• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Mecànica Què li heu fet avui a la moto?

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Estic segur que tots els que tenim la sort de tenir la moto a casa, o al garatge comunitari, tenim l'oportunitat d'anar-li fent coses que normalment deixem una mica per falta de temps.

Podem anar posant en aquest fil les petites coses que les hi anem fent.

Jo fa una estona li he passat un drap amb aigua, almenys per tenir-la una mica presentable, i també he aprofitat per moure-la per alliberar una mica de pressió dels pneumàtics. Demà poso algunes fotos que no pensava fer-ne un fil :LOL:

A més, demà m'agradaria alçar una mica la bombeta del far davanter, que m'ho van esmentar a la ITV. A banda, una suspensió em perd oli, però em sembla que això ho hauré de reservar pel taller...

Vosaltres les hi aneu fent petites coses?
 
Sanodrac

Sanodrac

Motoaddicte
Youtuber
20 Feb 2020
123
250
Premis
9
Barcelona
www.youtube.com
Moto
BMW F800GS
Jo el primer cap de setmana de confinament vaig netejar les dues motos que tinc. Bueno, l'altre és la vella del meu pare i no la fem servir. Però vaja vaig aprofitar per netejar-les.

La moto vella del meu pare és una Honda CB TwoFifty que està en molt bon estat i fa dies que penso en comprar algun producte per treure la brutícia/part deteriorada dels col·lectors, tubs d'escapament, motor, etc... però tot el que trobo per Internet triga un mes a arribar hahaha

Si algú em pot recomenar algun producte ho agraeixo!
 
  • Like
Reaccions: Marta i Pep Aràgo
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Estic segur que tots els que tenim la sort de tenir la moto a casa, o al garatge comunitari, tenim l'oportunitat d'anar-li fent coses que normalment deixem una mica per falta de temps.

Podem anar posant en aquest fil les petites coses que les hi anem fent.

Jo fa una estona li he passat un drap amb aigua, almenys per tenir-la una mica presentable, i també he aprofitat per moure-la per alliberar una mica de pressió dels pneumàtics. Demà poso algunes fotos que no pensava fer-ne un fil :LOL:

A més, demà m'agradaria alçar una mica la bombeta del far davanter, que m'ho van esmentar a la ITV. A banda, una suspensió em perd oli, però em sembla que això ho hauré de reservar pel taller...

Vosaltres les hi aneu fent petites coses?
La meva es molt nova, un any i mig, x tant a nivell mecanica res de res...nomes netejar be, engrasar cadena i poc mes. Cada 3 dies l engego i volteta pel parking...avui toca!!!! Ara estic mirant un compresoret d aire x veure i controlar pressio de rodes.
 
  • Like
Reaccions: Marta i Pep Aràgo
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Jo el primer cap de setmana de confinament vaig netejar les dues motos que tinc. Bueno, l'altre és la vella del meu pare i no la fem servir. Però vaja vaig aprofitar per netejar-les.

La moto vella del meu pare és una Honda CB TwoFifty que està en molt bon estat i fa dies que penso en comprar algun producte per treure la brutícia/part deteriorada dels col·lectors, tubs d'escapament, motor, etc... però tot el que trobo per Internet triga un mes a arribar hahaha

Si algú em pot recomenar algun producte ho agraeixo!
Has provat mai amb el cotó Aladdin de Mercadona? Jo fa temps que llegeixo que per sortir del pas no està gens malament. Amb fregar col·lectors o zona del motor, hauries de notar resultats. Pensa que és molt barat, i sobretot, hi tens accés actualment al vendre's en un Mercadona.
 
Sanodrac

Sanodrac

Motoaddicte
Youtuber
20 Feb 2020
123
250
Premis
9
Barcelona
www.youtube.com
Moto
BMW F800GS
Has provat mai amb el cotó Aladdin de Mercadona? Jo fa temps que llegeixo que per sortir del pas no està gens malament. Amb fregar col·lectors o zona del motor, hauries de notar resultats. Pensa que és molt barat, i sobretot, hi tens accés actualment al vendre's en un Mercadona.
Ho miraré gràcies!
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Visita de rigor a la susi. A la foto de l'amortidor es veu el q us deia de l'oli que perd. A la ITV em van comentar que ho fes mirar, a veure quan aixequin restriccions. De moment aguanta bé.
20200404 192419
20200404 192519

20200404 191644
20200404 191907
 
Josep_Mototest

Josep_Mototest

Cul quadrat
Youtuber
28 Feb 2020
83
150
Premis
3
Tarragona
Moto
Suzuki GSR 600
Visita de rigor a la susi. A la foto de l'amortidor es veu el q us deia de l'oli que perd. A la ITV em van comentar que ho fes mirar, a veure quan aixequin restriccions. De moment aguanta bé.
Veure l'arxiu adjunt 441Veure l'arxiu adjunt 442
Veure l'arxiu adjunt 443Veure l'arxiu adjunt 444
companys tens els retens trencats, cal canviar-los. Si has passat aixi la ITV ets un afortunat o no es van donar compte o ... Pero pensa que si l'oli del reté arribes al disc de fre ( que en principi si no la fas servir, no et passarà) et tocarà desmontar el disc netejar-lo be i canviar les pastilles del fre. Calcula uns 120€ o 140€ al taller.
A mi en ple moment de circuit amb la meva antiga Triumph Daytona 595 em va passar en mig de la rodada i l'oli del amortiguador dret va caure al disc del mateix costat. Menys mal que els frens eren brembo i amb un sol allo frenava com una mala bestia
 
Última edició:
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
companys tens els retens trencats, cal canviar-los. Si has passat aixi la ITV ets un afortunat o no es van donar compte o ... Pero pensa que si l'oli del reté arribes al disc de fre ( que en principi si no la fas servir, no et passarà) et tocarà desmontar el disc netejar-lo be i canviar les pastilles del fre. Calcula uns 120€ o 140€ al taller.
A mi en ple moment de circuit amb la meva antiga Triumph Daytona 595 em va passar en mig de la rodada i l'oli del amortiguador dret va caure al disc del mateix costat. Menys mal que els frens eren brembo i amb un sol allo frenava com una mala bestia
Si si que se'n va adonar pq mho va dir ell, jo com q l'utilitzava nomes per anar i tornar de la feina pràcticament, ni m'hi havia fixat.

Va dir-me que ho fes mirar pero que de moment no havia perdut compressió aixi q fallo lleu. Pobre nano va ser majo jajaja.

Gràcies Josep, quan passi tot això cap al taller.
 
Eloi

Eloi

Rodant
Motorista Viatger
13 Ago 2018
20
45
Premis
2
Doncs jo he aprofitat per fer el reglatge de vàlvules al motor. La moto és una suzuki bandit 1250, ara porto 50.000 Km en el segon motor. Per quilometratge podia haver esperat una mica mes, però com que de temps en tenia m'hi vaig posar. Per arribat a galgar les vàlvules no porta massa feina. Treure seient, dipòsit, tapes laterals, vàlvula termostàtica, tubs del radiador, selenoide de l'aspiració i per fi la tapa dels balancins fora.
Ara bé, per canviar les pastilles em va caldre desmuntar al caixa del filtre de l'aire, tota l'admissió i injecció per poder arribar al tensor de la cadena de distribució, això ja va portar més feina. Seguidament treure els arbres de lleves vigilant que no caigués la cadena cap endins. Només tenia un parell de vàlvules una mica fora de al tolerancia, però amb la feinada vaig aprofitar per ajustar les 14 vàlvules restants.
 

Adjunts

  • Foto (67).jpeg
    Foto (67).jpeg
    224,5 KB · Visites: 152
Eloi

Eloi

Rodant
Motorista Viatger
13 Ago 2018
20
45
Premis
2
Dos punts molt importants són: Tornar a galgar les vàlvules un cop hagim canviat les pastilles, per assegurar una tolerància correcte.
I el segon punt és canviar totes les juntes, en el meu cas les 8 juntes dels cargols de la tapa de balancins, la junta de la tapa de balancins, la junta del tensor de la cadena de distribució i la junta de la tapa del l'eix del cigonyal.
Ah!!! i sobretot, un cop acabada l'operació, engegar el motor per purgar el circuit de refrigerant i que l'oli del motor circuli. Parar motor i canviar l'oli i el filtre. Durant el reglatge sempre pot entrar alguna partícula (pols, greix.....) dins el motor, per això és important canviar l'oli.
 

Adjunts

  • Foto (76).jpeg
    Foto (76).jpeg
    283,6 KB · Visites: 151
  • Foto (75).jpeg
    Foto (75).jpeg
    180,5 KB · Visites: 164
  • Foto (74).jpeg
    Foto (74).jpeg
    161,7 KB · Visites: 146
Eloi

Eloi

Rodant
Motorista Viatger
13 Ago 2018
20
45
Premis
2
I ja que hi som posats, mirem com tenim les bugies i les bobines, que no tinguin rovell. Sobretot si s'ha circulat durant l'hivern amb carreteres amb sal.
Aquest manteniment sense gens de pressa em va suposar 10 h. Però com he dit anteriorment, d'hores n'hem tingut forces.
 

Adjunts

  • Foto (68).jpeg
    Foto (68).jpeg
    198,6 KB · Visites: 141
  • Foto (69).jpeg
    Foto (69).jpeg
    258,6 KB · Visites: 147
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Doncs jo he aprofitat per fer el reglatge de vàlvules al motor. La moto és una suzuki bandit 1250, ara porto 50.000 Km en el segon motor. Per quilometratge podia haver esperat una mica mes, però com que de temps en tenia m'hi vaig posar. Per arribat a galgar les vàlvules no porta massa feina. Treure seient, dipòsit, tapes laterals, vàlvula termostàtica, tubs del radiador, selenoide de l'aspiració i per fi la tapa dels balancins fora.
Ara bé, per canviar les pastilles em va caldre desmuntar al caixa del filtre de l'aire, tota l'admissió i injecció per poder arribar al tensor de la cadena de distribució, això ja va portar més feina. Seguidament treure els arbres de lleves vigilant que no caigués la cadena cap endins. Només tenia un parell de vàlvules una mica fora de al tolerancia, però amb la feinada vaig aprofitar per ajustar les 14 vàlvules restants.
Dos punts molt importants són: Tornar a galgar les vàlvules un cop hagim canviat les pastilles, per assegurar una tolerància correcte.
I el segon punt és canviar totes les juntes, en el meu cas les 8 juntes dels cargols de la tapa de balancins, la junta de la tapa de balancins, la junta del tensor de la cadena de distribució i la junta de la tapa del l'eix del cigonyal.
Ah!!! i sobretot, un cop acabada l'operació, engegar el motor per purgar el circuit de refrigerant i que l'oli del motor circuli. Parar motor i canviar l'oli i el filtre. Durant el reglatge sempre pot entrar alguna partícula (pols, greix.....) dins el motor, per això és important canviar l'oli.
I ja que hi som posats, mirem com tenim les bugies i les bobines, que no tinguin rovell. Sobretot si s'ha circulat durant l'hivern amb carreteres amb sal.
Aquest manteniment sense gens de pressa em va suposar 10 h. Però com he dit anteriorment, d'hores n'hem tingut forces.
Gràcies Eloi per explicar-nos aquests processos de manteniment, són molt curiosos de seguir (fins i tot pels que com jo no ens atrevim a fotre mà a la moto d'aquesta manera), i encara més, sabent els viatges tant intensos als que sotmets a la moto.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
I ja que hi som posats, mirem com tenim les bugies i les bobines, que no tinguin rovell. Sobretot si s'ha circulat durant l'hivern amb carreteres amb sal.
Aquest manteniment sense gens de pressa em va suposar 10 h. Però com he dit anteriorment, d'hores n'hem tingut forces.
Molt bé Eloi, que crack! Jo pensa que no m'atreveixo a gaire, fins i tot els canvis d'oli els faig fer... cuido la cadena i encara gràcies. Abans en tenia una altra que sabia arribar fins a les bugies i mirar com estaven, però amb la que tinc ara ho veig més complicat!
Ara, això sí, vaig vigilant els nivells d'oli, de líquid de frens, de pneumàtics, que el càrter o altres peçes no tinguin pèrdues d'oli... i de seguida consulto un expert, davant del dubte! M'agrada que tot estigui en bon estat als vehicles que tinc, no sóc d'aquells que deixen passar una cosa que no funciona o una ratllada sense repassar gens fàcilment!
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Per cert tots parleu de la moto però... us recomano que desmunteu les proteccions de la jaqueta i dels pantalons i li feu una rentada a mà amb aigua i sabó aprofitant que estem parats! No tot és la moto, a nosaltres també ens hem de cuidar, i no tothom sap valorar quan arribes a casa fent pudor d'oli i benzina cremada barrejada amb cuir, cordura i suor, per molt rar que ens sembli! :ROFLMAO:
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
J.M

J.M

Com es caminava?
20 Feb 2020
248
626
Premis
13
Barcelona / Granollers
Moto
Triumph Speedmaster 900
Per cert tots parleu de la moto però... us recomano que desmunteu les proteccions de la jaqueta i dels pantalons i li feu una rentada a mà amb aigua i sabó aprofitant que estem parats! No tot és la moto, a nosaltres també ens hem de cuidar, i no tothom sap valorar quan arribes a casa fent pudor d'oli i benzina cremada barrejada amb cuir, cordura i suor, per molt rar que ens sembli! :ROFLMAO:
Arribes tard! La setmana passada ja vaig netejar les proteccions i la jaqueta.
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Up! Entre confinaments municipals, pluja i neu, tornem a estar del tot limitats amb les motos. Què les hi heu fet avui de manteniment?

Jo em penso que la netejaré a fons amb calma, posaré a punt la cadena i poc més.
 
  • Like
Reaccions: Serra i Pep Aràgo
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Up! Entre confinaments municipals, pluja i neu, tornem a estar del tot limitats amb les motos. Què les hi heu fet avui de manteniment?

Jo em penso que la netejaré a fons amb calma, posaré a punt la cadena i poc més.
hola Roger, tampoc molt. Netejar, i revisar els papers (assegurança, impostos, etc...) que estigui tot bé. Deixar el dipòsit ple per si s'ha d'estar dies parada.
 
  • Like
Reaccions: Pep Aràgo
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Jo avui no li he fet res, però cada vegada que surto, li dono una repasada en general. Com és un scooter aviat està neta, també faig una repassada a les llantes. La revissió fa poc la van fer al servei oficial i aquest tema ho deixo pel taller ja que no soc amb suficients coneixements mecànics per a segons què. Com a molt a l’ultima sortida vaig veura que s’ havia afluixat la cúpula i la sorpresa var ser que d’origen porta 3 arendeles de plàstic cromat i cada una val més 5€, amb el risc que amb les vibracions i la força de l’aire es tornin a trencar, les he sustituït per unes de la ferreteria, d’acer inoxidable i tema resolt satisfactoriament.
 

Adjunts

  • 2AB45559-CAA9-4C54-B1F9-480D6DC0BD4C.jpeg
    2AB45559-CAA9-4C54-B1F9-480D6DC0BD4C.jpeg
    1,4 MB · Visites: 114
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Gabivolador Ruta en moto Què heu fet avui? Un Cafè Ràpid 576
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Nikokaos APPS Què us sembla l'app RALLY SYSTEM? Anàlisi de productes 1
Roger Informació Què són els marcadors del fòrum? Informació i suport 0
Serra tracer 900 MY2021: què us sembla? Espai de debat 4
AgustiCarmona Vídeos CAPÍTOL 10: Viatjant en moto: ¿PER QUÈ? MotoVlogs propis 4
Serra Ja sabem què farà Suzuki amb la gamma mitja al 2021 (noves Sv 700 i V-Strom 700 ) Espai de debat 3
Roger X-ADV Dubte Què en sabeu de la marca Zontes? Espai de debat 5
Serra Metzeler Tourance Next - què tal? Pneumàtics 8
Serra Crònica Què vau fer diumenge passat dia 1? (o dissabte 29) Cròniques sobre motociclisme 2
Roger X-ADV Vídeos Què és un Rally de regularitat? Espai de debat 0
Xav2 Consells Què fer i què saber si caiem de la moto per bandes sonores Espai de debat 0
racingdeibit quin és el millor tram de curves que heu fet? Un Cafè Ràpid 20
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV En quines ocasions us ho heu passat pitjor damunt la moto? Un Cafè Ràpid 17
jordiGSR600 Fotos quines motos heu tingut...i comentar-les Espai de debat 16
Roger X-ADV Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Arnaubarruera OffRoad Sortideta que hem fet avui 13.03.21 Rutes en moto 6

Fils similars