Holas!
S'ha esmentat en Schaaf com a exemple... totalment d'acord. Aquest paio es un crack, sobretot en el que fa a la edició del vídeo.
Segons la meva experiència hi ha dos parts diferenciades en la producció de un vídeo, sigui de motos o de receptes de cuina...
1.- Captura de dades, o la pròpia filmació. Aquí el que es important es tenir bon "hardware" : càmeres, micròfons, suports... i col·locar bé les càmeres per obtenir tomes interessants.
En quant al "hardware" es qüestió de invertir calers : Molt millor una GoPro que una SJCAM o altres xinades, tenir càmeres de 360º (ull perquè segons quines filmacions a 360º a mi particularment em produeixen vertigen...), tomes de Dron...
En quant a col·locar bé les càmeres ... es pràctica i experiència.
2.- Edició del vídeo resultant a partir de les tomes gravades.
Per mi es molt mes important... una bona edició pot arreglar mes o menys una mala filmació o , al l'inrevés, un mala edició pot esconyar una bona filmació.
En Schaaf, per mi, es un notable filmador (en te molta experiència i bon hardware) , tot i que els seus vídeos poca floritura tenen.Son, com ell, diu RAW -> tomes directes amb so.
Però sobretot es un editor EXCEL·LENT.
Observeu els seus vídeos a YouTube i mireu com el tio enmascara el odometre (el velocímetre) aleatòriament quan ell pensa que la velocitat que porta es excessiva per ser mostrada...
Això que fa sembla fàcil, però es molt dificil i exigeix recursos de Software (el editor de video) molt potents i que son complicats de dominar i recursos de Hardware (l'ordinador on edites) també molt potents en quant a CPU/RAM. Arribats a aquest punt Apple es el millor per aquest tipus de feines ...
Combinar varies càmeres sobre la moto es sempre molt vistós, però editar les filmacions combinades encara complica mes la cosa si un ha de coordinar manualment les filmacions. Jo ho he fet algunes vegades i es una putada la edició, tot i que queden molt xules.
La càmera que diu que porta en
@torpeyenmoto, la Drift Ghost XL, te una particularitat i es que es capaç d'auto-sincronitzar la filmació de fins a 10 càmeres iguales... això facilita molt la edició posterior.
En quant al so, jo tinc un problema amb la meva SJCAM SJ8PRO ... es una càmera "regular" que produeix unes acceptables imatges en HD (1080 30/60 fps) estabilitzades però en quant al so es horrible ... tant amb el seu micro intern com amb el extern de la pròpia marca. Per això normalment passo de so i poso música.
En resum : Si fas vídeos de les teves sortides en moto, aquestes sortides duren el doble : 1 la pròpia sortida i 2 la edició del vídeo de la sortida , que normalment dura mes que la sortida
Tornem un moment a en Schaff : Val la pena veure els seus vídeos a YouTube, però per mi els mes espectaculars son els fets quan va amb una de les seves pròpies motos : Una Honda CB500 PC26 (1994-1995).... una passada com fa anar aquest trasto per les carreteres d'Àustria (que per cert sempre son les mateixes i se les coneix a la perfecció) ... fa fins i tot pot de veure!!!
Vaja totxo m'ha sortit ?♂️...
Salut i gasssss!