Sal919
Cul quadrat
Salutacions!
Vinc a obrir un debat i opinió (de tots els motoristes, veterans i novells) que fa temps que em ronda per el cap. He estat llegint durant casi dos anys (el temps que fa que tinc carnet A2) i no tinc clar encara el seu funcionament. Par o Potència màxima declarada?
En el meu cas, tinc una KTM 790 adventure S, una de les primeres unitats que va sortir i estic... Encantat amb ella. Vaig tindre els problemes típics de model nou, però tots coberts i solucionats per la casa. Un cop vaig superar els 6.000 primer km... Cap problema... I ja en porte 24.500!
La meva moto, disposa d'un Par de 88 Nm a 6.600 RPM i d'una potència màxima declarada de 95cv a 8.000 RPM... Tot això és la teoría... Però ara ve la pràctica... Realment quan ha de fer servir un o l'altre? Per el que he llegit, la moto on teoria va millor és sempre entre els valors de RPM del Par i la Potència màxima declarada
No obstant, a efectes pràctics... Rarament he passat de les 6.000 RPM, inclús per atovia i autopista amb tirades llargues de 300 Km. De ruta a revolts, en mode esportiu algún cop ha passat de les 6.000, però en poques ocasions. Quan circule de normal a ritme tranquil, aquesta oscil·la entre les 4.500-5.000 amb molta calma...
Llavors les preguntes venen aquí...
-He d'apurar els canvis a 6.600 RPM o 8.000 RPM? Degastaré el motor prematurament si ho faig sempre? Tindré problemes mecànics?
-He de seguir conduint a un règim de revolucions inferior al del Par i al PMD amb tirades llargues i rutes esportives?
-Realment, com s'utilitza el Par i el PMD? No vull una explicació teòrica, n'he llegit moltes! vull experiències, sensacions, opinions... De ruta revoltosa-esportiva per millor ús del Par el PMD? Per incorporar a un carril i una autovía, millor Par o el PMD? Quan faig una tirada llarga, millor mantindre el motor 2h-3h en el Par, el PMD o per sota d'aquets valors?
M'agradaria obrir aquest debat, per el fet de que després de casi dos anys en moto i amb la meva imminent entrada en el carnet A i després de parlar amb diversos motoristes... No ho tinc clar quin ús fer d'aquestes presetacions...
Gràcies per la vostra ajuda i aportacions...
Gaaaaaaaaassss!!!!!
Vinc a obrir un debat i opinió (de tots els motoristes, veterans i novells) que fa temps que em ronda per el cap. He estat llegint durant casi dos anys (el temps que fa que tinc carnet A2) i no tinc clar encara el seu funcionament. Par o Potència màxima declarada?
En el meu cas, tinc una KTM 790 adventure S, una de les primeres unitats que va sortir i estic... Encantat amb ella. Vaig tindre els problemes típics de model nou, però tots coberts i solucionats per la casa. Un cop vaig superar els 6.000 primer km... Cap problema... I ja en porte 24.500!
La meva moto, disposa d'un Par de 88 Nm a 6.600 RPM i d'una potència màxima declarada de 95cv a 8.000 RPM... Tot això és la teoría... Però ara ve la pràctica... Realment quan ha de fer servir un o l'altre? Per el que he llegit, la moto on teoria va millor és sempre entre els valors de RPM del Par i la Potència màxima declarada
No obstant, a efectes pràctics... Rarament he passat de les 6.000 RPM, inclús per atovia i autopista amb tirades llargues de 300 Km. De ruta a revolts, en mode esportiu algún cop ha passat de les 6.000, però en poques ocasions. Quan circule de normal a ritme tranquil, aquesta oscil·la entre les 4.500-5.000 amb molta calma...
Llavors les preguntes venen aquí...
-He d'apurar els canvis a 6.600 RPM o 8.000 RPM? Degastaré el motor prematurament si ho faig sempre? Tindré problemes mecànics?
-He de seguir conduint a un règim de revolucions inferior al del Par i al PMD amb tirades llargues i rutes esportives?
-Realment, com s'utilitza el Par i el PMD? No vull una explicació teòrica, n'he llegit moltes! vull experiències, sensacions, opinions... De ruta revoltosa-esportiva per millor ús del Par el PMD? Per incorporar a un carril i una autovía, millor Par o el PMD? Quan faig una tirada llarga, millor mantindre el motor 2h-3h en el Par, el PMD o per sota d'aquets valors?
M'agradaria obrir aquest debat, per el fet de que després de casi dos anys en moto i amb la meva imminent entrada en el carnet A i després de parlar amb diversos motoristes... No ho tinc clar quin ús fer d'aquestes presetacions...
Gràcies per la vostra ajuda i aportacions...
Gaaaaaaaaassss!!!!!