• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

nou casc: Scorpion exo 1400 air?

Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bona tarda!
Estic pensant en canviar el meu casc HJC TR-1 per un Scorpion Exo 1400 AIR que trobo que té un preu raonable i que té característiques que a mi m'agraden: Integral, ullera solar, tancament doble D i un ajustament que pinta bé. A més, pinlock de regal.
Havia pensat en un Shoei, ja sé que són paraules majors, però no m'acaba de convèncer que hagis de renunciar o bé a la ullera solar o bé al tancament doble D, i a més molt car, i també en el LS2 Challenger Carbon, però llavors vaig veure al canal de youtube de FortNine que a l'Scorpion1400 el consideraven el millor casc per ús touring de 2019.
Vaig anar a la botiga ahir i estic barallant aquests dos models, un és tricapa de fibra de vidre i l'altre és tricapa amb fibra de carboni:
1596808872390
1596808888045

No cal dir que la visera que posen a la es fotos és només pel reportage, en realitat són transparents. El que sembla de colors HRC blau blanc i vermell és el de carboni i el blanc i groc és fibra de vidre.
No obstant a la botiga em van dir que algunes persones creuen que que el casc sigui tan lleuger, com el de carboni, de fet perjudica la seguretat en cas d'accident.
Què en penseu vosaltres d'aquest casc? Quin color us agrada més personalment?

A part d'això amb un amic comprem a mitges el Cardo Freecom 4+ Duo, ja que ens han fet una bona oferta a nivell econòmic i molta gent diu que és de les marques més bones (a la botiga també ens el van deixar provar per escoltar música i veure com sona).

Salut i V's!
 
Edutarraco

Edutarraco

Com es caminava?
20 Feb 2020
209
594
Premis
8
Moto
Kawa KLE 500
Quina bona pinta tenen, a mi personalment m'agrada el negre., jo tinc un Scorpion i l'únic problema son els "piuets" del pinlock que van saltar.
Del FREECOM només tinc mala experiència... Un frrecom 2 amb 3 anys em funciona malament i em diuen quw millor el canvi peru de nou... 160€ ho trobo exagerat
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV i Serra
cargols2rodes

cargols2rodes

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.174
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
Bona tarda!
Estic pensant en canviar el meu casc HJC TR-1 per un Scorpion Exo 1400 AIR que trobo que té un preu raonable i que té característiques que a mi m'agraden: Integral, ullera solar, tancament doble D i un ajustament que pinta bé. A més, pinlock de regal.
Havia pensat en un Shoei, ja sé que són paraules majors, però no m'acaba de convèncer que hagis de renunciar o bé a la ullera solar o bé al tancament doble D, i a més molt car, i també en el LS2 Challenger Carbon, però llavors vaig veure al canal de youtube de FortNine que a l'Scorpion1400 el consideraven el millor casc per ús touring de 2019.
Vaig anar a la botiga ahir i estic barallant aquests dos models, un és tricapa de fibra de vidre i l'altre és tricapa amb fibra de carboni:
Veure l'arxiu adjunt 1257Veure l'arxiu adjunt 1258
No cal dir que la visera que posen a la es fotos és només pel reportage, en realitat són transparents. El que sembla de colors HRC blau blanc i vermell és el de carboni i el blanc i groc és fibra de vidre.
No obstant a la botiga em van dir que algunes persones creuen que que el casc sigui tan lleuger, com el de carboni, de fet perjudica la seguretat en cas d'accident.
Què en penseu vosaltres d'aquest casc? Quin color us agrada més personalment?

A part d'això amb un amic comprem a mitges el Cardo Freecom 4+ Duo, ja que ens han fet una bona oferta a nivell econòmic i molta gent diu que és de les marques més bones (a la botiga també ens el van deixar provar per escoltar música i veure com sona).

Salut i V's!
Una pregunta i es per curiositat! Tens referència del 1400?
M'agradaria sapiguer si saps el nivell de soroll dels Scorpions.
Ho comento perquè a mi m'agrada però després de tindre 3 el vaig descartar per fer molt de soroll a 120km.
He tingut el 900, el 2000 i l'últim el 1200. Tots tres moltíssim soroll.
Ara porto un HJC RPHA, amb visera solar, tancament 2D, i per a mi lo més important forma per les ulleres (jo que porto) i de moment molt content.
Els intercomunicadors jo porto uns cardo q1 duo i s'adapten perfectament perquè porta forats per auriculars.
Dit això i sense treure't la il·lusió investiga el tema soroll, o solament he tingut jo el problema amb els Scorpions.
 
  • Like
Reaccions: Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Una pregunta i es per curiositat! Tens referència del 1400?
M'agradaria sapiguer si saps el nivell de soroll dels Scorpions.
Ho comento perquè a mi m'agrada però després de tindre 3 el vaig descartar per fer molt de soroll a 120km.
He tingut el 900, el 2000 i l'últim el 1200. Tots tres moltíssim soroll.
Ara porto un HJC RPHA, amb visera solar, tancament 2D, i per a mi lo més important forma per les ulleres (jo que porto) i de moment molt content.
Els intercomunicadors jo porto uns cardo q1 duo i s'adapten perfectament perquè porta forats per auriculars.
Dit això i sense treure't la il·lusió investiga el tema soroll, o solament he tingut jo el problema amb els Scorpions.
És que la alternativa que mirava era el agv q5s i és famós pel seu horrible nivell de soroll. El 1400 diuen que si infles el coixí d aire aïlla i queda millor...
De totes maneres he tingut dos hjc i el nivell de soroll és dolent, al cap de poc desajusten de la galta una mica, i el que tinc clar és que no repetiré aquesta marca. Ja et diré.
 
  • Like
Reaccions: cargols2rodes
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Una pregunta i es per curiositat! Tens referència del 1400?
M'agradaria sapiguer si saps el nivell de soroll dels Scorpions.
Ho comento perquè a mi m'agrada però després de tindre 3 el vaig descartar per fer molt de soroll a 120km.
He tingut el 900, el 2000 i l'últim el 1200. Tots tres moltíssim soroll.
Ara porto un HJC RPHA, amb visera solar, tancament 2D, i per a mi lo més important forma per les ulleres (jo que porto) i de moment molt content.
Els intercomunicadors jo porto uns cardo q1 duo i s'adapten perfectament perquè porta forats per auriculars.
Dit això i sense treure't la il·lusió investiga el tema soroll, o solament he tingut jo el problema amb els Scorpions.
He buscat una mica i efectivament pinta una mica de soroll, però nivell mig, el que passa és que tampoc m hi vull gastar un pico en un Shoei o Arai o Schubert, no sé...
 
  • Like
Reaccions: cargols2rodes
cargols2rodes

cargols2rodes

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.174
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
He buscat una mica i efectivament pinta una mica de soroll, però nivell mig, el que passa és que tampoc m hi vull gastar un pico en un Shoei o Arai o Schubert, no sé...
Si no tens presa la setmana que ve o l'altre aniré a Andorra, si vols que et miri preus m'ho dius, jo sempre paro en alguna botiga de motos Tots els cascos que he tingut sempre els he comprat allà i m'estalviat uns bons calerons (ara sortirà el debat de sempre, si val o no val pujar) i tenen els últims models.
De tota manera ara me capficat que el pròxim Casc serà modular (amb totes les homologacions possibles) per tema d'ulleres.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Si no tens presa la setmana que ve o l'altre aniré a Andorra, si vols que et miri preus m'ho dius, jo sempre paro en alguna botiga de motos Tots els cascos que he tingut sempre els he comprat allà i m'estalviat uns bons calerons (ara sortirà el debat de sempre, si val o no val pujar) i tenen els últims models.
De tota manera ara me capficat que el pròxim Casc serà modular (amb totes les homologacions possibles) per tema d'ulleres.
Ah mira per saber no costa pas res, jo també hi vull pujar algun dia per mirar alguna altra cosa, penso.
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bona tarda!
Estic pensant en canviar el meu casc HJC TR-1 per un Scorpion Exo 1400 AIR que trobo que té un preu raonable i que té característiques que a mi m'agraden: Integral, ullera solar, tancament doble D i un ajustament que pinta bé. A més, pinlock de regal.
Havia pensat en un Shoei, ja sé que són paraules majors, però no m'acaba de convèncer que hagis de renunciar o bé a la ullera solar o bé al tancament doble D, i a més molt car, i també en el LS2 Challenger Carbon, però llavors vaig veure al canal de youtube de FortNine que a l'Scorpion1400 el consideraven el millor casc per ús touring de 2019.
Vaig anar a la botiga ahir i estic barallant aquests dos models, un és tricapa de fibra de vidre i l'altre és tricapa amb fibra de carboni:
Veure l'arxiu adjunt 1257Veure l'arxiu adjunt 1258
No cal dir que la visera que posen a la es fotos és només pel reportage, en realitat són transparents. El que sembla de colors HRC blau blanc i vermell és el de carboni i el blanc i groc és fibra de vidre.
No obstant a la botiga em van dir que algunes persones creuen que que el casc sigui tan lleuger, com el de carboni, de fet perjudica la seguretat en cas d'accident.
Què en penseu vosaltres d'aquest casc? Quin color us agrada més personalment?

A part d'això amb un amic comprem a mitges el Cardo Freecom 4+ Duo, ja que ens han fet una bona oferta a nivell econòmic i molta gent diu que és de les marques més bones (a la botiga també ens el van deixar provar per escoltar música i veure com sona).

Salut i V's!
Hola @Serra !!

Jo t'aportaré el meu punt de vista:

1) Sobre el casc:

Mira, com ja has vist, jo en tinc un Scorpion 3000 Exo Air, un modular, en verd fluorescent. La veritat és que és un casc d'uns 1500gr de pes i que s'allunya del pes dels més esportius, que van encarats cap els 1200gr. També tinc un Airoh 501 integral negre, d'uns 1300 gr. Realment es nota la diferència de pes, però els interiors són millors en el Scorpion, més tous o agradables per a mi.

Dir que dels diferents models que té Scorpion, el model 1200 (crec que ja no es fabrica aquest) i el 1400 són de caire esportiu. Això implica que són lleugerament més fresquets que un típic ruter o de turisme, i amb l'augment d'entrades d'aire, s'augmenta si o si la rumorositat del casc. Air vol dir alguna cosa més que airejat en aquest cas: més soroll a dins, tant de la moto cpom de l'aire.

També saps que jo tinc una Yamaha FZ6 600 Fazer, que és el model semicarenat i denominat S/S2. També hi ha el model naked (N). Comentar que el fet de portar una pantalla a la moto genera canvis en l'aerodinàmica, i com es generen les turbulències amb ella. Cada canvi de pantalla per una més alta, cambia aquest fet, i por ser bo per unes coses i no tanto bó per a d'altres. Com més baixa sigui la pantalla (o no en tinguis), ens haurem d'encaminar cap a un casc d'un tipus touring. Aquí tenim l'opció de triar o un de més esportiu o més ruter. Això ja va amb la posició de conducció/tipus de moto, ja que la posició del cap durant la conducció mana per l'aerodinámica en que está pensar cada casc. En aquest cas, aniriem amb el cap força recte si no portes una moto sport.

En el mes cas, jo en porto la S, i tinc la pantalla touring més alta que hi ha per al meu model. Les turbulències que es generen ara comparades amb la pantalla de sèrie són diferents: ara l'aire golpeja la part alta del casc quan condueixo més erguit. Augment del soroll i la sensación de que el cap va enrera a la que pases de velocitats legals. Si m'ajupo i m'amago rera la pantalla, tot perfecte... I clar, els modulars són més sorollosos que els integrals, tot i que no m'hagi entrat mai aigua a dins dels casc, les obertures del mecanisme de la mentonera generen soroll.

Amb tot això vul dir que hi ha un seguit de coses que fan que per a cada usuari un casc sigui o no el seu casc. Primer de tot et diria que per a l'elecció del teu casc, el que has de fer és:

- proba diferents marques i tria aquelles que s'adaptin a la leva forma del cap i la teva butxaca;
- tria el models que s'avinguin a les caractéristiques de la moto i a la posició de conducció en més del 80% de les situacions;
- começa a descartar per preus o el que creguis que no té/sobra;
- escull el color i opcions d'extres que hi hagi en el moment, que després pot costar de trobar-ne;
- demana probar-lo a un probeidor oficial, que de vegades en tenen de proba (tot i que ara sigui un mal moment per això pel tema del Covid-19).

No menys importat, afegir que els cascos que tenen el visor solar solen tenir el mecanisme d'accionament per pujar o baixar les ulleres o a prop del coll o a prop de la visera. Aquesta pestanyeta que sobresurt del casc genera soroll, si o si. En el meu cas, dir que el casc Scorpion la té a prop del coll i casi és imperceptible el soroll que genera. En canvi, el casc Airoh la té al costat de la visera i et puc assagurar que si gires el cap una miqueta cap a l'esquerra (evitant que hi vagi més aire per aquell costat del casc), hi ha un xiuleteig que desapareix...

1597163066441

Airoh ST501 Dude Black (https://www.motoin.de/Cascos/Cascos...RdwSQWwNGo0x4ki4j38qhCoxA0By4jFcaAtoDEALw_wcB)

1597162979148

Scorpion Exo 3000 Air Fluor (https://www.motocard.com/cascos/sco...4zycgj709M-CJ5oY7L_aAoQ1g6Y6LOKgaAmFhEALw_wcB)

Si busques comoditat, el tema soroll també és un dels punts a tenir molt en compte.


2) En quant al intercomunicador:

Realment aquí has de triar si o si quina capacitat de senyal necessites per a fer o mantenir la comunicació amb altres persones. En aquest sentit hi ha models que permeten de 2 a 4 conexions amb altres conductors, hi ha d'altres que permeten més interconexions; també hi ha que als 100 metres perden la connexió i d'altres que "diuen" que fins a 1.000 metres hi ha cobertura de senyal.... i això sempre en situacions ideals de bon temps meteorològic (poc vent i pluja) i espais oberts (res de moltes curves a muntanya).

Un cop tinguis clar què necessites o vols, quasi que el mercat et dirà què has de comprar. I aquí ja has de triar en 2 o 3 marques, si vas cap el top de gamma.

Com ja has vist, jo faig servir un Lexin FT 4FM amb la meva parella. Mai m'hi he connectat amb altres intercomunicadors via bluetooh que no sigui el de la meva parella. La resta de comunicacions les hem fet via bluetooth mobil-intercomunicador i fent trucades amb la tarifa plana que tinguis. Et deixo el link per si vols fer un cop d'ull:

1597163872511



Jo realment recomano un intercomunicador que faci bé poques coses. Aquest en concret té unes 8 hores d'autonomia comprobades, és fàcil de connectar via bluetooth amb altres intercomunicadors i amb el telefon (com que no tinc Tom Tom, no puc dir res), i dir que tinc un Samsung A5 del 2014, o sigui, bluetooth del vell. Té radio FM integrada, però realment NO la recomano, ja que a la que fas viatges, l'emissora es perd o canvia de dial.... i t'hauries de parar a buscar-ne una altra. Si realment t'agrada una emissora, a través d'internet i el teu mòbil, la pots seguir dins del teu casc. O Spotify, o la música que tinguis emmagatzemada al teu telèfon.... Jo tinc 3 hores de música al mobil, dono al play i rodar !!

Jo a part del que et pugui oferir, i com que no em sobren els calers, he optat per un dispositiu gamma mitja i que queda fora del casc. Això, també genera soroll (xiuleig) quan hi vas fort, per l'aerodinàmica que canvies del casc. Jo no he notat altres sorolls propis del intercomunicador. Si et decantes per un casc que pugui tenir integrat un model d'intercomunicador, ja saps que només podràs portar aquell, així que queda més maco i integrat, però potser no et dona tot el que vols. I en principi, si canvies de marca o model, ho "perdries" tot.



Bé, suposo que moltes coses d'aquestes ja te les hi he comentat personalment, però també era necessari deixar-ho a la vista de la resta de motorist@s que hi ha voltant per aquest forum.


Espero et sigui pràctica la meva experiència i opinió.



Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:
elbarbasenmoto

elbarbasenmoto

Cul quadrat
Youtuber
16 Mar 2020
88
163
Premis
3
elbarbasenmoto.com
Moto
Benelli TRK 502 X
Twitter
elbarbasenmoto
Tinc un amic que té un Scorpion EXO algo i està molt content, jo és que sol he tingut marca Shark, actualment porto el Shark Spartan black Mate i molt content perquè és lleuger i molt silenciós. Pel color m'agrada més el de la dreta.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV i Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bé gent, ja m'he decidit per l'Scorpion en negre, blau, blanc i vermell...
Al final la reducció de pes que suposa el caboni més el fet que porta una pantalla fumada de regal que la versió de fibra de vidre no porta m'han fet decidir. A més, els colors són originals i potser menys vistos.
Anirà amb el Cardo Freecom,
demà surto i comentaré les impressions, de moment bé,
-el casc redueix bastant el soroll, m'hi trobo molt més còmode que amb l'HJC que portava fins ara. Tan sols al carrer parlant amb algú amb visera oberta o tancada ja es nota la diferència de so.
-el freecom té molt bona qualitat de so, malgrat algunes interferències puntuals que no arriben a molestar, el so és nítid i t'entens perfectament amb les altres motos fins a velocitats legals d'autpista francesa (130km/h). No hem provat si també pots mantenir una conversa més enllà d'això.
demà prova a fons i més informació. Feu les preguntes que vulgueu!
 
Gllm

Gllm

Rodant
29 Jun 2020
40
121
Premis
4
Tona
Moto
WR 125, KTM EXC 450, GPX 600 R i GTR 1400
Hola, jo vaig tenir-ne un d'aquests que s'inflen i això bé, però tenia el pastell de posar i treure ulleres de sol a dalt de tot casc i això era mooolt incòmode haver d'estirar tot el braç amunt per posar i treure quant entrava als túnels... a part d'això sorollós i lo pitjor el pinlok segellat amb silicona no va anar mai bé, sempre entel.lat un desastre. Me'l vaig canviar aburrir. D'això ja fa uns anyets, suposo que s'ha millorat, però per tenir-ho en compte.., salut i bona tria..
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bon dia!
Doncs de moment molt content amb la tria, el casc és silenciós a velocitats legals, res a dir, tot correcte, en cas de molt de vent i amb la meva pantalla alta a la moto notes una mica turbulències a la part de sobre amb l entrada d aire superior però res greu. En tot cas el vent no va cap a les orelles que és on realment molesta.
Tampoc he notat que la mini palanca del visor solar faci soroll ni xiulets ni turbulències. Està situada a l'esquerra. Igualment el cardo no molesta. A diferència del casc hjc noto que és molt més fàcil girar el coll a dreta i esquerra en autovia.

En quant al Cardo la qualitat de so és excepcional, no així els controls per veu de la màquina que són realment molt difícils de dominar. Si perds al company o pares una estona hi ha un botó de reconectar amb el grup molt pràctic i la acció la fa ràpid.
La bateria també sembla força duradera, després de 7 hores conduint i parant havia baixat una quarta part.

La distància a la qual pots parlar és molta en línia recta, més que suficient, en revolts de muntanya amb bosc etc... Disminueix ràpidament però segueix sent adequada.

De moment la compra sembla bona.
A part el casc, tot i tenir un preu per sota de les primeres marques, ve amb regal de pinlock, pantalla fumada per canviar per la de sèrie, i una bossa per al casc de bona tela acolchada, així com una bosseta igual per dur pantalla de recanvi.
El recomano, per ara.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Gllm
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Doncs jo, si encara els fan i continuen amb la qualitat i confort, en 5 anys em miraria en SHOEI NXR o un SHARK SPARTAN CARBON... això si no he d'invertir en la nova moto que espero ja tindré !!

Somiar és gratis i no fa mal.... de moment !

Ens veiem a l'asfalt
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Doncs jo, si encara els fan i continuen amb la qualitat i confort, en 5 anys em miraria en SHOEI NXR o un SHARK SPARTAN CARBON... això si no he d'invertir en la nova moto que espero ja tindré !!

Somiar és gratis i no fa mal.... de moment !

Ens veiem a l'asfalt
M' agrada molt el NXR però és un casc esportiu i sent realistes i jo et conec a tu, jo em compraria un casc turisme o sport turisme com ara el neotec 2 o el gt air 2 en Shoei.
Crec que som un tipus de usuaris que podem prioritzar un punt de comoditat per sobre de màximes prestacions, jo em vaig emprovar un NXR fa poc i no em va semblar aquest tipus de casc. És un casc d'orientació força ràcing. Crec que, per comparar amb Scorpion, seria més equivalent a un Exo-R1 que a un EXO-1400. En canvi el gt air 2 seria Shoei equivalent a un Exo 1400 a la gamma Scorpion.
No sé com ho veus o sí estàs d'acord, Niko. Potser algun altre usuari sabrà alguna cosa que jo no sé sobre aquest tema.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
M' agrada molt el NXR però és un casc esportiu i sent realistes i jo et conec a tu, jo em compraria un casc turisme o sport turisme com ara el neotec 2 o el gt air 2 en Shoei.
Crec que som un tipus de usuaris que podem prioritzar un punt de comoditat per sobre de màximes prestacions, jo em vaig emprovar un NXR fa poc i no em va semblar aquest tipus de casc. És un casc d'orientació força ràcing. Crec que, per comparar amb Scorpion, seria més equivalent a un Exo-R1 que a un EXO-1400. En canvi el gt air 2 seria Shoei equivalent a un Exo 1400 a la gamma Scorpion.
No sé com ho veus o sí estàs d'acord, Niko. Potser algun altre usuari sabrà alguna cosa que jo no sé sobre aquest tema.
Estic totalment d'acord amb el que dius sobre el caràcter del NXR: és esportiu 100%.

Però fins d'aquí 5 anyets, en els que espero no haver de canviar de casc per caigudes, poden pasar algunes motos pel garatge (tant de bó)...

Com vaig comentar, tinc un Airoh ST501 Dude que està fet d'un compost de fibres, casi igual que el Scorpion. Si més no, no crec que de qualitat de la calota estiguin gaire lluny (els interiors no, des del meu punt de vista guanya Scorpion). La idea era tenir un modular per fer touring, que permetés tenir-lo obert sense treure parades curtes i per preguntar a la gent quan el GPS es torna imbècil, i vaig comprar el Scorpion Exo 3000 Air; i un altre casc més esportiu per a quan sortís solet a fer una mica el gualtrapes, en aquest cas i per pressupost en el moment de compra, vaig triar l'Airoh, que en principi és més sport.

I la intenció segueix sent la mateixa: un casc per viatjar i un altre per quan vaig sol, encara que sigui per anar a la feina jo ho gaudeixo i faig el cabra una mica, sobretot quan surto de treballar, que "el cuerpo me lo pide" !!!

Estic mirant motetes, però de reullet encara: encara he de rodar uns qua ts milers més de kms per veure qué necessito realment i llavors veure qué més dessitjo....

La Triumph Tiger Sport (per no marxar de Triumph en les futuribles) no em desagrada. El look del carenat s'asembla a la Fazer i amb 125cv i un tricilindric amb força més par que la Fazer m'animen...
L'opció de la Yamaha Tracer 900 GT, per seguir a Yamaha, tampoc la descarto. Preu raonable i manteniment assequible, més que la Triumph.

En ambdos casos, els seients anirien a mans d'un tapiser experimentat en motos. Paso dels fets en cadena de gel genèrics. A la propera moto, seient fet a mida pel cul de la Paki i d'en Niko !!
Jajajajaja !!!

També dir que, amb força recel, he mirat anuncis de 2a ma....de BMW trail... Siiii, que jo marró for nothing in the world, que si ja sóc dolent en asfalt ja no vull probar sorreta, que segur que en menjaria força a cada caiguda !!!

Vinga Moterites.cat, vagi bé aquest cap de setmana!!


Ens veiem a l'asfalt
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Estic totalment d'acord amb el que dius sobre el caràcter del NXR: és esportiu 100%.

Però fins d'aquí 5 anyets, en els que espero no haver de canviar de casc per caigudes, poden pasar algunes motos pel garatge (tant de bó)...

Com vaig comentar, tinc un Airoh ST501 Dude que està fet d'un compost de fibres, casi igual que el Scorpion. Si més no, no crec que de qualitat de la calota estiguin gaire lluny (els interiors no, des del meu punt de vista guanya Scorpion). La idea era tenir un modular per fer touring, que permetés tenir-lo obert sense treure parades curtes i per preguntar a la gent quan el GPS es torna imbècil, i vaig comprar el Scorpion Exo 3000 Air; i un altre casc més esportiu per a quan sortís solet a fer una mica el gualtrapes, en aquest cas i per pressupost en el moment de compra, vaig triar l'Airoh, que en principi és més sport.

I la intenció segueix sent la mateixa: un casc per viatjar i un altre per quan vaig sol, encara que sigui per anar a la feina jo ho gaudeixo i faig el cabra una mica, sobretot quan surto de treballar, que "el cuerpo me lo pide" !!!

Estic mirant motetes, però de reullet encara: encara he de rodar uns qua ts milers més de kms per veure qué necessito realment i llavors veure qué més dessitjo....

La Triumph Tiger Sport (per no marxar de Triumph en les futuribles) no em desagrada. El look del carenat s'asembla a la Fazer i amb 125cv i un tricilindric amb força més par que la Fazer m'animen...
L'opció de la Yamaha Tracer 900 GT, per seguir a Yamaha, tampoc la descarto. Preu raonable i manteniment assequible, més que la Triumph.

En ambdos casos, els seients anirien a mans d'un tapiser experimentat en motos. Paso dels fets en cadena de gel genèrics. A la propera moto, seient fet a mida pel cul de la Paki i d'en Niko !!
Jajajajaja !!!

També dir que, amb força recel, he mirat anuncis de 2a ma....de BMW trail... Siiii, que jo marró for nothing in the world, que si ja sóc dolent en asfalt ja no vull probar sorreta, que segur que en menjaria força a cada caiguda !!!

Vinga Moterites.cat, vagi bé aquest cap de setmana!!


Ens veiem a l'asfalt
Bueno no totes les trails de BMW són per sortir de l'asfalt. Opino que la GS 300, la GS 750, la 900XR i la 1000XR són per asfalt quasi totalment i la GS1250 depèn de l'acabat, també ho pot ser o no ser-ho. Potser la GS 850 és la més clarament mixta, tot i que a sortir de l asfalt ningú t obliga.

Ara bé, només una quarta part de pistes i carreteres del món estàn asfaltades. Imagina tot el que t'estàs perdent! :sneaky::p
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Pantum Nou de Sant Boi Presentacions 9
M Em presento sóc nou Presentacions 4
Roger Informació Nou funcionament del fòrum en proves Informació i suport 1
Lluis Tram La carretera que va de Tuixent a la Seu, asfaltada de nou Trams motociclistes d'interès 5
pereg Soc nou Presentacions 10
perlanegraviajes Nou Michelin Road6 Anàlisi de productes 0
torpeyenmoto Nou Canal: TORPEYENMOTO MotoVlogs propis 44
Roger Avantatges Un nou producte ben aviat Avantatges especials 15
navegante360 Em presento Nou vingut Presentacions 8
A Soc nou per aquí. Presentacions 8
Tomás73 Ruta - BCN Soc nou Presentacions 27
Benji67 Soc nou per aquí Presentacions 21
Sergi_gshp Em presento Sóc nou aqui des de Vilanova i la Geltrú Presentacions 40
R Nou des de Terrassa Presentacions 15
JoanBP Em presento Un de nou Presentacions 17
Roger Negoci de Motociclisme Tecnimoto, nou patrocinador de motoristes.cat Negocis motoristes del territori català 12
Jaumenovas Ruta en moto Un nou tomb pel Vallès Occidental Rutes en moto 7
Roger Informació Nou sistema d'anuncis al fòrum Informació i suport 0
manumanu_adv Nou al foro desde Lleida! Presentacions 15
Roger Informació Nou sistema d'estats d'ànim Informació i suport 3
Ray Fields Rider BON ANY NOU A TOTHOM!!! MotoVlogs propis 1
A Em presento Un de nou al fòrum! Presentacions 13
jmartells Em presento Un de nou Presentacions 11
Francesc89 Em presento De nou a casa Presentacions 14
Sherpa92 Nou per ací Presentacions 6
datkren nou des de Vacarisses Presentacions 12
torpeyenmoto Drone Fimi X8SE (nou preu) Taulell d'anuncis 0
waspbcn Nou "cono" de Barcelona Presentacions 8
K Un de nou Presentacions 10
Roger Informació Nou sistema de calendari i esdeveniments Informació i suport 3
J.M Fotos Nou mini-motero Presentacions 6
Burkat450R Em presento Nou per aquí Presentacions 5
Roger Informació Nou sistema de continguts multimèdia Informació i suport 4
Roger Avantatges Nou sistema de premis virtuals Informació i suport 292
Roger Informació Nou panell d'estadístiques i nous tipus de comptes Informació i suport 2
S Nou Menbre Presentacions 3
Roger Eric Granado es defineix com a nou campió d’Europa de Moto2 Espai de debat 0
Roger Nou concessionari Motospazio al centre de Barcelona Espai de debat 0
J Nou al forum Presentacions 3
J Ruta en moto Fiesta de la Moto (nou pingüinos) Rutes en moto 5
rbadfrozen Notícia Llibre "Cròniques des de la visera d'un casc" Cròniques sobre motociclisme 4
Roger X-ADV Dubte Com rentar l'interior del casc? Un Cafè Ràpid 9
perlanegraviajes Canviar l'interior del casc Anàlisi de productes 0
J.M Consells Vinil rebel al casc Un Cafè Ràpid 8
perlanegraviajes Vinilar un casc de moto Mecànica de motos i recopilatoris 0
J Casc modular Blauer Taulell d'anuncis 1
A Casc Modular Espai de debat 5
perlanegraviajes Tipus de visera de casc Mecànica de motos i recopilatoris 0
edudzn Casc fresquet? Espai de debat 5
Josep_Mototest El casc sense cops amb The Frog MotoVlogs propis 4

Fils similars