• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubte Llums LED per fi sense ITV

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Bon dia a tots,

Pel que sembla des d'1 de novembre ja podem canviar les llums dels nostres vehicles sense que sigui considerat una reforma major, és a dir, sense tindre que preocupar-nos de la maleïda ITV, perquè passa a ser considerat una reforma menor, com els intermitents i pilots.


El 1 de noviembre se modificó la normativa que regula las reformas en los vehículos y ahora sustituir las bombillas es algo más fácil. / El Motor

Vist això, i ara que n'hi ha molta menys llum, vull canviar ja meva per un LED, perquè La Bicha del 2019 porta una llum de caca... he vist que és un HS1 (12v, 35/35W), i ara mateix no estic gaire segur de quina és l'equivalent a LED. Algú em pot guiar? Moltes gràcies.



PD: ha passat molt de temps sense escriure, he tingut uns mesos complicats...
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Bon fil! Espero que les complicacions o siguin positives o estiguin resoltes!

Respecte el tema LED simplement els has de buscar amb la mateixa referència que l'al•lògena, en el teu cas HS1.

Jo les porto modificades de l'any passat, el cas de la Fazer tinc a esquerra una H4 i a dreta una H7. Que pillades per Aliexpress il•luminen, llum blanca, algo millor que al•lògen... Però no és la panacea... Així que suposo que invertint més potser sí es veu una millora notable.

O sinó poses uns auxiliars de 100w com els de @jamar i fas que la nit es torni dia ??
 
  • Like
Reaccions: Carmeta i Bascu
Silverwing

Silverwing

Motoaddicte
9 Mai 2020
132
267
Premis
7
Entre BCN i L'Alt Emporda
Moto
Honda CTX700 DCT
Ojut que no tot es tant maco i caldrá esperar!!

De moment no hi ha cap marca que tingui aquesta homologació espanyola.

Es decir, se puede quitar la antigua bombilla halógena y poner una luz led. Aunque no todo iba a ser tan fácil. En el anterior párrafo se alude al Reglamento nº 37 de la Comisión Económica de las Naciones Unidas para Europa. Y, de forma resumida, las bombillas led de recambio homologadas para venderse en Europa también deben tener un certificado para cumplir con este reglamento.
 
  • Like
Reaccions: Carmeta i jordiTR63
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Sí, ho sé. Però això és com el cas dels intercomunicadors, que també cal que siguin homologats i encara no hi ha cap model homologat (bé, crec que només un parell de models) i perquè sembla no hi ha problemes en portar els que tenim, més enllà d'algun poli que encara no sap ben bé els canvis a la llei.
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Hola

Males notícies, els canvis a LED només està destinat a un tipus de vehicles determinats: turisme, furgonetes i vehicles industrials lleugers... les motos queden excloses. :mad::mad:

La veritat és una cosa que em fa molta ràbia, trobo que és massa absurd no permetre aquest canvi. Trobo que és molt millor, em veuen més i jo puc veure molt més. No entenc que segui una reforma major...

Bombillas LED en vez de halógenas o incandescentes, ya puedes ponerlas en tu coche

¿Y qué pasa con las motos? De momento, no se pueden poner luces LED en vez de halógenas para las funciones de cruce y carretera, son vehículos de categoría L y el reciente cambio no les afecta. Sí se pueden usar para el resto de funciones, como los intermitentes, pero solo con bombillas que tengan la homologación europea correspondiente.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Hola

Males notícies, els canvis a LED només està destinat a un tipus de vehicles determinats: turisme, furgonetes i vehicles industrials lleugers... les motos queden excloses. :mad::mad:

La veritat és una cosa que em fa molta ràbia, trobo que és massa absurd no permetre aquest canvi. Trobo que és molt millor, em veuen més i jo puc veure molt més. No entenc que segui una reforma major...

Bombillas LED en vez de halógenas o incandescentes, ya puedes ponerlas en tu coche
Ostres tu... Haurem de seguir com sempre, canvi per passar ITV, i canvi per circular amb més seguretat (sent conscients del que pot implicar)...
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Hola

Males notícies, els canvis a LED només està destinat a un tipus de vehicles determinats: turisme, furgonetes i vehicles industrials lleugers... les motos queden excloses. :mad::mad:

La veritat és una cosa que em fa molta ràbia, trobo que és massa absurd no permetre aquest canvi. Trobo que és molt millor, em veuen més i jo puc veure molt més. No entenc que segui una reforma major...

Bombillas LED en vez de halógenas o incandescentes, ya puedes ponerlas en tu coche
Gràcies per la info Bascu! És penós que un element de seguretat com la il·luminació estigui sotmès a un sistema reglamentari restrictiu com aquest, més quan ja s'ha aixecat la restricció a determinats tipus de vehicles.
 
  • Like
Reaccions: pepprats
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Josep_Mototest CASC SHARK SKWAL 2 el casc amb LLUMS LEDS per ser més visible MotoVlogs propis 0
Roger Formació La 10a edició de la Formació 3.0 per a motoristes Formació motorista 1
Jaumenovas Ruta en moto Avui Bon dia per Rodar Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per fer alguna cosa 4/09/2023 Rutes en moto 1
Roger Ruta en moto Ruta per la Catalunya Central. Dijous 4 de maig Sortides anteriors 3
Bascu Consells Alforges, bosses i dubtes per la Yamaha XSR700 Espai de debat 2
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Xavi Canyo Truquets per sabates noves Mecànica de motos i recopilatoris 6
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Recopilatori A quin lloc us agrada més fer parada per un bon esmorzar de forquilla? Un Cafè Ràpid 3
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Jaumenovas Crònica Un tomb per Montserrat 18/11/2022 Cròniques sobre motociclisme 0
JoanBP Venc / Compro JAQUETA SPIDI LADY per esteenar Taulell d'anuncis 0
Serra Volta per la Garrotxa i el Ripollès i esmorzar a Can Pruna Sortides anteriors 0
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
scooterista.cat Ruta en moto Proposta de sortida per el día 1/10/2022 Sortides anteriors 9
Snö Cercant noies per sortir a rodar Presentacions 13
Roger Informació Poca activitat xarxes i web per càrrega de feina Informació i suport 4
Johanovski Tram Pregunta per motoristes de prop de Lleida! Trams motociclistes d'interès 5
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
mami_en_moto Consells Alarmes, antirrobo per a motos en Barcelona? Espai de debat 32
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
GEORGECAT Per si us interessa. Taulell d'anuncis 1
Pep Aràgo OffRoad Sortideta trail entre setmana per la tarda...!!! Trail en moto 3
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
perlanegraviajes Vídeos Uns dies per Ordesa MotoVlogs propis 0
JoanBP Opinió Tema resolt per Espai Iuris Avantatges especials 0
JoanBP Ruta en moto Ruta per terres gironines. Rutes en moto 10
Till186 Consells Quina vestimenta recomaneu per l'hivern? Espai de debat 8
pepprats Guia-Tutorial Punys Calefactables per la Fazer Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger MOTO-WIKI Traducció adequada per High Side Dietari Wiki del Motociclisme 0
D Anàlisis-Comparativa Seient tapissat per Xtrim Anàlisi de productes 4
Noisy White Em presento Salut i gas per a tothom Presentacions 11
A Soc nou per aquí. Presentacions 8
perlanegraviajes Ruta en moto Ruta per la Vall de l'Loira RoadTrip Rutes en moto 0
Benji67 Soc nou per aquí Presentacions 21
mami_en_moto Vídeos Motogymkhana. Curs per practicar moltes coses :) Cròniques sobre motociclisme 10
JordiRT Ruta en moto Viatge per terres sorianes Rutes en moto 6
Roger Venc / Compro Honda CB 600 per uns 2500€ Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Vídeos Equipatge per al viatge a Normandia MotoVlogs propis 0
Fran Mataró Tram Pas per El Portillón tancat ?? Trams motociclistes d'interès 21
Loxicdelamola Sortida aquest dissabte i diumenge Pirineu, Bielsa, Castejon de Sos i per allà Sortides anteriors 5
Nikokaos APPS GPX Viewer PRO per asfalt Trams motociclistes d'interès 14
perlanegraviajes Ruta en moto Ruta a Port Leucate per menjar ostres Rutes en moto 1
Loxicdelamola Ruta en moto Ruta per Terol o Soria 15-16-... de juliol Rutes en moto 6

Fils similars