• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Puc aparcar cotxe i moto a la meva plaça de garatge?

Miriam_er6

Miriam_er6

Rodant
17 Des 2015
27
10
En algunes comunitats de veïns no permeten utilitzar una plaça d'aparcament privada alhora per a una moto / scooter i un cotxe, un espai, en la immensa majoria de les ocasions, pagat a preu d'or. On comencen i on acaben els teus drets?

Hi ha diversos factors que entren en joc per saber si és lícit o no que ens prohibeixin deixar el cotxe i la moto -o el scooter- a la mateixa plaça de garatge, sempre partint del supòsit que no sobresurt dels seus límits i no causa cap problema a les places colindants. Això és molt important perquè no cal derivar en un abús de l'ús.

També és rellevant si ets arrendatari temporal de la plaça o propietari. Si estàs de lloguer, òbviament t'hauràs de cenyir als detalls del contracte per saber quants vehicles pots posar.

En el cas de ser de la teva propietat, en principi, ningú pot restringir o coartar el dret sobre uns metres quadrats la titularitat és teva. Igual que ningú et pot limitar el que fiques en el teu traster, ningú et hauria de poder limitar l'ús de la plaça de garatge mentre no molestis a ningú.

Però aquí entren en joc les ordenances municipals, els estatuts de la comunitat de propietaris i fins i tot la forma en què s'ha contractat la pòlissa d'assegurances que cobreix el garatge. L'asseguradora hauria de cobrir per places i metres quadrats, no per vehicle. En cas de només assegurar un vehicle per plaça -que és el normalment, el problema és que si ocorre un sinistre al garatge, a l'hora de reclamar danys, la moto no es podria reclamar. Però és il·lògic el que s'afirma en algunes comunitats de veïns per dissuadir els que tenen espai de sobres i fiquen la moto amb el següent argument: En haver més vehicles dels permesos, l'assegurança no es fa càrrec de res. Això és totalment improbable perquè no és legal. L'assegurança no ha de limitar la capacitat de la plaça de garatge, sinó que la capacitat de la plaça de garatge ha de definir la quantia que l'assegurança ha d'estimar en cas que ocorri un sinistre.

Un altre aspecte ve amb la concessió de gual per part de l'Ajuntament. Se sol·licita el nombre de vehicles i una vegada que s'atorga, no es poden deixar més dels declarats. En cas d'una revisió, la comunitat hauria de pagar una multa per declarar menys vehicles dels que realment hi ha. És molt difícil que això passi, però hi ha la possibilitat.

Després d'estudiar els estatuts de la comunitat, has de informar-te bé sobre l'ordenança municipal i veure les condicions de la pòlissa d'assegurança abans de deixar d'utilitzar un espai que et pertany.

coche_moto_garaje.JPG


CONCLUSIÓ
1r. Quan es donen les llicències d'ocupació en els edificis i els garatges, passen la inspecció de la Delegació d'Indústria de la Comunitat Autònoma (no de l'Ajuntament) i aquestes llicències es concedeixen per part de l'Ajuntament en funció del nombre de places. Això no vol dir per la Llei de la Propietat Horitzontal que una plaça sigui igual a un vehicle, per tant, un propietari pot utilitzar la plaça per a un o diversos vehicles sempre que no surtin dels seus límits.

2n. La comunitat de veïns, quan contracta l'assegurança de responsabilitat per al garatge, ho fa per nombre de vehicles i no per places, la qual cosa és un error d'ús i costum per part dels administradors que genera problemes. No obstant, si hi algun sinistre i en una plaça hagués dos vehicles, el propietari ha d'optar per declarar com a afectat un d'ells, però l'empresa asseguradora NO POT al·ludir que hi havia més cotxes que places per no pagar els danys. Això és totalment fals.

DES DEL PUNT DE VISTA LEGAL: JURISPRUDÈNCIA
Les places de garatge tenen unes dimensions mínimes establertes en els plans d'urbanisme o en les normes de cada municipi a les que solen ajustar els promotors. Dins d'aquestes dimensions, habitualment delimitades amb una línia a terra, pot vostè estacionar el nombre de vehicles que li convingui, sempre que no perjudiqui el dret d'altres copropietaris envaint les seves places o causant-los molèsties, com passa freqüentment a envair espais comuns. Referent a això, els tribunals exigeixen que la molèstia al·legada sigui efectiva i real, ja que l'estacionament de dos vehicles en una plaça de garatge no constitueix per si mateixa una activitat molesta o prohibida.

A més, els tribunals no permeten que mitjançant estimulació continguda en els estatuts o mitjançant acord de la comunitat de copropietaris es pugui limitar el seu dret de propietat sobre la plaça. És a dir, d'acord amb les limitacions exposades, no poden exigir-li que aparqui un sol vehicle si en la seva plaça hi caben dos vehicles o un vehicle i un ciclomotor perfectament i sense causar molèsties.

Per exemple, la Sentència dictada per l'Audiència Provincial de Saragossa en data 24 juny 2002 va disposar en un cas en què "... és evident que la prohibició imposada per la Comunitat als copropietaris d'estacionar dos vehicles en una plaça, tot a gaudir la mateixa de les dimensions suficients, comporta una limitació al dret sobirà de propietat, imposada sense suport justificatiu algun, que podria venir només determinat pel desenvolupament de les activitats relacionades en el nombre 2 de l'article 7 de la Llei de propietat Horitzontal ( activitats prohibides en els estatuts, danyoses per a la finca o contràries a les disposicions generals sobre activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses), no sent el cas, i que contravé clarament el específicament disposa l'article 348 del Codi Civil ".

"No pot, d'altra banda, emparar aquesta limitació en suposades exigències derivades de la seguretat de l'edifici, o en supòsits usos o costums de la Comunitat, ja que la llicència d'obertura de garatge no estableix cap limitació del nombre de vehicles a estacionar a el mateix, i, en tot cas, adaptar-se la Comunitat a la normativa municipal d'incendis aplicable, si entén que el seu contingut (vehicles) exigeix majors elements de seguretat, i no és el projecte d'edificació del garatge instrument idoni per determinar l'aprofitament de les places construïdes, i, finalment, perquè el costum o ús esgrimit per la Comunitat, evidentment, no ha estat acceptada per tots els copropietaris ... ". Finalment, sí que és cert que poden existir certs inconvenients pel que fa a la cobertura de l'assegurança d'incendis de la seva comunitat, ja que habitualment l'assegurança atorga cobertura atenent al nombre de vehicles amb autorització per estacionar i no als metres quadrats de superfície del garatge .

Per posar un altre exemple, citem la sentència de l'Audiència Provincial d'Almeria de 28 de juliol de 2003, d'acord amb la qual "... l'estacionament de dos vehicles en una plaça de garatge no constitueix per si mateixa una activitat molesta o prohibida... "

Font

M'ha semblat molt interessant!
 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
Pepué

Pepué

Motoaddicte
1 Jul 2020
126
283
Premis
4
Prop de Barna...
Moto
Ducati Scrambler 803
Crec que també és té present un tema de "carrega de foc" o nom semblant, què es refereix a la energia potencial en cas d'incendi dels objectes continguts a l'interior d'un local.
En els magatzems es contabilitza.
 
  • Collons
Reaccions: Xavi Canyo