• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Quan van fabricar els meus pneumàtics?

pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Bona tarda,

Ja fa temps, al taller de pneumàtics del barri, el mecànic va compartir amb mi una informació bastant important i que potser molts ja sabeu, però si no és així aquí ho exposo.

Tots els fabricants, inclouen als seus pneumàtics 4 xifres encerclats per una elipse (veure foto).
Aquestes 4 xifres corresponen a:
SSAA (és a dir, les dues primeres a la setmana i les dues últimes al any)

Si veieu la foto, 3217 significa setmana 32 de l'any 2017. On la setmana 32 correspon a la del 7 al 13 d'agost.

Espero que us serveixi per quan poseu rodes noves, us assegureu que son de fabricació recent i no us colin res que porta un parell d'anys a un magatzem...
dce74cfda81d95865237801989192d0f.jpg


Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bona tarda,

Ja fa temps, al taller de pneumàtics del barri, el mecànic va compartir amb mi una informació bastant important i que potser molts ja sabeu, però si no és així aquí ho exposo.

Tots els fabricants, inclouen als seus pneumàtics 4 xifres encerclats per una elipse (veure foto).
Aquestes 4 xifres corresponen a:
SSAA (és a dir, les dues primeres a la setmana i les dues últimes al any)

Si veieu la foto, 3217 significa setmana 32 de l'any 2017. On la setmana 32 correspon a la del 7 al 13 d'agost.

Espero que us serveixi per quan poseu rodes noves, us assegureu que son de fabricació recent i no us colin res que porta un parell d'anys a un magatzem...
dce74cfda81d95865237801989192d0f.jpg


Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
Bona informació, gràcies! Jo sabia que hi havia unes xifres al respecte, però mai m'havia entretingut a acabar d'aclarir com anava el tema del format aquest de dates.
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Bona tarda,

Ja fa temps, al taller de pneumàtics del barri, el mecànic va compartir amb mi una informació bastant important i que potser molts ja sabeu, però si no és així aquí ho exposo.

Tots els fabricants, inclouen als seus pneumàtics 4 xifres encerclats per una elipse (veure foto).
Aquestes 4 xifres corresponen a:
SSAA (és a dir, les dues primeres a la setmana i les dues últimes al any)

Si veieu la foto, 3217 significa setmana 32 de l'any 2017. On la setmana 32 correspon a la del 7 al 13 d'agost.

Espero que us serveixi per quan poseu rodes noves, us assegureu que son de fabricació recent i no us colin res que porta un parell d'anys a un magatzem...
dce74cfda81d95865237801989192d0f.jpg


Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk

Prenc nota, és bo saber aquesta informació. Gràcies...!!! ?
 
Loxicdelamola

Loxicdelamola

Com es caminava?
28 Jun 2020
211
541
Premis
7
Lleida
Moto
Moto Guzz V85TT
Twitter
loxicdelamola
Bona tarda,

Ja fa temps, al taller de pneumàtics del barri, el mecànic va compartir amb mi una informació bastant important i que potser molts ja sabeu, però si no és així aquí ho exposo.

Tots els fabricants, inclouen als seus pneumàtics 4 xifres encerclats per una elipse (veure foto).
Aquestes 4 xifres corresponen a:
SSAA (és a dir, les dues primeres a la setmana i les dues últimes al any)

Si veieu la foto, 3217 significa setmana 32 de l'any 2017. On la setmana 32 correspon a la del 7 al 13 d'agost.

Espero que us serveixi per quan poseu rodes noves, us assegureu que son de fabricació recent i no us colin res que porta un parell d'anys a un magatzem...
dce74cfda81d95865237801989192d0f.jpg


Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
hooola,
bona info.
una pregunta, quant seria antic un neumàtic ??. si ara fico nous, son del 2019 ??, es correcte ??.
Quina vida si no fem corre poden mantindre en bones condicions ??

Salut
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
hooola,
bona info.
una pregunta, quant seria antic un neumàtic ??. si ara fico nous, son del 2019 ??, es correcte ??.
Quina vida si no fem corre poden mantindre en bones condicions ??

Salut
Hola!
Segurament per aquí hi ha experts que et poden contestar millor que jo, però crec que si equipes ara unes rodes jo miraria que fossin del últim trimestre de 2020, un roda de 2019 significa que ha estat en magatzem any i escaig.
Tanmateix, si ha estat correctament guardada no se si hi ha gaire problema...

Esperem dades de gurús!!

Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Bona tarda,

Ja fa temps, al taller de pneumàtics del barri, el mecànic va compartir amb mi una informació bastant important i que potser molts ja sabeu, però si no és així aquí ho exposo.

Tots els fabricants, inclouen als seus pneumàtics 4 xifres encerclats per una elipse (veure foto).
Aquestes 4 xifres corresponen a:
SSAA (és a dir, les dues primeres a la setmana i les dues últimes al any)

Si veieu la foto, 3217 significa setmana 32 de l'any 2017. On la setmana 32 correspon a la del 7 al 13 d'agost.

Espero que us serveixi per quan poseu rodes noves, us assegureu que son de fabricació recent i no us colin res que porta un parell d'anys a un magatzem...
dce74cfda81d95865237801989192d0f.jpg


Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
Gracies per l'informació ;), serveix tant per comprar rodes com per saber el temps que tenen les que portem (y)
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
hooola,
bona info.
una pregunta, quant seria antic un neumàtic ??. si ara fico nous, son del 2019 ??, es correcte ??.
Quina vida si no fem corre poden mantindre en bones condicions ??

Salut
Bona pregunta... i difícil resposta...

Tots els fabricants/distribuidors es volen treure l stock de sobre, sigui com sigui i et diràn qualsevol cosa per que no els hi posis gaires problemes a l hora de quedar te els pneums que t ofereixen...

Avui en dia no hi ha cap distribuidor o fabricant que no tingui enmagatzemats "correctament" uns pneumatics nous. Ara... que és enmagatzemar "correctament" uns pneumàtics...???
Hi han tres regles bàsiques:
- Lluny de la llum del sol o d una font de llum ultraviolada.
- Bona ventilació per evitar l humitat excesiva (recomanen els de Pirelli Racing un màxim del 60-70%)
- Temperatura ambient entre els 15º i els 25º centígrads.

Després tindríem les coses de lògica pura... res d ambients amb dissolvents o exposats a sorra i pols frequent ni piles gegantines de pneums que puguin deformar els talons....

Sempre es bo mirar de coneixer les condicions on un distribuidor/taller enmagatzema els pneumàtics.... si teniu opció no dubteu en comprovar ho i us fareu una idea de com l està passant factura el temps, al pneumàtic que us volen vendre.

Finalment, jo tinc clar que mai muntaria un pneumàtic amb mes de 1,5 o 2 anys des de la seva fabricació, encare que em garantitzi que el propietari de la distribuidora del fabricant ha dormit amb el pneumatic de coixi i l ha cuidat com si fos el seu fill, abans de portar lo al taller de muntatge.... ???

D aquí en endavant, ja podem ser tots al cas amb aquest tema... no vull ni pensar en com deuen de estar de plens els magatzems de pneumàtics, amb lo poc que poden voltar els vehicles últimament...
 
Última edició:
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Bona pregunta... i difícil resposta...

Tots els fabricants/distribuidors es volen treure l stock de sobre, sigui com sigui i et diràn qualsevol cosa per que no els hi posis gaires problemes a l hora de quedar te els pneums que t ofereixen...

Avui en dia no hi ha cap distribuidor o fabricant que no tingui enmagatzemats "correctament" uns pneumatics nous. Ara... que és enmagatzemar "correctament" uns pneumàtics...???
Hi han tres regles bàsiques:
- Lluny de la llum del sol o d una fot de llum ultraviolada.
- Bona ventilació per evitar l humitat excesiva (recomanen els de Pirelli Racing un màxim del 60-70%)
- Temperatura ambient entre els 15º i els 25º centígrads.

Després tindríem les coses de lògica pura... res d ambients amb dissolvents o exposats a sorra i pols frequent ni piles gegantines de pneums que puguin deformar els talons....

Sempre es bo mirar de coneixer les condicions on un distribuidor/taller enmagatzema els pneumàtics.... si teniu opció no dubteu en comprovar ho i us fareu una idea de com l està passant factura el temps, al pneumàtic que us volen vendre.

Finalment, jo tinc clar que mai muntaria un pneumàtic amb mes de 1,5 o 2 anys des de la seva fabricació, encare que em garantitzi que el propietari de la distribuidor del fabricant ha dormit amb el pneumatic de coixi i l ha cuidat com si fos el seu fill, aband de portar lo al taller de muntatge....

D aquí en endavant, ja podem ser tots al cas amb aquest tema... no vull ni pensar en com deuen de estar de plens els magatzems de pneumàtics, amb lo poc que poden voltar els vehicles últimament...
Brillant aportació Pep!! I coincideixo amb tu al 100% crec que al comprar un pneumàtic nou com a clients podem exigir que no fos fabricat més enllà d'un any... Ara tot depèn de la confiança que et doni el teu mecànic.
Com podreu comprendre, qui m'ho va explicar sempre m'ha muntat rodes amb mesos des de la seva fabricació (potser aquest es el motiu de que m'ho expliques).
Ara com indiques el tema covid... De ben segur tenim un stock de rodes de 2019, que esperem hagin estat dormint amb coixí i manteta

Salut!!

Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Brillant aportació Pep!! I coincideixo amb tu al 100% crec que al comprar un pneumàtic nou com a clients podem exigir que no fos fabricat més enllà d'un any... Ara tot depèn de la confiança que et doni el teu mecànic.
Com podreu comprendre, qui m'ho va explicar sempre m'ha muntat rodes amb mesos des de la seva fabricació (potser aquest es el motiu de que m'ho expliques).
Ara com indiques el tema covid... De ben segur tenim un stock de rodes de 2019, que esperem hagin estat dormint amb coixí i manteta

Salut!!

Enviat des del meu RMX1931 usant Tapatalk
Ara he recordat que vaig penjar un post al subforum de Pneumàtics, quan vaig estrenar els Karoo Street que porto a l Africa Twin....
Els vaig muntar a l Octubre 2020. El devanter és fabricat al febrer del 2020 i el posterior al juliol 2019 (suposo que provocat per la mida que porta l Africa Twin a l eix posterior, que ja no és tan comuna com abans...).
Entenc que això és un marge acceptable, i el cert és que veient la data que portava el posterior, vaig prestar total atenció a l estat de la goma i no tinc res dolent a dir del seu comportament i "presencia"...
 
Última edició: