• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana

Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.353
2.766
Premis
5
  1. Aquest pla és la concreció en accions del Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible i es desplega en 210 accions i 600 activitats programades per a enguany
  2. El conseller Elena ha destacat que és “un pla ambiciós que vol reduir la mortalitat un 20% en les zones interurbanes i un 5% en les urbanes respecte al 2019, i que es concreta en 5 línies estratègiques i 210 mesures.”
El conseller Joan Ignasi Elena i el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, han presentat aquest matí el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, la concreció en accions pels pròxims tres anys del Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible 2021-2030. El document aborda, per primera vegada, la mobilitat segura, sostenible, saludable i intel·ligent, a més de la seguretat viària.

El pla té com a objectiu general arribar a la Visió Zero, és a dir, a zero víctimes mortals l’any 2050, i, per arribar-hi, es planteja una reducció del 20% de les víctimes mortals per sinistres viaris en zona interurbana i del 5% en zona urbana l’any 2026 en relació amb l’any 2019. Així mateix, també té com a objectius protegir els usuaris més vulnerables de la mobilitat, com vianants, ciclistes i motoristes i també persones grans i menors d’edat; reduir els principals factors de risc concurrents en els sinistres; millorar la qualitat ambiental i mitigar l’impacte de l’emergència climàtica en la mobilitat.

El conseller Elena ha destacat que és “un pla ambiciós que vol reduir la mortalitat un 20% en les zones interurbanes i del 5% en les urbanes respecte al 2019 i que es concreta en 5 línies estratègiques i 210 mesures.” Seguint en aquesta línia, el titular d’Interior ha afirmat que “el pla preveu la incorporació de 200 nous efectius a la divisió de Trànsit dels Mossos, més radars mòbils i formació permanent als conductors professionals.”

D'altra banda, Elena ha recalcat els 10 M€ en subvencions als ens locals de menys de 50.000 habitants per plans de gestió de trànsit i millora de les infraestructures. Una mesura que ja s’havia aplicat amb anterioritat i que ha resultat molt efectiva pels municipis d’aquestes característiques.

Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha destacat la instal·lació de noves càmeres radar amb intel·ligència artificial (IA) per al control de conductes inapropiades al volant, com les distraccions al volant, l'ús del cinturó de seguretat o un bon ús dels carrils bus-VAO. També la incorporació de sistemes d’intel·ligència artificial i de velocitat variable com a eines per predir les congestions i reduir la sinistralitat.

El Pla de Seguretat Viària 2024-2026 recull totes les accions dels diferents Departaments de la Generalitat i les realitzades per altres administracions públiques, així com membres de la CCTSV que pertanyen a la societat civil. S’estructura en 5 eixos estratègics, que es despleguen en 210 accions i, per a aquest any 2024, hi ha programades 600 activitats per promoure la mobilitat segura i sostenible i reduir els sinistres viaris amb víctimes.

Accions previstes

En l’eix sobre la necessitat d’impulsar una mobilitat més segura i sostenible per a la reducció de la sinistralitat i la millora de la qualitat ambiental, hi ha diferents activitats previstes per facilitar el canvi modal cap a mitjans de transports més sostenibles i fomentar la intermodalitat entre diferents modes de transport. Hi ha iniciatives per reduir la contaminació atmosfèrica, les emissions i l’impacte ambiental. A més, també hi ha activitats que busquen ordenar les noves tendències en la mobilitat urbana, els vehicles de mobilitat personal i els vehicles compartits, i d’altres que pretenen planificar les infraestructures urbanes a favor de la pacificació del trànsit.

En el marc de l’eix de realitzar un control més dinàmic de la seguretat viària en el marc d’una sinistralitat més dispersa i diversa a la xarxa viària catalana, hi ha estratègies per combatre la dispersió dels sinistres amb una estratègia més dinàmica de la informació i del control de la seguretat viària; i mesures per reduir els atropellaments de vianants i el risc i la sinistralitat dels ciclistes i dels motoristes.

Quant a l’eix de promoure la formació i l’educació contínua per a la millora de la seguretat viària del conjunt de la població al llarg del cicle vital, es busca establir una estratègia formativa per als infants i joves en l’actual i futur model de mobilitat; fomentar un aprenentatge al llarg del cicle vital davant els riscos i necessitats de la mobilitat segura, sostenible i saludable; formar els conductors i conductores tenint en compte els nous reptes de la mobilitat; establir mesures preventives i de control davant de conductes infractores i reincidents; i incrementar les accions per a la millora de la seguretat laboral viària.

En relació amb l’eix d’intervenir a la xarxa viària catalana incorporant infraestructures viàries i de gestió del trànsit (ITS) per a la reducció de la sinistralitat i la promoció d’una nova mobilitat, hi ha activitats previstes que consideren incorporar a la xarxa viària catalana sistemes intel·ligents de transport per a la reducció de la sinistralitat i la gestió del trànsit. També incorporar a les vies d’alta capacitat de Catalunya sistemes intel·ligents de transports per a la reducció dels sinistres i la gestió viària; millorar l’eficiència energètica dels vehicles de motor i l’electrificació de la mobilitat; incorporar sistemes intel·ligents de transport (ITS), actuacions de via i noves tecnologies per a la millora de la gestió i de la informació del trànsit; iniciar nous projectes per a la mobilitat connectada i autònoma; i millorar les infraestructures de la xarxa viària catalana.

Finalment, pel que fa a l’eix de la participació i atenció al territori i a les persones, es pretén repensar l’estructura que requereix abordar els nous reptes de mobilitat quant a polítiques públiques de mobilitat i seguretat viària; reforçar la coordinació i col·laboració amb les entitats supralocals i locals; proposar un marc jurídic per adaptar la mobilitat segura i sostenible al canvi cultural i de paradigma; planificar les estratègies de la mobilitat segura i sostenible; i també un seguit d’accions previstes per a l’atenció a les víctimes dels sinistres de trànsit.
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
260
675
Premis
6
Osti, el text és simplement increïble... milloren la seguretat posant més càmeres i controls. Això com concepte de millora és de traca. A més a més, és que a mi aquests textos sempre m'han semblat un munt de palla sense sentit.

0 les víctimes l'any 2050!!! Però què coi diuen? Els accidents lamentablement sempre i seran... això només és un eslògan. Queda molt bonic...

Em sembla molt bé que es faci més educació des de les escoles, i no és simplement fer el típic dia d'anar a un circuit de Guarda Urbana. Però crec que el gran problema són com funciona el sistema de les autoescoles, moltes vegades veig cursos exprés que asseguren l'aprovat a la primera, i les pràctiques estan més enfocades a simplement passar l'examen. Tot això és pervers... crec que es podem fer les coses d'una manera molt diferent sense que sigui un malson per als futurs conductors.

No cal que parli que com estan moltes vies, oi?
 
  • M'agrada
Reaccions: JoanBP i Roger
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.303
2.707
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Estic totalment d'acord amb @Bascu , no t'ensenyen a conduir ni a circular, t'ensenyen a passar un exàmen.

Sería molt més important arreglar els forats de les carreteres, les petites esllavissades de grava que et troves enmig d'un revolt i cambiar tota la pintura lliscosa que hi ha a les carreteres, així com millorar senyals reflectants que hi ha algunes que ja ni es veuen.
 
  • M'agrada
Reaccions: JoanBP i Roger
JoanBP

JoanBP

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
7 Mar 2021
784
1.362
Premis
13
Torroella de Montgrí
Moto
HONDA NC750X ABS
Com bé dieu, tot això és palla mullada, no serveix per res.
Sisplau dirigents d'aquest pais, sortiu més al carrer i pregunteu-nos quines millores volem. Segurament les respostes us sorprendran i seran molt diferents a les vostres decisions apoltronades.
Menys repressió, més formació i molta més seguretat a les nostres vies.
 

Fils similars