Xav2
Rodant
- 15 Nov 2015
- 32
- 15
L'informe, realitzat per la Unió Internacional Per la Defensa dels Motoristes, ens explica com reaccionar davant aquest tipus de bandes sonores, fins a quin punt són legals i els accidents que poden causar.
Què són les bandes sonores? (Acrònim BTA)
Són dispositius modificadors de la superfície de rodament de la calçada, l'objectiu és transmetre al conductor la necessitat d'extremar l'atenció en la seva aproximació a un tram en què hi ha un risc vial superior al percebut subjectivament, emprant per a això la transmissió de vibracions o sorolls derivats de la seva acció sobre el sistema de suspensió i amortiment del vehicle.
Es poden classificar en:
Missió: Alerta al conductor que s'aproxima a un lloc en el qual sigui aconsellable
Sobre la senyalització
Reconeix la norma tècnica el risc a la seguretat de ciclistes i motoristes (Punt 4.3.3.) I obliga a la instal·lació de la corresponent senyal de perill i la de limitació de velocitat.
Dicta: "Si bé, en general, les BTA no han de suposar perill per a la circulació, donada la possible incidència que en determinades situacions poden tenir sobre determinats tipus d'usuaris (motoristes, ciclistes, etc.) o la possible afecció sobre l'efectivitat de les frenades d'emergència, les BTA se senyalitzaran sempre, per a això prèviament al lloc d'instal·lació de les mateixes s'implantarà el senyal de limitació de la velocitat ".
Com han de ser les bandes sonores?
Alçada màxima o profunditat: 10 mm.
Vora d'atac: arrodonit.
Secció transversal: Tota l'amplada de la calçada.
Excepcions secció transversal:
Separació física sentit circulació.
Prohibició d'avançament.
Baixa probabilitat d'invasió voluntària del sentit contrari per evitar BTA.
No s'estendrà als vorals llevat que sigui fressada per garantir un millor drenatge.
Zona freqüentada per ciclistes i sense voral: es deixarà lliure una franja de 75 a 100 cm en la vora exterior del carril.
Amplada de les bandes: 50 cm. Mai inferior a 25 cm.
Quan només es pretén l'efecte d'alerta, s'instal·larà un mínim de 5 mòduls, separats entre si la distància que es recorre en un segon a la velocitat V85, mantenint el mateix criteri que en el cas anterior sobre la distància de l'última BTA l'element o circumstància sobre el qual es pretén alertar.
Altres condicions:
Les BTA (Bandes Transversals d'Alerta) no han de tenir una profunditat superior a 10 mm.
L'última BTA s'ha de situar a un màxim de 150 metres del perill que les justifica.
Com a mínim, a 50 metres abans del perill han de desaparèixer per:
Hauran de finalitzar abans que comenci qualsevol corba.
No s'han d'instal·lar en trams rectes immediatament abans de les corbes evitant la combinació BTA, ràdio i velocitat que pot produir la pèrdua de control del vehicle.
No és recomanable l'ús de bandes fresades per:
Problemes d'embassament.
En cas de presència de ciclistes.
Base tècnic jurídica R.D. 1428-1403 (Reglament General de Circulació). Article 5.
1. Els qui hagin creat sobre la via algun obstacle o perill han de fer desaparèixer el més aviat possible, i adoptaran entre tant les mesures necessàries perquè pugui ser advertit pels altres usuaris i perquè no es dificulti la circulació (article 10.3 del text articulat) .
2. No es consideren obstacles a la calçada els ressalts en els passos per a vianants i bandes transversals, sempre que compleixin la regulació bàsica establerta a aquest efecte pel Ministeri de Foment i es garanteixi la seguretat viària dels usuaris i, en particular, dels ciclistes.
ORDRE FOM / 3053/2008, de 23 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció Tècnica per a la instal·lació de reductors de velocitat i bandes transversals d'alerta en carreteres de la Xarxa de Carreteres de l'Estat.
SOBRE LA RESPONSABILITAT PATRIMONIAL
Sol·licitar l'assistència del cos policial competent.
Realitzar aquesta sol·licitud mitjançant 112 a l'objecte que quedi 'gravada la trucada i explicar els fets.
La situació ha de quedar testada mitjançant els següents dades:
Manifestació dels testimonis. Si no se'ns pregunta pel cas concret farem especial referència al mateix al final de la manifestació dient "Tinc alguna cosa més que afegir ...".
Reportatge gràfic (vídeo i / o fotografia)
El reportatge gràfic ha de contenir com a mínim la identificació visual de l'entorn, panoràmica de la zona afectada pel sinistre i detalls capaços de determinar la senyalització prèvia existent, la localització de l'o les incidències i les seves característiques bàsiques.
Determinar el titular de la via
Posar el cas en mans d'advocats especialitzats (encara que inicialment no és necessari si és recomanable).
Font
Què són les bandes sonores? (Acrònim BTA)
Són dispositius modificadors de la superfície de rodament de la calçada, l'objectiu és transmetre al conductor la necessitat d'extremar l'atenció en la seva aproximació a un tram en què hi ha un risc vial superior al percebut subjectivament, emprant per a això la transmissió de vibracions o sorolls derivats de la seva acció sobre el sistema de suspensió i amortiment del vehicle.
Es poden classificar en:
- Fresades.
- Ressaltades.
- A nivell.
Missió: Alerta al conductor que s'aproxima a un lloc en el qual sigui aconsellable
- Disminució de la velocitat.
- Increment de l'atenció.
Sobre la senyalització
Reconeix la norma tècnica el risc a la seguretat de ciclistes i motoristes (Punt 4.3.3.) I obliga a la instal·lació de la corresponent senyal de perill i la de limitació de velocitat.
Dicta: "Si bé, en general, les BTA no han de suposar perill per a la circulació, donada la possible incidència que en determinades situacions poden tenir sobre determinats tipus d'usuaris (motoristes, ciclistes, etc.) o la possible afecció sobre l'efectivitat de les frenades d'emergència, les BTA se senyalitzaran sempre, per a això prèviament al lloc d'instal·lació de les mateixes s'implantarà el senyal de limitació de la velocitat ".
Com han de ser les bandes sonores?
Alçada màxima o profunditat: 10 mm.
Vora d'atac: arrodonit.
Secció transversal: Tota l'amplada de la calçada.
Excepcions secció transversal:
Separació física sentit circulació.
Prohibició d'avançament.
Baixa probabilitat d'invasió voluntària del sentit contrari per evitar BTA.
No s'estendrà als vorals llevat que sigui fressada per garantir un millor drenatge.
Zona freqüentada per ciclistes i sense voral: es deixarà lliure una franja de 75 a 100 cm en la vora exterior del carril.
Amplada de les bandes: 50 cm. Mai inferior a 25 cm.
Quan només es pretén l'efecte d'alerta, s'instal·larà un mínim de 5 mòduls, separats entre si la distància que es recorre en un segon a la velocitat V85, mantenint el mateix criteri que en el cas anterior sobre la distància de l'última BTA l'element o circumstància sobre el qual es pretén alertar.
Altres condicions:
Les BTA (Bandes Transversals d'Alerta) no han de tenir una profunditat superior a 10 mm.
L'última BTA s'ha de situar a un màxim de 150 metres del perill que les justifica.
Com a mínim, a 50 metres abans del perill han de desaparèixer per:
- Reduir la pèrdua d'adherència.
- Centrar l'atenció del conductor sobre el risc concret.
Hauran de finalitzar abans que comenci qualsevol corba.
No s'han d'instal·lar en trams rectes immediatament abans de les corbes evitant la combinació BTA, ràdio i velocitat que pot produir la pèrdua de control del vehicle.
No és recomanable l'ús de bandes fresades per:
Problemes d'embassament.
En cas de presència de ciclistes.
Base tècnic jurídica R.D. 1428-1403 (Reglament General de Circulació). Article 5.
1. Els qui hagin creat sobre la via algun obstacle o perill han de fer desaparèixer el més aviat possible, i adoptaran entre tant les mesures necessàries perquè pugui ser advertit pels altres usuaris i perquè no es dificulti la circulació (article 10.3 del text articulat) .
2. No es consideren obstacles a la calçada els ressalts en els passos per a vianants i bandes transversals, sempre que compleixin la regulació bàsica establerta a aquest efecte pel Ministeri de Foment i es garanteixi la seguretat viària dels usuaris i, en particular, dels ciclistes.
ORDRE FOM / 3053/2008, de 23 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció Tècnica per a la instal·lació de reductors de velocitat i bandes transversals d'alerta en carreteres de la Xarxa de Carreteres de l'Estat.
SOBRE LA RESPONSABILITAT PATRIMONIAL
- La responsabilitat patrimonial de l'Administració ve establerta per l'art. 106.2 de la nostra Constitució Espanyola.
- Els particulars, en els termes establerts per la Llei, tindran dret a ser indemnitzats per tota lesió que sofrisquen en qualssevol dels seus béns i drets, llevat dels casos de força major, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament dels serveis púbics.
- Requisits per poder exigir una indemnització a una administració.
- Que el particular hagi sofert una lesió en els seus béns o drets, llevat dels casos de força major, sempre que sigui conseqüència del funcionament normal o anormal de les administracions públiques.
- Que el dany sigui efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació a una persona o grup de persones determinades.
- Que no hi hagi el deure jurídic de suportar la lesió patrimonial i que tingui com a causa directa l'activitat de l'Administració.
- Que el dany ocasionat sigui provat pel perjudicat.
Sol·licitar l'assistència del cos policial competent.
Realitzar aquesta sol·licitud mitjançant 112 a l'objecte que quedi 'gravada la trucada i explicar els fets.
La situació ha de quedar testada mitjançant els següents dades:
- Lloc.
- Sentit.
- Data i hora.
Manifestació dels testimonis. Si no se'ns pregunta pel cas concret farem especial referència al mateix al final de la manifestació dient "Tinc alguna cosa més que afegir ...".
Reportatge gràfic (vídeo i / o fotografia)
El reportatge gràfic ha de contenir com a mínim la identificació visual de l'entorn, panoràmica de la zona afectada pel sinistre i detalls capaços de determinar la senyalització prèvia existent, la localització de l'o les incidències i les seves característiques bàsiques.
Determinar el titular de la via
Posar el cas en mans d'advocats especialitzats (encara que inicialment no és necessari si és recomanable).
Font