 3%) ens beneficie a nosaltres, y si no beneficiessin als partits politics no es farian.
Aixì que aqui va el post, en un assumpte que segur que pocs de vosaltres havieu pensat que us beneficiés. Per cert, el prefixe es "Opinió", que vol dir que no es noticia, ni es informació, es la opinió personal de un forero, que pot estar equivocat, o dir tonteries, o veritats de l'alçada d'un campanar
I ara, passada la introduccion, anem al post
Tots els que porteu anys de moto us heu trobat amb obres a les carreteres, millores, modificacions, asfalt de circuit... carreteres que abans eren revirades i reparades (si de cas es reparaven) amb una galleda amb asfalt i grava i un "propio" que la posava tapant el forat.
Ara les carreteres, fins i tot a llocs remots, a on no passa mai ningú, tenen un asfalt llis, com de circuit, posat amb asfaltadora. De passada, de vegades fins i tot rectifiquen les curves. El temps de recorregut s'ha reduit en un 30 a 40% - ajudat, es clar, per motors més potents, millor estabilitat i frens que frenen.
Jo pensava que tot això era relativament normal fins que un dia, anant de Madrona a Sant Climenç (si sabeu a on està, teniu un café pagat, jo m'hi vaig ficar per la meva curiositat) per unes carreteres estretes, pero amb un asfalt excel.lent, m'ho vaig començar a preguntar... com co*y es poden gastar aquestes quantitats de diners en fer carreteres que no van enlloc, que les poques cases que queden están abandonades, que no hi passa ningú? "Vertebració del territori" vaig pensar, i vaig oblidar el tema... si no hi ha carreteres la gent no hi va, si la gent no hi va, el territori s'abandona... pero... carreteres rectificades? pintades? senyalitzades? amb cartells cada 2 o 3 km indicant que per allà vas a la Masia Empaitameuques?
I un dia, anant de Castellfollit de Riubregós a Ivorra (direcció Cervera) vaig trobar una carretera d'aquestes nova perfecte, que, de cop i volta, acababa en un camí de cabres. No m'agraden els camins de cabres amb moto de carretera. Però potser eren uns centenars de metres només, i si no, havia de girar cua. En aquestes arriva un tractor i li pregunto al conductor si es gaire llarg el troç de carretera que falta, i em va respondre, amb un somriure "falta un 3%, es veu que algú no va complir l'acord"
No se si era un 3% el que faltava, el que si se (perque ho diuen els diaris i els politics ) es que hi ha hagut un 3% (inicialment, després es va disparar) de comisions sobre la obra publica per financiar partits politics... la obra publica es la partida que mes diners mou, després de sanitat, pero, a diferencia de sanitat, son contractes grans, que poden fer poques empreses. Per exemple
Presupuesto de licitación:
1.276.000,84 € sin IVA 1.543.961,02 € IVA incluido (21,00%)
L'actuació no arriba a 2 km, es millora d'una carretera ja feta, no es carretera nova, i val 1,5 milions d'euros. Com quatre apartaments a Barcelona, com una casa amb terreny a la Cerdanya, com mitja muntanya al Pallars
Nosaltres, els motoristes ens aprofitarem, perque gràcies a això podrem anar de Solsona a Coll de Jou per 25 km una carretera excelent, molt divertida i que havia ja estat rectificada fa pocs anys (excepte aquest tram, de sortida de Solsona). Una vegada que vaig passar, una revista alemanya feia comparatius de SUVs, de molt alta gama entre ells, el Rolls Royce Cullinan, que feia patxoca.
Aixì que la pregunta és: s'ha de prohibir el pagament de comissions a la obra pública? s'ha de legalitzar i si es legalitza, s'ha de fiscalitzar? I si es fiscalitza, qui ho fa? el parlament, el govern, el defensor del poble, una agència nova creada per això, tots xuclant de la teta del estat?
Aixì que aqui va el post, en un assumpte que segur que pocs de vosaltres havieu pensat que us beneficiés. Per cert, el prefixe es "Opinió", que vol dir que no es noticia, ni es informació, es la opinió personal de un forero, que pot estar equivocat, o dir tonteries, o veritats de l'alçada d'un campanar
I ara, passada la introduccion, anem al post
Tots els que porteu anys de moto us heu trobat amb obres a les carreteres, millores, modificacions, asfalt de circuit... carreteres que abans eren revirades i reparades (si de cas es reparaven) amb una galleda amb asfalt i grava i un "propio" que la posava tapant el forat.
Ara les carreteres, fins i tot a llocs remots, a on no passa mai ningú, tenen un asfalt llis, com de circuit, posat amb asfaltadora. De passada, de vegades fins i tot rectifiquen les curves. El temps de recorregut s'ha reduit en un 30 a 40% - ajudat, es clar, per motors més potents, millor estabilitat i frens que frenen.
Jo pensava que tot això era relativament normal fins que un dia, anant de Madrona a Sant Climenç (si sabeu a on està, teniu un café pagat, jo m'hi vaig ficar per la meva curiositat) per unes carreteres estretes, pero amb un asfalt excel.lent, m'ho vaig començar a preguntar... com co*y es poden gastar aquestes quantitats de diners en fer carreteres que no van enlloc, que les poques cases que queden están abandonades, que no hi passa ningú? "Vertebració del territori" vaig pensar, i vaig oblidar el tema... si no hi ha carreteres la gent no hi va, si la gent no hi va, el territori s'abandona... pero... carreteres rectificades? pintades? senyalitzades? amb cartells cada 2 o 3 km indicant que per allà vas a la Masia Empaitameuques?
I un dia, anant de Castellfollit de Riubregós a Ivorra (direcció Cervera) vaig trobar una carretera d'aquestes nova perfecte, que, de cop i volta, acababa en un camí de cabres. No m'agraden els camins de cabres amb moto de carretera. Però potser eren uns centenars de metres només, i si no, havia de girar cua. En aquestes arriva un tractor i li pregunto al conductor si es gaire llarg el troç de carretera que falta, i em va respondre, amb un somriure "falta un 3%, es veu que algú no va complir l'acord"
No se si era un 3% el que faltava, el que si se (perque ho diuen els diaris i els politics ) es que hi ha hagut un 3% (inicialment, després es va disparar) de comisions sobre la obra publica per financiar partits politics... la obra publica es la partida que mes diners mou, després de sanitat, pero, a diferencia de sanitat, son contractes grans, que poden fer poques empreses. Per exemple
Projecte constructiu. Condicionament de la carretera LV-4241, de Solsona a Coll de Jou. PK. 0+700 al 2+580. Tram: Solsona.
Condicionament de la carretera LV-4241, en el tram PK. 0+700 al 2+580, amb una longitud de 1.880 ml. Les actuacions són: demolicions i enderrocs, esbrossada i moviments de terra, murs d'escullera, drenatges, ferms i paviments, senyalitzacions i proteccions i cartell d'obresPresupuesto de licitación:
1.276.000,84 € sin IVA 1.543.961,02 € IVA incluido (21,00%)
L'actuació no arriba a 2 km, es millora d'una carretera ja feta, no es carretera nova, i val 1,5 milions d'euros. Com quatre apartaments a Barcelona, com una casa amb terreny a la Cerdanya, com mitja muntanya al Pallars
Nosaltres, els motoristes ens aprofitarem, perque gràcies a això podrem anar de Solsona a Coll de Jou per 25 km una carretera excelent, molt divertida i que havia ja estat rectificada fa pocs anys (excepte aquest tram, de sortida de Solsona). Una vegada que vaig passar, una revista alemanya feia comparatius de SUVs, de molt alta gama entre ells, el Rolls Royce Cullinan, que feia patxoca.
Aixì que la pregunta és: s'ha de prohibir el pagament de comissions a la obra pública? s'ha de legalitzar i si es legalitza, s'ha de fiscalitzar? I si es fiscalitza, qui ho fa? el parlament, el govern, el defensor del poble, una agència nova creada per això, tots xuclant de la teta del estat?