• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

MACBOR Montana XR5

Loiro86

Loiro86

Rodant
30 Jul 2020
36
97
Premis
3
Molt interessant, gràcies per explicar.
Home no sé què tal son aquestes vibracions que comentes però és que és un motor bicilíndric...
L'unic que m ha sorprès és revisions cada 6000 km ja que la majoria de motos modernes permeten intervals al voltant dels 10000, però bé, tot sigui per garantir la fiabilitat!

Molt bones!!!
Aviam les revisions son cada 6000 pero no cada 6000 s'ha de canviar l'Oli! Va deen no en totes es té q fer tot. (Si voleu adjunto foto del llibre de manteniment)
Ara a mi no em fa res que cada 6000Qm se la miri un mecànic!!
Gas i salut!!!
 
Loiro86

Loiro86

Rodant
30 Jul 2020
36
97
Premis
3
Molt bones torno a ser jo!!
Manteniment Macbor Montana XR5
- ve amb un kit de la casa Macbor amb l'oli, filtre i greix de cadena!
El preu 125€ la veritat perfecte 1h30 de fein amb
ajust de cadena i suspensions i el kit Macbor amb garantia pasada!
La sorpresa que amb el kit ve un spray de greix de cadena que es per aquets 6000 Qm, així que esta molt b i es bona marca pel que m'ha comentat el mecànic!

Qualsevol dubte ja sabeu!!!

Gas i salu?!!!
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Molt bones!!!
Aviam les revisions son cada 6000 pero no cada 6000 s'ha de canviar l'Oli! Va deen no en totes es té q fer tot. (Si voleu adjunto foto del llibre de manteniment)
Ara a mi no em fa res que cada 6000Qm se la miri un mecànic!!
Gas i salut!!!
home doncs així sí que està bé, estic d'acord amb tu que que et miri el vehicle cada 6000 km està bé. Ho dic perquè algunes motos sí que recomanen canvi d'oli cada 6000 km.
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bones @Loiro86 !!

He llegit els teus comentaris de la Macbor i la veritat és que pinta molt bé aquest motor, i la moto en si no em desagrada gens en estètica tot i ser molt d'off...

Comentar-te 4 cosetes:

pensa que és una moto pensada per fer off road...

Normalment la 1a marxa sol ser curta i amb prou par per poder afrontar pendents fortes. Si la 2a també notes 'patada', potser també ho és, de més curta que una asfáltica. Crec que sent així, podràs fer ús de fre motor en off road i estalviar frens, que també ès una cosa bona.

Pensa que anant-hi dos a la moto has de mirar bé el reglatge de l'amortidor del darrera. Al anar més pes, pel copilot, és més fàcil que toquis tope o acabis el recorregut, amb la incomoditat que comporta. També ho notaràs en via ràpida si vas alegre: tindràs sensació que la moto "flaneja". Si no ho has fet, endureix l'amortidor quan vagis acompanyat. Ho notaràs i molt.

També i molt important: comproba la tensió de la cadena. Per anar-hi dos, la cadena ha d'anar més fluixa perquè amb mès pes, la moto "s'obre", s'expandeix amb més facilitat (parlo de suspensio i amortidor, eh). Si la tens tensada per anar-hi un de sol, l'eix motor i la cadena patiran molt, sobretot la cadena que s'estirarà o deformarà abans de temps i tocarà canviar kit; si la tens tensada per anar-hi dos, quan vagis sol la cadena va més fluixa i notarás "patada" en marxes curtes, ja que fins que no tensa el motor la cadena no arria...

No sé si pot ser tema cadena o tema marxes curtes això que notes en 1a i 2a marxa, però el segon és fàcil de conprovar i posar a gust.


Els frens davanters.... suposo que ja t'hauran dit que fins que no s'adapta la pastilla al disc de fre, sempre trovaràs un tacte estrany, sorroll o que no frena molt o el dessitjable.... has de gastar més les pastilles. Amb revisions cada 6000km jo miraria que va a millor, i si no, que mirin el circuit complet: si els pistons del fre no surten alhora, frena menys i pitjor; si tens poc liquid de frens (o petita fuita), no tindràs pressió i frenarà cada vegada menys; les pastilles sinteritzades frenen més que les orgàniques, però també s'ha de mirar la marca... mira quines porta.

I ultima cosa sobre frens: fes ús del fre del darrera quan aneu dos a la moto. Fatigaràs menys els del davant i donaràs més vida a les pastilles, a part de tenir més frenada al convinar-los.

Sobre l'enllumenat.... jo porto halogenes a la meva FZ6. Des del maig que portaba unes bombetes "normals" i ara que enfosqueig abans i el sol surt més tard, jo necessito més llum. Comentar-te que treballo de nits tot l'any, així que dir que sé de que parlo en conducció sense llum solar. La meva millora són dues (en el meu cas de 100% asfalt i moto sport touring, eh): bombetes Osram Night Rider (o algo així), que donen més brillantor però moren abans + fars leds antiboira. Jo hi guanyo un 60% de visibilitat només amb les bombetes, amb els fars antiboira encesos ja vaig com un rei !!

Ahir divendres, al sortir de la feina a les 05'30 del matí, vaig anar a Cadaquès des de Banyoles. No és com anar de dia, evidentment, però la seguretat que tens que hi veus tota la calçada no es pot negar....

Foto ilustrativa...amb el careto de la son que arribava....jajajaja!!
20200828 064831
20200828 064923




Bé, fins aquí els meus consells o recomanacions. Espero que algun et serveixi per gaudir de la moto !!


Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bon dia
Doncs ahir a la tarda vaig mirar la prov a de la Macbor xr5 d'en Josep Chaume prova vídeo
I resol una cosa que s'havia comentat al Fòrum. Es veu que porten el motor de la Honda Cb500X però fabricat per Loncin sota llicència a Xina. És però exactament el mateix motor de 471 cc d'honda
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bon dia
Doncs ahir a la tarda vaig mirar la prov a de la Macbor xr5 d'en Josep Chaume prova vídeo
I resol una cosa que s'havia comentat al Fòrum. Es veu que porten el motor de la Honda Cb500X però fabricat per Loncin sota llicència a Xina. És però exactament el mateix motor de 471 cc d'honda
Més punts positius doncs, a favor de la firma de l'any ;)
 
Loiro86

Loiro86

Rodant
30 Jul 2020
36
97
Premis
3
Bones @Loiro86 !!

He llegit els teus comentaris de la Macbor i la veritat és que pinta molt bé aquest motor, i la moto en si no em desagrada gens en estètica tot i ser molt d'off...

Comentar-te 4 cosetes:

pensa que és una moto pensada per fer off road...

Normalment la 1a marxa sol ser curta i amb prou par per poder afrontar pendents fortes. Si la 2a també notes 'patada', potser també ho és, de més curta que una asfáltica. Crec que sent així, podràs fer ús de fre motor en off road i estalviar frens, que també ès una cosa bona.

Pensa que anant-hi dos a la moto has de mirar bé el reglatge de l'amortidor del darrera. Al anar més pes, pel copilot, és més fàcil que toquis tope o acabis el recorregut, amb la incomoditat que comporta. També ho notaràs en via ràpida si vas alegre: tindràs sensació que la moto "flaneja". Si no ho has fet, endureix l'amortidor quan vagis acompanyat. Ho notaràs i molt.

També i molt important: comproba la tensió de la cadena. Per anar-hi dos, la cadena ha d'anar més fluixa perquè amb mès pes, la moto "s'obre", s'expandeix amb més facilitat (parlo de suspensio i amortidor, eh). Si la tens tensada per anar-hi un de sol, l'eix motor i la cadena patiran molt, sobretot la cadena que s'estirarà o deformarà abans de temps i tocarà canviar kit; si la tens tensada per anar-hi dos, quan vagis sol la cadena va més fluixa i notarás "patada" en marxes curtes, ja que fins que no tensa el motor la cadena no arria...

No sé si pot ser tema cadena o tema marxes curtes això que notes en 1a i 2a marxa, però el segon és fàcil de conprovar i posar a gust.


Els frens davanters.... suposo que ja t'hauran dit que fins que no s'adapta la pastilla al disc de fre, sempre trovaràs un tacte estrany, sorroll o que no frena molt o el dessitjable.... has de gastar més les pastilles. Amb revisions cada 6000km jo miraria que va a millor, i si no, que mirin el circuit complet: si els pistons del fre no surten alhora, frena menys i pitjor; si tens poc liquid de frens (o petita fuita), no tindràs pressió i frenarà cada vegada menys; les pastilles sinteritzades frenen més que les orgàniques, però també s'ha de mirar la marca... mira quines porta.

I ultima cosa sobre frens: fes ús del fre del darrera quan aneu dos a la moto. Fatigaràs menys els del davant i donaràs més vida a les pastilles, a part de tenir més frenada al convinar-los.

Sobre l'enllumenat.... jo porto halogenes a la meva FZ6. Des del maig que portaba unes bombetes "normals" i ara que enfosqueig abans i el sol surt més tard, jo necessito més llum. Comentar-te que treballo de nits tot l'any, així que dir que sé de que parlo en conducció sense llum solar. La meva millora són dues (en el meu cas de 100% asfalt i moto sport touring, eh): bombetes Osram Night Rider (o algo així), que donen més brillantor però moren abans + fars leds antiboira. Jo hi guanyo un 60% de visibilitat només amb les bombetes, amb els fars antiboira encesos ja vaig com un rei !!

Ahir divendres, al sortir de la feina a les 05'30 del matí, vaig anar a Cadaquès des de Banyoles. No és com anar de dia, evidentment, però la seguretat que tens que hi veus tota la calçada no es pot negar....

Foto ilustrativa...amb el careto de la son que arribava....jajajaja!!
Veure l'arxiu adjunt 1411Veure l'arxiu adjunt 1412



Bé, fins aquí els meus consells o recomanacions. Espero que algun et serveixi per gaudir de la moto !!


Ens veiem a l'asfalt
epppaaaa moltisssimes gracies pels teus consells!!!
De ben segur que els posare en practica i algun ja el tinc millorat jejeje merciiiii!!!!
fins aviat i gas!!!
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Bones,

Bon fil aquest, parlant d una de les motos "estrella" de la temporada i felicitats a @Loiro86 per l encertat de la compra ... (y) (y)

Com que tinc "cert" interès en aquesta moto, comparteixo alguna info que ja més o menys heu comentat i un altre que m han "xivat"...

El tema de la similitud amb el motor Honda no és cap casualitat... de fet, sembla ser una part de l acord pel qual Honda va tenir muntatge de motors "econòmics" per la seva línia de productes al mercat asiàtic, (que finalment ha saltat al mercat europeu) i no va ser res més que la "cessió/venda" del drets de construcció del motor bicilindric de 500 cc, incloent les primeres versions dels motlles de fabricació dels motors, que son les que equipen les Macbor i altres motos produides pel supergegant grup empresarial xinés.

El "xivatassu" em parla de que en breu temps veurem motos Macbor i de les altres marques que utilitzen els productes venuts pel supergegant xinés amb un motor 650 de diseny BMW o directament un de 800 cc de base MV Augusta. Les males llengues diuen que ja no tenim al mercat o amb intenció de ser presentat de forma inminent, el model de cilindrada grossa, degut al recent acord per la concessió de la llicencia de fabricació dels motors 800 de base MV Augusta i que va fer deixar aparcat el treure la 650 cc a mitjans/finals del 2021...

Aquesta ultima "info" la podriem incloure a una secció que agafés el nom d una que hi havia a una coneguda revista setmanal d automovilisme esportiu... "Se non e vero e ben trobato".... però el que si que us puc assegurar és que em posso "catxondo" tan sols de pensar en una Macbor 800 per sota dels 10000 "leuros"..... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Bones,

Bon fil aquest, parlant d una de les motos "estrella" de la temporada i felicitats a @Loiro86 per l encertat de la compra ... (y) (y)

Com que tinc "cert" interès en aquesta moto, comparteixo alguna info que ja més o menys heu comentat i un altre que m han "xivat"...

El tema de la similitud amb el motor Honda no és cap casualitat... de fet, sembla ser una part de l acord pel qual Honda va tenir muntatge de motors "econòmics" per la seva línia de productes al mercat asiàtic, (que finalment ha saltat al mercat europeu) i no va ser res més que la "cessió/venda" del drets de construcció del motor bicilindric de 500 cc, incloent les primeres versions dels motlles de fabricació dels motors, que son les que equipen les Macbor i altres motos produides pel supergegant grup empresarial xinés.

El "xivatassu" em parla de que en breu temps veurem motos Macbor i de les altres marques que utilitzen els productes venuts pel supergegant xinés amb un motor 650 de diseny BMW o directament un de 800 cc de base MV Augusta. Les males llengues diuen que ja no tenim al mercat o amb intenció de ser presentat de forma inminent, el model de cilindrada grossa, degut al recent acord per la concessió de la llicencia de fabricació dels motors 800 de base MV Augusta i que va fer deixar aparcat el treure la 650 cc a mitjans/finals del 2021...

Aquesta ultima "info" la podriem incloure a una secció que agafés el nom d una que hi havia a una coneguda revista setmanal d automovilisme esportiu... "Se non e vero e ben trobato".... però el que si que us puc assegurar és que em posso "catxondo" tan sols de pensar en una Macbor 800 per sota dels 10000 "leuros"..... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Interessant!!!
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
MCR94 Macbor Montana XR1 Espai de debat 0
Robiker.1985 Prova de la Macbor XR5 MotoVlogs propis 21

Fils similars