• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Mecànica Pneumatics Metzeler Karoo Street

Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Denominació: Metzeler Karoo Street
Mida Utilitzada: 90/90R21 54V (05/20) + 140/80R17 59V (27/19)
Montats en: Honda Africa Twin XRV750 RD04 (74.125 Kms.)
Presions Pneumatic (Dev/Post):
Asfalt: 2,25 bar. / 2,60 bar.
Terra: 1,90 bar. / 2,10 bar.
Reglatge Suspensió (Dev/Post):
Precarrega molla: Std /Std
Precarrega Pneumàtica: 0,40 bar / ---
Hidraulic: Std / Std
Cotes Direcció: Std

Comentaris:
- Data: Octubre 2020
- Kms recorreguts: 385 kms (asfalt 95% + Terra 5% aprox.). Asfalt sec amb humitats frequents, bruticia a l asfalt per aportació de terra i fulles dels arbres. Trams de pista emporlanada (ciment) aprox 25 Kms.
- Profunditat Dibuix: Dev 4,5 mm/6,8 mm/4,5 mm. Post 4,8 mm/9,2 mm/4,8 mm
- Climatologia: Temps Sec amb temperatures entre els 3º i el 16º centígrads i humitat ambient entre el 70 i el 100%.
- Percepció en la rodada: Bon tacte inicial, una vegada he "pelat" de parafines el pneumatic nou, encara que la presencia d aquestes no afecta de forma rellevant al comportament de la goma als seus primers kms.

A l asfalt sec, presenta un bon compromís al moment de tombar la moto als revolts, facilitant la tombada però sense donar una sensació de que la moto cau cap a l interior per si sola.
Tinc que destacar el tacte del pneumatic davanter a l hora de l entrada als revolts. Màxima confiança en el tacte i subjecció de la goma amb l asfalt, inclús amb el pneumatic amb molt poca temperatura. Ofereix una bona facilitat para mantindre el radi del revolt amb la moto en plena plegada o tenint que rectificar la traçada.
Molt bona transició i tacte de direcció a l interval d asfalt sec a humitats presents a la calçada. La rodada en asfalt humit és força previsible, donant una sensació de control total en la traçada i al moment d´obrir gas a la sortida dels revolts. No m ha presentat cap lliscament en tots els trams que eren molls encara que he forçat l aparició del lliscament de la roda davantera i posterior exagerant la frenada però sempre evitant el bloqueix de les rodes. Les distancies de frenada que anava a buscar sempre s han assolit amb esqueix, inclús les que s han exagerat simulant una aturada d emergència.
Un punt que m ha sorprès gratament és la direccionabilitat demostrada pel pneumatic davanter en el moment de trepitjar zones brutes o amb grava a sobre de l asfalt o l emporlanat (tram de Vidrà), donant el pneumatic posterior un total control del moviment de la moto al moment d´obrir gas a les parts brutes.

A la poca porció de pista de terra que he pogut rodar per ara, dona una bona sensació de control de l eix davanter inclús en zones amb una fina capa de grava o pedra solta, sent per les meves pretensions amb aquesta moto, una prestació més que suficient per afrontar amb "seguretat" el tenir que fer trajectes per aquesta superfície de forma ocasional.
 
Última edició:

Fils similars