Cadena o cardan, aquesta és la qüestió.
Si la moto és per anar a la feina cada dia, plogui o nevi, i per fer viatges, la cadena no te gaire sentit (si vols pensar en la teva màquina com un tot tancat i confiable) per reduïr el manteniment a oli, pastilles i neumàtics quan toqui.
Si la motu és pels diumenges, la cadena és fantàstica per anar de curves sport o tirar per l'off-road. Li fas el manteniment quan et vagi bé, i a gaudir sense problema.
Dit això: la BMW bòxer és poc recomanable per filtrar entre cotxes a les rondes sense tenir experiència i sense el costum de moure's amb motus de kg a sobre. Per rodar per autopista sense trànsit i kms per endavant és senzillament insuperable (còmode, ràpida i eficaç). I si mires la RS?... Segueix sent prou touring, però filtrant entre el tràfic te mes sentit. I és bona entre curves i rodant ràpid.
La Yamaha és polivalent (la que més), serveix per tot (curvejar, viatges, anar a la feina), la versió + amb suspensió electrònica la fa perfecte a nivell dinàmic, però... a tensar i greixar cadena cada 1000kms.
La Honda és, lamentablement, el que NO havia de ser: una Deauville 1100 sense cardan (si vols viatjar sense els límits asfàltics ja tens l'Àfrica Twin).
Com apunta un altre company, queda una altre gran moto a valorar: la Moto Guzzi V100 Mandello. En versió estàndard i en versió amb suspensió electrònica. Bona, bonica i... cara. Mes estilitzada que la BMW RT (seria rival de la RS), mes esportiva, i estèticament agraciada (això sempre va de gustos).
Cap de les motus que has triat serà mala opció si tens clar perquè la vols.
L'última paraula, però, en motos, sempre la te el cor. Prova i decideix. Sort i salut