Bona tarda!
Estic pensant en canviar el meu casc HJC TR-1 per un Scorpion Exo 1400 AIR que trobo que té un preu raonable i que té característiques que a mi m'agraden: Integral, ullera solar, tancament doble D i un ajustament que pinta bé. A més, pinlock de regal.
Havia pensat en un Shoei, ja sé que són paraules majors, però no m'acaba de convèncer que hagis de renunciar o bé a la ullera solar o bé al tancament doble D, i a més molt car, i també en el LS2 Challenger Carbon, però llavors vaig veure al canal de youtube de FortNine que a l'Scorpion1400 el consideraven el millor casc per ús touring de 2019.
Vaig anar a la botiga ahir i estic barallant aquests dos models, un és tricapa de fibra de vidre i l'altre és tricapa amb fibra de carboni:
Veure l'arxiu adjunt 1257Veure l'arxiu adjunt 1258 No cal dir que la visera que posen a la es fotos és només pel reportage, en realitat són transparents. El que sembla de colors HRC blau blanc i vermell és el de carboni i el blanc i groc és fibra de vidre.
No obstant a la botiga em van dir que algunes persones creuen que que el casc sigui tan lleuger, com el de carboni, de fet perjudica la seguretat en cas d'accident.
Què en penseu vosaltres d'aquest casc? Quin color us agrada més personalment?
A part d'això amb un amic comprem a mitges el Cardo Freecom 4+ Duo, ja que ens han fet una bona oferta a nivell econòmic i molta gent diu que és de les marques més bones (a la botiga també ens el van deixar provar per escoltar música i veure com sona).
Salut i V's!
Hola
@Serra !!
Jo t'aportaré el meu punt de vista:
1) Sobre el casc:
Mira, com ja has vist, jo en tinc un Scorpion 3000 Exo Air, un modular, en verd fluorescent. La veritat és que és un casc d'uns 1500gr de pes i que s'allunya del pes dels més esportius, que van encarats cap els 1200gr. També tinc un Airoh 501 integral negre, d'uns 1300 gr. Realment es nota la diferència de pes, però els interiors són millors en el Scorpion, més tous o agradables per a mi.
Dir que dels diferents models que té Scorpion, el model 1200 (crec que ja no es fabrica aquest) i el 1400 són de caire esportiu. Això implica que són lleugerament més fresquets que un típic ruter o de turisme, i amb l'augment d'entrades d'aire, s'augmenta si o si la rumorositat del casc. Air vol dir alguna cosa més que airejat en aquest cas: més soroll a dins, tant de la moto cpom de l'aire.
També saps que jo tinc una Yamaha FZ6 600 Fazer, que és el model semicarenat i denominat S/S2. També hi ha el model naked (N). Comentar que el fet de portar una pantalla a la moto genera canvis en l'aerodinàmica, i com es generen les turbulències amb ella. Cada canvi de pantalla per una més alta, cambia aquest fet, i por ser bo per unes coses i no tanto bó per a d'altres. Com més baixa sigui la pantalla (o no en tinguis), ens haurem d'encaminar cap a un casc d'un tipus touring. Aquí tenim l'opció de triar o un de més esportiu o més ruter. Això ja va amb la posició de conducció/tipus de moto, ja que la posició del cap durant la conducció mana per l'aerodinámica en que está pensar cada casc. En aquest cas, aniriem amb el cap força recte si no portes una moto sport.
En el mes cas, jo en porto la S, i tinc la pantalla touring més alta que hi ha per al meu model. Les turbulències que es generen ara comparades amb la pantalla de sèrie són diferents: ara l'aire golpeja la part alta del casc quan condueixo més erguit. Augment del soroll i la sensación de que el cap va enrera a la que pases de velocitats legals. Si m'ajupo i m'amago rera la pantalla, tot perfecte... I clar, els modulars són més sorollosos que els integrals, tot i que no m'hagi entrat mai aigua a dins dels casc, les obertures del mecanisme de la mentonera generen soroll.
Amb tot això vul dir que hi ha un seguit de coses que fan que per a cada usuari un casc sigui o no el seu casc. Primer de tot et diria que per a l'elecció del teu casc, el que has de fer és:
- proba diferents marques i tria aquelles que s'adaptin a la leva forma del cap i la teva butxaca;
- tria el models que s'avinguin a les caractéristiques de la moto i a la posició de conducció en més del 80% de les situacions;
- começa a descartar per preus o el que creguis que no té/sobra;
- escull el color i opcions d'extres que hi hagi en el moment, que després pot costar de trobar-ne;
- demana probar-lo a un probeidor oficial, que de vegades en tenen de proba (tot i que ara sigui un mal moment per això pel tema del Covid-19).
No menys importat, afegir que els cascos que tenen el visor solar solen tenir el mecanisme d'accionament per pujar o baixar les ulleres o a prop del coll o a prop de la visera. Aquesta pestanyeta que sobresurt del casc genera soroll, si o si. En el meu cas, dir que el casc Scorpion la té a prop del coll i casi és imperceptible el soroll que genera. En canvi, el casc Airoh la té al costat de la visera i et puc assagurar que si gires el cap una miqueta cap a l'esquerra (evitant que hi vagi més aire per aquell costat del casc), hi ha un xiuleteig que desapareix...
Airoh ST501 Dude Black (
https://www.motoin.de/Cascos/Cascos...RdwSQWwNGo0x4ki4j38qhCoxA0By4jFcaAtoDEALw_wcB)
Scorpion Exo 3000 Air Fluor (
https://www.motocard.com/cascos/sco...4zycgj709M-CJ5oY7L_aAoQ1g6Y6LOKgaAmFhEALw_wcB)
Si busques comoditat, el tema soroll també és un dels punts a tenir molt en compte.
2) En quant al intercomunicador:
Realment aquí has de triar si o si quina capacitat de senyal necessites per a fer o mantenir la comunicació amb altres persones. En aquest sentit hi ha models que permeten de 2 a 4 conexions amb altres conductors, hi ha d'altres que permeten més interconexions; també hi ha que als 100 metres perden la connexió i d'altres que "diuen" que fins a 1.000 metres hi ha cobertura de senyal.... i això sempre en situacions ideals de bon temps meteorològic (poc vent i pluja) i espais oberts (res de moltes curves a muntanya).
Un cop tinguis clar què necessites o vols, quasi que el mercat et dirà què has de comprar. I aquí ja has de triar en 2 o 3 marques, si vas cap el top de gamma.
Com ja has vist, jo faig servir un Lexin FT 4FM amb la meva parella. Mai m'hi he connectat amb altres intercomunicadors via bluetooh que no sigui el de la meva parella. La resta de comunicacions les hem fet via bluetooth mobil-intercomunicador i fent trucades amb la tarifa plana que tinguis. Et deixo el link per si vols fer un cop d'ull:
Jo realment recomano un intercomunicador que faci bé poques coses. Aquest en concret té unes 8 hores d'autonomia comprobades, és fàcil de connectar via bluetooth amb altres intercomunicadors i amb el telefon (com que no tinc Tom Tom, no puc dir res), i dir que tinc un Samsung A5 del 2014, o sigui, bluetooth del vell. Té radio FM integrada, però realment NO la recomano, ja que a la que fas viatges, l'emissora es perd o canvia de dial.... i t'hauries de parar a buscar-ne una altra. Si realment t'agrada una emissora, a través d'internet i el teu mòbil, la pots seguir dins del teu casc. O Spotify, o la música que tinguis emmagatzemada al teu telèfon.... Jo tinc 3 hores de música al mobil, dono al play i rodar !!
Jo a part del que et pugui oferir, i com que no em sobren els calers, he optat per un dispositiu gamma mitja i que queda fora del casc. Això, també genera soroll (xiuleig) quan hi vas fort, per l'aerodinàmica que canvies del casc. Jo no he notat altres sorolls propis del intercomunicador. Si et decantes per un casc que pugui tenir integrat un model d'intercomunicador, ja saps que només podràs portar aquell, així que queda més maco i integrat, però potser no et dona tot el que vols. I en principi, si canvies de marca o model, ho "perdries" tot.
Bé, suposo que moltes coses d'aquestes ja te les hi he comentat personalment, però també era necessari deixar-ho a la vista de la resta de motorist@s que hi ha voltant per aquest forum.
Espero et sigui pràctica la meva experiència i opinió.
Ens veiem a l'asfalt