• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Motos elèctriques: mort del motociclisme o nova etapa?

Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Potser heu llegit aquest article publicat fa poc en aquest mateix portal sobre la Kawasaki elèctrica amb marxes:
Article
Segons diuen, Kawasaki està pensant en introduïr un simulador de marxes a les seves motos elèctriques naked. Suposo que a l'estil dels canvis CVT amb lleves al volant, que no tenen marxes realment però simulen tenir-ne fixant el variador en diferents punts... és a dir com a concepte, no mecànicament, m'imagino una cosa així.

Heu parlat segur amb amics i hi ha opinions de tot: conec gent que diuen que quan no puguin seguir amb els motors de gasolina segurament deixaran d'anar amb moto. JO sóc de la opinió que vull fer una prova d'una moto elèctrica de producció en sèrie d'aquí a uns anys abans de decidir si vull tenir-ne una o no.
Però imagino que haureu sentit els arguments en contra:
-canviar de marxes és la gràcia d'anar amb moto
-si no se sent el soroll del motor, no té gràcia
-les motos elèctriques no ofereixen sensacions
-les motos elèctriques no agafen les corbes amb la facilitat que les de gasolina (he vist vídeos d'acadèmies que diuen que l'entrega de parell del motor elèctric es fa d'una manera que dificulta moltíssim obrir el gas suaument per ajudar a agafar millor la corba a menys que s'incorpori una brutalitat d'electrònica, no sé si m'enteneu el cas a què em refereixo, la obertura que fas suaument quan has començat a tombar)
-caldrà evidentment resoldre el problema de l'autonomia ja que qui vol sortir de ruta no espera passar mitja hora carregant la bateria cada 200 quilòmetres o menys.

Si mireu el món dels cotxes, les progressives normatives anticontaminació han anat matant els models GT progressivament, o convertint-los en descafeinats utilitaris normals amb un motor de 3 cilindres i menys de 1500cc una mica potenciats amb uns pocs cavalls i amb decoració esportiva, incapacos però de transmetre les mateixes sensacions. Queden esportius, evidentment, però a preus cada cop més allunyats del gran públic. Fins i tot el famòs suzuki gimmy ha mort causa dels canvis en les normatives anticontaminació, limitant la possibilitat de fer off-road barat més encara del que ja sol passar. SI torna, serà un híbrid.
Les nostres normatives anticontaminació van un pas per darrere dels cotxes però ja arribaran. Així que vull sentir les vostres opinions.
Assistirem a la mort de la nostra afició o sortiran nous productes capaços de despertar-nos el mateix interès i sensacions que gaudim ara?
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Potser heu llegit aquest article publicat fa poc en aquest mateix portal sobre la Kawasaki elèctrica amb marxes:
Article
Segons diuen, Kawasaki està pensant en introduïr un simulador de marxes a les seves motos elèctriques naked. Suposo que a l'estil dels canvis CVT amb lleves al volant, que no tenen marxes realment però simulen tenir-ne fixant el variador en diferents punts... és a dir com a concepte, no mecànicament, m'imagino una cosa així.

Heu parlat segur amb amics i hi ha opinions de tot: conec gent que diuen que quan no puguin seguir amb els motors de gasolina segurament deixaran d'anar amb moto. JO sóc de la opinió que vull fer una prova d'una moto elèctrica de producció en sèrie d'aquí a uns anys abans de decidir si vull tenir-ne una o no.
Però imagino que haureu sentit els arguments en contra:
-canviar de marxes és la gràcia d'anar amb moto
-si no se sent el soroll del motor, no té gràcia
-les motos elèctriques no ofereixen sensacions
-les motos elèctriques no agafen les corbes amb la facilitat que les de gasolina (he vist vídeos d'acadèmies que diuen que l'entrega de parell del motor elèctric es fa d'una manera que dificulta moltíssim obrir el gas suaument per ajudar a agafar millor la corba a menys que s'incorpori una brutalitat d'electrònica, no sé si m'enteneu el cas a què em refereixo, la obertura que fas suaument quan has començat a tombar)
-caldrà evidentment resoldre el problema de l'autonomia ja que qui vol sortir de ruta no espera passar mitja hora carregant la bateria cada 200 quilòmetres o menys.

Si mireu el món dels cotxes, les progressives normatives anticontaminació han anat matant els models GT progressivament, o convertint-los en descafeinats utilitaris normals amb un motor de 3 cilindres i menys de 1500cc una mica potenciats amb uns pocs cavalls i amb decoració esportiva, incapacos però de transmetre les mateixes sensacions. Queden esportius, evidentment, però a preus cada cop més allunyats del gran públic. Fins i tot el famòs suzuki gimmy ha mort causa dels canvis en les normatives anticontaminació, limitant la possibilitat de fer off-road barat més encara del que ja sol passar. SI torna, serà un híbrid.
Les nostres normatives anticontaminació van un pas per darrere dels cotxes però ja arribaran. Així que vull sentir les vostres opinions.
Assistirem a la mort de la nostra afició o sortiran nous productes capaços de despertar-nos el mateix interès i sensacions que gaudim ara?
Hola Serra, molt bon debat. A més com bé dius hi ha molts temes a tenir en compte al seu voltant.
Mira, jo penso que pel que fa al concepte de la mobilitat si que val la pena que tiri endavant el concepte de motos elèctriques, i penso que en aquest sentit no es perdrà el concepte de motociclisme utilitari. Per molt arcaica que sigui la conducció, jo sempre preferiré anar a una calçotada, o a fer senderisme a la muntanya, o a treballar, amb una moto que amb un cotxe. El contacte amb l'aire, la sensació de llibertat i el simple fet de pujar i conduir una moto sempre prevaldràn al cotxe com a mitjà de transport.

Dit això sí que és veritat que el concepte de motociclisme com a diversió pura, com a passió en el seu exercici, de gaudir de sensacions úniques durant la conducció segurament si que es veurà afectat. Penso que hi haurà partidaris i detractors, i com molt bé dius, dependrà de fins a quin punt els fabricants aconsegueixin acostar la conducció de les motos a les sensacions que ofereixin, i a la versatilitat sobre l'asfalt i sobre terra que aconsegueixin.

Molt curiós el debat, i realment genera certa intriga. A veure que n'opinen els companys del fòrum. Ah, menciono especialment a @Burkat450R perquè la vessant OffRoad també es veu directament implicada en les motos elèctriques.
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Particularment per a mi no crec que tingui cap problema a utilitzar models elèctrics, m'agraden les motos antigues, actuals i segur que les futures també. Això evidenment depent de cadascú però no us veig a casa a tots d'aquí uns anys perque les motos siguin elèctriques , mes aviat serà per algun altra cosa :LOL:
 
Burkat450R

Burkat450R

Com es caminava?
OffRoader
4 Abr 2020
241
402
Premis
7
Moto
Bultaco juntior 75c.c/Beta tr39/Gas gas ec125R/ktm exc450-r/honda CBR 600 f2/ suzuki gs500e / Kawasaki klx 650r
Bona tarda i gràcies per la menció non-stop .
Com a aficionat a la combustio/ explosió el teme del vehicle elèctric com a tal ,ara mateix no hem convenç...però si tinc que dir que les sensacions que ofereixen són molt bèsties en quant a entrega de potència i ja no parlem dels manteniments Pràcticament inexistents. El tema més perillós i aquí recalco les motos ...és el tema del HV que poden arribar als 500 ampers més que suficients per matar una persona, això a l'hora de patir un accident pot arribar a ser molt perillós per un mateix i per els altres.

El que sí que tinc clar és que tornar a deixar enrera les motos no passarà altre vegada i siguin elèctriques , benzina i/ O el que vulguin ...seguiré enfilat a les dues rodes se'ns dubte.jejeje

P.d: però anirem amb benzina fins que ho prohibeixin ....
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Tàrraco
Burkat450R

Burkat450R

Com es caminava?
OffRoader
4 Abr 2020
241
402
Premis
7
Moto
Bultaco juntior 75c.c/Beta tr39/Gas gas ec125R/ktm exc450-r/honda CBR 600 f2/ suzuki gs500e / Kawasaki klx 650r
Amb el tema enduro/ cross crec que com a efectivitat i sensacions seran molt bones amb entregues de potència immediata que és el que necessita per aquest esport. Per l'enduro particularment....pot ser molt perillós per què si no ens senten arribar la gent que ve de cara...imagineu la situació....

Amb aquest tema hi ha debat per estona jejeje
 
  • Like
Reaccions: Serra i Tàrraco
edudzn

edudzn

Motoaddicte
Rider
3 Mar 2020
110
237
Premis
7
Barcelona
Moto
Triumph Street Triple R 2009
jo per ciutat he fet servir bastant el sistema de motosharing i s'ha de dir que per ciutat no hi ha color. Les elèctriques van de meravella, per so i per comoditat. Potser una mica més de potència sí que trobo a faltar... però són scooters petits, què hi farem. El què he tingut algun ensurt perquè no et senten i els vianants miren poc.
Per sortir fora de ciutat no he provat mai res, però m'han explicat que la sensació d'anar ràpid sense soroll és una passada. Sempre pots portar un altaveu amb una biblioteca de sons :p. El problema és l'autonomia...
El què se'm fa estrany és això de la caixa de canvis, una de les avantatges que té l'elèctrica és que la potència te la dóna directament el motor... tot serà veure-les en acció!
El què comenta en Burkat450R de la seguretat, creus que són tant insegures a nivell de descàrregues de corrent? 500A d'intensitat? no sabia que fos tant...

Crec que tot i que hi hagin molts cants de sirenes, no crec que la benzina s'acabi a curt termini. Seguirem sentir bramar els tubs d'escapament encara uns quants anys.

pd: Non-stop, com enllaçem una menció a un usuari?
 
Burkat450R

Burkat450R

Com es caminava?
OffRoader
4 Abr 2020
241
402
Premis
7
Moto
Bultaco juntior 75c.c/Beta tr39/Gas gas ec125R/ktm exc450-r/honda CBR 600 f2/ suzuki gs500e / Kawasaki klx 650r
Amb els cotxes és aixis intueixo que les motos també van igual.

Si ús fixeu en els automatics de casa i posa 30 mili ampers i aquest és el límit per els humans ,doncs ara imagina 500 ....
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco i Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Amb els cotxes és aixis intueixo que les motos també van igual.

Si ús fixeu en els automatics de casa i posa 30 mili ampers i aquest és el límit per els humans ,doncs ara imagina 500 ....
Tinc entès que de moment les bateries que es munten a les motos elèctriques funcionen però amb altres paràmetres de voltatge i intensitat, etc.. (de fet una cosa està enllaçada amb l'altra) que les del cotxe... no he aconseguit trobar les dades de voltatge però aquesta bateria que porta (RESS) imagino que funciona amb 48v, si és així, serien dades més semblants al sistema elèctric d'un cotxe amb hibridació lleugera que les d'un cotxe elèctric. Espero però que algú que hi entengui més em corregeixi...
De totes maneres la gasolina també es crema... jo he vist cotxes encendre's i cremar en directe, però això sí, no passa com a les pel·lícules que exploten, sinò que es cremen prou lentament com perquè la gent no acabi amb lesions greus sempre que surtin de seguida. JO no sé quines possibilitats hi ha que es pelès un cable i et toqués la pell, i a més, si el contacte és amb les cames, la corrent podria entrar per una cama i sortir a terra a l'altre sense passar pel cor, amb la qual cosa les lesions són menys mortals.
No ho sé però, vaja, això és especular. No crec que hi hagi un perill real de morir electrocutat, imagino que els primers conductors també tenien por que el motor explotés i sortissin disparats com en un coeht cap enlaire... com a màxim, no sé si les bateries porten algun àcid que pugui causar cremades a la pell.
 
Burkat450R

Burkat450R

Com es caminava?
OffRoader
4 Abr 2020
241
402
Premis
7
Moto
Bultaco juntior 75c.c/Beta tr39/Gas gas ec125R/ktm exc450-r/honda CBR 600 f2/ suzuki gs500e / Kawasaki klx 650r
Si es així un punt més a favor

Amb els cotxes està molt ben aïllat i protegit. Però estem fent cursos i aquest tipus de vehicle s'ha de fer un perímetre per què la gent no el toqui si entra al taller ... Com he dit és un sistema fiable i segur ,el problema ve amb accidents i causes poc habituals.... Com a mínim amb cotxes .
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Serra i Tàrraco
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Si es així un punt més a favor

Amb els cotxes està molt ben aïllat i protegit. Però estem fent cursos i aquest tipus de vehicle s'ha de fer un perímetre per què la gent no el toqui si entra al taller ... Com he dit és un sistema fiable i segur ,el problema ve amb accidents i causes poc habituals.... Com a mínim amb cotxes .
Es un perill semblant al dels mòbils i les seves bateries de liti, que es poden encendre i crear un incendi, accident, etc. Però no veig pas que la gent deixi de fer-ho servir perque tingui un risc, de fet la majoria ni son conscients de les recomanacions per protegir-ho i tot i això els mobils que cremem son una molt petita proporció, evidenment en les motos els temes de seguretat abans de posar-ho a la venda haurien de ser prou eficasos per prevenir qualsevol accident......
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Si es així un punt més a favor

Amb els cotxes està molt ben aïllat i protegit. Però estem fent cursos i aquest tipus de vehicle s'ha de fer un perímetre per què la gent no el toqui si entra al taller ... Com he dit és un sistema fiable i segur ,el problema ve amb accidents i causes poc habituals.... Com a mínim amb cotxes .
A part que si caus no tens perquè quedar sobre la moto... En quins casos hu ha perill amb el cotxe? Per quina marca treballes?
 
  • Like
Reaccions: edudzn i Tàrraco
Burkat450R

Burkat450R

Com es caminava?
OffRoader
4 Abr 2020
241
402
Premis
7
Moto
Bultaco juntior 75c.c/Beta tr39/Gas gas ec125R/ktm exc450-r/honda CBR 600 f2/ suzuki gs500e / Kawasaki klx 650r
El perill el veig en el mateix moment del accident ,quan gent que no entén de mecànica vulgui ajudar al mateix accidentat treien la moto de la via. La massa del vehicle és el propi xassís amb 12 volts no passa res però si hi ha un encreuament a causa de la patacada es aquí on pot ser perillós.
Com he comentat abans, són instal·lacions molt segures però és algo encara en procés de aprenentatge. Amb el temps es milloraran les coses ,però per el que tinc entès .... El vehicle elèctric és simplement un pont fins a trobar algo més ecològic ha que la fabricació de bateries de ecològic i sostenible no en té res de res. Ja veurem com avança el món.
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
El perill el veig en el mateix moment del accident ,quan gent que no entén de mecànica vulgui ajudar al mateix accidentat treien la moto de la via. La massa del vehicle és el propi xassís amb 12 volts no passa res però si hi ha un encreuament a causa de la patacada es aquí on pot ser perillós.
Com he comentat abans, són instal·lacions molt segures però és algo encara en procés de aprenentatge. Amb el temps es milloraran les coses ,però per el que tinc entès .... El vehicle elèctric és simplement un pont fins a trobar algo més ecològic ha que la fabricació de bateries de ecològic i sostenible no en té res de res. Ja veurem com avança el món.
Doncs si, això de les bateries es un greu problema que tindran....
 
Llao

Llao

Cul quadrat
27 Abr 2020
79
236
Premis
28
Bítem (Tortosa)
Moto
Bmw R1250GS+Husqvarna 450 enduro
Jo crec que el futur es elèctric. Això si, repensant el "repostatge", es a dir en bateries que es puguin substituir. En lloc de esperar la recarrega s'ha de repensar canviar la bateria, amb la infraestructura actual de les gasolineres es viable, nomes cal estandarditzar les bateries. Exemple: un ciclomotor - una bateria, un cotxe - 10 bateries, un camió - 25 bateries (m'ho invento) però es viable. Companys que es dediquen a evolucionar motos elèctriques hem donen la raó. Si fots 100 tios asseguts a una taula t'ho solucionen, president de Bmw, Prd. de Repsol, Prd. d'Audi, Prd. de Bp, etc.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Jo crec que el futur es elèctric. Això si, repensant el "repostatge", es a dir en bateries que es puguin substituir. En lloc de esperar la recarrega s'ha de repensar canviar la bateria, amb la infraestructura actual de les gasolineres es viable, nomes cal estandarditzar les bateries. Exemple: un ciclomotor - una bateria, un cotxe - 10 bateries, un camió - 25 bateries (m'ho invento) però es viable. Companys que es dediquen a evolucionar motos elèctriques hem donen la raó. Si fots 100 tios asseguts a una taula t'ho solucionen, president de Bmw, Prd. de Repsol, Prd. d'Audi, Prd. de Bp, etc.
Sí, tens tota la raó, o això o evolucionar aquests sistemes de piles d'hidrògen, que crec que ja estaven una mica pensats així. Qualsevol de les dues coses; o totes dues.
I pel que fa a les diferències en la conducció, què n'opines?
 
  • Like
Reaccions: edudzn
Llao

Llao

Cul quadrat
27 Abr 2020
79
236
Premis
28
Bítem (Tortosa)
Moto
Bmw R1250GS+Husqvarna 450 enduro
Sí, tens tota la raó, o això o evolucionar aquests sistemes de piles d'hidrògen, que crec que ja estaven una mica pensats així. Qualsevol de les dues coses; o totes dues.
I pel que fa a les diferències en la conducció, què n'opines?
No tinc idea de com deu ser la conducció, encara que si en voldria provar alguna. Però, a diferencia de molts altres, jo no crec que el so del motor sigui insubstituïble, crec que ens falta costum. El que ens posa es la velocitat, la llibertat, el vent de car, etc. I amb el tema enduro crec que ha de ser una passada poder anar a la muntanya amb silenci, a part la gent no ens veurà tant como a gent que nomes molesta.
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
No tinc idea de com deu ser la conducció, encara que si en voldria provar alguna. Però, a diferencia de molts altres, jo no crec que el so del motor sigui insubstituïble, crec que ens falta costum. El que ens posa es la velocitat, la llibertat, el vent de car, etc. I amb el tema enduro crec que ha de ser una passada poder anar a la muntanya amb silenci, a part la gent no ens veurà tant como a gent que nomes molesta.
Totalment d'acord!
 
  • Like
Reaccions: edudzn
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Ostres!! Arribo molt tard al debat jejeje...pero sincerament em pensava que hi hauria un parell de misatges i sorpresa!!!...Encertadissima la tematica Serra..jo aporto la meva opinio. Resumint crec que a la llarga pasará com amb els cotxes. De fet crec que segueixen els mateixos pasos amb un decalatje de "x" anys. Fa anys ja es parlava de cotxes electrics...toyota feia el prius i igual fot ja 20 anys d aixo. Igualment amb els canvis automatics. Abans un cotxe en automatic era raro..tenian fama de consums mes alts i reparacions mes cares. I despres estaven els feelings en la conduccio..normalment mes aburrits. I que ha anat pasant?..totes les marques enfocades a hibrids i electrics, endolls a parkings, marques q fan certs models nomes en hibrid i automatic..i un llarg etc...jo he canviat de cotxe al gener..es hibrid i automatic. Alucinas amb els consums i la conduccio es comodissima...es un canvi de mentalitat. Que veig en el mon de les motos? Pues un paralelisme. Honda ja monta canvis automatics fins i tot a una africa twin!!...i pel q se van molt be. I ara ja comencen a parlar de motos electriques.....estan seguint els mateixos pasos. El com será la conduccio d una moto electrica es el dubte...pero tb tindrá ventatges...al agost fent ciutat no se vosaltres pero la calor es tremenda...aqui clarament es millorará en comoditat. No entro en temes ambientals. Potser aixo fará q no sigui una opcio sino un "must"....ho anirem veient!!!!!
 
Llao

Llao

Cul quadrat
27 Abr 2020
79
236
Premis
28
Bítem (Tortosa)
Moto
Bmw R1250GS+Husqvarna 450 enduro
Jo el dubte que tinc amb les elèctriques es la falta de canvi de marxes. M'agrada molt poder elegir el regim que vols en qualsevol moment, això en carretera, per no dir-te en enduro que la NO resposta contundent d'un cop de gas et pot portar a una caiguda. Veurem com evoluciona.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV i Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Sabeu què em va passar? L'altre dia vaig veure un vídeo sobre mites sobre cotxes i va sortir el citroen ZX, un cotxe que jo havia tingut. I quasi vaig sentir nostàlgia de portar-ne un...
Avança la tecnologia i crec que perdem sensacions, o són imaginacions meves, no ho sé
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger Notícia Les marques de motos elèctriques Arena i Horwin arriben al nostre mercat Espai de debat 0
MCR94 Volta Motorbikes, una empresa catalana especialitzada en motos elèctriques Espai de debat 0
S Una mirada a l’actualitat de les motos elèctriques Espai de debat 0
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
Roger Ruta en moto XXI Ruta dels Portals + Trobada Motos Clàssiques Sortides anteriors 5
Roger Ruta en moto 13a Concentració i ruta Motos Clàssiques Andorra Rutes en moto 1
mami_en_moto Feliç Sant Jordi | Llibres sobre motos i motoristes Un Cafè Ràpid 4
mami_en_moto Consells Alarmes, antirrobo per a motos en Barcelona? Espai de debat 32
Carmeta Clubs i agrupacions Trobada Motos Classiques Clubs i agrupacions 0
Johanovski Fotos Tribut a les motos venudes Un Cafè Ràpid 22
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Serra Vendes de motos fins a l'Octubre 2021 Espai de debat 0
Marc Vinoenmoto Vídeos Les motos als cellers. MotoVlogs propis 0
Marta Fotos Les nostres motos Les nostres motos 14
edudzn Recopilatori Històries curioses sobre motos Un Cafè Ràpid 6
Fran790 Em presento Un altre tronat més de les motos... Presentacions 10
Mey Motos 125❤️ Presentacions 19
Xavi Canyo Neteja de motos Frogo Informació i suport 8
Josep_Mototest Vídeos YAMAHA NIKEN la TRANSFORMER de les MOTOS MotoVlogs propis 2
C Ruta en moto Motos classiques Grups dinàmics de sortides en moto 18
perlanegraviajes Triangle d'emergència per a motos Mecànica de motos i recopilatoris 11
Myke's ¿Que penseu? BCN zona verda per motos. Espai de debat 3
Serra Veurem com Harley deixa de fer motos? Espai de debat 9
Roger X-ADV Quins lios vau tenir a casa amb les motos i les mares? Espai de debat 13
Erik Les meves 5 motos Espai de debat 2
Roger X-ADV Fotos La vostra col·lecció ideal de 5 motos Un Cafè Ràpid 35
S El motociclisme al món: El Japó, un país entusiasta de les motos Espai de debat 0
jordiGSR600 Fotos quines motos heu tingut...i comentar-les Espai de debat 16
Roger X-ADV Mecànica Instal·lar fars complementaris a les nostres motos Mecànica de motos i recopilatoris 1
Roger Recopilatori Les lesions en la conducció de motos Espai de debat 1
Roger Recopilatori Manuals de motos Mecànica de motos i recopilatoris 6

Fils similars