Bones
@Loiro86 !!
He llegit els teus comentaris de la Macbor i la veritat és que pinta molt bé aquest motor, i la moto en si no em desagrada gens en estètica tot i ser molt d'off...
Comentar-te 4 cosetes:
pensa que és una moto pensada per fer off road...
Normalment la 1a marxa sol ser curta i amb prou par per poder afrontar pendents fortes. Si la 2a també notes 'patada', potser també ho és, de més curta que una asfáltica. Crec que sent així, podràs fer ús de fre motor en off road i estalviar frens, que també ès una cosa bona.
Pensa que anant-hi dos a la moto has de mirar bé el reglatge de l'amortidor del darrera. Al anar més pes, pel copilot, és més fàcil que toquis tope o acabis el recorregut, amb la incomoditat que comporta. També ho notaràs en via ràpida si vas alegre: tindràs sensació que la moto "flaneja". Si no ho has fet, endureix l'amortidor quan vagis acompanyat. Ho notaràs i molt.
També i molt important: comproba la tensió de la cadena. Per anar-hi dos, la cadena ha d'anar més fluixa perquè amb mès pes, la moto "s'obre", s'expandeix amb més facilitat (parlo de suspensio i amortidor, eh). Si la tens tensada per anar-hi un de sol, l'eix motor i la cadena patiran molt, sobretot la cadena que s'estirarà o deformarà abans de temps i tocarà canviar kit; si la tens tensada per anar-hi dos, quan vagis sol la cadena va més fluixa i notarás "patada" en marxes curtes, ja que fins que no tensa el motor la cadena no arria...
No sé si pot ser tema cadena o tema marxes curtes això que notes en 1a i 2a marxa, però el segon és fàcil de conprovar i posar a gust.
Els frens davanters.... suposo que ja t'hauran dit que fins que no s'adapta la pastilla al disc de fre, sempre trovaràs un tacte estrany, sorroll o que no frena molt o el dessitjable.... has de gastar més les pastilles. Amb revisions cada 6000km jo miraria que va a millor, i si no, que mirin el circuit complet: si els pistons del fre no surten alhora, frena menys i pitjor; si tens poc liquid de frens (o petita fuita), no tindràs pressió i frenarà cada vegada menys; les pastilles sinteritzades frenen més que les orgàniques, però també s'ha de mirar la marca... mira quines porta.
I ultima cosa sobre frens: fes ús del fre del darrera quan aneu dos a la moto. Fatigaràs menys els del davant i donaràs més vida a les pastilles, a part de tenir més frenada al convinar-los.
Sobre l'enllumenat.... jo porto halogenes a la meva FZ6. Des del maig que portaba unes bombetes "normals" i ara que enfosqueig abans i el sol surt més tard, jo necessito més llum. Comentar-te que treballo de nits tot l'any, així que dir que sé de que parlo en conducció sense llum solar. La meva millora són dues (en el meu cas de 100% asfalt i moto sport touring, eh): bombetes Osram Night Rider (o algo així), que donen més brillantor però moren abans + fars leds antiboira. Jo hi guanyo un 60% de visibilitat només amb les bombetes, amb els fars antiboira encesos ja vaig com un rei !!
Ahir divendres, al sortir de la feina a les 05'30 del matí, vaig anar a Cadaquès des de Banyoles. No és com anar de dia, evidentment, però la seguretat que tens que hi veus tota la calçada no es pot negar....
Foto ilustrativa...amb el careto de la son que arribava....jajajaja!!
Veure l'arxiu adjunt 1411Veure l'arxiu adjunt 1412 Bé, fins aquí els meus consells o recomanacions. Espero que algun et serveixi per gaudir de la moto !!
Ens veiem a l'asfalt