• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Crònica Pels Pirineus del 28/09 al 01/10

Cròniques de rutes en moto
Hola gent!

El passat dilluns 28 de setembre finalment ho vaig fer. Seguint exemple del meu germà Joan, també motard , que va marxar tres dies al agost cap als Pirineus, volia fer una sortida semblant per la mateixa zona, els Pirineus francesos. Durant l’estiu no ho vaig poder fer per diferents motius i ara disposava d’uns dies.

Els objectius eren varis: marxar sol, conduir molt, gaudir dels paisatges, les carreteres, provar d’anar de càmping amb moto (ho vaig fer un cop a Blanes fa 36 anys amb la Ducati Twin 500), gaudir de la moto i l’estil de vida motard. I no entrava en els plans, fer turisme, visitar llocs concrets, només el que anés sorgint espontàniament.

Em passa però, que sempre que he de marxar de viatge pel mitja que sigui, em costa fer les maletes, i aquesta vegada no era una excepció. Si van sumar varis factors: per una banda el cap de setmana anterior, el 26, 27 de setembre, va fuma un fred que pelava, temperatures baixíssimes per l’època i per l’altre, era la meva primera sortida en solitari quedant-me a dormir a fora. Si sumava també que volia anar de càmping i no em podia oblidar res però a l’hora, havia de cabre tot a les maletes de la RT. Aquestes, a diferència de les de la GS o altres motos, no hi pots collar res al damunt ja que són arrodonides i no tenen ganxos. Tenda, màrfega, fogonet, el gas, martell per clavar claus, menjar, dos sacs de dormir per si feia molt fred... En fi, abans de començar ja era difícil.


Agafeu cadira que és llarg...


DIA 1: Dilluns, Torelló – La Forge (França)

El dilluns no sabia si marxar o no perquè ja aquí feia molt de fred i em feia por que per allà dalt molt més. Finalment vaig decidir que la primera nit la passaria a un alberg i en vaig triar un a La Forge, situat a 133km i 2h 23’ de casa. Com és habitual en mi, vaig marxar quan vaig estar, és a dir, tard, a les 7 de la tarda, però quan estic de vacances no m’agrada mirar el rellotge, què hi farem...

Com era de preveure a les vuit o un quart de nou ja se’m feia fosc i a dos quarts de nou feia un fred que pelava. Em vaig trobar conduint de nit a 5º per carreteres que no coneixia, els punys calefactables i la calefacció del seient no van parar, sort d’anar abrigat. Era emocionant però em feia molt de respecte, encara duia uns 21 o 22 litres de benzina, les maletes plenes i la tenda i la màrfega lligades al seient de darrera, molt de pes...

Hagués pogut marxar el dimarts a les 6 o 7 del matí, però mira, va anar així no soc de matinar gaire.

Dades: 138Km, 2h 4’ en moviment (veure track).

 

Adjunts

  • 20200928_115927.jpg
    20200928_115927.jpg
    2,7 MB · Visites: 182
  • 20200928_115951.jpg
    20200928_115951.jpg
    3,2 MB · Visites: 167
  • 20200928_160134.jpg
    20200928_160134.jpg
    3,4 MB · Visites: 175
  • 20200928_180408.jpg
    20200928_180408.jpg
    3,9 MB · Visites: 171
  • 20200928_200613.jpg
    20200928_200613.jpg
    1,6 MB · Visites: 164
  • 20200928_200620.jpg
    20200928_200620.jpg
    1,6 MB · Visites: 167
Última edició:
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Dia 2: Dimarts, La Forge – Banhèras de Louishon


Vaig decidir llevar-me a ¾ de 8 i esmorzar al alberg mateix tranquil·lament. Aquest estava situat a 1.100m i a fora encara feia molt fred, però les previsions era que les temperatures pugessin substancialment.

Per seguir la ruta que volia havia de recular uns 7km. Quan en duia 6 però, la carretera estava tallada i no hi va haver manera de passar. L’alternativa va ser recular de nou i seguir una carretera molt estreta, amb arbres alts i un pendent a la dreta que si queia per allà s’acabava el viatge, estava tant al principi de la meva particular aventura que encara estava una mica nerviós.

Al cap d’una estona ja estava sobre la ruta prevista ben content i prudent. L’objectiu no era fer molts Km el primer dia, sinó anar sentint les sensacions i agafant confiança, gaudir dels paisatges i passar-m’ho bé i val a dir que tot s’anava complint. Si que vaig preveure passar la primera nit a Banhèras de Luishon, situat a uns 200km. Vaig triar aquest lloc ja que vaig veure que hi havia molts càmpings i podria trobar una mica d’ambient.

A mig camí em vaig parar a dinar en una àrea de descans. Vaig rumiar-me el tema del càmping i al final, per pocs diners vaig trobar el que booking en deia “un apartamento completo”. Em va fer mandra muntar la tenda, vestir-me amb el fred matinal i em vaig llençar a “lo fàcil”, així que vaig fer la reserva, ningú és perfecte hehehe...

Després de dinar vaig continuar, el trajecte va estar molt bé, pujant i baixant per diferents ports, carreteres de diferents tipus, motards que et saludaven o anaves un tros amb ells, i els paisatges que cada vegada es feien més espectaculars.

Quan baixava cap a Banhèras de L., ja no notava el pes de la moto, semblava que ens havíem acoblat bé l’un amb l’altre.

Així doncs, el segon dia, tot i no haver fet gaires kilòmetres, estava ben satisfet perquè tot anava bé i era on volia ser, als pirineus, amb la moto i trencant els meus tabús.

Per cert, al vespre em vaig dedicar a estudiar la ruta del dia següent, no vaig sortir per res de “l’apartament”, per tant, d’ambient res.


Dades: 228Km, 4h 58’ en moviment (veure track).

 

Adjunts

  • 20200929_125107.jpg
    20200929_125107.jpg
    6,2 MB · Visites: 168
  • 20200929_125144.jpg
    20200929_125144.jpg
    3,7 MB · Visites: 168
  • 20200929_130002.jpg
    20200929_130002.jpg
    1,5 MB · Visites: 163
  • 20200929_140616.jpg
    20200929_140616.jpg
    1,7 MB · Visites: 169
  • 20200929_140649.jpg
    20200929_140649.jpg
    3,8 MB · Visites: 165
  • 20200929_140713.jpg
    20200929_140713.jpg
    1,7 MB · Visites: 159
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Dia 3: Dimecres, Banhèras de Louishon – Jaca


Aquest dia em vaig llevar ben d’hora, a ¾ de 7 que per mi és molt aviat. Avui havia de ser l’etapa reina de la meva excursió. De bon principi ja tenia un dubte, no sabia si pujar a Superbagnères o no, en Joan em va dir que hi havia bones vistes i vaig decidir anar-hi. Em feia molta mandra ja que havia de pujar i baixar uns 1.200m positius de desnivell i anar i tornar pel mateix lloc, uns 37km total, amb la conseqüent sensació de pèrdua de temps, però ho vaig fer i haig de dir que va valdre la pena. Les vistes a dalt són espectaculars, es veu l’Aneto, el Maladeta i moltes altres muntanyes que no vaig saber reconèixer.

Ja en ruta i quan duia pocs Km em vaig parar a la Creperia del Coll de Peiresourde, per recomanació d’un amic. Vaig esmorzar uns creps i vaig engegar de nou. El dia era espectacular, no feia res de fred i ara si, el paisatge era cada vegada més brutal. Havia nevat el cap de setmana i les parts altes de les muntanyes contrastava amb la zona de més avall no nevada.

Les carreteres eren espectaculars, vaig fer el coll d’Aspin, el Tourmalet després i aquí em va passar una cosa. Dalt del port vaig decidir que volia pujar amb el telefèric a dalt del Pic du Midí. Vaig tornar a recular fins l’estació d’on sortia el telefèric i a les 12:14h vaig comprar el tiquet per sortir a les 12:20h. Finalment, el telefèric va sortir a les 12:30h. Un cop a dalt, la intenció era passar-hi 10 o 15’ (minuts) però llavors vaig sentir per megafonia (en francès) que baixava l’últim telefèric abans de la parada d’una hora o hora i mitja per dinar i que aquest ja estava complert. Em vaig estirar els cabells! Vaig estar allà dalt segrestat un temps preciós que podia anar amb moto. En fi, no em passarà mai més.

El que va venir després però, em va fer passar l’enrabiada ja que vaig fer una ruta ESPECTACULAR. Al Coll de Soulor les vistes de les muntanyes són impressionants. Allà la carretera es bifurca, vaig passar pel costat esquerra on la carretera passa pel costat d’un penya-segat preciós, amb alguns túnels curts però macos i segueix pujant fins al Coll d’Aubisque on hi ha unes bicicletes (escultures) que recorden el Tour de França i uns bars per dinar o prendre quelcom, cosa que jo no vaig voler fer ja que em sentia amb l’obligació de recuperar el temps perdut dalt del Pic du Midí i m’havia proposat arribar a Jaca, si era possible, de dia.

La baixada del Coll de Soulor era preciosa, la carretera bona i em vaig trobar portant ritmes alegres però còmodes, totalment acoblat amb la moto i sense cap sensació d’anar amb una moto pesada. Vulguis o no, cada revol que et vas trobant és una mini classe, una oportunitat per millorar la teva tècnica i després de l’intensiu que duia, es notava la millora.

A Villanua, encara amb llum i a 20’ de Jaca vaig parar-me per buscar allotjament, vaig pensar, per una nit que em queda, el càmping pot esperar al estiu que ve”, així que vaig tirar altre cop de Booking i vaig reservar un hotel al centre de Jaca. El que dic sembla banal, però d’haver estat purista, si hagués decidit de bon principi no anar de càmping, hagués pogut deixar a casa molt material que en el fons és pes, espai que no tens i noses pel camí.

Un cop a Jaca, amb la sensació de la feina feta vaig decidir anar a fer un bon sopar. Aquest dia, amb la història del telefèric no havia dinat i el sopar va ser el meu auto-premi.

Dades: 307Km aprox, 6h 12’ en moviment (veure track).

 

Adjunts

  • 20200930_083830.jpg
    20200930_083830.jpg
    3,9 MB · Visites: 164
  • 20200930_084344.jpg
    20200930_084344.jpg
    4,8 MB · Visites: 175
  • 20200930_084408.jpg
    20200930_084408.jpg
    2,8 MB · Visites: 159
  • 20200930_094717.jpg
    20200930_094717.jpg
    4,6 MB · Visites: 158
  • 20200930_105557.jpg
    20200930_105557.jpg
    3 MB · Visites: 162
  • 20200930_110120.jpg
    20200930_110120.jpg
    1,7 MB · Visites: 156
  • 20200930_124315.jpg
    20200930_124315.jpg
    1,9 MB · Visites: 162
  • 20200930_155517.jpg
    20200930_155517.jpg
    5,1 MB · Visites: 162
  • 20200930_164257.jpg
    20200930_164257.jpg
    1,6 MB · Visites: 163
  • 20200930_164324.jpg
    20200930_164324.jpg
    4,6 MB · Visites: 166
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Dia 4: Dijous, Jaca – Torelló


Ja no era als Pirineus francesos però les carreteres que m’esperaven també tenien el seu encant. A més, en la meva etapa com a volador i competidor d’ala delta havia volat i m’havia mogut molt per algunes muntanyes i carreteres per on avui volia passar-hi. Encara que ja havia fet forces quilòmetres, no volia que el que em quedava de dia fos un tràmit i un discorre per autovies.

Així que la ruta inicial va ser Jaca, Sabiñánigo, Biescas, Boltaña. El tram Biescas – Boltaña em va agradar tant que m’he quedat amb ganes de tornar-lo a fer, potser el pròxim cop en sentit invers.

De Boltaña la ruta prevista passava per Ainsa, Campo, Castejón de Sos i Vilaller, però a la sortida de Campo em vaig trobar unes obres. Semblava que ningú tenia pressa de donar pas i quan vaig preguntar, em van dir “no, está cortada, no se puede pasar. Ah! Durante dos meses”. Juro que no vaig veure cap cartell de carretera tallada ni quan em van parar, en fi...

Però el que semblava un inconvenient, tampoc ho va ser tant, ja que la carretera que vaig fer de Campo cap a La Pobla de Roda, Graus i Benavarri, era ideal per la meva RT.

Em va començar a venir gana però feia ja molta estona que no trobava una àrea de descans, una d’aquelles amb taules, ombres, papereres, vaja, quelcom que els francesos pensen que és imprescindible i els d’aquí no o no tant. Finalment em vaig parar en una que hi ha passat Benavarri i que ja coneixia.

Aquí, mentre dinava vaig planificar mes o menys la resta de la ruta. El pla a seguir era anar fins a Balaguer i d’allà pujar per Camarasa, cap al Congost de Tarradets, Tremp, Comiols, Ponts, Torà i cap a casa.

Vaig reprendre la marxa, fins a Balaguer un tràmit, després la carretera de Camarasa era un plaer pels sentis. La calor premia i em vaig parar a la font que hi ha al Congost de Tarradets, per estirar les cames i refrescar-me la cara.

Allà se’m va ocórrer una idea: feia poc que ja havia passat per Tremp, Isona, Comiols i Ponts. I si passava per Llimiana? Bé, com a mínim podia pujar fins a dalt a Llimiana i després sortir a Vilamitjana/Isona i així variava la ruta obviant Tremp. Ho vaig consultar amb el meu germà Joan i em va dir que de Llimiana sortia una carretera que et deixava a Comiols. Ho veia complicat i vaig decidir anar pas a pas i ara tocava arribar a Llimiana. Allà vaig trobar una gent ben maca i en preguntar-los com anar a Comiols m’ho van explicar al detall. Per fer-ho, segons ells calia anar fins a Vilanova de Meià i allà agafar un carretera molt maca per fer amb moto. Com que veia que eren les meves últimes hores en moto i no volia que acabes mi vaig llençar. Podríem dir que aquí vaig perdre una mica de temps buscant el camí, però va ser com una aventura dins l’aventura. Una part del camí ja el coneixia però l’altre va ser un gran descobriment, amb una carretera tipus “Rider extrem”, bé, vull dir estreta i que no podies passar de 50 o 70Km/h.

Un cop a la carretera principal, la que venia d’Isona, vaig aparèixer a Montargull. El gps m’indicava el camí cap a Artesa de Segre i Ponts, però vaig tirar en direcció contraria passant per la zona de Rialp i Pons on hi ha unes bones corbes i la carretera és més sinuosa.

De Ponts cap a casa va ser un trajecte amb un somriure d’orella a orella tota l’estona. La satisfacció d’haver sortit de la meva zona de confort, superat algunes pors i culminar el que m’havia proposat sense cap imprevist considerable era immensa. Ara tinc ganes de tornar-hi, repetir i si és amb companyia, millor!

Dades: 508Km, 6h 40’ en moviment (veure track).

Totals: 1.172Km, 52,32 litres, 4,46l/100Km

 

Adjunts

  • 20201001_104226.jpg
    20201001_104226.jpg
    3,7 MB · Visites: 154
  • 20201001_122709.jpg
    20201001_122709.jpg
    3,8 MB · Visites: 159
  • 20201001_140356.jpg
    20201001_140356.jpg
    4,3 MB · Visites: 163
  • 20201001_160527.jpg
    20201001_160527.jpg
    2,4 MB · Visites: 154
  • 20201001_162354.jpg
    20201001_162354.jpg
    4,6 MB · Visites: 158
  • 20201001_162417.jpg
    20201001_162417.jpg
    1,9 MB · Visites: 152
  • 20201001_195740.jpg
    20201001_195740.jpg
    2,8 MB · Visites: 142
Última edició:
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Hola gent!

El passat dilluns 28 de setembre finalment ho vaig fer. Seguint exemple del meu germà Joan, també motard , que va marxar tres dies al agost cap als Pirineus, volia fer una sortida semblant per la mateixa zona, els Pirineus francesos. Durant l’estiu no ho vaig poder fer per diferents motius i ara disposava d’uns dies.

Els objectius eren varis: marxar sol, conduir molt, gaudir dels paisatges, les carreteres, provar d’anar de càmping amb moto (ho vaig fer un cop a Blanes fa 36 anys amb la Ducati Twin 500), gaudir de la moto i l’estil de vida motard. I no entrava en els plans, fer turisme, visitar llocs concrets, només el que anés sorgint espontàniament.

Em passa però, que sempre que he de marxar de viatge pel mitja que sigui, em costa fer les maletes, i aquesta vegada no era una excepció. Si van sumar varis factors: per una banda el cap de setmana anterior, el 26, 27 de setembre, fa fuma un fred que pelava, temperatures baixíssimes per l’època i per l’altre, era la meva primera sortida en solitari quedant-me a dormir a fora. Si sumava també que volia anar de càmping i no em podia oblidar res però a l’hora, havia de cabre tot a les maletes de la RT. Aquestes, a diferència de les de la GS o altres motos, no hi pots collar res al damunt ja que són arrodonides i no tenen ganxos. Tenda, màrfega, fogonet, el gas, martell per clavar claus, menjar, dos sacs de dormir per si feia molt fred... En fi, abans de començar ja era difícil.


Agafeu cadira que és llarg...


DIA 1: Dilluns, Torelló – La Forge (França)

El dilluns no sabia si marxar o no perquè ja aquí feia molt de fred i em feia por que per allà dalt molt més. Finalment vaig decidir que la primera nit la passaria a un alberg i en vaig triar un a La Forge, situat a 133km i 2h 23’ de casa. Com és habitual en mi, vaig marxar quan vaig estar, és a dir, tard, a les 7 de la tarda, però quan estic de vacances no m’agrada mirar el rellotge, què hi farem...

Com era de preveure a les vuit o un quart de nou ja se’m feia fosc i a dos quarts de nou feia un fred que pelava. Em vaig trobar conduint de nit a 5º per carreteres que no coneixia, els punys calefactables i la calefacció del seient no van parar, sort d’anar abrigat. Era emocionant però em feia molt de respecte, encara duia uns 21 o 22 litres de benzina, les maletes plenes i la tenda i la màrfega lligades al seient de darrera, molt de pes...

Hagués pogut marxar el dimarts a les 6 o 7 del matí, però mira, va anar així no soc de matinar gaire.

Dades: 138Km, 2h 4’ en moviment (veure track).

Ole tu, nanu !!

Jo és que marxar un dia sol crec que podria un cap de setmana, però gaires més si no és a vacances i ja tinguent planejat res amb la dona.... divorci !!

Jajajajaja!!

A mi m'agradaba molt el rollo de camping, de fet menys el fogonet ho conservo tot (potser el sac tocaria renovar-lo perquè és del 1998 i està amortitzadissim), però no trobo el repte que m'animi prou a marxar sol i dir "cari, ens veiem d'aquí 5 dies".

Sé que no em dirà res i que no hi posaria cap invonvenient, però com et dic, de vegades necessitem alguna cosa que et faci fer-ho.

Potser amb altres compis, sense parelles, només pilots i motos, trobaria el què... però clar, una ruta prou llarga que faci amortitzable anar carregat de trastos i no de roba + benzina...

Enveja pura i dura, noi !!

Gràcies per compartir l'experiència amb nosaltres !!
 
  • Like
Reaccions: Gabivolador
GEORGECAT

GEORGECAT

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Jun 2020
586
1.106
Premis
8
Moto
BMW F-750GS
Dia 4: Dijous, Jaca – Torelló


Ja no era als Pirineus francesos però les carreteres que m’esperaven també tenien el seu encant. A més, en la meva etapa com a volador i competidor d’ala delta havia volat i m’havia mogut molt per algunes muntanyes i carreteres per on avui volia passar-hi. Encara que ja havia fet forces quilòmetres, no volia que el que em quedava de dia fos un tràmit i un discorre per autovies.

Així que la ruta inicial va ser Jaca, Sabiñánigo, Biescas, Boltaña. El tram Biescas – Boltaña em va agradar tant que m’he quedat amb ganes de tornar-lo a fer, potser el pròxim cop en sentit invers.

De Boltaña la ruta prevista passava per Ainsa, Campo, Castejón de Sos i Vilaller, però a la sortida de Campo em vaig trobar unes obres. Semblava que ningú tenia pressa de donar pas i quan vaig preguntar, em van dir “no, está cortada, no se puede pasar. Ah! Durante dos meses”. Juro que no vaig veure cap cartell de carretera tallada ni quan em van parar, en fi...

Però el que semblava un inconvenient, tampoc ho va ser tant, ja que la carretera que vaig fer de Campo cap a La Pobla de Roda, Graus i Benavarri, era ideal per la meva RT.

Em va començar a venir gana però feia ja molta estona que no trobava una àrea de descans, una d’aquelles amb taules, ombres, papereres, vaja, quelcom que els francesos pensen que és imprescindible i els d’aquí no o no tant. Finalment em vaig parar en una que hi ha passat Benavarri i que ja coneixia.

Aquí, mentre dinava vaig planificar mes o menys la resta de la ruta. El pla a seguir era anar fins a Balaguer i d’allà pujar per Camarasa, cap al Congost de Tarradets, Tremp, Comiols, Ponts, Torà i cap a casa.

Vaig reprendre la marxa, fins a Balaguer un tràmit, després la carretera de Camarasa era un plaer pels sentis. La calor premia i em vaig parar a la font que hi ha al Congost de Tarradets, per estirar les cames i refrescar-me la cara.

Allà se’m va ocórrer una idea: feia poc que ja havia passat per Tremp, Isona, Comiols i Ponts. I si passava per Llimiana? Bé, com a mínim podia pujar fins a dalt a Llimiana i després sortir a Vilamitjana/Isona i així variava la ruta obviant Tremp. Ho vaig consultar amb el meu germà Joan i em va dir que de Llimiana sortia una carretera que et deixava a Comiols. Ho veia complicat i vaig decidir anar pas a pas i ara tocava arribar a Llimiana. Allà vaig trobar una gent ben maca i en preguntar-los com anar a Comiols m’ho van explicar al detall. Per fer-ho, segons ells calia anar fins a Vilanova de Meià i allà agafar un carretera molt maca per fer amb moto. Com que veia que eren les meves últimes hores en moto i no volia que acabes mi vaig llençar. Podríem dir que aquí vaig perdre una mica de temps buscant el camí, però va ser com una aventura dins l’aventura. Una part del camí ja el coneixia però l’altre va ser un gran descobriment, amb una carretera tipus “Rider extrem”, bé, vull dir estreta i que no podies passar de 50 o 70Km/h.



Un cop a la carretera principal, la que venia d’Isona, vaig aparèixer a Montargull. El gps m’indicava el camí cap a Artesa de Segre i Ponts, però vaig tirar en direcció contraria passant per la zona de Rialp i Pons on hi ha unes bones corbes i la carretera és més sinuosa.

De Ponts cap a casa va ser un trajecte amb un somriure d’orella a orella tota l’estona. La satisfacció d’haver sortit de la meva zona de confort, superat algunes pors i culminar el que m’havia proposat sense cap imprevist considerable era immensa. Ara tinc ganes de tornar-hi, repetir i si és amb companyia, millor!



Dades: 508Km, 6h 40’ en moviment (veure track).

Totals: 1.172Km, 52,32 litres, 4,46l/100Km

Carai xaval, que de quilòmetres que t'has fotut, ara, t'ho has passat d'allo mes bé, es nota. M'he cruspit tot el que has escrit, i mentre ho llegia, ja estaba jo en situació. M'ha encantat el que has fet, enhorabona.:love:
 
  • Like
Reaccions: Gabivolador
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
@Gabivolador , m'ha encantat el teu relat. És un tipus de viatge que tinc en ment fa temps. A mi m'agradaria fer els Alps, però els Pirineus, per la part de França és més assequible...
No imagino moto millor que la RT per fer aquest tipus de viatge... còmode, incansable i per el que dius el consum promig collonut.
Això sí, m'has confirmat el que sempre penso sobre la "acampada"... De jovenet amb la UEC (Unió Excursionista de Catalunya) ja vaig fer tota la acampada que necessito. Per una moguda com aquesta necessito un bon llit i una bona dutxa, sobretot si m'he cascat 500km en moto...o dormo com cal o als 2 dies estic cardat...
Per tant un hotelet francès on et donin bed&breakfast i si cal sopar és bàsic.
Per el àpat de migdia o en ruta...estàs a França...ple de boulangeries per comprar bagettes i posar-te tendre de formatge i paté..i un bon vi...
O aturar-se com tu a una creperie o a un bistro que trobis...
Per altra banda suposo que la millor època és per primavera, per Juny. Dies llargs i fresca ,no tant de fred, però una moguda d'aquestes la fas quan pots més que quan vols.
Tu ho vas fer en dies laborables...perfecte. El millor és anar a contra-corrent i estar de festa quan tothom està treballant.

En resum, molt bé, un bon viatge en solitari , un fart d'anar en moto i totes les fotos són estupendes, però jo em quedo amb aquesta :
20200929 130002
..
... Bandido :LOL: (y)... això és equipament bàsic !!!

Salut i gassss!!!


 
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Ole tu, nanu !!

Jo és que marxar un dia sol crec que podria un cap de setmana, però gaires més si no és a vacances i ja tinguent planejat res amb la dona.... divorci !!

Jajajajaja!!

A mi m'agradaba molt el rollo de camping, de fet menys el fogonet ho conservo tot (potser el sac tocaria renovar-lo perquè és del 1998 i està amortitzadissim), però no trobo el repte que m'animi prou a marxar sol i dir "cari, ens veiem d'aquí 5 dies".

Sé que no em dirà res i que no hi posaria cap invonvenient, però com et dic, de vegades necessitem alguna cosa que et faci fer-ho.

Potser amb altres compis, sense parelles, només pilots i motos, trobaria el què... però clar, una ruta prou llarga que faci amortitzable anar carregat de trastos i no de roba + benzina...

Enveja pura i dura, noi !!

Gràcies per compartir l'experiència amb nosaltres !!

Hahaha... Això és perquè estàs molt bé amb la dona i la trobaries a faltar home hehehe....

Pel que fa al sac de dormir, si mires la foto on tinc totes les coses a sobre del llit, allà es veuen dos sacs de dormir. El petit és modern, del 2005 i va de 0º a 8º, però l'altre, el gran, el vaig comprar quan tenia 14 anys, és a dir, té 40 anys.
Una vegada em va tocar fer un bivac a fora del refugi del Pedraforca era primavera i tenia 14 anys. Vaig passar tant fred que vaig jurar que mai més em tornaria a passar (no vaig dormir res en tota la nit). Aquell mateix hivern, vaig comprar el sac de plomes que es veu a la foto a en Jordi Pons, una llegenda del muntanyisme. Ell havia anat o anava a pujar l'Anapurna de 8.091m i el sac aquest es diu Anapurna.
Fa uns 4 anys, li vaig deixar a la dona per anar a una casa de colònies, i durant la nit se li va rebentar. Al matí es va despertar ben emplomada hehehe...

Va, veuràs que un dia fas una sortida d'aquestes!

Salut!
 
  • Like
Reaccions: Serra
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
Carai xaval, que de quilòmetres que t'has fotut, ara, t'ho has passat d'allo mes bé, es nota. M'he cruspit tot el que has escrit, i mentre ho llegia, ja estaba jo en situació. M'ha encantat el que has fet, enhorabona.:love:
Molt content que t'hagi agradat!!! Gràcies.

La veritat és que sí, m'ho vaig passar teta!!!
 
  • Like
Reaccions: GEORGECAT
Gabivolador

Gabivolador

Grup Sanguini: 98 octans
19 Ago 2020
257
543
Premis
20
Torelló
Moto
BMW R1250rt I XT600E
@Gabivolador , m'ha encantat el teu relat. És un tipus de viatge que tinc en ment fa temps. A mi m'agradaria fer els Alps, però els Pirineus, per la part de França és més assequible...
No imagino moto millor que la RT per fer aquest tipus de viatge... còmode, incansable i per el que dius el consum promig collonut.
Això sí, m'has confirmat el que sempre penso sobre la "acampada"... De jovenet amb la UEC (Unió Excursionista de Catalunya) ja vaig fer tota la acampada que necessito. Per una moguda com aquesta necessito un bon llit i una bona dutxa, sobretot si m'he cascat 500km en moto...o dormo com cal o als 2 dies estic cardat...
Per tant un hotelet francès on et donin bed&breakfast i si cal sopar és bàsic.
Per el àpat de migdia o en ruta...estàs a França...ple de boulangeries per comprar bagettes i posar-te tendre de formatge i paté..i un bon vi...
O aturar-se com tu a una creperie o a un bistro que trobis...
Per altra banda suposo que la millor època és per primavera, per Juny. Dies llargs i fresca ,no tant de fred, però una moguda d'aquestes la fas quan pots més que quan vols.
Tu ho vas fer en dies laborables...perfecte. El millor és anar a contra-corrent i estar de festa quan tothom està treballant.

En resum, molt bé, un bon viatge en solitari , un fart d'anar en moto i totes les fotos són estupendes, però jo em quedo amb aquesta :
Veure l'arxiu adjunt 1955..
... Bandido :LOL: (y)... això és equipament bàsic !!!

Salut i gassss!!!


Molt encertats els teus comentaris, ho claves molt, especialment això de viatjar al juny. El fet que el dia sigui molt més llarg és importantíssim, no només pel que implica de veure't-hi més estona sinó, la seguretat. Imagineu una pana en un lloc sense cobertura i que t'hi atrapi la nit, quin fred!!!!

La foto que dius si que és bona, no m'ho pensava quan la vaig fer. La Matilda, la bota de vi, em va fer molta companyia, però pobreta no va treballar gaire, va tornar quasi igual que com va marxar. Però en pròxims viatges, si hi ha espai me l'enduré de nou!

Hi ha una foto que no se si l'heu estudiat prou, m'explico...

A Boltaña vaig parar en una benzinera per descansar. Em quedaven tres ratlles de combustible i uns 300Km per arribar a casa (crec que el google maps em va enganyar pq el tenia configurat per no anar per autopistes). La qüestió és que vaig dir, per fer 300Km poso 15 litres de benzina més les tres ratlles que em marca... Arribo de sobres.

Al final però, em vaig fuma a fer voltes i voltes i no se quants Kms vaig fer des d'allà, però si mireu la foto del marcador de com vaig arribar a la benzinera del poble, ja no em queda cap ratlla de benzina ( i feia estoneta que anava així) i a la dreta de la pantalla aquell 28 que marca, són els Kms teòrics que encara podia fer amb la benzina que quedava. Ja veieu, emoció fins al final hehehe...
20201001 195740
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Impressionant Gabi, brutal. Quina enveja sana! Gràcies per compartir el viatge d'una manera tant detallada.

A gaudir!!!
 
  • Like
Reaccions: Gabivolador
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Tranquil Fotos Una ruta pels tres ports Les nostres motos 5
Roger Avantatges Beneficis especials pels membres del fòrum de motoristes.cat Avantatges especials 11
Roger Kawasaki Z900RS 2018, una moto pels amants del retro Espai de debat 0
MCR94 KTM 790 DUKE 2018, una llaminadura pels amants de la conducció Espai de debat 0
Roger Yamaha Tracer 900 GT 2018, configurada especialment pels viatgers Espai de debat 0
MCR94 Suzuki GSX250R 2017, una opció atractiva pels usuaris de l'A2 Espai de debat 0
Roger Vídeos Ruta pels alps Espai de debat 0
Joa_bandit Vídeos Un recull de riscos pels motoristes a la ciutat Espai de debat 0
Marta D'estreno per Cantàbria, una mica d'Asturies, de País Basc i de Pirineus Sortides anteriors 10
torpeyenmoto Consells Pirineus 2020 Espai de debat 51
Jaumenovas Ruta en moto Dinar de comiat 2023 del grup de sortides Rutes en moto 1
Jaumenovas Ruta en moto Sortida a Sitges i Pantà del Foix (24-11-2023) Rutes en moto 4
FormigaAtòmica Ruta del Silenci Rutes Obertes 6
Jaumenovas Ruta en moto Sortida a La Llosa del Cavall i Sant Llorenç de Morunys. Cròniques sobre motociclisme 0
scooterista.cat Ruta del Silenci | The silent Route, en solitari :) Sortides anteriors 8
Grizzlybeard Ruta en moto A Mandello del Lario amb una MG V7 Rutes en moto 9
cargols2rodes Esdeveniment Esmorzar dia 1 d'Abril del 2023 Rutes en moto 17
Roger X-ADV Dubte Com rentar l'interior del casc? Un Cafè Ràpid 9
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 10
Jaumenovas Ruta en moto Anem a tocar neu al Port del Comte 07/12/2022 Cròniques sobre motociclisme 3
Roger Informació Sostracció del compte d'Instagram de motoristes.cat Informació i suport 4
Roger Informació Nou funcionament del fòrum en proves Informació i suport 1
perlanegraviajes Canviar l'interior del casc Anàlisi de productes 0
FormigaAtòmica Ruta en moto Transpirenaica - 13 a 17 de juny del 2022 Cròniques sobre motociclisme 19
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
raulsade Ruta en moto KDD 300 suscriptors al Youtube del company Ray Fields Rider Sortides anteriors 21
pepprats Formació Crònica del curs nivell superior + Off-road al HIS Formació motorista 4
F Hola soy Franxu de Mollet del Valles Presentacions 11
racingdeibit Competició toprak razgatlioglu campió del món de SBK's, hauria de passar a motogp la próxima temporada? Competició 4
Roger Opinió Nova campanya del SCT: La Ruta més segura Espai de debat 5
jordiTR63 Crònica Sortida 05-09-2021 : La Ruta del Císter Cròniques sobre motociclisme 0
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
Escamarlat Venc / Compro VESPA PRIMAVERA DEL 1980 Taulell d'anuncis 2
Roger MOTO-WIKI La Wiki del Motociclisme Informació i suport 6
Xavi Canyo L'imporatancia del tap del neumàtic Pneumàtics 3
Roger Recopilatori Els serveis Imprescindibles del Motociclisme Català Espai de debat 25
Gas a fons Ruta en moto Vilafranca del Penedés-Vidrà Rutes en moto 1
SerrDavos Crònica Berga - Solsona pel Port del Comte Cròniques sobre motociclisme 9
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
Bascu73 Formació Formació 3.0 a les 10:30 de dissabte 8 de maig a Llosa del Cavall Rutes en moto 8
mami_en_moto Vídeos I així ens va anar la ruta del Club 125 | Ruta Mazinger Z MotoVlogs propis 3
Loxicdelamola Ruta en moto del pla de Lleida fins Can taulé ( Bages ) video Rutes en moto 7
Roger Crònica La marca de Hamamatsu renova, per tal d’enfrontar l’Euro-5, un dels escúters amb més solera del nostre mercat. Cròniques sobre motociclisme 0
Roger Competició De visita als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021 Competició 0
soy_ohki Crònica El gos motorista Ohki va fer la ruta Terrassa – Besalú – Sant Llorenç de Morunys – Santuari de Lord – Llosa del Cavall – Terrassa Cròniques sobre motociclisme 3
soy_ohki Aniversari del Bascu Un Cafè Ràpid 15
Pep Aràgo Ruta en moto Ruta Trail Bunkers del Baix Empordà Trail en moto 5
xaviubia Crònica Seguint els camins rurals pavimentats del Ripollès, Osona i Garrotxa Cròniques sobre motociclisme 13
Pirmin Un nouvingut del barri del Clot de Barcelona Presentacions 26
Grizzlybeard Dubte Les Stories del Forum Informació i suport 7

Fils similars