• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

OffRoad Millors pneumàtics per a off 50/50

Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Hola a Tots.

Doncs jo em trobo mes o menys en la mateixa situació...
Tinc una F650GS twin i busco unes gomes mes encarades al offroad que les que he portat fins ara.
Tenia bastant coll avall les karoo street, però fa dies que tinc el rum rum al cap d'agafar unes Pirelli Scorpion Rally STR.
Agafaria alguna cosa mes off, però tinc certes limitacions en quant a dimensions i índex Carrega / velocitat.
Algú ha provat els Scorpion Rally STR?

Salut i Gas!!
Jo que porto les Karoo Street ja et dic que si vols fer molta pista, i això vol dir que tard o d hora menjaràs fang, no agafis aquesta opció.
Si no vols un tac pur tipus TKC 70 o 80, una de les opcions es montar les Karoo3, que també van de fabula per carretera i drenen millor les fanguers que no la Street... ;)
Compte amb la Pirelli STR devantera fent pistes. He vist baixar de la moto a mes d un colega, i no precisament pel puesto que toca, en quant ensumen terreny suelto....
 
  • Like
Reaccions: Loxicdelamola
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Igual vaig tard en aquest fil pero la filomena es lo que te, m ha donat tot el día x fer coses a casa i veure emails jejeje....tinc poca experiencia en off pero estic al grup de Triumph Tiger Spain i allá han comentat força els mes off del foro unes gomes que no heu mencionat, les motoz gps. Per si us pot ser una opcio. Jo personalment porto tkc70 normals. Per asfalt collonuts i per pista deu nidó el que pots fer si está seca...si pilles fang la cosa es complica...si fes mes off montaría primer els tkc 70 rocks i sino els 80. Han d anar be x nassos. Pero aixo dels neumatics ja sabeu que es superpersonal...
 
v.strom650_rider

v.strom650_rider

Nouvingut
19 Oct 2020
17
77
Premis
3
Hola a Tots.

Doncs jo em trobo mes o menys en la mateixa situació...
Tinc una F650GS twin i busco unes gomes mes encarades al offroad que les que he portat fins ara.
Tenia bastant coll avall les karoo street, però fa dies que tinc el rum rum al cap d'agafar unes Pirelli Scorpion Rally STR.
Agafaria alguna cosa mes off, però tinc certes limitacions en quant a dimensions i índex Carrega / velocitat.
Algú ha provat els Scorpion Rally STR?

Salut i Gas!!
Pel que eh parlat amb un profesional del sector les tkc70 normals estan molt per devant de les pirelli STR tan en pista com en carretera, si vols algo un pelin mes Off pero sense arribar al taco les tkc70 rocks tenen pintaza!
 
Sergi Rabasa

Sergi Rabasa

Rodant
16 Nov 2020
20
55
Premis
2
Hola a tots!
Finalment després de rebuscar molt he optat per fer provar els Metz Karoo Street.
La meva idea inicial era montar un pneumatic mes pistero, pero em trobo amb el problema que la meva moto només admet index de velocitat igual o superior a H, i aixó em limita moltíssim les opcions...
Depenent de com respongui aquest joc de pneumàtics estudiaré si repeteixo, si em paso als TKC 70, o si busco un laboratori independent de reformes per veure si em poden fer un document que em permeti montar index de carrega i velocitat de la moto per a aceptar coses mes radicals.

Ja us aniré dient

Salut!
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Hola a tots!
Finalment després de rebuscar molt he optat per fer provar els Metz Karoo Street.
La meva idea inicial era montar un pneumatic mes pistero, pero em trobo amb el problema que la meva moto només admet index de velocitat igual o superior a H, i aixó em limita moltíssim les opcions...
Depenent de com respongui aquest joc de pneumàtics estudiaré si repeteixo, si em paso als TKC 70, o si busco un laboratori independent de reformes per veure si em poden fer un document que em permeti montar index de carrega i velocitat de la moto per a aceptar coses mes radicals.

Ja us aniré dient

Salut!
Boon dia.
Un detall referent al tema dels index de velocitat...
Crec recordar que és possible montar index de velocitat inferiors, si el pneumatic es marcat com M+S, com ho son practicament tots els que vas exposar al principi d aquest fil.
Ja miro de buscar el text on es parla d això....

De totes formes et dic que si vas ambn molt mde compte amb el fang, els Karoo Street no et decebràn a l hora de pistejar si els portes amb les pressions adequades.

Salut
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Hola a tots!
Finalment després de rebuscar molt he optat per fer provar els Metz Karoo Street.
La meva idea inicial era montar un pneumatic mes pistero, pero em trobo amb el problema que la meva moto només admet index de velocitat igual o superior a H, i aixó em limita moltíssim les opcions...
Depenent de com respongui aquest joc de pneumàtics estudiaré si repeteixo, si em paso als TKC 70, o si busco un laboratori independent de reformes per veure si em poden fer un document que em permeti montar index de carrega i velocitat de la moto per a aceptar coses mes radicals.

Ja us aniré dient

Salut!
Sergi, si montes un m+s no pots baixar el index de velocitat? Se segur que com a minim una lletra menys pots posar...mirarho. Jo tinc V i porto H per aixo. Per si et pot ajudar. Salut
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Segons llegeixo a les webs d ITV, apartat "Consultes", si esl pneumàtics son marcats com M+S, deuriem de portar una enganxina que ens avisi de la velocitat màxima del pneumàtic, però que si no la portes i vas a passar ITV, és falta lleu.

Copia d una de les consultes:

Segun ficha técnica corresponden al vehiculo unos neumáticos de velocidad W. He montado unos neumáticos M+S pero con código de velocidad V, puedo tener problemas en la ITV?
Gracias

Responder
  1. Consultas ITV27 diciembre, 2020
    Hola Xavier, si le colocan la etiqueta de velocidad máxima de los neumáticos actuales en el parabrisas no, si no ponen la etiqueta será defecto leve pero pasaría la ITV, está permitido montar neumáticos de invierno reduciendo el índice de velocidad.
    Saludos.
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Segons llegeixo a les webs d ITV, apartat "Consultes", si esl pneumàtics son marcats com M+S, deuriem de portar una enganxina que ens avisi de la velocitat màxima del pneumàtic, però que si no la portes i vas a passar ITV, és falta lleu.

Copia d una de les consultes:

Segun ficha técnica corresponden al vehiculo unos neumáticos de velocidad W. He montado unos neumáticos M+S pero con código de velocidad V, puedo tener problemas en la ITV?
Gracias

Responder
  1. Consultas ITV27 diciembre, 2020
    Hola Xavier, si le colocan la etiqueta de velocidad máxima de los neumáticos actuales en el parabrisas no, si no ponen la etiqueta será defecto leve pero pasaría la ITV, está permitido montar neumáticos de invierno reduciendo el índice de velocidad.
    Saludos.
Cert. A la práctica pero miran el marcatge al neumatic i llestos, al menys la meva experiencia. Oju tb amb el index de carga...aquí si que me las vaig tenir, i tenían la seva part de rao. El de velocitat es pot baixar pero el de carga es intocable...si es 57 pues es 57...etc....en el meu cas tot venía per un error de triumph a la ficha tecnica.
 
Sergi Rabasa

Sergi Rabasa

Rodant
16 Nov 2020
20
55
Premis
2
Hola!
El tema es que, per circumstàncies tinc accés a l'homologació de la meva moto, i els índex mínims de càrrega i velocitat perquè té son superiors a la majoria dels pneumàtics mes pisteros que hi ha. (Diferents normalment als de la Fitxa técnica, ja que es basen en diferents paràmetres)
Això ho van arreglar a l'extensió d'homologació següent, però no es una cosa amb caràcter retroactiu...
De totes maneres a veure com van els Street i, si veig que acaben quedant curts ja mirarem a veure si vaig a BMW i tenen algun tipus de document per a aquests casos (no tinc molta esperança, pero per provar que no sigui :geek:)

Ja us diré a veure quines sensacions em donen.

Salut!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Pep Aràgo
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Hola!
El tema es que, per circumstàncies tinc accés a l'homologació de la meva moto, i els índex mínims de càrrega i velocitat perquè té son superiors a la majoria dels pneumàtics mes pisteros que hi ha. (Diferents normalment als de la Fitxa técnica, ja que es basen en diferents paràmetres)
Això ho van arreglar a l'extensió d'homologació següent, però no es una cosa amb caràcter retroactiu...
De totes maneres a veure com van els Street i, si veig que acaben quedant curts ja mirarem a veure si vaig a BMW i tenen algun tipus de document per a aquests casos (no tinc molta esperança, pero per provar que no sigui :geek:)

Ja us diré a veure quines sensacions em donen.

Salut!
Quan vaig muntar aquets pneumàtics a l Africa Twin, vaig obrir un fil a l apartat de Pneumàtics, on comentava les meves sensacions amb aquets pneumàtics... aniria bé anar contrastant opinions i que quedin reflexats diferents punts de vista al fil dedicat a aquest model...!!! ;)
 
v.strom650_rider

v.strom650_rider

Nouvingut
19 Oct 2020
17
77
Premis
3
Motoristes, estic pensant en canviar a uns pneumàtics mixtes lo més pròxims a un ús 50/50. M'agradaria saber la vostra opinió per acabar de decidirme i montarlos ja aquest mes de gener.
A continuació os fico la meva llista de candidats:

ANAKEE WILD

Veure l'arxiu adjunt 2661
TKC 80.

Veure l'arxiu adjunt 2662

E07 PLUS
Veure l'arxiu adjunt 2660

K60 SCOUT.

Veure l'arxiu adjunt 2659


PD: Aclarar que màxim al dia faig 10km per anar a la feina i que amb el grup campero la carretera que agafem es per arribar a la ruta OffRoad. Gràcies a tots per anticipat! ✌️Salutacions✌️



****DECISIÓ FINAL****
Primer de tot gracies a tots els que heu comentat, dir-vos que al final m'he decidit pels Continental TKC80! Estic esperan a dilluns per montarlos, ja os diré les primeres impresions que tinc, aclarar tambe que son les meves primeres rodes mixtes. Mes endevan amb els km renovare les meves impressions.

✌️Salutacions✌️
Perfi les tinc! Despres del pas de la Filomena tot es va retrassar, pero ja les tinc aqui montadetes llestes per ser estrenades✌?Veure l'arxiu adjunt 2760Veure l'arxiu adjunt 2761Veure l'arxiu adjunt 2762
IMG 20210125 211406
IMG 20210122 WA0007
InShot 20210125 205645553
 
  • Love
Reaccions: Pep Aràgo
Caracol_adventure

Caracol_adventure

Rodant
17 Des 2020
31
117
Premis
5
Agramunt
Moto
KTM 790 adventure R
  • Like
Reaccions: v.strom650_rider
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
  • Like
Reaccions: v.strom650_rider
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
bones nois, el tema neumatics sempre es un tema complicat, depen molt de la teva manera de conduir, la moto i el terreny, per mi, que dels que surten per aqui crec que els he provat tots, els mes polivalents i fialbles, serian els roks, molt bons per asfalt, et permeten anar rapid, i per off es defenen prou be, ara evidentment, si vols algo realment fiable per off, per mi, el tkc80, al final per off si no portas taco, tard o dora estas venut......i son uns neumatics que per asfalt no van pas gens malament, deixan a part el soroll i la durabilitat.
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
bones nois, el tema neumatics sempre es un tema complicat, depen molt de la teva manera de conduir, la moto i el terreny, per mi, que dels que surten per aqui crec que els he provat tots, els mes polivalents i fialbles, serian els roks, molt bons per asfalt, et permeten anar rapid, i per off es defenen prou be, ara evidentment, si vols algo realment fiable per off, per mi, el tkc80, al final per off si no portas taco, tard o dora estas venut......i son uns neumatics que per asfalt no van pas gens malament, deixan a part el soroll i la durabilitat.
Tu que n opines de muntar un TKC80 al devant amb un TKC70 Rocks al eix posterior...??? Crec recordar que has provat tots dos models, no és cert...????
 
  • Like
Reaccions: Edmond
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
Tu que n opines de muntar un TKC80 al devant amb un TKC70 Rocks al eix posterior...??? Crec recordar que has provat tots dos models, no és cert...????
jo amb aixo soc bastant maniatic, a mi m agrada apurar bastant, i cada neumati te un comportament diferent, portant dos neumatics diferents, li sumes un handicap mes a la moto, son diferentes dureses, diferents " balons ", per lo que la moto es comporta de manera estranya, per un altre canto, tampoc li veig gaire funcionalitat a muntar una 80 devant i la rocks darrera, per la meva opinio, per off, sempre es mes important la traccio, la roda del darrera, i tot i que la rokcs no va malament, no deixa de ser que no es un neumatic e taco, per lo que amb fanc s encega bastant, i per sorra tova no tracciona com una 80
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
aqui tens unas tkc, que per muntanya aquell dia no van anar malament, i per asfalt, les vem apurar una mica !!!!!!
Tkc al limit
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
jo amb aixo soc bastant maniatic, a mi m agrada apurar bastant, i cada neumati te un comportament diferent, portant dos neumatics diferents, li sumes un handicap mes a la moto, son diferentes dureses, diferents " balons ", per lo que la moto es comporta de manera estranya, per un altre canto, tampoc li veig gaire funcionalitat a muntar una 80 devant i la rocks darrera, per la meva opinio, per off, sempre es mes important la traccio, la roda del darrera, i tot i que la rokcs no va malament, no deixa de ser que no es un neumatic e taco, per lo que amb fanc s encega bastant, i per sorra tova no tracciona com una 80
Si, estic d acord en que combinar diferents models de pneumatic no és la millor idea però en el cas dels TKC, tan 70 com 80, em comenten els "pneumatiqueros" que la carcassa és idèntica, deixant la diferencia de model a l esculpit del "taco" que porten i la composició de la goma. En això fonamento l opció de poder combinar els dos models...
Un altre tema es que per fer parella del Rocks, Continental diu que amb el TKC70 devanter ja és suficient.... i sincerament, aquí penso que s han volgut estalviar el treure un pneumatic devanter que faci competència directa amb el seu TKC80 devanter... Es evident que el TKC70 pot tenir els mateixos problemes que m he trobat amb els Karoo Street, en quant toques fang o sorra tova, apareixen els problemes i per això han tret el Rocks; volent donar un plus als que busquen un pneum de "carretera" però que et dongui una mica més de prestació en terra.

La meva pregunta que et feia anava encaminada per lo seguent... M han asegurat que el TKC80 posterior té una duració molt limitada, especialmet en motos que pesen bastant, com la teva i la meva Africa Twin, o en cas de ser dels que t agrada "roscar el puny de gas".
El TKC70, Rocks i "normal" son bi-compost, en tant el TKC80 es tot de goma tova. Buscant una prestació més ofroad que no de carretera, potser el portar el Rocks al darrere et donaria una major durabilitat en les nostres motos...
La questió és... hi ha molta diferencia de prestació en terra entre el Rocks i el TKC80 posterior....???? De veritat que m agradaria saber ho.... :unsure::unsure::unsure:
 
  • Like
Reaccions: Edmond
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
Si, estic d acord en que combinar diferents models de pneumatic no és la millor idea però en el cas dels TKC, tan 70 com 80, em comenten els "pneumatiqueros" que la carcassa és idèntica, deixant la diferencia de model a l esculpit del "taco" que porten i la composició de la goma. En això fonamento l opció de poder combinar els dos models...
Un altre tema es que per fer parella del Rocks, Continental diu que amb el TKC70 devanter ja és suficient.... i sincerament, aquí penso que s han volgut estalviar el treure un pneumatic devanter que faci competència directa amb el seu TKC80 devanter... Es evident que el TKC70 pot tenir els mateixos problemes que m he trobat amb els Karoo Street, en quant toques fang o sorra tova, apareixen els problemes i per això han tret el Rocks; volent donar un plus als que busquen un pneum de "carretera" però que et dongui una mica més de prestació en terra.

La meva pregunta que et feia anava encaminada per lo seguent... M han asegurat que el TKC80 posterior té una duració molt limitada, especialmet en motos que pesen bastant, com la teva i la meva Africa Twin, o en cas de ser dels que t agrada "roscar el puny de gas".
El TKC70, Rocks i "normal" son bi-compost, en tant el TKC80 es tot de goma tova. Buscant una prestació més ofroad que no de carretera, potser el portar el Rocks al darrere et donaria una major durabilitat en les nostres motos...
La questió és... hi ha molta diferencia de prestació en terra entre el Rocks i el TKC80 posterior....???? De veritat que m agradaria saber ho.... :unsure::unsure::unsure:
per mi si pep, per off, i amb presions off, el 80 treballa com un neumatic totalment de off, recta e inclinat, el rocks no, si l apuras li falta molt, a mi, per la meva manera de conduir i el que faig, el rocks em dura uns 5000 kms, el 80 uns 3000
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger Anàlisis-Comparativa Millors guants de moto d'estiu de 2022 Anàlisi de productes 4
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Roger X-ADV Consells Els millors cursos de conducció de moto Espai de debat 10
elbarbasenmoto Millors tubs d'escapament Benelli TRK 502 X MotoVlogs propis 2
Roger X-ADV Fotos Les nostres millors fotografies Un Cafè Ràpid 249
Josep_Mototest Ruta en moto DESCOBREIX en MOTO les MILLORS VISTES del MEDITERRANI Rutes en moto 0
Xav2 Anàlisis-Comparativa Quins son els millors navegadors Android per la moto? Mecànica de motos i recopilatoris 27
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Pneumàtics Bridgestone Honda X-ADV 750 Pneumàtics 21
SmartMotoRiders Notícia Obligatorietat pneumàtics hivern Pneumàtics 1
Pastoret Avantatges Ofertes per canviar pneumàtics. Avantatges especials 1
pepprats Quan van fabricar els meus pneumàtics? Pneumàtics 8
Serra tallers mecànics i pressions de pneumàtics Mecànica de motos i recopilatoris 19
Roger Avantatges Busquem tallers que treballin amb pneumàtics de primera línia Avantatges especials 21
Roger Un canvi de pneumàtics a favor de la lluita contra el càncer Espai de debat 0
S Guia intensiva sobre pneumàtics de moto Espai de debat 0
Joa_bandit Dubte Quins pneumàtics em recomaneu? Pneumàtics 2
Roger Formació La 10a edició de la Formació 3.0 per a motoristes Formació motorista 1
Jaumenovas Ruta en moto Avui Bon dia per Rodar Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per fer alguna cosa 4/09/2023 Rutes en moto 1
Roger Ruta en moto Ruta per la Catalunya Central. Dijous 4 de maig Sortides anteriors 3
Bascu Consells Alforges, bosses i dubtes per la Yamaha XSR700 Espai de debat 2
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Xavi Canyo Truquets per sabates noves Mecànica de motos i recopilatoris 6
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Recopilatori A quin lloc us agrada més fer parada per un bon esmorzar de forquilla? Un Cafè Ràpid 3
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Jaumenovas Crònica Un tomb per Montserrat 18/11/2022 Cròniques sobre motociclisme 0
Bascu Dubte Llums LED per fi sense ITV Mecànica de motos i recopilatoris 6
JoanBP Venc / Compro JAQUETA SPIDI LADY per esteenar Taulell d'anuncis 0
Serra Volta per la Garrotxa i el Ripollès i esmorzar a Can Pruna Sortides anteriors 0
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
scooterista.cat Ruta en moto Proposta de sortida per el día 1/10/2022 Sortides anteriors 9
Snö Cercant noies per sortir a rodar Presentacions 13
Roger Informació Poca activitat xarxes i web per càrrega de feina Informació i suport 4
Johanovski Tram Pregunta per motoristes de prop de Lleida! Trams motociclistes d'interès 5
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
mami_en_moto Consells Alarmes, antirrobo per a motos en Barcelona? Espai de debat 32
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
GEORGECAT Per si us interessa. Taulell d'anuncis 1
Pep Aràgo OffRoad Sortideta trail entre setmana per la tarda...!!! Trail en moto 3
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
perlanegraviajes Vídeos Uns dies per Ordesa MotoVlogs propis 0
JoanBP Opinió Tema resolt per Espai Iuris Avantatges especials 0
JoanBP Ruta en moto Ruta per terres gironines. Rutes en moto 10
Till186 Consells Quina vestimenta recomaneu per l'hivern? Espai de debat 8

Fils similars