• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

Més info fent clic aquí.

M'agradaria saber.....

Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
267
712
Premis
12
Bon dia companyes i companys,
Com diu el títol, m'agradaria saber d'on ve la salutació dels dos dits amb V que fem els motoristes, algú m'ho sabria explicar?

Per altre banda, també m'agradaria saber, quin sentit té portar la jaqueta amb proteccions i portar pantaló curt amb xancletes...:unsure::ROFLMAO:

Aaaah aquesta també em barrina per el cap, jejeje, m'agradaria saber perquè gaire bé totes i tots les/els motoristes van tant serioses/os amb la moto?

Gràcies per les vostres respostes!
Salut i gasss!
:cool:?️✌️

• M'agrada
Reaccions: Serra i Xavi Canyo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.287
2.693
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Com diu el títol, m'agradaria saber d'on ve la salutació dels dos dits amb V que fem els motoristes, algú m'ho sabria explicar?

Per altre banda, també m'agradaria saber, quin sentit té portar la jaqueta amb proteccions i portar pantaló curt amb xancletes...:unsure::ROFLMAO:

Aaaah aquesta també em barrina per el cap, jejeje, m'agradaria saber perquè gaire bé totes i tots les/els motoristes van tant serioses/os amb la moto?

Salut i gasss!
- Origen salutació V, he trobat aixó, no se si serà cert però és una bonica història...
- Al fet d'anar amb jaqueta i xancles, no hi trobo explicació, tot i que reconec que algún cop he anat amb jaqueta i bermudes, (MAI amb xancles, mínim sabata tancada) però només per desplaçaments curts per ciutat, mai per carretera, Suposo que la gent creu que l'imporatant és protegir el tren superior i que per les cames, en cas de caiguda només seran unes rascades.
- I el fet d'anar seriosos suposo que és per el fet d'anar concentrats en la condució i vigilants amb elements de la via

Jaumenovas

Jaumenovas

16 Nov 2020
463
1.537
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750

Salut i gasss!
Adjunto una explicació del còdic Motero.
Crec que no te sentit portar jaqueta amb proteccion i portar pantaló curt i xancles.
Anar serio en moto, crec que és culpa del casc, que no ens deixa veura la cara que fem… Es el mateix que anar amb mascareta pel carrer… ningú es veu a riure. Jajaja.
Salut a tots/es ✌️?

CÓDIGO MOTERO

Si tienes una moto, a prescindir de la cilindrada, el tipo, el estilo o tu conducción, como motero que eres debes conocer y prácticar el código motero. Porque ir en moto es como la mili: une y curte. Somos un colectivo vulnerable en la carretera debido a que nuestros maravillosos vehículos tienen mil y una cualidades… menos la de protegernos de la intemperie, de los impactos, de los ruidos y de prácticamente de cualquier cosa. Así que para hacernos un poquitín más fuertes en las carreteras, los moteros hemos adoptado un pequeño lenguaje o código de señas con el que nos comunicamos, nos conozcamos o no, vayamos en el mismo grupo o simplemente nos crucemos en cualquier carretera perdida.

Nunca nos cansaremos de repetir lo necesario que es tener nuestra equipación de seguridad puesta y a punto…pero conocer este lenguaje propio es casi igual de importante y deberías empezar a utilizarlo desde ahora…si es que no lo has incorporado ya.
La V
Esta es la primera señal, la más importante y la que indica sin lugar a dudas que eres un@ moter@ de verdad, además de educad@!

Popularizado por el piloto Barry Sheen cada vez que ganaba una carrera, el gesto de poner el índice y el dedo corazón de la mano izquierda (de la derecha no!! que ahi va el puño del gas!) formando una V, se a la altura de tu pierna, por encima del manillar o aunque sea agarrandolo firmemente y solo levantando esos dos dedos, es el saludo por excelencia entre moteros al cruzarnos por la carretera. No importa si conoces o no al/la que te estás cruzando. No importa qué moto lleves…ni qué moto te cruces! Saluda. SIEMPRE. Se considera de muy mala educación no hacerlo ya que tendemos a considerarnos un colectivo unido y amigable y esta, sin duda, es la primera señal para demostrarlo.

Antiguamente el saludo se hacía con un ráfaga corta de luces largas, pero se ha impuesto el uso de la V ya que a veces las luces pueden deslumbrar y hay quien las utiliza en otros contextos (para señalizar la presencia de controles de seguridad, de tráfico o radares).

saludo-v.png

• M'agrada
Reaccions: Xavi Canyo
JoanBP

JoanBP

Editor Wiki
7 Mar 2021
770
1.345
Premis
13
Torroella de Montgrí
Moto
HONDA NC750X ABS

Salut i gasss!
Bon dia!!
Jo havia llegit lo d'en Barry Sheene, però desconeixia la història anterior que ha publicat en Xavi.

Lo de les bermudes, no ho he entès mai quan es va per carretera. Fa poc a l'AP7 em va avançar un motard a tota llet i no portava ni jaqueta. ?

La veritat es que al menys a mi, amb el casc integral i les galtes apretades em costa molt somriure quan viatjo.

• M'agrada
Reaccions: Serra
Carmeta

Carmeta

9 Gen 2021
267
712
Premis
12
Bon dia!!
Jo havia llegit lo d'en Barry Sheene, però desconeixia la història anterior que ha publicat en Xavi.

Lo de les bermudes, no ho he entès mai quan es va per carretera. Fa poc a l'AP7 em va avançar un motard a tota llet i no portava ni jaqueta. ?

La veritat es que al menys a mi, amb el casc integral i les galtes apretades em costa molt somriure quan viatjo.
Jajaja, no es que digui que hem d'anar somrient tota l'estona, però de vegades veig cares que fan por...però vaig fer el comentari només per fer conya!✌??

• M'agrada
  • M'encanta
Reaccions: Serra i JoanBP
Carmeta

Carmeta

9 Gen 2021
267
712
Premis
12
@Xavi Canyo i @Jaumenovas Molt interessants les dues versions que heu compartit, la veritat es que a mi m'encanta saludar a tothom, i quan veig un grup molt gran de motards m'emociono i començo a saludar fins i tot amb la ma? jajaja!
@JoanBP el comentari ve d'això, de veure motards a tota castanya sense cap mena de protecció al cos, ho trobo de poc seny.

• M'agrada
Reaccions: JoanBP
JoanBP

JoanBP

Editor Wiki
7 Mar 2021
770
1.345
Premis
13
Torroella de Montgrí
Moto
HONDA NC750X ABS
@Xavi Canyo i @Jaumenovas Molt interessants les dues versions que heu compartit, la veritat es que a mi m'encanta saludar a tothom, i quan veig un grup molt gran de motards m'emociono i començo a saludar fins i tot amb la ma? jajaja!
@JoanBP el comentari ve d'això, de veure motards a tota castanya sense cap mena de protecció al cos, ho trobo de poc seny.
Fins ara les meves caigudes han estat poques, lleus i algunes, tontes, però m'esgarrifa pensar si aquests que no van equipats tenen una caiguda a altes velocitats.

• M'agrada
Reaccions: Serra i Carmeta