• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Què fer i què saber si caiem de la moto per bandes sonores

Xav2

Xav2

Rodant
15 Nov 2015
32
15
L'informe, realitzat per la Unió Internacional Per la Defensa dels Motoristes, ens explica com reaccionar davant aquest tipus de bandes sonores, fins a quin punt són legals i els accidents que poden causar.

Què són les bandes sonores? (Acrònim BTA)

Són dispositius modificadors de la superfície de rodament de la calçada, l'objectiu és transmetre al conductor la necessitat d'extremar l'atenció en la seva aproximació a un tram en què hi ha un risc vial superior al percebut subjectivament, emprant per a això la transmissió de vibracions o sorolls derivats de la seva acció sobre el sistema de suspensió i amortiment del vehicle.

bandassonorasmotos.jpg


Es poden classificar en:

  • Fresades.
  • Ressaltades.
  • A nivell.

Missió: Alerta al conductor que s'aproxima a un lloc en el qual sigui aconsellable
  • Disminució de la velocitat.
  • Increment de l'atenció.
bandas_sonoras_1.jpg

Sobre la senyalització

Reconeix la norma tècnica el risc a la seguretat de ciclistes i motoristes (Punt 4.3.3.) I obliga a la instal·lació de la corresponent senyal de perill i la de limitació de velocitat.

Dicta: "Si bé, en general, les BTA no han de suposar perill per a la circulació, donada la possible incidència que en determinades situacions poden tenir sobre determinats tipus d'usuaris (motoristes, ciclistes, etc.) o la possible afecció sobre l'efectivitat de les frenades d'emergència, les BTA se senyalitzaran sempre, per a això prèviament al lloc d'instal·lació de les mateixes s'implantarà el senyal de limitació de la velocitat ".

Com han de ser les bandes sonores?

Alçada màxima o profunditat: 10 mm.

Vora d'atac: arrodonit.

Secció transversal: Tota l'amplada de la calçada.

Excepcions secció transversal:

Separació física sentit circulació.
Prohibició d'avançament.
Baixa probabilitat d'invasió voluntària del sentit contrari per evitar BTA.

No s'estendrà als vorals llevat que sigui fressada per garantir un millor drenatge.

Zona freqüentada per ciclistes i sense voral: es deixarà lliure una franja de 75 a 100 cm en la vora exterior del carril.

Amplada de les bandes: 50 cm. Mai inferior a 25 cm.

Quan només es pretén l'efecte d'alerta, s'instal·larà un mínim de 5 mòduls, separats entre si la distància que es recorre en un segon a la velocitat V85, mantenint el mateix criteri que en el cas anterior sobre la distància de l'última BTA l'element o circumstància sobre el qual es pretén alertar.

bandas_sonoras_2.jpg


Altres condicions:

Les BTA (Bandes Transversals d'Alerta) no han de tenir una profunditat superior a 10 mm.

L'última BTA s'ha de situar a un màxim de 150 metres del perill que les justifica.

Com a mínim, a 50 metres abans del perill han de desaparèixer per:

  • Reduir la pèrdua d'adherència.
  • Centrar l'atenció del conductor sobre el risc concret.
No s'ha d'instal·lar en la proximitat de zones habitades.

Hauran de finalitzar abans que comenci qualsevol corba.

No s'han d'instal·lar en trams rectes immediatament abans de les corbes evitant la combinació BTA, ràdio i velocitat que pot produir la pèrdua de control del vehicle.

No és recomanable l'ús de bandes fresades per:

Problemes d'embassament.
En cas de presència de ciclistes.

Base tècnic jurídica R.D. 1428-1403 (Reglament General de Circulació). Article 5.

1. Els qui hagin creat sobre la via algun obstacle o perill han de fer desaparèixer el més aviat possible, i adoptaran entre tant les mesures necessàries perquè pugui ser advertit pels altres usuaris i perquè no es dificulti la circulació (article 10.3 del text articulat) .

2. No es consideren obstacles a la calçada els ressalts en els passos per a vianants i bandes transversals, sempre que compleixin la regulació bàsica establerta a aquest efecte pel Ministeri de Foment i es garanteixi la seguretat viària dels usuaris i, en particular, dels ciclistes.

ORDRE FOM / 3053/2008, de 23 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció Tècnica per a la instal·lació de reductors de velocitat i bandes transversals d'alerta en carreteres de la Xarxa de Carreteres de l'Estat.

SOBRE LA RESPONSABILITAT PATRIMONIAL
  • La responsabilitat patrimonial de l'Administració ve establerta per l'art. 106.2 de la nostra Constitució Espanyola.
  • Els particulars, en els termes establerts per la Llei, tindran dret a ser indemnitzats per tota lesió que sofrisquen en qualssevol dels seus béns i drets, llevat dels casos de força major, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament dels serveis púbics.
  • Requisits per poder exigir una indemnització a una administració.
  • Que el particular hagi sofert una lesió en els seus béns o drets, llevat dels casos de força major, sempre que sigui conseqüència del funcionament normal o anormal de les administracions públiques.
  • Que el dany sigui efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació a una persona o grup de persones determinades.
  • Que no hi hagi el deure jurídic de suportar la lesió patrimonial i que tingui com a causa directa l'activitat de l'Administració.
  • Que el dany ocasionat sigui provat pel perjudicat.
Actuació de les víctimes o testimonis:

Sol·licitar l'assistència del cos policial competent.

Realitzar aquesta sol·licitud mitjançant 112 a l'objecte que quedi 'gravada la trucada i explicar els fets.

La situació ha de quedar testada mitjançant els següents dades:

  1. Lloc.
  2. Sentit.
  3. Data i hora.
Manifestació del conductor. Si no se'ns pregunta pel cas concret farem especial referència al mateix al final de la manifestació dient "Tinc alguna cosa més que afegir ...".

Manifestació dels testimonis. Si no se'ns pregunta pel cas concret farem especial referència al mateix al final de la manifestació dient "Tinc alguna cosa més que afegir ...".

Reportatge gràfic (vídeo i / o fotografia)

El reportatge gràfic ha de contenir com a mínim la identificació visual de l'entorn, panoràmica de la zona afectada pel sinistre i detalls capaços de determinar la senyalització prèvia existent, la localització de l'o les incidències i les seves característiques bàsiques.

Determinar el titular de la via

Posar el cas en mans d'advocats especialitzats (encara que inicialment no és necessari si és recomanable).

Font
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Serra Crònica Què vau fer diumenge passat dia 1? (o dissabte 29) Cròniques sobre motociclisme 2
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
Nikokaos APPS Què us sembla l'app RALLY SYSTEM? Anàlisi de productes 1
Roger Informació Què són els marcadors del fòrum? Informació i suport 0
Serra tracer 900 MY2021: què us sembla? Espai de debat 4
Gabivolador Ruta en moto Què heu fet avui? Un Cafè Ràpid 578
AgustiCarmona Vídeos CAPÍTOL 10: Viatjant en moto: ¿PER QUÈ? MotoVlogs propis 4
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3
Roger X-ADV Dubte Què en sabeu de la marca Zontes? Espai de debat 5
Serra Metzeler Tourance Next - què tal? Pneumàtics 8
Roger X-ADV Mecànica Què li heu fet avui a la moto? Mecànica de motos i recopilatoris 70
Roger X-ADV Vídeos Què és un Rally de regularitat? Espai de debat 0
AgustiCarmona Vídeos Comparteixo amb vosaltres una entrevista que van fer-me MotoVlogs propis 6
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per fer alguna cosa 4/09/2023 Rutes en moto 1
Roger X-ADV Recopilatori A quin lloc us agrada més fer parada per un bon esmorzar de forquilla? Un Cafè Ràpid 3
mami_en_moto Ruta en moto Vull fer una ruta en moto !! Rutes en moto 12
soy_ohki Crònica El gos motorista Ohki va fer la ruta Terrassa – Besalú – Sant Llorenç de Morunys – Santuari de Lord – Llosa del Cavall – Terrassa Cròniques sobre motociclisme 3
Mario G. Ruta en moto Qui voldría fer una sortida fins a Port Bou per la costa? Rutes en moto 11
Pastoret Consells Avui toca fer "dissabte".... Mecànica de motos i recopilatoris 3
Pastoret APPS Aplicació móbil i ordinador per fer rutes.... Anàlisi de productes 2
Edutarraco Mecànica Ho hem tornat a fer! Mecànica de motos i recopilatoris 4
Frogo Avantatges Frogo, Rentem la teva moto perquè tu no hagis de fer-ho Avantatges especials 3
Loxicdelamola miniMONEGROS per fer bondat Sortides anteriors 3
Xavier sc Ruta en moto Necessito fer un tomb Rutes en moto 3
Serra Veurem com Harley deixa de fer motos? Espai de debat 9
elbarbasenmoto Vídeos Com fer rodatge a la moto MotoVlogs propis 2
Josep_Mototest DESCOBREIX en MOTO l'art de fer TURRONS, APRETA al PLAY!!! MotoVlogs propis 0
Roger Informació Legalitat de fer servir intercomunicadors en moto Consultes legals 4
X Dubte Fer servir l'adhesiu del Ronda GI a la moto Informació i suport 1
Roger Honda CBR1000RR Fireblade 2017, respectant l'essència que la va fer néixer. Espai de debat 0
Roger Consells Viatjar en moto. Consells per fer-ho amb seguretat i comoditat Espai de debat 0
Roger X-ADV Vídeos Com fer-se ric viatjant en moto (Miquel Silvestre) Espai de debat 0
Roger X-ADV Anàlisis-Comparativa Equipament i trucs per a fer servir la moto a l'hivern Espai de debat 1

Fils similars