M'afegeixo a dir la meva !!!
Primer diré que un dels temes amb que penso sempre que agafo la moto és SEGURETAT. Després de llegir això del 500A, doncs possiblement el risc deu ser inherent, tant com que una de benzina es pugui incendiar.
Mirant com va la tecnologia en els mobils, crec que seria molt fàcil posar uns sensors/accelerómetres a les elèctriques, de tal manera que al detectar una caiguda (no verticalitat) o xoc (pèrdua de la velocitat molt abrupta) es pot accionar una desconnexió de l'alimentació des de la bateria. En aquest cas, s'hauria de rearmar el sistema al SO o a un taller autoritzat per a verificar tot abans no seguir endavant.
En el tema de la autonomia...bé, jo crec que potser es pot augmentar fins als 300km, i sempre en funció de la velocitat a la que hi vagis: més 'chicha', menys kms. Però em semblaria adequat que la càrrega no fos inferior a 15 minuts: pausa mínima abans de continuar. Podem beure, anar al WC, descansar, etc mentres carrega la nistea estimadeta moto.
Jo crec que seria la manera de que no conduissim tirades llargues sense realment fer pauses en la conducció: als nouvinguts, per a que no es flipin i hagin de parar; als més veterans per a que fem allò que també agrada...xerrar amb la resta de la colla. En el sentit estricte de viatge amb moto, crec que és un plus en seguretat.
Jo ara mateix sóc incapaç de engegar el cotxe i no possar-m'hi el cinturó. Em sento nu sense ell... pensem millor què farem mentre es carrega !!
Després també penso en ECONOMIA. Molt segurament els models aniran millorant i els preus, sempre, pujant. Pensem en el manteniment d'un motor d'explossió actual i en un elèctric millorat a l'actual. Ja només el fet de no pagar la benzina a preu d'or i segons dia de la setmana o vacances...la carregues a casa per l'ús diari i ja en viatges pagarem el que toqui. Un cost menys. Bateria de recanvi cara? Fes repàs de motor, manteniments de vàlvules, etc. La resta de parts mobils amb desgast i rodes, crec que serà el mateix.
Després arriba el tema de CONTAMINACIÓ. Jo dessitjo que en el futur les motos no per no treure fum, contaminin més amb les peces, fabricació i rollos de 'comptadors electrònics' que facin que puguin fallar amb el temps (obsolensència programada, oi?). Estalviant-nos fums, olis de motor i filtres, i com no el soroll a les ciutats sobretot, crec que farem un bé comú.
Finalment, no puc oblidar el tema principal: SENSACIONS. El motiu principal pel qual deixo el cotxe parat i vaig en moto....
Deixem pasar el temps i esperem a veure què ens ofereixen. Ja comencen a fer curses amb motos elèctriques oi? Doncs d'allà i a mida que retirin la benzina, tindrem motetes més semblants a les de combustió. Confio que serà així mentre no ens obliguin a fer ús exclusiu de transport públic per algun motiu...creuem els dits !@
Els que hem tingut motos de carburació hem pogut notar la diferència a l'entrega de potència amb les primeres d'injecció. Ara mateix ja no és tant per la injecció com per la normativa europea...ens acostumarem a l'elèctrica, segur.
Però fins que no arribi el moment, amb la de benzina aniré fent !!
Ens veiem a l'asfalt