Mecànica Què li heu fet avui a la moto?

  • Motorista convidat! Vols veure les noves samarretes amb dissenys motoristes que hem preparat per aquest estiu?
      Fes una ullada al catàleg. A més a més, a cada samarreta li pots:
    • 🟡 Posar el color 🟧 que més t'agradi
    • 🟡 Afegir-hi un text personalitzat ✏️ com ara el teu nom, el teu model de moto, etc.
  • 🟢 Pneumàtics de moto nous a bon preu! 🟢 Motorista convidat, si no els vols muntar tu, te'ls posen a un taller proper 💪
    🟠 Calcula també un bon preu per l'assegurança de la moto . 😜 🟠
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Estic segur que tots els que tenim la sort de tenir la moto a casa, o al garatge comunitari, tenim l'oportunitat d'anar-li fent coses que normalment deixem una mica per falta de temps.

Podem anar posant en aquest fil les petites coses que les hi anem fent.

Jo fa una estona li he passat un drap amb aigua, almenys per tenir-la una mica presentable, i també he aprofitat per moure-la per alliberar una mica de pressió dels pneumàtics. Demà poso algunes fotos que no pensava fer-ne un fil :LOL:

A més, demà m'agradaria alçar una mica la bombeta del far davanter, que m'ho van esmentar a la ITV. A banda, una suspensió em perd oli, però em sembla que això ho hauré de reservar pel taller...

Vosaltres les hi aneu fent petites coses?
 
Sanodrac

Sanodrac

Motoaddicte
Youtuber
Premis
8
Jo el primer cap de setmana de confinament vaig netejar les dues motos que tinc. Bueno, l'altre és la vella del meu pare i no la fem servir. Però vaja vaig aprofitar per netejar-les.

La moto vella del meu pare és una Honda CB TwoFifty que està en molt bon estat i fa dies que penso en comprar algun producte per treure la brutícia/part deteriorada dels col·lectors, tubs d'escapament, motor, etc... però tot el que trobo per Internet triga un mes a arribar hahaha

Si algú em pot recomenar algun producte ho agraeixo!
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
Premis
11
Estic segur que tots els que tenim la sort de tenir la moto a casa, o al garatge comunitari, tenim l'oportunitat d'anar-li fent coses que normalment deixem una mica per falta de temps.

Podem anar posant en aquest fil les petites coses que les hi anem fent.

Jo fa una estona li he passat un drap amb aigua, almenys per tenir-la una mica presentable, i també he aprofitat per moure-la per alliberar una mica de pressió dels pneumàtics. Demà poso algunes fotos que no pensava fer-ne un fil :LOL:

A més, demà m'agradaria alçar una mica la bombeta del far davanter, que m'ho van esmentar a la ITV. A banda, una suspensió em perd oli, però em sembla que això ho hauré de reservar pel taller...

Vosaltres les hi aneu fent petites coses?
La meva es molt nova, un any i mig, x tant a nivell mecanica res de res...nomes netejar be, engrasar cadena i poc mes. Cada 3 dies l engego i volteta pel parking...avui toca!!!! Ara estic mirant un compresoret d aire x veure i controlar pressio de rodes.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Vaig agafar una cera abrillantadora i li vaig passar pels plàstics, i després vaig passar un drap per les llandes
 
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Jo el primer cap de setmana de confinament vaig netejar les dues motos que tinc. Bueno, l'altre és la vella del meu pare i no la fem servir. Però vaja vaig aprofitar per netejar-les.

La moto vella del meu pare és una Honda CB TwoFifty que està en molt bon estat i fa dies que penso en comprar algun producte per treure la brutícia/part deteriorada dels col·lectors, tubs d'escapament, motor, etc... però tot el que trobo per Internet triga un mes a arribar hahaha

Si algú em pot recomenar algun producte ho agraeixo!
Has provat mai amb el cotó Aladdin de Mercadona? Jo fa temps que llegeixo que per sortir del pas no està gens malament. Amb fregar col·lectors o zona del motor, hauries de notar resultats. Pensa que és molt barat, i sobretot, hi tens accés actualment al vendre's en un Mercadona.
 
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Visita de rigor a la susi. A la foto de l'amortidor es veu el q us deia de l'oli que perd. A la ITV em van comentar que ho fes mirar, a veure quan aixequin restriccions. De moment aguanta bé.
20200404 192419
20200404 192519

20200404 191644
20200404 191907
 
Josep_Mototest

Josep_Mototest

Cul quadrat
Youtuber
Premis
3
Visita de rigor a la susi. A la foto de l'amortidor es veu el q us deia de l'oli que perd. A la ITV em van comentar que ho fes mirar, a veure quan aixequin restriccions. De moment aguanta bé.
Veure l'arxiu adjunt 441Veure l'arxiu adjunt 442
Veure l'arxiu adjunt 443Veure l'arxiu adjunt 444
companys tens els retens trencats, cal canviar-los. Si has passat aixi la ITV ets un afortunat o no es van donar compte o ... Pero pensa que si l'oli del reté arribes al disc de fre ( que en principi si no la fas servir, no et passarà) et tocarà desmontar el disc netejar-lo be i canviar les pastilles del fre. Calcula uns 120€ o 140€ al taller.
A mi en ple moment de circuit amb la meva antiga Triumph Daytona 595 em va passar en mig de la rodada i l'oli del amortiguador dret va caure al disc del mateix costat. Menys mal que els frens eren brembo i amb un sol allo frenava com una mala bestia
 
Última edició:
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
companys tens els retens trencats, cal canviar-los. Si has passat aixi la ITV ets un afortunat o no es van donar compte o ... Pero pensa que si l'oli del reté arribes al disc de fre ( que en principi si no la fas servir, no et passarà) et tocarà desmontar el disc netejar-lo be i canviar les pastilles del fre. Calcula uns 120€ o 140€ al taller.
A mi en ple moment de circuit amb la meva antiga Triumph Daytona 595 em va passar en mig de la rodada i l'oli del amortiguador dret va caure al disc del mateix costat. Menys mal que els frens eren brembo i amb un sol allo frenava com una mala bestia
Si si que se'n va adonar pq mho va dir ell, jo com q l'utilitzava nomes per anar i tornar de la feina pràcticament, ni m'hi havia fixat.

Va dir-me que ho fes mirar pero que de moment no havia perdut compressió aixi q fallo lleu. Pobre nano va ser majo jajaja.

Gràcies Josep, quan passi tot això cap al taller.
 
Eloi

Eloi

Rodant
Motorista Viatger
Premis
2
Doncs jo he aprofitat per fer el reglatge de vàlvules al motor. La moto és una suzuki bandit 1250, ara porto 50.000 Km en el segon motor. Per quilometratge podia haver esperat una mica mes, però com que de temps en tenia m'hi vaig posar. Per arribat a galgar les vàlvules no porta massa feina. Treure seient, dipòsit, tapes laterals, vàlvula termostàtica, tubs del radiador, selenoide de l'aspiració i per fi la tapa dels balancins fora.
Ara bé, per canviar les pastilles em va caldre desmuntar al caixa del filtre de l'aire, tota l'admissió i injecció per poder arribar al tensor de la cadena de distribució, això ja va portar més feina. Seguidament treure els arbres de lleves vigilant que no caigués la cadena cap endins. Només tenia un parell de vàlvules una mica fora de al tolerancia, però amb la feinada vaig aprofitar per ajustar les 14 vàlvules restants.
 

Adjunts

  • Foto (67).jpeg
    Foto (67).jpeg
    224,5 KB · Visites: 119
Eloi

Eloi

Rodant
Motorista Viatger
Premis
2
Dos punts molt importants són: Tornar a galgar les vàlvules un cop hagim canviat les pastilles, per assegurar una tolerància correcte.
I el segon punt és canviar totes les juntes, en el meu cas les 8 juntes dels cargols de la tapa de balancins, la junta de la tapa de balancins, la junta del tensor de la cadena de distribució i la junta de la tapa del l'eix del cigonyal.
Ah!!! i sobretot, un cop acabada l'operació, engegar el motor per purgar el circuit de refrigerant i que l'oli del motor circuli. Parar motor i canviar l'oli i el filtre. Durant el reglatge sempre pot entrar alguna partícula (pols, greix.....) dins el motor, per això és important canviar l'oli.
 

Adjunts

  • Foto (76).jpeg
    Foto (76).jpeg
    283,6 KB · Visites: 127
  • Foto (75).jpeg
    Foto (75).jpeg
    180,5 KB · Visites: 128
  • Foto (74).jpeg
    Foto (74).jpeg
    161,7 KB · Visites: 126
Eloi

Eloi

Rodant
Motorista Viatger
Premis
2
I ja que hi som posats, mirem com tenim les bugies i les bobines, que no tinguin rovell. Sobretot si s'ha circulat durant l'hivern amb carreteres amb sal.
Aquest manteniment sense gens de pressa em va suposar 10 h. Però com he dit anteriorment, d'hores n'hem tingut forces.
 

Adjunts

  • Foto (68).jpeg
    Foto (68).jpeg
    198,6 KB · Visites: 117
  • Foto (69).jpeg
    Foto (69).jpeg
    258,6 KB · Visites: 119
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Doncs jo he aprofitat per fer el reglatge de vàlvules al motor. La moto és una suzuki bandit 1250, ara porto 50.000 Km en el segon motor. Per quilometratge podia haver esperat una mica mes, però com que de temps en tenia m'hi vaig posar. Per arribat a galgar les vàlvules no porta massa feina. Treure seient, dipòsit, tapes laterals, vàlvula termostàtica, tubs del radiador, selenoide de l'aspiració i per fi la tapa dels balancins fora.
Ara bé, per canviar les pastilles em va caldre desmuntar al caixa del filtre de l'aire, tota l'admissió i injecció per poder arribar al tensor de la cadena de distribució, això ja va portar més feina. Seguidament treure els arbres de lleves vigilant que no caigués la cadena cap endins. Només tenia un parell de vàlvules una mica fora de al tolerancia, però amb la feinada vaig aprofitar per ajustar les 14 vàlvules restants.
Dos punts molt importants són: Tornar a galgar les vàlvules un cop hagim canviat les pastilles, per assegurar una tolerància correcte.
I el segon punt és canviar totes les juntes, en el meu cas les 8 juntes dels cargols de la tapa de balancins, la junta de la tapa de balancins, la junta del tensor de la cadena de distribució i la junta de la tapa del l'eix del cigonyal.
Ah!!! i sobretot, un cop acabada l'operació, engegar el motor per purgar el circuit de refrigerant i que l'oli del motor circuli. Parar motor i canviar l'oli i el filtre. Durant el reglatge sempre pot entrar alguna partícula (pols, greix.....) dins el motor, per això és important canviar l'oli.
I ja que hi som posats, mirem com tenim les bugies i les bobines, que no tinguin rovell. Sobretot si s'ha circulat durant l'hivern amb carreteres amb sal.
Aquest manteniment sense gens de pressa em va suposar 10 h. Però com he dit anteriorment, d'hores n'hem tingut forces.
Gràcies Eloi per explicar-nos aquests processos de manteniment, són molt curiosos de seguir (fins i tot pels que com jo no ens atrevim a fotre mà a la moto d'aquesta manera), i encara més, sabent els viatges tant intensos als que sotmets a la moto.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
I ja que hi som posats, mirem com tenim les bugies i les bobines, que no tinguin rovell. Sobretot si s'ha circulat durant l'hivern amb carreteres amb sal.
Aquest manteniment sense gens de pressa em va suposar 10 h. Però com he dit anteriorment, d'hores n'hem tingut forces.
Molt bé Eloi, que crack! Jo pensa que no m'atreveixo a gaire, fins i tot els canvis d'oli els faig fer... cuido la cadena i encara gràcies. Abans en tenia una altra que sabia arribar fins a les bugies i mirar com estaven, però amb la que tinc ara ho veig més complicat!
Ara, això sí, vaig vigilant els nivells d'oli, de líquid de frens, de pneumàtics, que el càrter o altres peçes no tinguin pèrdues d'oli... i de seguida consulto un expert, davant del dubte! M'agrada que tot estigui en bon estat als vehicles que tinc, no sóc d'aquells que deixen passar una cosa que no funciona o una ratllada sense repassar gens fàcilment!
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Per cert tots parleu de la moto però... us recomano que desmunteu les proteccions de la jaqueta i dels pantalons i li feu una rentada a mà amb aigua i sabó aprofitant que estem parats! No tot és la moto, a nosaltres també ens hem de cuidar, i no tothom sap valorar quan arribes a casa fent pudor d'oli i benzina cremada barrejada amb cuir, cordura i suor, per molt rar que ens sembli! :ROFLMAO:
 
J.M

J.M

Com es caminava?
Rider On Road
Premis
12
Per cert tots parleu de la moto però... us recomano que desmunteu les proteccions de la jaqueta i dels pantalons i li feu una rentada a mà amb aigua i sabó aprofitant que estem parats! No tot és la moto, a nosaltres també ens hem de cuidar, i no tothom sap valorar quan arribes a casa fent pudor d'oli i benzina cremada barrejada amb cuir, cordura i suor, per molt rar que ens sembli! :ROFLMAO:
Arribes tard! La setmana passada ja vaig netejar les proteccions i la jaqueta.
 
Non-stop

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
10
Up! Entre confinaments municipals, pluja i neu, tornem a estar del tot limitats amb les motos. Què les hi heu fet avui de manteniment?

Jo em penso que la netejaré a fons amb calma, posaré a punt la cadena i poc més.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Up! Entre confinaments municipals, pluja i neu, tornem a estar del tot limitats amb les motos. Què les hi heu fet avui de manteniment?

Jo em penso que la netejaré a fons amb calma, posaré a punt la cadena i poc més.
hola Roger, tampoc molt. Netejar, i revisar els papers (assegurança, impostos, etc...) que estigui tot bé. Deixar el dipòsit ple per si s'ha d'estar dies parada.
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Escriptor amb manillar
Premis
15
Jo avui no li he fet res, però cada vegada que surto, li dono una repasada en general. Com és un scooter aviat està neta, també faig una repassada a les llantes. La revissió fa poc la van fer al servei oficial i aquest tema ho deixo pel taller ja que no soc amb suficients coneixements mecànics per a segons què. Com a molt a l’ultima sortida vaig veura que s’ havia afluixat la cúpula i la sorpresa var ser que d’origen porta 3 arendeles de plàstic cromat i cada una val més 5€, amb el risc que amb les vibracions i la força de l’aire es tornin a trencar, les he sustituït per unes de la ferreteria, d’acer inoxidable i tema resolt satisfactoriament.
 

Adjunts

  • 2AB45559-CAA9-4C54-B1F9-480D6DC0BD4C.jpeg
    2AB45559-CAA9-4C54-B1F9-480D6DC0BD4C.jpeg
    1,4 MB · Visites: 81

Fils similars

A dalt